Tartu Rattaralli 2005 [MNT]

Infot ja muljeid võistluste kohta
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
velosipedist
Rattur
Postitusi: 156
Liitunud: 21. 07. 2003. 16:17

Postitus Postitas velosipedist » 29. 05. 2005. 23:59

erikr kirjutas:askeldasin paduvihmas auto juures ja uskusin oma polaril olevat kellaaega, teadustaja räägib mingitest minutitest, mu polari järgi 5 min aega, siis ütleb 30 sekundit, oi perkele kus mul hakkas kiire
no siis ma polnud ainuke :D minu kella järgi oli ka veel paar minutit stardini aega ja stardipaugu kõlades võtsin veel sääri jalast koridori kõrval ja otsisin inimest kellele tagi anda... :evil: siiamaani on mu kella ajanäitamine õige olnud igal juhul, aga enne starti padukaga hakkas mul näiteks spidokas ka kadentsi näitama, kuigi kadentsiandurit pole...
aga kuna punt väga ei tõmmanud, siis hullu polnud

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3624
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 30. 05. 2005. 07:45

Teist aastat järjest tegin sama vea - teistkordsel Otepääle jõudmisel jäin nendel kitsastel ja käänulistel teedel liiga grupi lõppu ... rivi pudenes 2-4 steks lülikesteks ja nendest möödasõit röövis kogu jõu, mida oleks väga vaja läinud langusel järele littimiseks. Noh, aga ma vähemalt üritasin. Mõne km pärast lagunes ka üritajate sõiduisu ja 3-4 mehega tegime kõvasti karuselli, aga lähemale eriti ei saanud.
Tagant tulnud 7-pealise pundi kiirus oli väga nõrk, enne Elvat sõitis sellesse sisse veel üks suurem tagumine grupp. Sellega siis fini?isse tulingi - koht 195, aeg kõvasti nõrgem möödunudaastasest.
Tänu trauksile ja eriti aga (kummivahetusest meie sekka eksinud) Romile hoiti kiirust normaalsena.
Ja muidugi erilised "tänud" turistidele! Ilma Teieta poleks rattasõit pooltki nii huvitav ...

Kasutaja avatar
Priit
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 22. 04. 2003. 09:02

Postitus Postitas Priit » 30. 05. 2005. 07:56

Sõitsin minagi selles grupis mis lõpetas 3:49. Tähendab sõitsin niikaua kui poolteist kilti enne lõppu kõrvalsõitja mulle küljepeale sisse vajus ja mind asfaltile pikali tõmbas. :( Igatahes olin vist kuhja kõige alumine. Nii kui pikali kukkusin jäin ootama, millal must üle sõidetakse. Paar laksu sain ja kui püsti tõusin, oli grupp juba kadunud ja vigased ümber oigamas. Ma katsusin ennast igalt poolt järgi ja vaatasin et olen täitsa elus :) Isegi ratas oli sõidetav (esiratas oli vaid 8 ). Natuke läks aega rattaste lahtiharutamisega ja siis tegin et sealt minema saada. Lõpptulemusena siis kaotasin sellega mingi 1,5 minutiti ja päris palju kohti. Arstid lappisid mu põlved ja küünarnuki ära ja nüüd loodan et kõrves saan jälle stardis olla. Aga sõiduga võib üldjoones igati rahule jääda, kahel eelneval aastal ei suutnud alla 4 tunni sõita, nüüd tegin seda paraja varuga :)
kui huvi on, miks mitte
www.westlineteam.com

siim
Rattur
Postitusi: 11
Liitunud: 07. 08. 2003. 13:23

Postitus Postitas siim » 30. 05. 2005. 08:12

arjasepp kirjutas:Aga aega kirja ei saanud :cry: Huvitav, mis värk nende kiipidega on, kui nad kohati ei fikseeri ära, kes lõpetas ja kes mitte :x
Huvitav palju selliseid juhtumeid on ka?
sama siin ja tean veel ühte juhtumit

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2475
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 30. 05. 2005. 08:26

Sõidu alguses suutsin veel püsida grupis 41-97 kuid kõva küljekas lõhkus grupi 15 km enne Otepääd. Jäin 2 korda pundist maha. Esimesel korral suutsin saateautode varjus tagasi pressida, kuid siis pandi kohe uus litter ja jäime koos ühe Viljandi Rattaklubi tegelasega maha. Olime sunnitud järgmist gruppi järgi ootama.
UrmasL kirjutas:3-4km enne lõppu. Ei tea kust SEISIS KESET TEED mingi proua juhitud Opel Calibra
See teema oli ikka üle mõituse :evil: just selline etapp sõidust, kus kõik vennad närviliselt ette poole trügivad. Kiirus 45 + km/h ja siis selline üllatus.
Finishi sirgel valisin (pigem olin sunnitud valima) veidi vale positisooni ja pressisin paremal äärel rajapiirde ja nügivate ratturite vahel. Edenesin päris jõudsalt kui mitte endine tiimi kaaslane Tom jala minu ees sirgu lasi. See võttis veits tempo maha. Tasuks siis peaks olema umbes 104-105 koht, aga kuna kiip ei teinud oma tööd puudub nimi ka lõpuprotokolist.

PS nagu iga aasta tervitan kõikki tegelasi kes kordagi tööd ei teinud ja siis kui finishiks läks, tagant ette tuigerdama tulid!

Kasutaja avatar
dr Holden
klassik
Postitusi: 2709
Liitunud: 14. 05. 2004. 11:25

Postitus Postitas dr Holden » 30. 05. 2005. 08:32

tarts kirjutas:
Gunnar kirjutas:Küsimus sama grupi sõitjatele, et kas meie grupp ka millaski pooldus? Tean, et meid oli ikka vahepeal väga palju, lõpuks 100 inimest, et eest rahvas ära ei sõitnud, seda tean, aga kas tagant kadus mingi suurem punt ära? Pärast külakuhja näiteks?
Julgen sulle vastata nii, et kui sa räägid Elva kuhjast, siis pooldumine toimuski just seal. Oma arvestuse kohaselt olin viimase ca 5 ratturi hulgas kes sellest kuhilast mööda vuras ja ennast viimaseks vaguniks sättis rongi peale. Rong lõpetas 3.44.
Te räägite siin erinevatest gruppidest. Gunnar lõpetas 3.49 grupi eesotsas, olime koos Matiga seal sees, jäime Emexi kuhja ja lõpetasime grupi peast 20 sekki hiljem. Tarts räägib aga 3.44 lõpetanud rongist. 3.49 lõpetanud rong pooldus ka kuhja tõttu (keegi hiljem ütles, et mingi väsind vend olevat lihtsalt eessõitjale tagakummi sõitnud ja hunnik valmis) mingi 20 kilti enne lõppu, aga need kes mööda said, lõpetasidki 3.49 peal.

Peeter
Rattur
Postitusi: 227
Liitunud: 16. 04. 2003. 16:09

Postitus Postitas Peeter » 30. 05. 2005. 08:51

Mati kirjutas:Lakse oli see aasta tõesti palju. Selles suures pundis, mis hiljemalt Pangodis formeerudes Tartusse välja sõitis oli minu kõrva ja silma järgi vähemalt mingi neli matsu. Viimases, ca 2 km enne lõppu raudteel sai ka oma osa saadud, õnneks küll kergemalt (nats valus õlg ja puru lenksupael).
Hakka või oma "õnne" tänama, et sellest pundist mõned km-d enne rollerirajale keeramist maha jäin :roll: . Olin siis nii "osav", et suutsin kaks korda peaaegu järjest keti maha ajada :? . Edasi panin u. 50 km sisuliselt üksi kuni paarkümmend km-t enne lõppu üks lühikese-pika segapunt mind üles korjas. Umbes km enne lõppu oleksin napilt ikkagi "käe valgeks" saanud kui ees üks baigimees porilompides plokki pani aga õnneks jäid kõik püsti. Huhh, karm värk :shock: . Lõpus olid vähemalt käed-jalad terved ja aeg tuli alla nelja tunni.

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1250
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Postitus Postitas Alvaro » 30. 05. 2005. 08:53

AndreK kirjutas:PS nagu iga aasta tervitan kõikki tegelasi kes kordagi tööd ei teinud ja siis kui finishiks läks, tagant ette tuigerdama tulid!
Tänan! Kaks korda isegi tõmbasin, aga mõlemal korral ei jõudnud grupp järgi tulla. Siis läks tõmbamise isu üle ja otsustasin Lasse peale lootma jääda :lol: Lootus täitus.
Calibra juhtum. Ma ei süüdistaks niipalju seda autojuhti. Kui mõelda, kuhu supi sisse ta visati, siis vaesel naisel (oli vist?) jooksiski juhe täiega kokku, sest ta nägi oma selja tagant lähenemas ilget laviini ja kartis ärapööret teha. Hulka hullema tulemuse oleks ta põhjustanud keerama hakkamisega ja siis risti tee peale jäädes oleks punt sinna ikka täiega sisse pannud. Kuidas ta sinna sattus, kus olid märgid ja politsei - ei oma täit ülevaadet.
Krambid. Saadaks Eriku ikka poodi ja las proovib ka need Enerviti tabletid järgi. Oli teisigi tegelasi, kes meeldivalt krambivabast õhkkonnast mõnu tundsid sellel sõidul :idea:
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Postitus Postitas KristjanS » 30. 05. 2005. 08:56

siinseid komme lugedes võiks järeldada et TRR on kujunemas üheks suureks kannatusterajaks, millest igaüks vahendeid valimata läbi üritab saada. :roll: :shock:
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 30. 05. 2005. 09:07

Alvaro kirjutas:Krambid. Saadaks Eriku ikka poodi ja las proovib ka need Enerviti tabletid järgi. Oli teisigi tegelasi, kes meeldivalt krambivabast õhkkonnast mõnu tundsid sellel sõidul :idea:
Käisin espetsiaalselt neid oma lemmikpoest otsimas kus võimas enerviti stend püsti. aga poodnik ei müünud neid mulle põhjendusega, et neid tal lihtsalt ei ole. sokutas mingid borni energy blockid ja nende kohta võin küll öelda, et trumpab geelid kõvasti üle. pole läila, sisaldab metsikus koguses looduslikke ja sünteetilisi komponente ja läheb päris hästi kuhu vaja. võin oletada, et paljuski tänu neile klotsidele suutsin otepää-elva vahe väikses pundis tööd teha.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3033
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 30. 05. 2005. 09:10

Alvaro kirjutas:Saadaks Eriku ikka poodi ja las proovib ka need Enerviti tabletid järgi. Oli teisigi tegelasi, kes meeldivalt krambivabast õhkkonnast mõnu tundsid sellel sõidul :idea:
tabletid ei tee imesid. aga imet võib teha süsteemne ja järjepidev treening :idea:

spl
Rattur
Postitusi: 598
Liitunud: 31. 03. 2003. 13:24

Postitus Postitas spl » 30. 05. 2005. 09:15

tahtsin just lisada et krampide vastu ei aita mingid tabletid ja hapukurk vaid hoopis pikad treeningud aga tarmo jõudis ette
need borni tabletid aitavad lihtsalt ennas paremini tühjaks sõita.
harjutamisega saab heaks harjutajaks.võitjaks sünnitakse

M5
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 25. 07. 2004. 16:15

TRR ist

Postitus Postitas M5 » 30. 05. 2005. 09:31

Sai ka sõidetud selles suures grupis(3.49) mis Pangodi juures moodustus ja päris pikalt grupi eesotsas, kus sai ka äramineku plaani peetud. Kuskil Sihva kandis seda minekut sai ka proovitud. Ees läks keegi lätlane kes arvas, et eraldistardi sõit käib ja eiras kõiki koostööettepanekuid kõva tööd tegi :), kuid lõbu polnud kauaks ja varsti oli jälle grupp kannul. Enne Elvat oli veel paar mineku üritust, kuid karuselli käima ei saanud. Elvast Tartu poole tõmbasin grupi küljele, sest jalg andis esimesi väsimuse märke, gruppi sisse minna ei tahdnud, sest gupp(kari) liikus väga ebaühtlaselt. Niisiis liikusin fini?isse suuremate energiakuludega, kuid riskivabalt :P Kokkuvõtes võib rahule jääda...

trauks

paneelid krambid sain ikka kõik kätte..

Postitus Postitas trauks » 30. 05. 2005. 09:35

Olen avastanud enda jaoks väga olulise tegevuse enne võistlust , see on 40-45min sooja koos paari lõiguga. Kuna ilm ja aeg seda seekord ei soosinud , lootsin ehk õnnestub...krt väga raske oli Pangodis vajusin täiega läbi. Olin lootust kaotamas ja siis meenusid Hawaist ostetud geelid ja erx-i hüva nõu, kuidas kasutada. Kaotada ei olnud enam midagi. Asi võttis aega mõne minuti ja olukord lahenes Tundsin korralikku jõudu jalgades ja röömu südames. Tegin peaaegu tasa kõik mis olin kaotanud, aga Alvaro UrmasL ja Lasse punti nägin, aga...üksinda tuule kätte minnes kukkusin kolaki tagasi punti. Peagi kohtasin rajal Veikot , Kuldarit ja Rihot kuidasi kindel ja kodune tunne on omadega sõita. Kahju muidugi , et Veiks ja Riho pidi kuhja laksama, aga peaasi, et ise terved. Siis varsti jälle stardis. Lõpetasin 193...lootsin lõpetada alla saja, kuigi reaalne tundus ~150, aga juu siis polnud rohkemaks jõudu. Algus tegi oma töö...aga ilmselt oli külm start paljudele raske.

Tervitan ja soovin meeldivat võistluskogemust kõigile, ka neile noortele kes ~100km tuules tiksusid ja siis finishit tegid. Läbimõeldud tegevus ja andekus on oluline osa rattasõidus!

Arno
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 26. 05. 2004. 17:07

Postitus Postitas Arno » 30. 05. 2005. 09:49

Tervitaks kah siis. Aga hoopis näiteks neid politseinikke, kes Calibra teele lasid ja siis keda iganes, kes enne Elvat külje otsustas maha panna - eks me siin selliste seikade kallal iriseme ja kirume, et rikuvad sõidu aga mina küll arvan, et ilma nendeta oleks igavam ;) Ja järgmine aasta võiks starti rahet või lund loota, siis oleks juba täismõõdus eksteem ;)

No ja oma pundi vedajatele ka tänud! Kahju, et mõnel tegijal mehel kumm otsad andis ..

Ja Uno Loopi tervitaks 75 juubeli puhul :)

Kasutaja avatar
Arbo
Rattur
Postitusi: 602
Liitunud: 02. 05. 2003. 08:41

Re: paneelid krambid sain ikka kõik kätte..

Postitus Postitas Arbo » 30. 05. 2005. 09:55

trauks kirjutas:Olen avastanud enda jaoks väga olulise tegevuse enne võistlust , see on 40-45min sooja koos paari lõiguga. Kuna ilm ja aeg seda seekord ei soosinud , lootsin ehk õnnestub...krt väga raske oli Pangodis vajusin täiega läbi. Olin lootust kaotamas ja siis meenusid Hawaist ostetud geelid ja erx-i hüva nõu, kuidas kasutada. Kaotada ei olnud enam midagi. Asi võttis aega mõne minuti ja olukord lahenes Tundsin korralikku jõudu jalgades ja röömu südames.
"Kaotada polnud enam midagi..." - räägid, nagu oleksid mingit keelatud elupäästjat kasutanud :)

Geelid on kahtlemata head asjad, mõne minutiga nad aga ei saa mõjuda, kui sa neid otse veeni ei pigista.

Ma arvan, et ootamatu jõupuhang oli tingitud pigem sellest, et peale pikka punnimist lasid jala geelidega sebimiseks natuke sirgu ja pulss taastus korraks ära ning töövõime taastus.

Kasutaja avatar
Arbo
Rattur
Postitusi: 602
Liitunud: 02. 05. 2003. 08:41

Postitus Postitas Arbo » 30. 05. 2005. 10:16

Tervitaks kah kõiki, kes TRR vihmas startisid ja päikesepaistes lõpetasid. Kuna sõitsin esimest korda TRR ja maanteevõistlusel üldse, siis oleks tegelikult on mul üks soov kuulda ka soovilugu - kuidas on võimalik startides 1000 ja suurema numbriga jõuda peagruppi sõitma ja lõpetada enam-vähem oma võimetele vastavalt? Oleks tänulik, kui keegi seletaks...

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1250
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Postitus Postitas Alvaro » 30. 05. 2005. 10:22

spl kirjutas:tahtsin just lisada et krampide vastu ei aita mingid tabletid ja hapukurk vaid hoopis pikad treeningud aga tarmo jõudis ette
need borni tabletid aitavad lihtsalt ennas paremini tühjaks sõita.
Mehed, minu selle aasta pikim trenn pärineb märtsi kuust ja oli 3.45. Maanteel üle 2,5h tunni pole peale seda eriti teinud. See, et mõned on andekad nii füüsiliselt kui ka treenimisvõimaluste loomise poolest, pole mul midagi vastu panna. Pean jälle rulli letti lööma ja kaupmehi rõõmustama. Peaasi, et ise tunned, et aitab.
TRMi juurde tagasi tulles, siis spl oli ise küll väga värvikas kuju. Küll ta tõmbles ette ja taha, läks oma naist trassil taga ajama jms. kes ikka asja huvitavaks teeb kui ise ei tee.
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee

M5
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 25. 07. 2004. 16:15

Postitus Postitas M5 » 30. 05. 2005. 10:26

Arbo kirjutas:- kuidas on võimalik startides 1000 ja suurema numbriga jõuda peagruppi sõitma ja lõpetada enam-vähem oma võimetele vastavalt? Oleks tänulik, kui keegi seletaks...
No sellise ilmaga nagu eile see suht lihtne, katad termotagiga särgil oleva nr. ja marsid esimesse stardikoridori, esimeses TP annad aga jaki ära ;) Pole ise seda proovinud, aga juurdlesin ise ka selle küsimuse kallal ja muud lahendust ei leidnud.

Kasutaja avatar
careras
Rattur
Postitusi: 140
Liitunud: 11. 09. 2003. 13:06

Postitus Postitas careras » 30. 05. 2005. 10:46

M5 kirjutas:
No sellise ilmaga nagu eile see suht lihtne, katad termotagiga särgil oleva nr. ja marsid esimesse stardikoridori, esimeses TP annad aga jaki ära ;) Pole ise seda proovinud, aga juurdlesin ise ka selle küsimuse kallal ja muud lahendust ei leidnud.
No ei ole just teiste kodanike suhtes kõige ausam,sportlikum soovitus.Minu soovitus on igal aastal osa võtta ja vaikselt oma võimetele vastavasse gruppi ronida.Teine variant on veel mida mu kõva jalaga sõber kasutab.Paugutas nii et silmamunad peast väljas ja pulss punases terve Võru maantee osa ja jõudis eelmisel aastal sisse 300.Sel aastal startis grupist 300+ ja jõudis MTB-ga finishikohale 172 vaatamata kukkumisele.Nii et 2 aastaga saab ka ausalt.ErikR võib ilmselt asja kinnitada,kuna tegemist tema kolleegiga.Ise olen 2 aastaga jõudnud 400 piirimaile arvan et mu koht ja lagi 300 kandis on ka kõik milleks mu vanus ja kehalised eeldused võimelised on.
Tervitus ausatele ja tugevatele
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära

Green_Day
Rattur
Postitusi: 505
Liitunud: 01. 04. 2003. 16:14

Re: enam vähem

Postitus Postitas Green_Day » 30. 05. 2005. 11:11

tarts kirjutas:Esimene kägar käis Elvas, kus üks sell sai rangluumurru
See oli mu naabrimees. Mõneks ajaks ta teod tehtud. Koju pidin kah mina autoga sõitma.

all
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 17. 05. 2004. 17:24

Postitus Postitas all » 30. 05. 2005. 11:14

Mul oli esimene sõit TRR-l. Algus oli normaalne tulin suht rahulikult. Probleemid hakkasid peale teist söögipunkti 45km. Otepäl stata juures tõusul tundsin et miskit on jama, rehv läks.Vahetasin ära lasin edasi .Ca 10 km pärast teine rehv.Viha oli niisuur et tahtsin ratta sealsamas põõsasse visata. Grupp oli jäädavalt kadunud eest, hakkasin neile järele pressima püüdes samas mnt ratastega vendi kaasa kutsuda, lootusetu üritus ,kõigil oli soov linnulaulu kuulata. Enne Elvat nägin ees suuremat punti ,kindel plaan oli need kinni püüda ja siis täiega lõpuni anda aga 100m enne järele jõudmist juhtus see mis juhtuma pidi.Rehv läks. Niipalju kui roppe sõnu tean lasin seal metsavahel lendu :twisted: Tagavara kummid olid otsas ja kuna rehv ei jooksnud kohe tühjaks otsustasin läbi ussi. m..... viimased 50 lõpuni tulla. Pumpasin ca 4 korda selle aja sees. Hea seegi et katkestama ei pidanud. Nii et kokuvõtteks ca 90 km täiesti üksi sõittu ja sellest veel 50 pooltühja rehviga.Koht oli mingi 7-poolesajas . Hea seegi :wink:
Nende jalakrampide kohta niipalju et kartsin isegi neid lõpus tulevat. Aga enne võistlust võtsin magneesiumi tablette(apteegis täiesti saadaval) ja käsi südamale pannes ei tekkinud ühtegi korda sellist tunnetki et jalad krampi läheks.Ju siis väheke aitavad.

Kasutaja avatar
paabu
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 28. 07. 2003. 10:59

Postitus Postitas paabu » 30. 05. 2005. 11:22

Terve see mansaft, kes stardikoridoris vihma käes lõdises oli tige, et neid juba rajale ei lastud.. äkki korraldajad tulid vastu ja sestap siis pool minutit varasem start..

Riia mäel oajas vihm spidoka klemmid lühisesse, sõita tuli tunde järgi (st. et rahulikult) ja mitte alluda provokatsioonidele. Esimese känkra tagajärjed nägin ära kiisa tõusu alguses - õlast kinni hoidev tegelane kukkus valusalt oiates kraavi. Õnneks olid kiirabi mootorratturid lähedal.

Kumme parandavaid tegelasi leidus teepervel iga paari kilomeetri järel..
Kuna kilomeetreid polnud enne eriti kogunenud (kolmekohaline number), siis vedama ei trüginud. Vett saanud kett ja käiguvahetus ei toiminud ka eriti koostööaltilt - kui jõudu rakendada, kippus hüppama.. Õnneks selle tõttu ühtegi kobarat ei põhjustanud..

Toitlustuspunktides lagunesid grupid ära.. Olgugi, et otepää tagusel ringil sõitsin rahulikult, ähvardasid Otepääle tagasi jõudes sääremarjad krampi tõmbuda. Võrreldes paari eelmise korraga, kus püüdsin alguses iga hinna eest grupis püsida, oli Otepääl tunne fantastiline - isegi ööbikut oli kuulda :)

Niisiis.. Otepäält Rõngu poole minnes moodustus jälle miski pisike grupp mis elvani sujuvalt töötades sõitis. Elva paiku vist jõudsime miskile ees sõitvale grupile järele.. Seal käis parasjagu filosoofililne keskustelu teemal "miks keegi ei vea".. kuna vesi otsas, pidin tegema tankimispeatuse..

Edasi tuli võtta teise ritta ja mööda sõita lühikese distantsi hanerivist.. Nõo paiku jõudsin järgi miskile grupile, mis enamvähem minu tempole vastas..
Grupp sõitis juhi sabas väga üksmeelselt - kui juht jala sirgu lasi ja pisut puhkas, ei kippunud keegi teda vahetama.. isegi kui tagantpoolt karjuda, ei saadud vihjest aru. Tuli siis ise vedama minna ja mõne hetke pärast end kahekesi keset tühja teed avastada. Turu tänaval jõudis järele veel miski viieliikmeline punt, kellega sai pisut ka fini?ikohtade pärast kiirendatud.. ajaga võib rahule jääda - 4:35 pärast suhteliselt rahulikku algust polegi eriti paha.. kui järgmine kevad varem hakkab, sõidan 4 tunni sisse.

Suured tänud Hawaii Expressile, kes soostus fini?is käiguvahetust ja ketti sirgemaks painutama.

maxspeed
Rattur
Postitusi: 397
Liitunud: 24. 12. 2003. 09:03

Postitus Postitas maxspeed » 30. 05. 2005. 11:24

mis imemehhanism see oli, millega starditi 7 min. enne sõitu? ja kuidas sellega saab sellise kiirusega raja läbida???

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4482
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Postitus Postitas riho » 30. 05. 2005. 11:28

maxspeed kirjutas:mis imemehhanism see oli, millega starditi 7 min. enne sõitu? ja kuidas sellega saab sellise kiirusega raja läbida???
Vt TRR videoklippi

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12101
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 30. 05. 2005. 11:39

maxspeed kirjutas:mis imemehhanism see oli, millega starditi 7 min. enne sõitu? ja kuidas sellega saab sellise kiirusega raja läbida???
see pole iseenesest mingi imemasin. maailmas ammu tuntud. nimeks recumbant-bike. Kuda see vend nii kiirelt sõitis? No esiteks polnud papist poiss, kihlvedu taga :) ja lisaks on sellisel riistapuul tuuletakistus oluliselt väiksem, ka küljekas ei mõju nii tugevalt. Samas on kaadervärk oluliselt raskem.

Loe seda lugu kah.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Nero
Rattur
Postitusi: 85
Liitunud: 13. 03. 2004. 19:55

Postitus Postitas Nero » 30. 05. 2005. 12:38

Tere!
Mulle teeb ikka veic muret see MTB meeste kirumine. Ise pole nii rikas, et MTB kõrvale korralikku maanteeratast soetada. Sõitsin üsna rahulikult peagrupis ja tihti vajusid kahelt poolt peale maanteerattad. Et mitte sarvedesse kinni jääda pidin ennast lihtsalt vahelt välja pidurdama. Sõitsin musta-sinise kirju Nishiki rattaga(236) ketaspiduritega, kui kellelgi on pretensioone, kuulaks meeleldi ära. Kahjuks sellel aastal enne TRR-i vaid ~500km trenni ei lubanud MTB-ga ees tööd teha, enne Otepääd proovisin paar korda, aga mis lootusetu, see lootusetu. Lasingi siis grupis tirri ja ootasin Tartut. Enne Elvat kukkumises olin üks viimaseid kes sinna kinni jäi. Õnneks sain ratta ruttu kätte ja minema. Tegin mis suutsin, et kampa grupile järele tõmmata. Peale Elvat mõtlesin küll ette tööle minna, aga...ei olnud seda purakat sees. Imestasin siiralt, et mingit punti ei tekkinud, kes oleksid sellel tirrikarjal lihtsalt eest ära sõitnud.
Suuri apsakaid õnnestus vältida ja tervete kummidega Tartusse jõuda. Väike hirm tekkis enne finishit, et kui kõik see tirrilaskjate kamp nüüd kütma hakkab, mis siis saab! Õnneks läks finish rahulikult. Kuigi millegipärast ei saanud ma aega kirja? Ei diplomit, Ei protokolli :? Lubati videost üle vaadata. Äkki mattide parem serv ei töötanud? Just sealt poolt sõitsin üle. Aeg Polari järgi siiski 3.38.30 ja pulss 156/174 (tirrilaskjale kohane :lol: )
Elvas oli joogiga jama! Keegi ei ulatanud. Enna seda pidi kah karjuma, et ulatataks. Kuidas teised joogi kätte said? Oma pundis olin üks väheseid, kes jooki püüdis saada.
Eks järgmisel aastal targem ja oma joogid kaasa.
Eelmisel aastal alustasin ise 1000 tagant ja jõudsin 200-300gruppi MTB-ga ikka ja täiesti ausalt. Siis oli 2500km trenni kah seljataga :-) Ega muud strateegiat pole, kui anna esimesed 45min nii valu, et veri ninast väljas (eelmisel aastal keskmine pulss esimesel tunnil 189 8) ) Siis taastud grupis ja passid mõnda lätlast, kes tagant tuleb. Korjad veel paar tegijat etteotsa ja paned grupist minema. Järgmises jälle puhkad... kuni võiduka lõpuni. Tirri lastes ette ei jõua.

spl
Rattur
Postitusi: 598
Liitunud: 31. 03. 2003. 13:24

Postitus Postitas spl » 30. 05. 2005. 12:44

see naise taga ajamine oli omaette teema.jook oli juba ammu otsas ja siis näed joogipudelit 20 m kaugusel.tegin väikse kiirenduse et pudelit vahetada aga kõik võtsid seda kui äraminekukatset ja tormasid kohe järgi.õnneks oli pärast abivalmis inimesi pundis kes oma jooki jagasid :lol:
harjutamisega saab heaks harjutajaks.võitjaks sünnitakse

Lasse
Rattur
Postitusi: 207
Liitunud: 14. 04. 2003. 11:15

Postitus Postitas Lasse » 30. 05. 2005. 14:42

Arbo kirjutas:Tervitaks kah kõiki, kes TRR vihmas startisid ja päikesepaistes lõpetasid. Kuna sõitsin esimest korda TRR ja maanteevõistlusel üldse, siis oleks tegelikult on mul üks soov kuulda ka soovilugu - kuidas on võimalik startides 1000 ja suurema numbriga jõuda peagruppi sõitma ja lõpetada enam-vähem oma võimetele vastavalt?
Oleks tänulik, kui keegi seletaks...
tuleb minu tuulde võtta ja oledki 100 sees :wink: :lol: (nr.1132 ja koht 98 8) ) kahjuks järgmine aasta seda võimalust enam ei ole

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3624
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 30. 05. 2005. 16:50

M5 kirjutas:
Arbo kirjutas:- kuidas on võimalik startides 1000 ja suurema numbriga jõuda peagruppi sõitma ja lõpetada enam-vähem oma võimetele vastavalt? Oleks tänulik, kui keegi seletaks...
No sellise ilmaga nagu eile see suht lihtne, katad termotagiga särgil oleva nr. ja marsid esimesse stardikoridori, esimeses TP annad aga jaki ära ;) Pole ise seda proovinud, aga juurdlesin ise ka selle küsimuse kallal ja muud lahendust ei leidnud.
nii lihtne see ka pole - 1...200 startijatel on lisaks 2-le seljanumbrile ka väike number rattaraamile kinnitamiseks.
Väga lõbus pilt on kui stardikoridorid kokku lastakse ja 200-300 mehed otseses mõttes selga joostes seal juba "noore fini?i" ära teevad.

hafal
Rattur
Postitusi: 23
Liitunud: 16. 12. 2003. 21:18

Postitus Postitas hafal » 30. 05. 2005. 18:35

Lasse kirjutas: tuleb minu tuulde võtta ja oledki 100 sees :wink: :lol: (nr.1132 ja koht 98 8) ) kahjuks järgmine aasta seda võimalust enam ei ole
Hmmm, järgmise aasta võitja on siis teada, see on Lasse :D ja kui keegi 10 sisse tahab, siis Lasse tuules on see võimalik.

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 788
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Postitus Postitas LauriA » 30. 05. 2005. 19:48

Kas Aug oleks gondliga sõites vabalt Nõlvakule pähe teinud? Delfis käib suur diskussioon (et kas Nõlvakule tehti liiga või mitte).
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

Kasutaja avatar
Boggy
Rattur
Postitusi: 56
Liitunud: 09. 07. 2003. 18:35

Sinisalo kinnnas

Postitus Postitas Boggy » 30. 05. 2005. 19:54

Käisin trennis ja leidsin rattaralli rajalt Sinisalo kinda. On keegi kaotanud?

Kasutaja avatar
Marti
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 10. 07. 2003. 17:33

Postitus Postitas Marti » 30. 05. 2005. 20:00

LauriA kirjutas:Kas Aug oleks gondliga sõites vabalt Nõlvakule pähe teinud? Delfis käib suur diskussioon (et kas Nõlvakule tehti liiga või mitte).
Lugesin "Postimehest" analoogset teemat. Et ma ei tea kuidas Aug selle asjandusega sõidaks, aga Nõlvak ratta seljas saaks küll Augi käest tappa, rattavõistluse puhul see vist loeb rohkem.
Raske Õppustel, Kerge Lahingus!
Twisted Mind Bikers

spl
Rattur
Postitusi: 598
Liitunud: 31. 03. 2003. 13:24

Postitus Postitas spl » 30. 05. 2005. 20:07

ma olen kuulnud nii mitmegi inimese käest et nägid nõlvakut auto tuules kihutamas.samas huvitav oleks teda kuidas ta rolleriraja tõusudest ülesse sai.
harjutamisega saab heaks harjutajaks.võitjaks sünnitakse

pootsman
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 04. 02. 2004. 20:03

Postitus Postitas pootsman » 30. 05. 2005. 20:32

Nägin ise kuidas ta poslavitsa ränka tõusu võttis,ausalt ilus oli vaadata -kui kergelt ta sealt üles tuli.

muri
Rattur
Postitusi: 86
Liitunud: 23. 03. 2005. 09:57

Postitus Postitas muri » 30. 05. 2005. 20:39

M5 kirjutas:
Arbo kirjutas:- kuidas on võimalik startides 1000 ja suurema numbriga jõuda peagruppi sõitma
No sellise ilmaga nagu eile see suht lihtne, katad termotagiga särgil oleva nr. ja marsid esimesse stardikoridori, esimeses TP annad aga jaki ära ;) .
Aga see fakt, et eelmisel aastal on kolm nime diskvalifitseeritud valest stardikoridorist startimise tõttu? Kas ikka sobib üle 1000 numbriga kohe peaaegu esireast nendest stardis olevatest mattidest üle sõita? :? ok, arvatavasti võetakse kiibiga aega ainult lõpetamisel, aga juhendis on range käsk, et kiip peab olema kinnitatud enne stardikoridori sisenemist. Parem ikka aasta varem stardikoha peale sõita ja siis plaanida autasustamisele sõita :P Ja peale selle võtab jaki seljasvõtmine ja TP-s toimetamine ka veidi aega.

Varasemalt on palju kirutud erinevaid sõidustiile, kuid mina tahaks vastupidi küll tänada paari kogenenumat sõitjat, kes oma häälepaelu paljuks ei pidanud kulutada, et korda luua :) Hüüatused "ei lõika kurvi sisse", "sõitke otse" jne. ja nii mõnigi võimalik koperdamine-kukkumine jäi olemata :D Tänud neile, kes pedaalides ka teiste turvalisuse pärast jaksasid muret tunda.

Lisaks veel pean tunnistama, et mind aitasid küll matkasõitjad lõpuni, kuna olin peale Palu TP-d igasugustest gruppidest maha jäänud ja peale 15 km musta masendust, väsimust ja üksindust oli väga hea ühe väiksema matkajatest ralligrupiga koos möödasõite harrastada :) sõit igati korralik ja kiirus kasvas 35-40 (see on minusuguse nõrga naisterahva jaoks tavaolukorras üsna ülemõistuse kihutamine)

Lõppkokkuvõttes planeeritust 20 min kiirem aeg ja esimese korra kohta igati endaga rahul (koht muidugi nimekirja tagaotsas). Järgmisel aastal jälle :) siis olen juba tugevam ja targem 8)

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 30. 05. 2005. 20:45

muri kirjutas: Kas ikka sobib üle 1000 numbriga kohe peaaegu esireast nendest stardis olevatest mattidest üle sõita? :? ok, arvatavasti võetakse kiibiga aega ainult lõpetamisel, aga juhendis on range käsk, et kiip peab olema kinnitatud enne stardikoridori sisenemist.
selleks stardijoonel matid ongi, et startijaid fikseerida. iga lõpetaja sõidab seega 2x üle mati, et üldse aeg kirja saada. pärast arvuti liidab su nn "puhtale" ajale joonte vahel otsa aja stardipaugust kuni stardijoone ületamiseni.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

RvN
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 15. 05. 2005. 18:18

Postitus Postitas RvN » 30. 05. 2005. 20:57

kas selle pärast pannaksegi rattarallil numbrid selja peale, et pärast fini?it saaks süüdlased üles otsida?:P

tore näha, et sa priit ka elus. SA olid seal tõesti tõesti päris mitme ratta all, huvitav et midagi ei juhtund.. ise sain täpselt ennem sind pidama ja suht kohe edasi anda, läks õnneks:p

3:49 grupp korjas elva-tartu vahel suht palju 3:44 vendi sisse minu arust, olin suurema osa ajast esimese 5 seas ja ükskuid vajus gruppi täitsa piisavalt

suht tore oli see 3:49 grupp, tõmblemist ja üksiküritajaid oli ees alates otepääst, vahel said isegi mingi 2-3 venda 50 m vahe sisse, aga see sõideti järgmisel nõlval tasa. Väga huvitav oli ka see, et karusell töötas väga vaevaliselt, ükskikud vennad vedasid ükshaaval minutite kaupa.
Tahaks teada kuda seal tagumises otsas oli, sest pärast riia ringi silla peal vajusin grupi keskele ja need olid mu elu pikimad kilomeetrid, pulss on korras, aga vererõhk küll mitte, kas varem oli ka selline tõmblemine?

ja tagant jõuda ette on vägagi lihtne- pmst start viimane koridor, aga kuna kuni riia ringini sõitsid kõik selg ees vastu siis sillaks jõudsin gruppi millega sõitsingi 3:49 lõpuni. lihtsalt 1450 trenni+algul nata laksimist ja oledki oma koha saavutanud

otepää söögipunkt oli kah kehva, laksisin esimesena mäest üles, et saaks juua haarata ja lõpptulemus oli see, et sattusin tagasi grupi keskele, sest lauad olid viidud 5 m rajast kõrvale+keegi juua ei pakkunud, samuti ajas närvi Elva punkt, just ennem lõpu andmist tahaks viimast joogivaru ja siis ei paku keegi, mingi mees ainult röögib: kui tahad juua jää seisma

vabandaks kõigi ees, kelle ees tõmblesin, eelnevad mnt kogemused puuduvad ning harjund elionis metsade vahel oma tempot tegema- kardan et nõo juures üks mats tuli sellest, et lasin korraks jala sirgu ja mingi vend sõitis pedaali sisse ja jäi kinni. Ise jäi õnneks püsti, nagu ka mitmel teisel kukkumisel, sest kui tasakaal kaob panen mõlemad jalad maha ja tekivad nagu abirattad- soovitaks teistelegi, peale hoo ei kaota midagi:X
vägagi tervitatav oleks mingi FAQ, sest nagu enda näitel nägin, puhtast loogikast 35'ga sõitvad grupis hakkama ei saa.

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 30. 05. 2005. 21:03

RvN kirjutas:...samuti ajas närvi Elva punkt, just ennem lõpu andmist tahaks viimast joogivaru ja siis ei paku keegi, mingi mees ainult röögib: kui tahad juua jää seisma.
See mees rääkis tõtt.

muri
Rattur
Postitusi: 86
Liitunud: 23. 03. 2005. 09:57

Postitus Postitas muri » 30. 05. 2005. 21:34

veiko kirjutas:
RvN kirjutas: mingi mees ainult röögib: kui tahad juua jää seisma.
See mees rääkis tõtt.
Mul läks süda kohe kergemaks :) Ei osanud midagi arvata sellest, et üks rattur mulle vastu säärt põrutas, kui rahulikult ühes TPs parajasti leiva ja banaanitükkide järele sirutasin. st. seisin leti ääre ja valisin paremaid palasid, mulje jäi nagu oleks mina hirmsasti süüdi jäänd, et tal hoo maha pidurdasin.

raini
Rattur
Postitusi: 41
Liitunud: 26. 06. 2003. 09:46

Postitus Postitas raini » 30. 05. 2005. 22:24

veiko kirjutas:
RvN kirjutas:...samuti ajas närvi Elva punkt, just ennem lõpu andmist tahaks viimast joogivaru ja siis ei paku keegi, mingi mees ainult röögib: kui tahad juua jää seisma.
See mees rääkis tõtt.
Ja seisma jäämine tähendab: head aega, grupp, 15 min üksi sõitmist, kuni varsti uus tuleb. Kusagilt hakkab meenuma, et TP ei tohigi juua ulatada, kuigi eelnevates punktides ikka pakuti.

Lohutan end sellega, et pole 5 eelneva rattamaratoni ja 2 rattaralli jooksul ühtegi pudelit ega snäkki laualt võtnud, siis nüüd sai Elvas pool lauda korraga tühjaks "joodud". See, et TP töötajale otsa sõitsin ja teised minu pärast kukkusid, ei vabanda millegagi. Mõistus küll hakkab suure pulsisageduse juures ära kaduma - lahenduseks lihtsamad otsused või madalam pulss. Seda on näiteks ka orienteerumise juures hästi tunda.

nallan
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 13. 04. 2004. 12:32

Postitus Postitas nallan » 30. 05. 2005. 22:50

3:49 grupi kurikuulus nr 1017 oli 50+ aastane?! :o

269 1017 Siim Raivo Tallinn 3:49:10.7 M50 9

kõrvalt (tõsi küll, ohutust kaugusest), vaadates jäi mulje tunduvalt nooremast noorsandist...
Ühinen mitme siinkirjutaja seisukohtadega, et 1000+ stardikohalt on kahe aastaga rahulikult võimalik sõita end 200+ kohale. Tahtmist ja treenimist lihtsalt vaja.
Endal oli seekord (vastupidiselt eelmise aastaga) kuni pangodini samuti väga raske. Ei teagi, kas süüdistada ilma või oma treeninguid, kuid jalg oli tuhm ja kuidagi ei saanud liikuma. Aga sealt edasi oli tore sõit.
Väike tähelepanek korraldajatele: pärast emexi raudteelõiku oli rajapiirete betoonalused asetatud RISTI piiretega ja ulatusid oma poole meetri jagu piirdeaiast välja. Endal oli kaks napikat pääesemist korralikust uperpallist - suur grupp, väsimus jne ja siis hindadki visuaalselt piirde kaugust ja.....

M5
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 25. 07. 2004. 16:15

Postitus Postitas M5 » 30. 05. 2005. 23:02

nallan kirjutas:3:49 grupi kurikuulus nr 1017 oli 50+ aastane?! :o

269 1017 Siim Raivo Tallinn 3:49:10.7 M50 9

kõrvalt (tõsi küll, ohutust kaugusest), vaadates jäi mulje tunduvalt nooremast noorsandist...
Kas tegu selle kaadriga kes pildil http://www.tartumaraton.ee/rr/foto.php?id=238 paremas ääres velo.clubbersi särgiga kodaniku ees fini?eerib ?

nallan
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 13. 04. 2004. 12:32

Postitus Postitas nallan » 30. 05. 2005. 23:09

M5 kirjutas:
nallan kirjutas:3:49 grupi kurikuulus nr 1017 oli 50+ aastane?! :o

269 1017 Siim Raivo Tallinn 3:49:10.7 M50 9

kõrvalt (tõsi küll, ohutust kaugusest), vaadates jäi mulje tunduvalt nooremast noorsandist...
Kas tegu selle kaadriga kes pildil http://www.tartumaraton.ee/rr/foto.php?id=238 paremas ääres velo.clubbersi särgiga kodaniku ees fini?eerib ?
Ei vist.... aga pead ei julge anda (mu meelest 1017 kandis midagi punast värvi särki). tähelepanu oli rohkem mujal, kui et kodaniku riietuse fikseerimisel

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1250
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Postitus Postitas Alvaro » 31. 05. 2005. 07:07

nallan kirjutas:pärast emexi raudteelõiku oli rajapiirete betoonalused asetatud RISTI piiretega ja ulatusid oma poole meetri jagu piirdeaiast välja. Endal oli kaks napikat pääesemist korralikust uperpallist - suur grupp, väsimus jne ja siis hindadki visuaalselt piirde kaugust ja.....
oot, mis sa arvad, mis kasu siis nendest betoonjurakatest on, kui nad paralleelselt aiaga panna? Aed ju kukub sulle sel juhul tuulega otsa :!:
Jah, need on ohtlikud asjad, aga muidu juhtub lihtsalt see, et põrutad lenksuga aeda sisse. Ainuke pluss on see, et esijooks jääks sel juhul terveks.....
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 31. 05. 2005. 07:44

M5 kirjutas:Kas tegu selle kaadriga kes pildil http://www.tartumaraton.ee/rr/foto.php?id=238 paremas ääres velo.clubbersi särgiga kodaniku ees fini?eerib ?
protokolli järgi mitte. clubbersi särgiga tegelane on Mati kuna Assa-Kesoro mehe tagant justkui paistab Holden. 1017 lõtetas neist 10 s eespool ehk peaks olema juba pildilt väljas
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2042
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 31. 05. 2005. 08:43


KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Postitus Postitas KristjanS » 31. 05. 2005. 08:47

ja lõpuspurdis on sadulast püsti vaid mõni üksik mees :) .
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2475
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 31. 05. 2005. 08:52

veloman32 kirjutas: ja lõpuspurdis on sadulast püsti vaid mõni üksik mees :) .
Jõudu oli nii palju, et ei ole vaja püsti tõusta.

Vasta

Mine “Eesti võistlused”