Sai pikal distantsil tiimi arvestuses teist korda ratast sõidetud 180km, täiesti uskumatu päev oli eile ikka

.
Kõigepealt ettevalmistusest. Plaan oli juulis puhkuse ajal rattaga trenni tegema hakata, aga nii vinge suvi oli, +30 kraadiga sai ainult rannas oldud ning rattaga ainult 1 soojendussõit tehtud. Trenniga sai alustatud täpselt 1. augustil ning peale nädalast treenimist saabus külmetus, niiet teine nädal ei saanud üldse trenni teha, kolmandal nädalal siis oli jälle kõik ok ja sai suurem osa trennist tehtud ning kokku kogunes selle pulli peale lõpuks muljetavaldav 500km. Enne seda sai rattaga viimati sõidetud 2014. a Keila Ironmanil (tiimi koosseisus esimest korda, ajaks 5.28 tookord).
Võistluspäeva hommikul 7 ajal starti, tavapärased ettevalmistused, tiimi ujujale sai kalipso selga aidatud ning kuna vesi oli +19, siis oli oht, et tal hakkab vees kalipsoga palav (kaalu poisil parajalt 100+ kilo). Õnneks nii ei läinud ning veest tuli ta välja teisena (aeg 1.02), individualistide esimene mees (võistluse hilisem ülekaalukas võitja) omas vees tema ees ca 100m edu ja kadus vahetusalast välgukiirusel. Tiimi vahetusala reeglid nägid ette, et ujuja peab enne kalipso ära võtma, kui saab kiibi ratturile üle anda ning rattur saab alles seejärel kingad, kiivri ja numbrivöö kinnitada ning rattarajale asuda (need reeglid selleks, et vahetusala ajad oleks võrdsemad individualistidega).
Rattarajale minnes oli plaan sõit ära teha 6 tunniga arvestades olematut ettevalmistust ning iga minut alla 6 tunni oleks boonuseks. Rajal hakkas siis kohe äktsion pihta ehk sain vaevalt nii 300m sõita Saku viadukti peale, kui käis selline kahtlane müts selja taga, sain aru, et üks kahest veepudelist, mis sadula taga olid, on tõenäoliselt rattalt lahkunud. Viadukti peal on korralikud kühmud ehk põikpraod ning ühest sellisest üle sõites see juhtuski. Õnneks kiirus polnud veel suur ehk nii 30-40m pärast sain pidama, ots ringi ja tagasi sõites vaatas viadukti ääre peal nukralt kõikuv pudel vastu koos ära murdunud pudelihoidja kinnitusega. Ei no tore lugu, seda ei ole võimalik kuidagi enam tagasi ratta külge kinnitada ning tuli see sinna maha jätta. Ehk siis algne plaan teha sõidu ajal max 1 peatus vee võtmiseks värskenduspunktis oli juba ebareaalne kahjuks.
Tasapisi Kanama poole sõites ja vastutuult nautides ei olnud minek sugugi paljulubav ning tõotas raske päev tulla. Nii 300-400m enne Kanamat ringteel kostus selja tagant äkki paar kerget mütsu, algul ei saanud aru, mis see võis olla, siis äkki koitis ning seljataskuid katsudes selgus karm tõsiasi, et 6-st geelist 3 oli taskust minema lennanud normaaaalne. Pole sellist asja varem juhtunud ja samu geele koguaeg kasutanud. Asi hakkas ikka üsna nutuseks kiskuma, ilma söögi/joogita sellist maad ei sõida mingi nipiga ja igal ringil värskenduspunktis tiksuda oli just see plaan, mida ma teha ei tahtnud sel sõidul. Tagasi pöörata ja geele otsima minna ei olnud enam mingit soovi ja oleks vähe ohtlik ka olnud autode tõttu.
Kanama viaduktil tõusu peal paraja vastutuulega läks kiirus ikka üsna alla ja tõsine ahvatlus oli sõita otse Keilasse ära, ratas korraldajatele ära anda ja call it a day. Selle asemel sai sõiduga ikkagi jätkatud Ääsmäe poole, tuul oli õnneks selline alla keskmise ning rohkem küljelt, samas minek oli suht raske, nagu ei saanud ratast veerema. Olemasoleva 1 pudeli vee, 3 geeli ja 2 hematogeeniga oli plaan 3 esimest ringi teha Ääsmäel peatumata ning see ka õnnestus. Ääsmäel sai võetud esimene pool geeli ja veidi vett ning tagasi Kanamale oli tuul diagonaalis tagant ehk sai tasuta rongiga, mis on Urmasel tegelikult osalustasu sisse arvestatud juba iga-aastaselt. Üllatav oli see, et kogu selle esimese „põneva” Ääsmäe otsa jooksul polnud veel keegi mööda sõitnud ning kui tagasi Kanamale jõudes polnud ikka veel kedagi möödumas näha, hakkas asi juba veidi kahtlaseks muutuma – kas jäid teised võistlejad Tammemäele ujumist nautima või sõitsid mingile teisele rattarajale? Enesetunne oli samas Kanamale sõites muutunud üllatavalt heaks ning minek kuidagi eriti kergeks. Ääsmäele tagasi sõites oli küll tuul mingil määral vastu nagu ikka, aga see ei seganud, vaid oli isegi pigem abiks (trennis tuulega harjunud nagu eestis ikka). Ehk siis 2-4. ring oli rattaga elu lihtsaim sõit mingi nipiga ja tõsiselt nauditav, mõlemad otsad sai püsivalt lastud kõige raskema käiguga (sama käiguga tegelt sõidu lõpuni seekord, va viimane ring ning mõned vaikselt kerivad tõusud nagu nt enne Ääsmäe värskenduspunkti) ilma igasugu probleemideta.
2. koha mees läks mööda nagu lennukiga alles kuskil 47. km peal ja 3. koha mees 55. km peal ehk ca kolmandik sõitu sai nautida uhket üksindust ja esikolmiku kohta. Üldse oli rajal ikka väga rahulik ja täielik üksi sõit kuniks peale kella 12 tulid lühikese maa mehed rajale. 4. ringil tuli teha esimene peatus Ääsmäel ja süüa/juua võtta. 5. ringil suutis poolik geel veel taskust ära lennata mingi nipiga ehk 6-st geelist sain ainult 2,5 seekord kasutada. Peatused tuli seega teha veel 6. ja 7. ringil ning leiba ja kurki nosida. 7. ringil Ääsmäe tagasipöördel jõudis järgi meie lühikese maa tiimi rattur, kes oli juba oma viimasel ringil ning pani ees ajama. Loomulikult ei saanud ju lasta tal niisama minema sõita ning oli vaja järgi ja mööda punnida ning Kanamani korralikult vajutada väsinud jalgadega, Kanama viaduktil saime jälle kokku ning loodetavasti sai ta mõne minuti parema aja kah selle spurdi tõttu.
Endal aga tuli veelkord Ääsmäe ring ette võtta ning vot siis läks tõsiselt raskeks, aeroasendist tuli loobuda ning sõita ainult püstises asendis, elu esimesed jalgade krambid hakkasid märku andma ning ei saanud ka enam sadulast püsti tõusta, et tõuse sõita. Puhtalt tahtejõu najal sai finišini pingutatud olematu kiirusega ning peale kiivri, kingade ja numbrivöö ära võtmist kiip tiimi jooksjale üle antud, kes ütles, et konkureeriv tiim läks 5 minti tagasi jooksurajale.
Peale jooksja rajale saatmist oleks omale hea meelega kelleltki uue kaela laenanud ja veel mõned kehaosad, mis sõidu lõpus korralikult tunda andsid. Sai vahetusalas kelleltki kella küsitud ja öeldi ajaks pool 3 ehk sõiduajaks veidi alla 5.30, mis ei tundunud kuidagi võimalik olema. Seejärel sai lühikese maa tiimi ratturiga ametlikke rattaaegu vaadatud ja sõiduajaks tuli 5.24 ehk oma isiklik parim aeg sai tehtud. Ebareaalne

.
Seejärel sai oodatud tiimi jooksja lõpetamist, kes tegi jooksurajal väga kõva jooksu 3.24-ga ehk tiimiga alistasime esimest korda maagilise 10h piiri (ajaks 9.56) ja tasuks tiimide arvestuses esikoht ning üldarvestuses päeva teine tulemus pikal maal, ainult individualistide arvestuses võitnud soomlane oligi meist kiirem, kõik ülejäänud olid rajal juba üle 10h.
Lisaks õnnestus meie lühikese maa tiimil teha ka korralik jooks tiba alla 2h ning lühikese maa tiimide arvestuses saadi 2. koht.
Emotsioon on ülikõva, ei ole midagi öelda. Tundub, et mida vähem trenni teha, seda parema rattaaja saab. Sõiduolud olid seekord fantastilised, sooja ca 19-20 kraadi, päike kenasti pilve taga ja tuul pigem keskmine ja küljelt, midagi paremat on raske tahta.
Suured tänud Urmasele ja teistele korraldajatele, võistlejatele ja kaasaelajatele suurepärase spordipäeva eest.
Järgmine aasta 24. augustil 2019 jälle rajal näeme.