MTBO Vooremäel
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
MTBO Vooremäel
Tartlasetel hea võimalus MTBOd proovida - sellel neljapäeval (siiski-siiski: 02.06) toimub orienteerumine Vooremäel, kavas on ka rattarada. Pika aja jooksul ainus kord, kui Tartust saab rattaga kohale vändata. Lähemalt vt.
http://tartu.orienteerumine.ee/
http://tartu.orienteerumine.ee/
Viimati muutis Kuuporistaja, 31. 05. 2005. 15:53, muudetud 1 kord.
Tahaks natuke rohkem infi.
Mis kell üritus Vooremäel algab (rattarada ma mõtlen)? Kodukal on küll kirjas, et " Tasuta eribuss neljapäevakule kell 17.00 Vanemuise alumiset parklast", aga millal siis Vooremäel?
Tahaks ka osa võtta, aga kas rajal orienteerumisega hätta ei jää? Pole varem sportorienteerumisega tegelenud, samas kaarti ja kompassi jagan küll.
Mis kell üritus Vooremäel algab (rattarada ma mõtlen)? Kodukal on küll kirjas, et " Tasuta eribuss neljapäevakule kell 17.00 Vanemuise alumiset parklast", aga millal siis Vooremäel?
Tahaks ka osa võtta, aga kas rajal orienteerumisega hätta ei jää? Pole varem sportorienteerumisega tegelenud, samas kaarti ja kompassi jagan küll.
Start on lahti kl 17-19, stardid siis kui ise tahad; finishit hakatakse 20:30 paiku kinni panema. Osavõtt 30.-, lastel-tudengitel 15.- (lisaks sai vist mingi raha eest rentida SI-pulga elektrooniliseks ajavõtuks, vabalt saab ka ilma).
Bussiga on nii, et väljub kl 17 (Vanemuise alumine parkla), sõidab kaua sõidab, ja siis kohapeal lepitakse kokku kellaaeg millal tagasi sõitma hakatakse. Ei ole kursis, ehk õnnestub ka rattaga peale saada.
Rajal hätta jääda ei tohiks, rattaga suvaliselt läbi metsa ei trügi, sõidetakse ikka mööda teid (loomulikult esineb tihti ka valikuid et kas suur tiir vändata või ratas selga võtta ja läbi metsa pugeda). Punktid ei pruugi siiski tee peal olla, vaid kusagil tee ääres metsas, nende leidmine võib veidi raskem olla (stiilis, et sõidad metsa servast 200m edasi ja siis hoiad silmad lahti, kuni märkad vasakul kraavi, mööda seda kõnnid kuni künkani, ja künka tagant otsid pisikese lohu). Kaarti saad enne starti uurida, teevaliku üle mõelda ning abi küsida nii palju kui kulub, ja ega metsa vahelgi kellelgi nööbist haarates hätta ei jäeta.
Sellest, et rattavõistlusi korraldada ei või, pole küll kuulnud. Miks nii? Suusavõistlusi ju korraldatakse samuti.
Bussiga on nii, et väljub kl 17 (Vanemuise alumine parkla), sõidab kaua sõidab, ja siis kohapeal lepitakse kokku kellaaeg millal tagasi sõitma hakatakse. Ei ole kursis, ehk õnnestub ka rattaga peale saada.
Rajal hätta jääda ei tohiks, rattaga suvaliselt läbi metsa ei trügi, sõidetakse ikka mööda teid (loomulikult esineb tihti ka valikuid et kas suur tiir vändata või ratas selga võtta ja läbi metsa pugeda). Punktid ei pruugi siiski tee peal olla, vaid kusagil tee ääres metsas, nende leidmine võib veidi raskem olla (stiilis, et sõidad metsa servast 200m edasi ja siis hoiad silmad lahti, kuni märkad vasakul kraavi, mööda seda kõnnid kuni künkani, ja künka tagant otsid pisikese lohu). Kaarti saad enne starti uurida, teevaliku üle mõelda ning abi küsida nii palju kui kulub, ja ega metsa vahelgi kellelgi nööbist haarates hätta ei jäeta.
Sellest, et rattavõistlusi korraldada ei või, pole küll kuulnud. Miks nii? Suusavõistlusi ju korraldatakse samuti.
Mis jama sa ajad - MTBO (Eestis RO - rattaorienteerumine) pole kunagi punktid kusagil metsas!Kuuporistaja kirjutas: Punktid ei pruugi siiski tee peal olla, vaid kusagil tee ääres metsas, nende leidmine võib veidi raskem olla (stiilis, et sõidad metsa servast 200m edasi ja siis hoiad silmad lahti, kuni märkad vasakul kraavi, mööda seda kõnnid kuni künkani, ja künka tagant otsid pisikese lohu).
Rattaorienteerumises (MTBO) on kontrollpunktid alati teedel/radadel (enamikes Euroopa riikides on üldse teedelt/radadelt lahkumine keelatud - isegi ratast kandes)!
See mida Sina kirjeldad on küll rohkem seiklusspordi Läti variant!
Kuidas defineerida tee/rada? See mis 70 aastasele vanaemale võib tunduda mitte-rada, võib MTB ässale olla ju magus ning tema jaoks rattaga vabalt läbitav singletrack?Aare kirjutas: Rattaorienteerumises (MTBO) on kontrollpunktid alati teedel/radadel (enamikes Euroopa riikides on üldse teedelt/radadelt lahkumine keelatud - isegi ratast kandes)!
Harku metsas teisipäevakul IMHO ei saanud küll kõiki punkte sadulas võtta.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Teed ja rajad on need, mis on kaardile kantud. Kaardile kantakse kõik läbitavad ja nähtavad rajad. Sisaliku jälg kivil ei ole rada. Harku metsa pole võimalik kaardistada 100% õieti, kuna seal läheb kohati ümber iga puu oma rada ja kaardipilt läheks liiga kirjuks. Küll aga kantakse kaardile kõik algavad ja lõppevad singletrackid, mida aktiivselt kasutatakse (näiteks naistevangla allee ja turbakraavi promenaad).
Teisipäevakute rajameister lähtub KP tähise paigutamisel ka vandaalikindla puutüve lähedusest, ümber mille saaks rattalukuga kinnitada SI jaama. Võistlustel sellised KP-d lubatud pole.
Teisipäevakute rajameister lähtub KP tähise paigutamisel ka vandaalikindla puutüve lähedusest, ümber mille saaks rattalukuga kinnitada SI jaama. Võistlustel sellised KP-d lubatud pole.
Arbo - olen nõus, et Tartu osas eksisin (seal planeerib rajameister vist tõesti RO raja jookuraja punktide baasil, kuna osalejaid minimaalselt)
Minu sõnum oli selles, et selgitada, kuidas asi normaalselt käib. Selle foorumi lugejad enamuses siiski rattamehed ja oleks jube kurb, kui neil jääks MTBO-st (rattaorienteerumisest) väär arusaam.
Ons ju rattaorienteerumine ikkagi väga võistluslik ala ja igasugune seos mööda kraavipervi jalgsi uitamise ja mingite lohukeste otsimisega puudub!
Minu sõnum oli selles, et selgitada, kuidas asi normaalselt käib. Selle foorumi lugejad enamuses siiski rattamehed ja oleks jube kurb, kui neil jääks MTBO-st (rattaorienteerumisest) väär arusaam.
Ons ju rattaorienteerumine ikkagi väga võistluslik ala ja igasugune seos mööda kraavipervi jalgsi uitamise ja mingite lohukeste otsimisega puudub!
Tartu punktid
osa on tõesti teede peal, kuid kindlasti on seas ka sellised, mis asuvad päris padrikus (mingit rattaga sõidetavat rada sinna ei lähe).
Miks nii - võib rajameistrite käest küsida, usun, et põhjuseks tõesti vähene ratturite arv ( ja nii see nõiaring tuleb).
eelmine aasta alguses polnud isegi eraldi rattarada - valisid ise endale sobiva pikkusega raja, aga kuna punktid olid võsas ja teed absoluutselt ei sobinud, siis rattaga kaotasid rämedalt. See omakord ei motiveerinud rattagaosalemist.
Heameelga teeks Tartus ka MTBO'd aga kui rada on selline nagu siiani, siis pigem jooksen. (Jooksutrenni saabki liiga vähe.. ).
Miks nii - võib rajameistrite käest küsida, usun, et põhjuseks tõesti vähene ratturite arv ( ja nii see nõiaring tuleb).
eelmine aasta alguses polnud isegi eraldi rattarada - valisid ise endale sobiva pikkusega raja, aga kuna punktid olid võsas ja teed absoluutselt ei sobinud, siis rattaga kaotasid rämedalt. See omakord ei motiveerinud rattagaosalemist.
Heameelga teeks Tartus ka MTBO'd aga kui rada on selline nagu siiani, siis pigem jooksen. (Jooksutrenni saabki liiga vähe.. ).
Tõde on praeguseks juba välja öeldud, et metsas asuvad punktid on Tartu omapäras. Vaatasin järele, sellel aastal toimunud kahest rattaetapist oli ühel 1, teisel 4 osavõtjat (muidu on rahvast 250 ringis). Korraldajad on ise samuti väga hästi kursis, et ega selline rada õige pole. Samas väga tänuväärne, et asja siiski korraldatakse, kes tahab, saab asjast esmase ettekujutuse kätte küll.
Kaardialuseid rentida kahjuks ei saa ning ilma aluseta on jama, nii et kipub ikka tati ja traadi variandi poole. Seni ainsal korral, kui oli vaja kaarti ratta peale saada, lõikasin papist paraja suurusega tüki (A5 ja A4 vahel), teipisin parajaks volditud kaardi tavalise läbipaistva kontoriteibiga peale, sättisin ühte serva pidi lenksu peale, nii et kaart toetus trossidele, ja tõmbasin teibiga uljalt kinni. Ajas asja ära küll.
Ja et Vooremäel pole võsa: muahahaa Suusatamiskogemustest arvasin, et Voorekas on üks kena hõreda männimetsaga koht, aga äärealadel valitseb ikka täielik karu"%¤#&. Pärast esimest orienteerumist sealkandis olin sügavalt üllatunud, et selline võpsik siis tegelikult ongi.
Kaardialuseid rentida kahjuks ei saa ning ilma aluseta on jama, nii et kipub ikka tati ja traadi variandi poole. Seni ainsal korral, kui oli vaja kaarti ratta peale saada, lõikasin papist paraja suurusega tüki (A5 ja A4 vahel), teipisin parajaks volditud kaardi tavalise läbipaistva kontoriteibiga peale, sättisin ühte serva pidi lenksu peale, nii et kaart toetus trossidele, ja tõmbasin teibiga uljalt kinni. Ajas asja ära küll.
Ja et Vooremäel pole võsa: muahahaa Suusatamiskogemustest arvasin, et Voorekas on üks kena hõreda männimetsaga koht, aga äärealadel valitseb ikka täielik karu"%¤#&. Pärast esimest orienteerumist sealkandis olin sügavalt üllatunud, et selline võpsik siis tegelikult ongi.
Kas siis võib öelda, et see aprilli keskel Harku metsas toimunud teisipäevak (osalesin esimest korda, niisama huvipärast) oli navigatsiooni mõistes raskem, kui tegelikult MTBO olla tohib? S.t euronormidele vastava raja puhul oleks teoreetiliselt telefonikataloogi kaardiga hakkama saanud s.t Harku mets on peaaegu kodumets (25 aastat seal kandis elanud)?Arbo kirjutas:Teed ja rajad on need, mis on kaardile kantud. Kaardile kantakse kõik läbitavad ja nähtavad rajad. Sisaliku jälg kivil ei ole rada. Harku metsa pole võimalik kaardistada 100% õieti, kuna seal läheb kohati ümber iga puu oma rada ja kaardipilt läheks liiga kirjuks. Küll aga kantakse kaardile kõik algavad ja lõppevad singletrackid, mida aktiivselt kasutatakse (näiteks naistevangla allee ja turbakraavi promenaad).
Teisipäevakute rajameister lähtub KP tähise paigutamisel ka vandaalikindla puutüve lähedusest, ümber mille saaks rattalukuga kinnitada SI jaama. Võistlustel sellised KP-d lubatud pole.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Vaatasin viimase kaardi pealt järgi (see 4 võistlejaga etapp). Rattarada oli 9 km rada, 12 KP. Neist siis 6 võib lugeda hea tahtmisega (kaardi järgi) rattaga võetavaks, kuidas reaalsus oli ei tea. Mõni punkt pea 100 m kaardilolevast teest... Rattaraja KPde hulgas - 1 unikaalne punkt, mida ükski jooksukas ei kasutanud.Kuuporistaja kirjutas:Tõde on praeguseks juba välja öeldud, et metsas asuvad punktid on Tartu omapäras. Vaatasin järele, sellel aastal toimunud kahest rattaetapist oli ühel 1, teisel 4 osavõtjat (muidu on rahvast 250 ringis).
Seda küll. Rääkisin kahe võistlejaga, kes Tähetorni hotelli lähedal oleva punkti võtsid ära a la peaaegu Õismäe kaudu sõites (eelmine punkt oli FK kardiraja lähedal). Ma püüdsin enam-vähem otse minna (kuna kaardi järgi tundus sõidetav rada olevat). Selgus, et see võttis tunduvalt kauem aega.Arbo kirjutas:Orienteerumises võib maastiku liigne tundmine tekitada "mägra raja" efekti, st. liigud kinnisilmi sealtkaudu, kust oled harjunud, mitte ei leia optimaalseimat liikumisteed järgmisse kontrollpunkti.
Kui MTBO MM etapp toimuks Haanjas, kas siis päris palju Haanja100 lõikudest jääks välja? S.t kõik need mudased lõigud siis. Ning kõik punktid oleks võetavad kruusa- ja hea kvaliteediga metsateede abil.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Sinu jutt ei haaku kuidagi Arbo "mägra raja" efektiga?!LauriA kirjutas:Seda küll. Rääkisin kahe võistlejaga, kes Tähetorni hotelli lähedal oleva punkti võtsid ära a la peaaegu Õismäe kaudu sõites (eelmine punkt oli FK kardiraja lähedal). Ma püüdsin enam-vähem otse minna (kuna kaardi järgi tundus sõidetav rada olevat). Selgus, et see võttis tunduvalt kauem aega.
Kui MTBO MM etapp toimuks Haanjas, kas siis päris palju Haanja100 lõikudest jääks välja? S.t kõik need mudased lõigud siis. Ning kõik punktid oleks võetavad kruusa- ja hea kvaliteediga metsateede abil.
1. Sa ei sõitnud "otseetappi" ju oma harjumuspärast (teadaolevat) varianti pidi vaid tegid lihtsalt vale teevaliku. Seda ma muidugi ei tea, kas selle põhjustas liigne kiirustamine, kogemuste puudumine, nõrk orienteerumistehniline tase või lihtsalt riskile minek?
2. MTBO -s ei ole alati visuaalselt lühimana näiv teevalik kõige kiirem! Arvestada tuleb teeklassidega, millest sõltub suuresti liikumiskiirus, muidugi ka reljeefiga (siiski rohkem Kesk- Euroopas, kus kõrguste vahed suuremad).
3.Kui MTBO MM toimuks Haanjas, siis sõltuks poriste Haanja 100 lõikude kasutamine ikka rajaplaneeringust, s.t. kui ikka vaja (on kiirem)sõidetakse otse läbi pori.
P.S. Vaata palun MTBO lehekülge http://mtbo.kolhoos.ee/ ja paljud asjad saavad Sulle selgemaks!
Tartu o-rattarajast.
Olen käinud kõikidel selle aasta Tartu neljapäevakutel ja enamasti kodus kaarti uurides ka pilgu rattarajale visanud. Ainult teid mööda sõitmine see tõesti pole, kuid midagi kaelamurdvalt rasket seal ka silmanud ei ole.
Ei maksa rajalt metsa minekut peljata, kui rattaga ei lähe tulge jooksma. Orienteerumine on võrratult huvitavam tavalisest jooksmisest, peaks hea vaheldus olema ratturi igapäevasele treeningule.
Olen käinud kõikidel selle aasta Tartu neljapäevakutel ja enamasti kodus kaarti uurides ka pilgu rattarajale visanud. Ainult teid mööda sõitmine see tõesti pole, kuid midagi kaelamurdvalt rasket seal ka silmanud ei ole.
Ei maksa rajalt metsa minekut peljata, kui rattaga ei lähe tulge jooksma. Orienteerumine on võrratult huvitavam tavalisest jooksmisest, peaks hea vaheldus olema ratturi igapäevasele treeningule.