3. leht 3-st

Postitatud: 22. 05. 2007. 11:30
Postitas cassone
Kui tegu on maastiku rattasõiduga, siis peaks tulema toime igal pool sõitmisega, nii kruusal, asfaldil kui ka kitsatel metsavahelistel tõusudel.

Postitatud: 22. 05. 2007. 12:01
Postitas erikr
cassone kirjutas:Kui tegu on maastiku rattasõiduga, siis peaks tulema toime igal pool sõitmisega, nii kruusal, asfaldil kui ka kitsatel metsavahelistel tõusudel.
ja enamuses tullaksegi. samas ütles mulle juba mitu aastat EEC 20 ja 50 koha vahel tilbendav kodanik kelle 10-ndal kohal ülesjooksmise kohta kord küsisin, et vahet pole mis värvi kass on, loeb aeg ja koht finishis. tahad - sõida, tahad - jookse, reeglid võimaldavad mõlemat. kui inimese jaoks tõusu joostes võttes kulub vähem energiat siis on tal see õigus.

väga sageli läheb maratonil just kitsam tõus kohe jooksukaks kui kasvõi üks sõitja vale liigutuse teeb - kas tõmbab ratta juurikal ringi, sõidab eesliikujale tagarattasse, saab krambi või ikaldub ükskõik mis muul põhjusel. ja järgmised 500 kõnnivad sest see on pudelikael ja peale tuleb rahvast kiiremini kui eest ära saab. üksi on kõik siin kõvad kuid kui paljud teist tihedas pundis tehnilise tõusu veatult võtavad?

Postitatud: 22. 05. 2007. 12:06
Postitas Kirsa
Mulle ka "vanasti" kõndijad ei meeldinud, aga olen nüüdseks oma seisukohta muutnud. Võib-olla sõidan nüüd natuke eespool ka mine tea. :)
Võin öelda et kohtadele 180-190 sõitjate seas oli kõndijaid küll, aga kuna rahvast on suhteliselt hõredalt, siis sai alati mööda ning seetõttu nagu otsene probleem puudus.

Esiteks pikal tõusul ei meeldi mulle ka kõndida, aga sõites ülekandega 22-32- ehk siis kõige aeglasem käik olen sedasi üsna jalutajate tempos ning saan hinge tõmmata. Tõusu lõpus olen mina ratta seljas ning "suhteliselt" puhanud ning saan kohe tempot tõsta ning sellest pundist ära sõita.

Teiseks järsemad ja mudasemad tõusud võtan jooksuga. Vanasti ma neid kõndisin aga hulgaliselt XC võistlusi on seda külge kõvasti treeninud. Näiteks see mõrvari aseaine või see esimene tropp 10-ndal km-l kus oli alla vasakule ja siis üle silla - seal ma võtsin ratta selga ja panin hüppega üle oja ja jooksuga mäest üles. 10-15 kohta võidetud ja meel hea.

Yhesõnaga raskemal rajal kuulub just ratas seljas jooksmine kindlasti maastikusõiduelementide juurde.

Postitatud: 22. 05. 2007. 12:22
Postitas dr Holden

Postitatud: 22. 05. 2007. 12:26
Postitas Mati
Mulle tundub, et see kõndimise asi hakkab vaikselt pseudoprobleemistuma. Asjast on aru saadud, lepitud ja antakse teed ka küsimata, paremal juhul veel mõni eeskõndija juhendab endast eespool olijaid jne. Tuleb lihtsalt ise ka vastavalt käituda.

Postitatud: 22. 05. 2007. 20:25
Postitas dr Holden
PILDID!!! Liikuvad!

Postitatud: 22. 05. 2007. 23:07
Postitas ol
Väga vinged liikuvad pildid. Hea meelega vaataks isegi musta materjali.

Ega te seda ilusasti valmis lõigatud videoklippi Google Video lehele üles ei raatsi laadida? Ehk oleks kasutajatel sealt lihtsam ja mugavam seda vaadata? Ei peaks haanjameeste serverit niipalju koormama.

Postitatud: 23. 05. 2007. 09:47
Postitas oru
ol kirjutas:Väga vinged liikuvad pildid. Hea meelega vaataks isegi musta materjali.

Ega te seda ilusasti valmis lõigatud videoklippi Google Video lehele üles ei raatsi laadida? Ehk oleks kasutajatel sealt lihtsam ja mugavam seda vaadata? Ei peaks haanjameeste serverit niipalju koormama.
Panin asja Google Video lehele üles. VIDEO LINK

Postitatud: 23. 05. 2007. 13:56
Postitas ol
Veel Rõuge rattateemalisi Google mänguasju.

Juhul kui meil peaks siin foorumis olema seltsimehi kellele meeldib erinevaid Elioni rattamaratoni radu Google Earth virtuaalselt maailmakaardilt hiljem arvutist vaadata, siis Rõuges käies joonistasin ka seekordse rattamaratoni raja maha. Kes aga Google Earth tasuta tarkvara oma arvutis veel ei oma, siis võib seda sama Rõuge rada ka Google Maps kaardiserverist kaeda.

Viide: Rõuge rada Google Earthi jaoks *.kml
Viide: Rõuge rada Google Mapsi kaardiserveris

Postitatud: 23. 05. 2007. 14:17
Postitas baruto
ol kirjutas:Veel Rõuge rattateemalisi Google mänguasju.

Juhul kui meil peaks siin foorumis olema seltsimehi kellele meeldib erinevaid Elioni rattamaratoni radu Google Earth virtuaalselt maailmakaardilt hiljem arvutist vaadata, siis Rõuges käies joonistasin ka seekordse rattamaratoni raja maha. Kes aga Google Earth tasuta tarkvara oma arvutis veel ei oma, siis võib seda sama Rõuge rada ka Google Maps kaardiserverist kaeda.

Viide: Rõuge rada Google Earthi jaoks *.kml
Viide: Rõuge rada Google Mapsi kaardiserveris
Sry O.T. pärast aga - vägagi Soome kaardi sarnane.

Postitatud: 24. 05. 2007. 21:50
Postitas Ceesu
siin veel posu pilt rõuge maratonist, enamik tehtud Rõuge valla TPs
album nr1: http://www.rougeracing.net/galerii/inde ... lbum&id=22
album nr2: http://www.rougeracing.net/galerii/inde ... lbum&id=21

Postitatud: 25. 05. 2007. 13:24
Postitas Siim:M
Al kirjutas: Ma üldiselt olen kõndimise vastane, kuid ühtin 100% arvamusega, et peamine on raja kiire läbimine, kasutades selleks kiiremaid lubatud meetmeid, sh. kõndimist.
Rõuges oli üks clubbersi särgiga kodanik 4xx numbriga, kes pikast tõusust pressis rattaga teravas tempos kõndijatest mööda. Karjusin veel et antagu sõitjale teed. Mida ka tehti. Arvasin, et tegu on vahepealse rattarikkega, mille pärast kõva tegija on sundpeatuse pidanud tegema. Kahjuks ikaldus mees täiega kui tõusu järel kruusaralli pihta hakkas. Ilmselt tegi hoogsa tõusuvõtmisega endale liiga.
See sõitja olin mina
Ma üritan tavaliselt kõigist tõusudest üles sõita isegi siis kui on näha, et lõpuni ei saa sõites, välja arvatud väga mudased ja liivased kohad. See tõus väsitas ära küll aga viie minuti pärast oli jälle sama hea olek nagu enne tõusu, kui mõni olekski mööda läinud(aga ei läinud) siis mis see ikka teeb kui lõpus oleks 10 kohta tagapool.
Rattast maha tulemine ei ole alati ka hea, kuii sõitmise lõpetad siis on mõnikord väga raske uuesti alustada. Kõndimisega lähevad kingad ja pedaalid mudaseks ja siis on võibolla vaja neid puhastada.
Ja kui tõusudest ei üritakski sõita, siis jääks nagu üritus(Rõuge maraton) poolikuks ja mille pärast me siis sõidame autoga 5,4 tundi?
Kuna ma olen lihtsalt tõusudel ja muidu keerulisematel kohtadel parem, siis oleks peab ju seda ära kasutama.

Viimasel kitsal tõusul enne lõppu ka kõik kõndisid, seal sõitsin ka ühest mööda. Kirsa karjus ka veel kõrval, et lase mööda teine kukub auku

Nii, et tõusudest üles sõitmine on kasulik ja mõnus ning annab meile oskusi juurde, et järgmine kord veel paremini läheks.
Koht tuli 243, parim koht Elionil ja esimest korda 300 sees ka

Postitatud: 25. 05. 2007. 14:53
Postitas Ereliukas
Siim:M kirjutas:]
See sõitja olin mina
Ma üritan tavaliselt kõigist tõusudest üles sõita isegi siis kui on näha, et lõpuni ei saa sõites, välja arvatud väga mudased ja liivased kohad. See tõus väsitas ära küll aga viie minuti pärast oli jälle sama hea olek nagu enne tõusu, kui mõni olekski mööda läinud(aga ei läinud) siis mis see ikka teeb kui lõpus oleks 10 kohta tagapool.
Rattast maha tulemine ei ole alati ka hea, kuii sõitmise lõpetad siis on mõnikord väga raske uuesti alustada. Kõndimisega lähevad kingad ja pedaalid mudaseks ja siis on võibolla vaja neid puhastada.
Ja kui tõusudest ei üritakski sõita, siis jääks nagu üritus(Rõuge maraton) poolikuks ja mille pärast me siis sõidame autoga 5,4 tundi?
Kuna ma olen lihtsalt tõusudel ja muidu keerulisematel kohtadel parem, siis oleks peab ju seda ära kasutama.

Viimasel kitsal tõusul enne lõppu ka kõik kõndisid, seal sõitsin ka ühest mööda. Kirsa karjus ka veel kõrval, et lase mööda teine kukub auku

Nii, et tõusudest üles sõitmine on kasulik ja mõnus ning annab meile oskusi juurde, et järgmine kord veel paremini läheks.
Koht tuli 243, parim koht Elionil ja esimest korda 300 sees ka
Tubli siim, jätka nii....
olen ka ise see, kes tõusud enamuses sõidab, ka siis, kui ajaliselt sellest eriti ei võidagi ja pean seda õigeks. miks? a. joostes-kõndides rakendad nats teisi lihasgruppe ja igatahes minul kutsub v soodustab edasisel osal krampide teket ja enda arvates saan ka nii lihtsalt ökonoomsemalt hakkama.

Postitatud: 25. 05. 2007. 18:00
Postitas kalari
Siim:M kirjutas: See sõitja olin mina
Koht tuli 243, parim koht Elionil ja esimest korda 300 sees ka
Kas üritad kõik tõusud püsti seistes, raske rauaga vallutada? Näiteks see, pildil olev tõus sõideti küll, erinevalt sinust, sadulas istudes! Tundub, et sul on õige tehnikaga võimalik ka 200 sisse sõita;)

Postitatud: 25. 05. 2007. 19:21
Postitas Edition

Postitatud: 25. 05. 2007. 21:41
Postitas rai66
kalari kirjutas:
Siim:M kirjutas: See sõitja olin mina
Koht tuli 243, parim koht Elionil ja esimest korda 300 sees ka
Kas üritad kõik tõusud püsti seistes, raske rauaga vallutada? Näiteks see, pildil olev tõus sõideti küll, erinevalt sinust, sadulas istudes! Tundub, et sul on õige tehnikaga võimalik ka 200 sisse sõita;)
Esimest korda kuulen, et tõusu istudes võtta on õigem tehnika.

Postitatud: 25. 05. 2007. 21:46
Postitas Kirsa
rai66 kirjutas: Esimest korda kuulen, et tõusu istudes võtta on õigem tehnika.
Maastikul on istudes alati õigem võtta, aga üldiselt maitse asi, kui tunned et sulle sobib püsti paremini ja sul on kõvakahvel või hea lukuga amort siis anna minna.
Ma võtan ka viimasel ajal enamiku tõusudest püsti, mul on nii oluliselt kergem, samas tean et see on minu nõrk koht. Kuid kindlasti on oma osa põhjustest kergel ülekaalul ning nõrgal seljal ning ka kerimise oskus pole veel ideaalne.

Postitatud: 25. 05. 2007. 21:59
Postitas erikr
rai66 kirjutas:Esimest korda kuulen, et tõusu istudes võtta on õigem tehnika.
H100 vorstika on enamus kerides sõitnud. kes on sõitnud.

Postitatud: 25. 05. 2007. 23:08
Postitas Ereliukas
rai66 kirjutas: Esimest korda kuulen, et tõusu istudes võtta on õigem tehnika.
kuula nüüd hästi: tõusud on erinevad, mõned püsti ja raske rauaga, mõned istudes ja kerides - proovi ntx püsti saada üles järsust ja libedast tõusust, kus veel all kohe kurv ja hooga peale ei saa tulla, v ntx 20 km pikkune tõus absoluutse tõusuga 1500 m, mida sõidad tubli 1,5 h .....

Postitatud: 25. 05. 2007. 23:18
Postitas soosaar
Mnjaaa.... teooria on ikka enamasti selline olnud, et püsti võetakse tõuse mille tõusunurk on väike ja kestvus mitte väga pikk või siis lühikesed ja järsud põntsud. Pikemad tõusud, kus tõusunurk on juba suurem ei saa ju püsti võtta juba seepärast, et väntamisel tekivad surnud seisud mis põhjustavad rehvi ja maapinna vahelise kontakti halvenemist mis aga omakorda jooksmist:D....Nii et kui huvi ja tahtmist on siis miks ka mitte...jõudu huvilistele:D

Postitatud: 26. 05. 2007. 09:09
Postitas Rivo
Eks neid teooriaid igasuguseid. Pikemad tõusud vast kerides, lühemad sutsakad püsti. Kui aga tõus nt. liiva või porine, siis kindlasti kerides. Sel juhul on sul raskust tagumisel rattal rohkem ja jõuülekanne ühtlasem. Ehk siis, ei aja tagumist ratast nii lihtsalt kaapima. Kui tahad tõusu ikka kindla peale vallutada, siis kerides on kindlam variant.
Rõuges nt. ma kerisin kõik tõusud va. 1 lühem sutsakas, kus sai ca. 5 kohta parandatud.

Postitatud: 26. 05. 2007. 09:17
Postitas rai66
Ereliukas kirjutas:
rai66 kirjutas: Esimest korda kuulen, et tõusu istudes võtta on õigem tehnika.
kuula nüüd hästi: tõusud on erinevad, mõned püsti ja raske rauaga, mõned istudes ja kerides - proovi ntx püsti saada üles järsust ja libedast tõusust, kus veel all kohe kurv ja hooga peale ei saa tulla, v ntx 20 km pikkune tõus absoluutse tõusuga 1500 m, mida sõidad tubli 1,5 h .....
Loe tähelepanelikult, mis ma kirjutasin. Sa väidad sama mis minagi.Mina panin selle lühidalt kirja.Õige on see, kuidas Sa kiiremini ja väiksema jõukuluga ülesse saad.Mina üritan kõiki tõuse ratta seljas võtta. Kasvõi funi pärast.Sellepärast ma ratast sõidangi.

Postitatud: 26. 05. 2007. 11:10
Postitas dr Holden
Äkki lugupeetud foorumlased kasutaksid oma nippide avalikustamiseks näiteks seda kohta? :roll:

kumm katki

Postitatud: 29. 05. 2007. 09:04
Postitas mart2
Vist jääb sõnum hiljaks ...

Kulla mees, kellele ma laenasin (olin koos pojaga rajal) sinise heeblikomplekti ja õhukummi kuskil päris alguses (number umbes 4x9). Kui juhtud lugema ja ennast ära tundma, siis vaheta ruttu oma pöiapael, sest vanal õhukummil oli sel kohal pikk lõige .

Postitatud: 30. 05. 2007. 20:17
Postitas KaupoR
Vahepeal on vaikselt avaldatud ka tiimide pingerida peale 2. etappi: LINK