3. leht 5-st

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 10:12
Postitas MarttiM
IMHO on hind selline, et ebahuvitavad etapid jäävad välja ja meelepärased sisse. Näiteks Kolmapäevaku osalustasu on jälle selline, et paneb osalema ka natuke vähemhuvitavatel etappidel, mille eest "suurt raha" välja ei käiks. Ja maitsed on erinevad. Ise olen kohal kindlasti Rummu ja Astangu sõitudel. Kaalun maratoni. Maratoni osas võiks korraldaja üritada läbi rääkida Tallinna Veega, sest seal aia taga kulgeb tõeliselt huvitav rada, mis on kohati ka künklik ja tehniline.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 15:32
Postitas mi.re
MHS kirjutas:Hinna kalkuleerimisel ja ka võrdluses teiste võistlustega peaks arvestama ka seda, kui kaua ja kvaliteetselt selle eest rajal lustida saab.
Ja siit tulevad vastused : )

Mis puudutab sõidu pikkust ehk rajal olemise aega, siis selles osas on see lihtsalt otsustamise küsimus. Kas teha sõit 30min + 1 ring, 60min + 1 ring või minu poolest kasvõi 5h+1 ring, on on korralduskulud praktiliselt samad.

Antud hetkel sai Jääsõidule valitud 30 min + 1 ring peamiselt kahte aspekti kaaludes:
1) Mõju ratturi tervisele.
Hetkel lubab küll pühapäevaks üsna ideaalset ürituse ilma (-1C), kuid vabalt võinuks meid 28. veebruaril tervitada ka -15C külma või väga märg ilm. Ei suure külmaga ega ka mitte jääsulavees ligunedes ei kannataks vast kaua rajal olla. Seetõttu sai otsustatud teha talvine etapp lühem.
2) Sõidu intensiivsus.
Lumine rada on üsna raske ja intensiivne - ratas ei veere seal hästi. See pole võrreldav suviste oludega, kus paljuski saaks ka väikese jõu kuluga rajal kulgeda. Sellest lähtuvalt sai tehtud talvine etapp lühem.

Kui aga rattarahva soov on sõita pikemalt, siis edaspidi võime formaati muuta ja teha sõidu aega pikemaks :)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 15:39
Postitas mi.re
vend vänt kirjutas:Miski pärast ei usu, et kui üritus oleks tasuta tuleks rahvast kordi rohkem. Arvan, et see raha siiski leitakse. Asi siiski põnev ja rattur kes pole ammu ratast joonele lükanud ei saa mitte tulemata jätta. Mul muidugi lihtne saan kohale tulla vändates, pole vaja lisakulutust teha trandspordile. Igal juhul kiitus korraldajale asja ettevõtmise eest, tore kui on inimesi kes viitsivad midagi korraldada. Sammas küsimus kas rada B tuleb tagasi algusesse ka mõõda järve äärset teed pidi või mööda metsas olevat nn. KTM-i rada?
Tuleb nn KTM rada. Fatbike sõidul on see KTM raja osa palju pikem, MTB sõidul lühem, kuid on siiski sees.

PS! Käisin täna raja läbi, panina Aerobike Facebooki pilte rajalt. Kellel huvi, saab tutvuda rajaga :)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 16:03
Postitas mi.re
Muide ka Fatbike sõidust.

MTB distantsi osas polegi lõppseis lootusetult nukker. Koos on juba seltskond, mis on täitsa võidusõidu nägu : )

Fatbike osas on aga veidike selle masinaklassi populaarsust üle hinnatud (Või on mitte tulemise põhjused muud varasemalt käsitletud teemad.), kuivõrd hetkeseisuga on joonele tulemas 6 ratturit.

Igal juhul on nende kuue vapra vahel välja jagada ka nii meeste kui naiste liidrisärk, mis koostöös tänu Doltcini poolsele sponsorlusele on suisa tootja lagimudel. Seega võimalus stardimaksu eest saada ka oluliselt hinnalisem liidrisärk koos selle kandmisõigusega järgmiseks etapiks, on üsna suur. Et viimase hetke otsustajate otsuseid osalemise suunas kallutada, siis tegime avaetapi puhul selle möönduse, et veel ka täna, neljapäeval saab eilse hinnaga, ehk 24€ eest registreeruda. Seda siis nii fatbike distantsile kui ka MTB distantsile! Kohapeal registreerimise hind jääb paika ehk juhendis kirjutatud 30€.

Muideks, Norra ilmaportaali yr.no andmetel lubab pühapäevaks ideaalset ürituse ilma: -2 kraadi, tuulevaikud, sademeid pole!

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 16:21
Postitas allan222
.gpx file rajast kui võimalik? :)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 17:12
Postitas kevin
allan222 kirjutas:.gpx file rajast kui võimalik? :)
gepsu pole, aga .fät file on kohapeal hästi näha ja selle järgi saab ilusti sõita pea üle poole rajast ;)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 18:56
Postitas Läänlane
mi.re kirjutas:Muide ka Fatbike sõidust.

Et viimase hetke otsustajate otsuseid osalemise suunas kallutada, siis tegime avaetapi puhul selle möönduse, et veel ka täna, neljapäeval saab eilse hinnaga, ehk 24€ eest registreeruda. Seda siis nii fatbike distantsile kui ka MTB distantsile! Kohapeal registreerimise hind jääb paika ehk juhendis kirjutatud 30€.
Ma ei ole küll kursis kas tegemist no tasulise teenusega või mitte, aga kui juba kõik ülejäänud vormid on loodud mugavaks registreerimiseks, siis kas ei oleks võimalik sinna otsa lisada ka pangalinki mugavaks tasumiseks?

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 19:10
Postitas erikr
Läänlane kirjutas:Ma ei ole küll kursis kas tegemist no tasulise teenusega või mitte, aga kui juba kõik ülejäänud vormid on loodud mugavaks registreerimiseks, siis kas ei oleks võimalik sinna otsa lisada ka pangalinki mugavaks tasumiseks?
https://www.swedbank.ee/business/cash/e ... e/banklink

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 19:28
Postitas tarmo
mi.re kirjutas: Fatbike osas on aga veidike selle masinaklassi populaarsust üle hinnatud (Või on mitte tulemise põhjused muud varasemalt käsitletud teemad.), kuivõrd hetkeseisuga on joonele tulemas 6 ratturit.
No eks sellega ole sama lugu nagu ühe teise vähemuste grupiga, kes ka paraadi (loe: omaette klassi) nõuavad kogu aeg. Rahvast vähe, aga tähelepanuvajadus on suur. ;)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 19:53
Postitas mi.re
allan222 kirjutas:.gpx file rajast kui võimalik? :)
GPS faili kahjuks pole, kuid kui kaarti vaadata ning looduses rattaga sisse sõidetud jälge jälgida, on võimalik laias plaanis tõesti rada läbi sõita.

Raja märgime Veikoga maha laupäeva hommikul. Seega huvilistel on laupäeval võimalik tähistatud rada sõita. (Kui Männiku kaagid muidugi rada kohe maha ei kisu).

Pangalinkide osas on palju juttu olnud. Senimaani pole seda tehtud kahel põhjusel:
1) Sõltuvalt pangast võtab pangalingi puhul pank 1-2% summast endale. Terve hooaja peale tekitab see päris arvestatava rahanumbri.
2) Pangalingi eeldus on a/a selles samas pangas, mille lingiga on tegu. Arvestades, et Eestis on 5 üldlevinud panka, siis peaksime haldama senise ühe konto asemel viite kontot.

Seetõttu oleme senimaani lootnud, et ehk ei panda meile väga pahaks, kui palume maksekorralduse käsitsi sisestada. Püsiosalejatel on võimalik muidugi veidi vaeva vähendada läbi "Salvestatud saajad" funktsiooni. Aga perspektiivis tuleb muidugi nõustuda, et eks hiljem või varem tuleb siiski ka pangalingid süsteemi integreerida.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 22:38
Postitas Mati
tarmo kirjutas:
mi.re kirjutas: Fatbike osas on aga veidike selle masinaklassi populaarsust üle hinnatud (Või on mitte tulemise põhjused muud varasemalt käsitletud teemad.), kuivõrd hetkeseisuga on joonele tulemas 6 ratturit.
No eks sellega ole sama lugu nagu ühe teise vähemuste grupiga, kes ka paraadi (loe: omaette klassi) nõuavad kogu aeg. Rahvast vähe, aga tähelepanuvajadus on suur. ;)
(y)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 25. 02. 2016. 23:02
Postitas brunz
Eks need viinamarjad on ikka kibedad, kui neid ei saa! Hetkeseis on juba 20% fatty-sõpru!
Te võite ju võidelda nende tuuleveskitega nagu kunagi 29-te vastu aga siin nad on...

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 26. 02. 2016. 07:12
Postitas tarmo
brunz kirjutas:Eks need viinamarjad on ikka kibedad, kui neid ei saa! Hetkeseis on juba 20% fatty-sõpru!
Te võite ju võidelda nende tuuleveskitega nagu kunagi 29-te vastu aga siin nad on...
Se pole küll enam selle teema story, aga Bruno, ma ei võitle kuidagi fättide vastu.:) Ausalt, mul on väga hea meel, et fätid on metsa toonud seltskonna, kes võib-olla muidu talvel ei sõidakski. Kui üks rattatüüp pakub kasutajale nii palju rõõmu, annab tööd poodidele jne, siis on kõik väga hästi. Võidelda selle vastu võivad ainult rumalad või kadedad. Mis aga puutub fättidele oma võistlusklassi loomist, siis siin ilmselt lähevad meie arvamised lahku. Ma ei näe, et see kuskiltki otsast oleks põhjendatud või et see annaks mingi lisaväärtuse korraldajale. Kui fätiomanik tahab võistelda, siis ta tuleb sellele sõidule nagunii, kas siis fätiga või mtb-ga. Fätiklass on lihtsalt lisakulu korraldajale. Eeldab ju fätiklass omakorda ka vähemalt kahe eraldi klassi M ja N tekitamist? Eestlase tahe kohe uue, hoopis muuks otstarbeks mõeldud rattaga, soov kindlasti võistelda ja olla teistes kiirem, võtab mind veidi muigama. Kui väga on võistlusklassi siiski vaja, siis võiks ju teha asja lihtsaks, teeks 26ste klassi ja ei pea käima mõõdulindiga rehvilaiust mõõtmas. Võib-olla 5 a on pilt sootuks teine ja kõik sõidavadki väga laia rehviga. No siis pean oma sõnu sööma ilmselt.:)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 26. 02. 2016. 08:56
Postitas raamimurdja
kui millalgi fatbike-idele oma klass teha, siis just talvel.

Kus registreerunute nimekirja näeks?
Surfasin küll pea pool tundi aerobike.ee lehel, aga ei õnnestunud leida.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 26. 02. 2016. 12:59
Postitas dh
raamimurdja kirjutas: Kus registreerunute nimekirja näeks?
Surfasin küll pea pool tundi aerobike.ee lehel, aga ei õnnestunud leida.
http://aerobike.ee/index.php?option=com ... Itemid=717

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 26. 02. 2016. 14:35
Postitas mi.re
Atenione, Atenzione, madame et misjour!

Täna hommikul kogunud korralduskogu arutas läbi kõik siin foorumis käsitletud mõtted.

Kui nüüd veidi galambuuritseda, siis heites kõrvale nartsissismi, tuginedes pikkadele ja konstruktiivsetele diskussioonidele, arvestades altruismi tegurit, et mitte metafoorselt öeldes masohhismi faktorit, jõudisime fenomenaalse dogmani - sari vajab lisaks peenhäälestusele veel ka tsipa jämehäälestust! :D

Foorumlaste tagasisidele tuginedes otsustasime teha järgmised muudatused:
1) Kuna palju on olnud siin juttu sellest, et sari on liiga kallis ning ei vääri oma hinda, siis pakume kõigile kõhklejatele võimalust avaetapi TERVISEDISTANTSIL TASUTA osaleda. Tulge ja proovige omal nahal järgi, kas see sari on midagi väärt või mitte! Tervisedistantsil sellega mingeid kulusid ei kaasne! Võistlussõitude (MTB ja Fatbike) osalustasud jäävad nii nagu juhendis on, kohapeal 30€.

2) Kuna on palju neid, kes soovisid ennast tehnilisemal rajal proovile panna, siis saab MTB sõit ja Fatbike sõit olema 90% samal rajal. Vaid mõned üksikud rajalõigud, mis oleks ilmselgelt kitsa kummiga sõites jooksukad, jätame MTB sõidult välja. Seega tehnilisust (mitte ajada segi ohtlikkusega) saab olema piisavalt ka MTB rajal.

3) Seljanumbri asemel kasutame MTB sõitudele omaseid lenksu ette käivaid numbreid. Väljastatavad numbrid kehtivad kõikidel EventRent sarja etappidel!

________________________

- Raja märgime maha homme hommikul - kõik huvilised saavad homme pärastlõunal rajaga tutvuda!
- Kõigile osalejatele on peale sõitu tee ja saiakesed!
- Kõigile huvilistele on soovi korral nautimiseks täispuhutav telksaun koos võimalusega end jääaugus karastada!
- Rajal muusikaliste efektidega rajalõik!

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 26. 02. 2016. 19:53
Postitas erikr
Vana indiaanlane teab - kui tahad värsket suitsulatikat, pead paar päeva varem kruubipudru keetmisest alustama.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 01:25
Postitas parmaat
Küsimusele vastus ka - kohapeal registreerimisega maksimum hind oleks 20 eur.
Ma kas pole piisavalt tähelepanelik olnud või lugenud kirjeldusi, aga mis selle sõidu nii eriliseks teeb? Algatus (kogu konseptsioon) on super, aga kas sõidus on mingeid väga erilisi elemente siis?

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 06:40
Postitas JerryBlake
Mida see 30 min + ring täpsemalt tähendab? Need kes lõpetavad parajasti ringi 29 min. lähevad uuele ringile ja järgmised kellel üle 30 minuti neil on finiš?

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 07:50
Postitas riho
parmaat kirjutas:Küsimusele vastus ka - kohapeal registreerimisega maksimum hind oleks 20 eur.
Ma kas pole piisavalt tähelepanelik olnud või lugenud kirjeldusi, aga mis selle sõidu nii eriliseks teeb? Algatus (kogu konseptsioon) on super, aga kas sõidus on mingeid väga erilisi elemente siis?
Sellelel sarjale oli võimalik regada 16/etapp. Kui Sulle hind ei sobi siis ära sõida ja/või korralda ise võidusõit millel hinnaks on max 20€/kohapeal.

Hetke poleemika sarnaneb sellele, et Sina üle 3€ ei ole veini eest nõus maksma ja 10€ pudel on täiesti mõttetu. Sa ei ole nõus seda ka maitsma ja nõuad tootjalt selgitust, mis teeb selle veini eriliseks.

Eile oli Elvas talikross, Makstes kohapeal 10€ sai starti. Olid joonel?

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 08:59
Postitas parmaat
Elva- hea et mainisid, sest oli soov minna, aga ajaga ei mänginud välja. Samas kui sellise raha esst saab kohapeal starti, siis on see ikka väga motiveeriv pikemaks sõiduks. Mis formaat seal täpsemalt on? Aga soovin vastust erilisuse kohta! Ja löhen täna kaema kindlasti tervisesõitu!

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 15:44
Postitas Läänlane
Mina jäin pakutud elamusega rahule ja kindlasti järgmine kord ka kohal (y)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 15:49
Postitas LOOK
Läänlane kirjutas:Mina jäin pakutud elamusega rahule ja kindlasti järgmine kord ka kohal (y)
+1 :)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 16:46
Postitas kriimsilm
Pakutud elamus "Vägev" aga pakutud tulemus mitte nii väga :)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 17:08
Postitas toomaspere
Korraldus ja rada väga head ja kindlasti osaleme kõikidel etappidel.
Osalustasu koha pealt ei hakka siin vaidlema aga medalid oleks võinud saada esikolmik mitte ainult liider.
Kõigile siin "paugutajatele" oli välja pakutud tasuta proovimine aga kasutas seda ainult üks inimene.

Ps: panna 28.02 stardi ümbrikusse aerobike rattahoolduse vautser mis kehtib kuni 29.02 on me meelest ka nati nadi. Kui tahate enda mehhaanikutele reklaami teha siis tehke aga mitte selliste vautseritega.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 17:23
Postitas brunz
LOOK kirjutas:
Läänlane kirjutas:Mina jäin pakutud elamusega rahule ja kindlasti järgmine kord ka kohal (y)
+1 :)
+1 (y)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 18:08
Postitas parmaat
Kas ma olin siis see ainuke? Nägin nagu paari sõitjat veel "tervist sõitmas", aga äkki olid siis registreerimata.
Rajal jäi selgusetuks, et kus see Fäti rada eraldi on, kuna siis oligi ainult see rada tegelikult avatud, nagu hiljem selgus. Kui peale seda liivatõusu läksid päriselt ka rajad lahku (jagati sellist infot), siis on kahju, et 2 rattaklassi eraldati ja hea meel, et ise ei tulnud sõitma MTB klassi oma semi-fätiga. See raja osa oli väga huvitav ja isegi peale kõigi ülekäimist väga hästi sõidetav veel (kuigi palju jälgi viis kraavi eri kohtades :) Kindlasti tuleks selle peale mõelda ka tulevikus, et MTB sõitjad ei jääks heast rajast ilma! Oma semi-fätiga mingit raja vahet ei märganud, kõik oli samamoodi heal kiirusel läbitav! Sirge peal sõitmist oleks oodanud vähem ja metsasinglitel kindlasti oleks võinud olla mõned möödumiskohad (fätiga paar kaart teha teinekord raja kõrvale, et saab mööda põigata) Muidu rada tuttav ja väga mõnusalt tehniline/kiire singel, nii kuivaga kui ka nüüd lumega.
16 euriga etapp/terve hooaeg - ei ole kõigil esmaspäevast reedeni töö!
Ei tahaks norida, aga ka enne oli juttu sellest, et "kotlett" on eriline jne, aga milles see seisneb siis, et seda 30 eur välja käia?
Hea ilm, head rajad, mõnus trennipäev!

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 18:18
Postitas JerryBlake

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 18:29
Postitas MarttiM
Leidsin õhtul rajalt rock shoxi kiirkinniti otsa.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 20:39
Postitas JLansa
MTB start, https://dl.dropboxusercontent.com/u/222 ... V_0033.mp4
Kiidan ka rada ja korraldust! Mõnus chill rada, sula tegi pisut keerulisemaks.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 20:51
Postitas Mati
parmaat kirjutas:...16 euriga etapp/terve hooaeg - ei ole kõigil esmaspäevast reedeni töö!
Ei tahaks norida, aga ka enne oli juttu sellest, et "kotlett" on eriline jne, aga milles see seisneb siis, et seda 30 eur välja käia?
Kuule parmaat, ära enam peale võta, viiakse ära veel.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 02. 2016. 22:18
Postitas JerryBlake
mtb video: https://www.youtube.com/watch?v=hgpxZk9 ... e=youtu.be
Enne finišit kimas keegi mõõda, nüüd tulemustest vaatan, et võitja ja minu järgi kohe teine koht. Loodan, et ma teid väga ei seganud seal singli lõpus tõusunukil koperdades. Sain enne starti olnud jutust aru, et kaks ringi on võistlus ja ei osanud selja tagant liidreid enam oodata.
See 30 min+ring pole minuarust suurem asi. Sisuliselt saad alles ringi lõpus teada kas nüüd oli finiš või tuleb edasi sõita. Nagu ma aru saan, et kui ma poleks seal lõpus koperdanud ja oleksin ringi lõpetanud üks sekund varem siis oleks tulnud üks ring veel sõita?

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 29. 02. 2016. 22:04
Postitas KaRahh
Paar pilti pühapäevasest sõidust: http://foto.karahh.pri.ee/28022016

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 03. 03. 2016. 23:46
Postitas parmaat
Erilisuse kohta küsin, kuna ma ei näinud rajal ühtegi "lisa", mis oleks seda rada kuidagi muutnud. Lume peal olen ennegi sõitnud, ka neid radu. Küsimus selles, et mõnes sarjas tehakse ise hüppeid juurde jne jne, aga mis selles sõidus oli see, mis teeb selle erilisemaks teistest? Kas on plaanis järgnevatel etappidel mingeid lisasid teha juurde ja kas endiselt soov eraldada fätt ja MTB?

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 05. 03. 2016. 15:10
Postitas dh
parmaat kirjutas:Erilisuse kohta küsin, kuna ma ei näinud rajal ühtegi "lisa", mis oleks seda rada kuidagi muutnud. Lume peal olen ennegi sõitnud, ka neid radu. Küsimus selles, et mõnes sarjas tehakse ise hüppeid juurde jne jne, aga mis selles sõidus oli see, mis teeb selle erilisemaks teistest? Kas on plaanis järgnevatel etappidel mingeid lisasid teha juurde ja kas endiselt soov eraldada fätt ja MTB?
Oleks loodusjõud seekord korraldajate poolt olnud oleks sõit suures osas jääpeal toimunud, oleks ikka suht eriline (Eesti kontekstis) maastikurattavõistlus olnud küll.
Järgmine etapp toimub Rummus, osaliselt endisel vangla territooriumil. Natuke eriline ikka.
Kolmas etapp läbib maaaluseid tunneleid. Kah teistmoodi.
Sealt edasi Ülemiste tööstuslinnakus/tänavatel. Ei ole vist rohkem selliseid võistlusi? Mitmed maratonid algavad-lõppevad linnas, kuid see pole see.
Jne jne.
Igal etapil vist ka erinev ajavõtmise/arvestuse pidamise viis kah niipalju kui mäletan.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 15. 03. 2016. 15:28
Postitas mi.re
parmaat kirjutas:Erilisuse kohta küsin, kuna ma ei näinud rajal ühtegi "lisa", mis oleks seda rada kuidagi muutnud. Lume peal olen ennegi sõitnud, ka neid radu. Küsimus selles, et mõnes sarjas tehakse ise hüppeid juurde jne jne, aga mis selles sõidus oli see, mis teeb selle erilisemaks teistest? Kas on plaanis järgnevatel etappidel mingeid lisasid teha juurde ja kas endiselt soov eraldada fätt ja MTB?
EventRent sarja niiöelda erilisuse postulaadid on:
- Iga etapp on veidike erinevas formaadis. (talvine XCO, eraldistart, suvine XCO, linnasprint, maraton, enduro, öösõit, teatesõit)
- Sari on ajalises plaanis jaotatud pikema aja peale, mitte ei konsentreeru ainult suvele ja kõrghooajale. (veebruari lõpust oktoobri lõpuni)
- Viia ratturit erinevatesse huvitavatesse keskkondadesse: jää ja lumi (ideaalis järve või mere jääkate), tehismaastik, linnakeskkond, ööpimedus, maaalused koopad jne.

Kui eriliseks või tavaliseks keegi seda enda jaoks tõlgendab, on muidugi tõepoolest igaühe enda voli otsustada. Mida iganes me ka ei teeks, rattasõit jääb lõppkokkuvõttes ikkagi rattasõiduks - selles osas ei aita ei ussi ega püssirohi.

Mis puudutab rajale eriefektide tegemist (kunstlikud hüpped, helindatud ja/või valgusefektidega rajalõigud jne), siis ka neid püüame sarja etappidele lisada. Kuigi tõs ta on, et siinkohal seab rahaline võimekus omad piirid. Kuivõrd sari on puhtalt stardimaksude najal majandatav, siis mida rohkem tuleb osalejaid, seda rohkem saame säärase lisaväärtuse loomisesse hakata ka panustama. Kuigi Jääsõidu osalejate arv polnudki lõppkokkuvõttes kõige nukram, siis jagus seekord vahendeid vaid ühe helindatud rajalõigu tegemiseks.

Kindlasti võib siin muidugi spekuleerida, et kui stardimaks oleks olnud väiksem, siis oleks tulnud rohkem rahvast. Võimalik, kuid samas eksperiment tervisesõiduga näitas, et meie pakkumise, tulla tasuta tervisesõidust osa saama, peale tuli kohale vaid üks rattur. Võimalik, et kui osalustasu oleks veel madalam kui seda on tasuta (osalejale makstakse peale), siis tuleks rahvast rohkem, kuid laias plaanis tundub mulle, et pigem on probleem mitte niipalju osalustasu suuruses, kui selles, et talvine rattasõit on ikkagi üsna niši ala, üritus on muu hooaja kontekstist eemal ning tegu esialgu veel uue ja tundmatu sarja. Muidugi kindlasti ei saa ka eitada stardimaksu tegurit, kuivõrd kindlasti oli ka neid, kes loobusid just osalustasu suuruse tõttu, ent mu seitsmes meel ehk mu sisetunne ütleb seda, et kui osalustasu olnuks olnud madalam, lõppenuks see üritus korraldaja jaoks lihtsalt veel suurema kahjuminumbriga, kui see praegu oli.

Samas, et mõtteavaldust siiski positiivse tooniga lõpetada, pean möönma, et tegelikult ei tekitanud osalejate lõpparv minus pettumust, pigem olin isegi lõpptulemuse üle positiivselt üllatunud. Koos kahe Tervisesõitjaga oli Jääretkel kokku 50 lõpetajat; võrdluseks eelmisel aastal Vormsi Jääretkel oli 18 lõpetajat. Kui selline oleks osalejate arv suve kontekstis, oleks see ehk pettumus, kuid talve oludes usun, et paanikaks pole põhjust ning võime ootusärevalt minna järgmistele Elamussõitudele vastu : )

PS! Fäti ja MTB viisime lähtuvalt siin samas kõlanud soovidest valdavas enamuses juba Jääsõidul samale rajale. Erinevus seisnes vaid niiöelda lõpusingli pikkuses; esialgselt oli plaanitud radade erinevuseid palju rohkem. Ka järgnevatel etappidel plaanime lähtuvalt tagasisidest panna MTB ja Fatbike rajad suuremas ulatuses kattuma. Kas nüüd päris 100%, selles ma päris kindel pole. Mõnded puhta liivased lõigud lihtsalt ei sobi ju kitsa kummiga ratastele.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 18. 03. 2016. 10:28
Postitas parmaat
Minu isiklik arvamus on, et heliga rajalõik midagi ei anna rattasõidule juurde! Annab aga juurde elementide loomine ja näiteks kui rääkida hüppekast või mitmest, siis neid saab teha puidust, vineerist, rehvidest millest iganes, seega kulu lõppkokkuvõttes madal. Muusika on äge muidugi rajal, aga kui see on oluline, siis vanad makid käisid patareidega ja võib vabalt selle sinna üürgama panna, kasvõi iga 2 km järel uus :) Ei ole vaja juhtmeid vedada, ega midagi! Ja elementidest veel - kindlasti oleks soovitatav järgmine kord luua singlitele ka möödumisevõimalused. Ka see on tegelikult rajaelement ja saab luua nö chicken course variandis, aga saab kasutada möödumiseks vajadusel. Kuna ise sõitsin tervisesõitu, siis saan ka öelda, et kitsarehvimehed jäid päris heast rajast ilma ja see oli ka minu argument, et võiks olla koos klassid või siis tahaks ka oma semi-fätt rattaga trügida huvitavamate radade peale. See kas on liiv või mitte, saab jääda valikuks ju. Liiva osa võib olla lühem nats ja siis saab ise valida, kas kitsas rehv või mitte. Aga hea on, et saab asju arutada, sest sellest tekib uusi mõtteid ja loodetavasti on ka korraldajatele sellest abi. Päris seda mentaliteeti, nagu ratturitel siin on, et olen kõigega rahul mis pakutakse, ma ei poolda! Edu!

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 18. 04. 2016. 10:33
Postitas mi.re
Nonii, täpselt kuu aega on viimasest postitusest selles foorumis mööda saanud ning kätte on jõudmas sarja teine etapp - Tehismaastiku sõit. Üritus toimub sellel laupäeval, eelregamine kungi kolmapäeva südaööni.

Kasutaksin juhust ja küsiksin foorumlaste arvamust veidi. Käisime eile Veikoga rada puhastamas, ent finiši paigutamise osas jäime eriarvamusele. Üks variant oleks finiš vedada tuhamäe otsa, mis tähendaks, et raja lõpp on meeletult raske tõus. Tõsi, praktikas tähendaks see seda, et poole mäe ulatuses oleks raja lõpus jooksukas, väikeses lõigus ilmselt ka suisa ratta tassimine. Samas tasuks oleks meeletult ilus vaade mäe otsast. Ent kas see siis on enam rattavõistlus, kui finišisse jõudmiseks tuleb mäkke joosta?

Teine variant oleks mäest loobuda ja teha finiš samuti mäe jalamil, nagu ka start. Millised on selles osas arvamused? Sellisel juhul võiks lisameelelahutusena teha veel võistluskeskuses väikese tasuta lisavõistluse mäkketõusu kujul. Näiteks kahes eri katekoorias: aeg (sh jooksmiseks kuluv aeg) ja arvestus selle peale, kes sõidab kõige kõrgemale välja, enne kui jooksma hakkab.

Pilte rajalt, sh postapokalüptilisi vaateid, saab vaadata Aerobike Facebookist : )

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 18. 04. 2016. 10:52
Postitas Mati
Mihkel, kuidas sul kogu kraam + osalejad sinna mäe otsa ära mahuvad? Lisaks siis veel üles-alla liikumine. Nii hooaja alguseks on imho piisav minna-tulla siledal ka.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 18. 04. 2016. 18:49
Postitas gliff
Arvatavasti saab ka ühe rattaralli lõpumeetritel jalgsi liikumist näha tänavu nii mõnegi osavõtja puhul ja miks siis mitte soendus juba nüüd ära teha :D
Tegelikult oleks see ehk tõesti natuke liiga rets ja ka natuke ebatavaline, et rattavõistluse finišit ei läbi ükski rattur sõites.
Eraldi mäkke saamise võistlus oleks arvatavasti tervitatavam.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 18. 04. 2016. 20:30
Postitas Prommar
gliff kirjutas:Arvatavasti saab ka ühe rattaralli lõpumeetritel jalgsi liikumist näha tänavu nii mõnegi osavõtja puhul
Huvi pärast küsin - mis rattarallist on jutt?

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 18. 04. 2016. 21:10
Postitas gliff
Ma usun, et Viljandis osutub lõputõus nii mõnelegi natuke liialt raskeks. Kui 2012 aasta Saaremaa velotuuri üks etapp seal lõppes, siis isegi osadel litsentsiga sõitjatel tekkis seal raskusi. Ja no see on ikka paras põnts ka eesti mõistes.

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 18. 04. 2016. 22:36
Postitas Rivo
mi.re kirjutas:Üks variant oleks finiš vedada tuhamäe otsa, mis tähendaks, et raja lõpp on meeletult raske tõus. Tõsi, praktikas tähendaks see seda, et poole mäe ulatuses oleks raja lõpus jooksukas, väikeses lõigus ilmselt ka suisa ratta tassimine.
Sarja nimi: Elamussõitude sari!
mi.re kirjutas:Samas tasuks oleks meeletult ilus vaade mäe otsast. Ent kas see siis on enam rattavõistlus, kui finišisse jõudmiseks tuleb mäkke joosta?
Just! Rattavõistlusest on sel juhul asi kaugel ja veel kaugemal elamusest...
mi.re kirjutas:Teine variant oleks mäest loobuda ja teha finiš samuti mäe jalamil, nagu ka start. Millised on selles osas arvamused? Sellisel juhul võiks lisameelelahutusena teha veel võistluskeskuses väikese tasuta lisavõistluse mäkketõusu kujul. Näiteks kahes eri kategoorias: aeg (sh jooksmiseks kuluv aeg) ja arvestus selle peale, kes sõidab kõige kõrgemale välja, enne kui jooksma hakkab
No kõlab juba elamusena...võistlus tehtud, istud mäe otsas, naudid vaadet ja vaatad, kuidas "gurmaanid" aja peale mäge vallutavad :)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 19. 04. 2016. 10:24
Postitas mi.re
Nonii, võtame arvamusi kuulda - võistlussõidule siis mäkkejooksu sisse ei pane.

Aga räkisin eile ajamõõtjaga - teeme paralleelselt eraldi jõuproovina mäkkesõidu/jooksu - üks kiibilugeja on mäe jalamil, teine mäe harjal. Rada on ca 160m pikk ning tõuseb selle ajaga ca 50m - väga korralik : P

Mäkketõusu võistlusel osalustasu ei ole - see on kõigile võistlejatele tasuta, boonuseks ja lisaelamuseks :D

Kokku anname mäkketõusul välja kaks medalit: üks läheb sellele, kes sõidab kõige kõrgemale, st jõuab rattaseljas kõige kaugemale. Teine medal läheb kõige kiiremale mäkke jõudjale, sh siis jooksu/ratta tassimise osa.

PS! Tehismaastiku sõit on üks viimastest ametlikest võimalustest minna seda põnevat kanti uudistama - omal käel sellist võimalust enam pole:
http://tallinncity.postimees.ee/3660563 ... le-sulgeda

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 23. 04. 2016. 20:30
Postitas JLansa
Väga hea sõit, päris tehniline, fatbike rada erines MTB rajast rock gardeni poolest.
Ise pole eriline tehnika virtuoos, trenniks oli aga see rada väga arendav.

Siin MTB start: https://www.youtube.com/watch?v=Q1VUtYJ ... e=youtu.be

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 23. 04. 2016. 21:16
Postitas Snk
https://www.youtube.com/watch?v=VN_i3rxgYKE

shimano tagakäikar kaks korda pani kett kassetti ja kodarate vahele (n) sellega ei ole väga rahul oma sõiduga, aga rada meeldis ja korraldus oli tasemel (y)

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 28. 06. 2016. 23:51
Postitas mi.re
Ja väike update ka selle sarja teemaldel. Nimelt põneva rajaga Astangu maaalune sõit toimub juba eeloleval pühapäeval. Soodusregistreerimine lõppeb homme kolmapäeval :)

http://aerobike.ee/index.php?option=com ... 82&lang=et

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 01. 07. 2016. 09:46
Postitas MarkoAa222
Väike kokkuvõte Astangu rajaga tutvumisest :)
https://www.youtube.com/watch?v=IQlmej-OvSA

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 01. 07. 2016. 11:48
Postitas Dimmas
mi.re kirjutas:Ja väike update ka selle sarja teemaldel. Nimelt põneva rajaga Astangu maaalune sõit toimub juba eeloleval pühapäeval. Soodusregistreerimine lõppeb homme kolmapäeval :)

http://aerobike.ee/index.php?option=com ... 82&lang=et
kus saab vaadata palju inimesi registreeris juba etappile?

Re: Aerobike elamussõitude sari

Postitatud: 02. 07. 2016. 16:01
Postitas toomaspere
Kas tuled on vajalikud või on maaalused lõigud niipalju valgustatud?