Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Infot ja muljeid võistluste kohta
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas erikr » 28. 08. 2015. 09:28

Liigne äng kipub siin maad võtma nende startidega.
Olen osalenud seni kõigil Fakto MNT sõitudel. Jah, esimesel aastal tõmbas auto põmst 50-ga Sossi mäest üles kuna kõvad jaksasid seda tempot hoida ja autojuhile olid tagarippuvad jalgratturid kogu aeg näha. Tagapool oli kohe pulss punases, rivi pikk ja võistlustempo peal.

Teistel kordadel on olnud auto kiirus ilmselt üsna 30 kandis ja probleem on hoopis muus - ohtlik kummipael suures massis. Tuules on nii kerge sõita ja tirri lasta, et lainetena hakatakse eespoololijatele selga vajuma ja tagantpoolt asutakse seda väikest tekkivat tühjust üha kiiremini täitma. Ja kui eestpoolt saab ruum otsa, hakatakse tagapool üha intensiivsemalt pidurdama. Mõttetuid risusid on piisavalt olnud. Minusugune ülekaaluline väikese võimsusega päss igatahes selle kiiruse üle ei kurda, pigem kaassõitjate oskamatuse tõttu ühtlast kiirust hoida.

Väide, et MTB stardis peab rivi tagumine ots ise liikluskaoses hakkama saama on mu meelest üle dramatiseeritud. Liiklus on ju turvajate poolt külgedelt kinni pandud ja avatakse peale viimaste möödumist. Tagumine ots ei oleks üksi - vastavalt võimetele ja oskustele venib rivi enam-vähem ühtlaselt pikaks. Tekivad grupid, mis niikuinii tekiksid. Ja Tuulessõiduks ei pea eelmise tagarattas olema - ka hajusas massis on oluliselt kergem kui üksinda. Ja siledal asfaldil teevad tagumise otsa omad 25-27 km/h suurema pingutuseta.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas veloson » 28. 08. 2015. 09:30

Mandross ei lahku kunagi esimese peletamisega.

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas QRX » 28. 08. 2015. 09:31

Vabandust, et oma arvamust avaldasin.

O.

Jaagu
Rattur
Postitusi: 173
Liitunud: 22. 07. 2012. 01:08

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Jaagu » 28. 08. 2015. 09:54

Ärge nüüd üle muretsege ja mõelge. Küll homme näha on kuidas asi sujub kui sõit lahti läheb. Ohutus ennekõike ja saavad kõik sõidetud, nii profid, "profid" kui pühapäevasõitjad.

Miki-Hiir
Rattur
Postitusi: 264
Liitunud: 12. 04. 2005. 09:41

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Miki-Hiir » 28. 08. 2015. 12:09

QRX kirjutas:Praeguse seisuga pigem ütlen, et need samad pühapäevasõitjad ja mitte treenitud kukuvad paari kilomeetriga, sügavalt enne tehnilist starti, pundist välja ja uitavad omaette tehnilisse starti. Ja ilma eskordita, ehk vaadaku ise, kuidas liiklusest tehniliseni läbi murravad.
Ei ole see nii hull - see 5km asfaldil on isegi algaja jaoks selline paras tirri laskmine. Suure pundi puhul ja linnas sees ei pea tuules olema. Kui rada vaatad, siis seda hirmsat liiklust ei ole - suht sirgelt läbi linna, eksida pole võimalik. 30km/h kulub 5km läbimiseks 10 minutit, 25km/h kulub 12 minutit, isegi esimestest maha jäädes see mõni minut pole nii suur vahe.

Mina, enamvähem algajana, sõitsin nädalavahetusel MTB ühistrenni läbi, Vabaduse väljakult tehnilisse starti jõudmisega polnud ühelgi algajal probleemi. Probleemid algasid rajal :) Võrreldes ülejäänud raja raskusastmega (ja lahtise liiva kogusega) oli see asfaldilõik alguses nagu pühapäevane jalutuskäik pargis.

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4481
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas riho » 28. 08. 2015. 13:13

QRX kirjutas:Vabandust, et oma arvamust avaldasin.

O.
See et Sa oma arvamust jagasid on OK. Teised käivad välja oma arvamuse mitte selleks, et Sulle pasunasse anda, vaid selleks et julgustada Su neiul joonele tulla.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2473
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas AndreK » 28. 08. 2015. 13:19

Ma olen kuulnud, et varasematel aastatel on seal inimesi kadunuks jäänud.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12101
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Mati » 28. 08. 2015. 14:15

riho kirjutas:
QRX kirjutas:Vabandust, et oma arvamust avaldasin.
O.
See et Sa oma arvamust jagasid on OK. Teised käivad välja oma arvamuse mitte selleks, et Sulle pasunasse anda, vaid selleks et julgustada Su neiul joonele tulla.
(y)
Nt mille poolest erineb Tartu Rattaralli? Pole mingit piduklikkust, kohe pauk ja ise vaatad mis saab. Trass samamoodi linnas suletud. Ehk ilmselt toimib see värk.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
dnq
Rattur
Postitusi: 180
Liitunud: 16. 09. 2010. 12:26

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas dnq » 28. 08. 2015. 14:59

Kaks küsimust veel:
1. Kas pakihoidu jäetud pakid jõuavad kindlasti juba MTB sõidu lõpuks finišisse?
2. Kuna maantee- ja tempoidusõidu sarjade autasustamine toimub MTB sõidu ajal, siis millal veel oleks võimalik Europark kinkekaardid kätte saada?

Tänud ette!
Glory is earned, not given.

snaxez
Rattur
Postitusi: 300
Liitunud: 08. 10. 2010. 17:06

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas snaxez » 28. 08. 2015. 16:52

Ajavõtu kiipi ei ole veel ikka kasutusel, ja numbrid peavad olema selja peal ja külje peal.
Plaan oli sõita MTB sõit seljakottiga ja siis ratast vahetades, see ära võtta. Kuidas siis numbrid paigutama peaks. Kui seljakott selja pealt numbri ära varjab, siis on jama?
Numbrit kahe sõidu vahel ei viitsiks väga ümber ka tõsta.

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas veloson » 28. 08. 2015. 17:20

12.4. Numbrite valesti paigutamise tõttu fotofinišiga tuvastamata jäänudvõistlejatele tulemust lõpuprotokollis ei garanteerita.
Siis on jama?

mi.re
Rattur
Postitusi: 562
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas mi.re » 28. 08. 2015. 23:18

Pakihoiu buss liigub Vabakalt Peetrisse peale MNT starti. Seega MTB finiši ajaks pakid veel Vabakale ei jõua.

Kasutaja avatar
snakey
Rattur
Postitusi: 92
Liitunud: 20. 08. 2010. 00:14

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas snakey » 29. 08. 2015. 17:16

MTB rada oli ikka omaette ooper küll, kõike sai, asfalti/kruusa, liiva ja muda. sõit sujus, ilm oli ka korralik, tuult ja muda sai vastu nägu küll. soojendus sõiduks ajas asja ära.
Tööstusautomaatika lahendused www.minitec.de

Cresent
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 06. 08. 2014. 08:16

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Cresent » 29. 08. 2015. 19:26

Päris mõnus oli sõita. Olles küll harjunud juba Fakto mnt lühikeste radadega, siis õnnestus ennast siiski suht kasti sõita. 60km peal oleks pidanud finish olema :D. Sinnani oli keskmine kiirus ca 34, aga siis tuli haamer ja finishi poole suundudes on nii tugev vastutuul, et üksi lõhkudes oli kiirus vahepeal lausa 17km/h, aga tunne on siiski vägev. Võibolla kui oleks süüa saanud, oleks ka lõpuni vastu pidanud.

Rahvas oli ka rajaääres väga mõnus, ainus asi, et söögipunktides oldi jooki pakkumas nii raja keskel, et banaani võtma minna ei õnnestunud, sest punt läks edasi ja kui oleks inimeste vahele ukerdama läinud või siis palunud kellelgi banaani ulatada, siis poleks enam punti kätte saanud. Igatahes väga mõnus elamus. Tänud korraldajatele. Ning teadustajat oli nagu alati väga mõnus kuulata, ta alati räägib nii mõnusalt, et polegi kohe miskit ütelda.

Mõte veel, et kui tempokarikasarjas kasutatakse kiipi, et kas siis pole võimalik seda ka rahvaauto sarjas kasutada, see teeks oluliselt hõlpsamaks ajavõtu ju.

Kasutaja avatar
kevin
Rattur
Postitusi: 371
Liitunud: 03. 04. 2009. 23:15

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas kevin » 29. 08. 2015. 22:06

Järgmine aasta peab ka kindlasti mtb rada kavas olema! Vinge! Ei tolmanud! ;)

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas QRX » 30. 08. 2015. 09:04

Aerobike Tallinna Rattasõidu tulemuste lehel on MTB 40km lingi all Tervisesõidu 20km tulemused. Midagi on vist väheke sassi läinud...

O.

mi.re
Rattur
Postitusi: 562
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas mi.re » 30. 08. 2015. 12:13

Nüüd on korras.

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1187
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas SK » 30. 08. 2015. 12:44

Kas see on nüüd mingi uus normaalsus, et EJL egiidi all võistlustel sõidavad tandemid tavaratastega vaheldumisi? Siis võiks juba järgmise aasta eestikad grupisõidus ka tandemitele avada? :roll:

orn
Rattur
Postitusi: 9
Liitunud: 05. 09. 2012. 17:57

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas orn » 30. 08. 2015. 18:47

Mõned pildid MTB sõidust

https://goo.gl/photos/AVGZigm84SAz4VDk6

kopikas
Rattur
Postitusi: 23
Liitunud: 25. 09. 2009. 13:19

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas kopikas » 30. 08. 2015. 18:51

Startisin pikal distansil, aga kahjuks mu nime protokolides ei kajastu (katkestajaid ülse pole protokollides). Katkestain, kuna rajajulgestaja ristmikul peale tp'd suunas mind teise ringi asemel lõppu. Kas kellegil oli veel sarnast valesti suunamist?
Nii palju kui startijate ja katkestajate arvu pikal võrdlesin, oli katkestajaid 44%, mis tundub kuidagi palju (eelmisel aastal 7%).

Pisut detailsemalt ka segaduse koht. Esimesel ringil peale Jüri tp'd (kus vett tankisin ja oma grupist maha jäin) riskmikul otsisin õiget teeotsa, kust teisele ringile minna. Kuna teisi rattureid näha ei olnud, võtsin hoo maha ja küsisin rajajulgestaja käest
kust läheb teisele ringile. Ta suunas mind kenasti vasakule. Selle kandi teid ma ei tunne ja seega uskusin võistluse korraldate poolt raja suuremasse eksimiskohta pandud mehe sõna. Sõitsin oma tempoga edasi ja jäin ootama järgmist ritmikku, kus kohast paremale teisele ringile minek.
Õige pea jõudis aga järgi suurem punt, kaua ei jõudnud tuules püsida, kuna nagu hiljem aru sain oli see lühikese distantsi esimene punt (ise olen keskmike seas lõpetaja). Järgmisena tuli ringristmik, kust ära läinud punt läks otse. Seal oli neli suurt märki pika maa ja lühikese kirjadega, aga kõik suunasid samasse kus punt läks.
Küsisin suunajalt ka sealt, kas teiele ringile läheb vasakule, ütles et otse tuleb minna (eks keeramiskoht oli selja taha jäänud, nagu nüüd aru sain kaarti uurides). Ja nii jõdsingi finishikoridori. Ei olnud enam kuidagi isu üksi rajale tagasi seiklema minna pluss kilomeetreid korjama.
Kuidagi kehv tunne jäi. Rajasuunaja võiks ika öelda kui ei tea, mitte valesti suunata. Oleks siis seisma jäänud ja google mapsi lahti võtnud.
Ootaks ka teiste kommentaaare antud teisele ringile minekukoha kohta.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas erikr » 30. 08. 2015. 19:04

Oli ka teisi pika maa sõitjaid, keda suunati lühikesele.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Jaagu
Rattur
Postitusi: 173
Liitunud: 22. 07. 2012. 01:08

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Jaagu » 30. 08. 2015. 19:34

erikr kirjutas:Oli ka teisi pika maa sõitjaid, keda suunati lühikesele.
Just nii. Omal nahal tunda saadud ...

powerman
Rattur
Postitusi: 170
Liitunud: 01. 07. 2010. 09:02

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas powerman » 30. 08. 2015. 20:32

Eksimuste vältimiseks tasuks enne sõitu uurida rajakaarti ja miks mitte ka ilmakaarti....tuuleüllatuste vältimiseks...

Jaagu
Rattur
Postitusi: 173
Liitunud: 22. 07. 2012. 01:08

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Jaagu » 30. 08. 2015. 20:43

powerman kirjutas:Eksimuste vältimiseks tasuks enne sõitu uurida rajakaarti ja miks mitte ka ilmakaarti....tuuleüllatuste vältimiseks...
See esimene soovitus oli korraldajatele, onju?

BHratas
Rattur
Postitusi: 69
Liitunud: 14. 06. 2014. 22:14

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas BHratas » 30. 08. 2015. 21:13

Kahjuks jäi ka minul lõpetamata. Suunati täiesti valesse kohta ja hiljem selgus, et rajakohtunikul polnud õrna aimugi, mis toimub, kuhu minna, kuhu tulla...

meikamait
Rattur
Postitusi: 26
Liitunud: 08. 11. 2010. 10:25

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas meikamait » 30. 08. 2015. 23:38

Sama saatus tabas ka mind, reguleerija ütles, et tal anti infot, et kõik tuleb ringi pealt vasakule suunata...

termos
Rattur
Postitusi: 14
Liitunud: 30. 08. 2015. 22:56

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas termos » 30. 08. 2015. 23:44

Pika ja lühikese distantsi lahknemine oli tõesti sel aastal parajalt segadust tekitav. Kohas, kus lühike distants keeras finiši poole ja pikk maa läks otse edasi teisele ringile (ca 7 km enne finišit) olid mõlema suuna otsas kaks kollast noolega silti täpselt sama tekstiga "Finiš Teisele ringile" :? Õnneks olen ise seda rallit eelnevatel aastatel sõitnud (samas varem oli see lahknemine üsna selgelt eraldatud) ja seda kanti ka enam-vähem tean, seega pika distantsi sõitajana tundus igati loogiline minna otsesuunas teisele ringile. Kuna täpselt samal ajal sattus minuga sinna ristmikule ka suurem grupp lühemalt distantsilt järgi jõudnud rattureid, kes hooga vasakule keerasid, oli valik veel selle võrra lihtsam. Samas sõitsin enne koos ühe soomlasega, kes oli selleks hetkeks minust maha jäänud ja talle võis see ristmik ikka paras 50-50 loterii olla. Järgmisel ristmikul (ca 70. km) kohtasin ühte segaduses lühikese maa võistlejat, kes ilmselt üritas rajajulgestaja käest infot pärida ja kuna sealt targemaks ei saanud küsis minult, et kuhupoole see Peetri jääb. Poleks ju raske olnud lisada distantside hargnemise juurde tekst vastavalt nooltega pikk distants teisele ringile, lühike distants finišisse. Või rahvusvaheliste osalejatega arvestades veelgi parem 115 km sinna, 68 km tänna. Päris jõhker korraldajet pläkk küll kui suur osa lõpetajatest selle pärast aega kirja ei saanud. Ah jaa, ühe asja kallal iriseks veel. Pika maa stardi hetkeks oli stardikoridori kogunenud juba trobikond lühikese maa võistlejaid, kes seal mõnusa tropi moodustasid. Vähemalt tagant poolt startijana on selline kogemus. Tundub, et ega neid stardikoridori numbreid seal keegi reaalselt vist ei kontrollinud. Ei imestaks kui mõni lühikese maa vend ennast sujuvalt pika grupile ka kaasa haakis. Aga kui need asjad välja jätta, siis oli täitsa tore võistlus :)

Kasutaja avatar
Snk
Rattur
Postitusi: 148
Liitunud: 05. 07. 2011. 09:59

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Snk » 31. 08. 2015. 08:30

mtb 40km https://www.youtube.com/watch?v=dxZAs5rU0XE 13:00 liidrite kukkumine, 1:16:10 minu kukkumine
maantee 68km https://www.youtube.com/watch?v=UGwHMqfNlPU kahjuks kaamera ei salvestanud viimased 2km ja finiš
Tuule tiibadesse saanud seltsimees

Kasutaja avatar
tsainik
Rattur
Postitusi: 396
Liitunud: 20. 01. 2004. 15:17

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas tsainik » 31. 08. 2015. 10:35

termos kirjutas:Samas sõitsin enne koos ühe soomlasega, kes oli selleks hetkeks minust maha jäänud ja talle võis see ristmik ikka paras 50-50 loterii olla.
Selle loterii ta kaotas. Oli Cycling Academy särgis somm, jahh?
Matkasin lühikest sõitu ja sain talt veel nälga jäädes geeli. Münti ta vastu ei tahtnud pundis, ja kui lõpus ta kaljale kutsusin, küsis taat, et perkele, mistä pääse toiselle kierrokselle.
Kamp, kes ta ümber seisis teadis igaüks erinevat teed...
:roll:

Kasutaja avatar
Snk
Rattur
Postitusi: 148
Liitunud: 05. 07. 2011. 09:59

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Snk » 31. 08. 2015. 13:42

Kuna maantee- ja tempoidusõidu sarjade autasustamine toimub MTB sõidu ajal, siis millal veel oleks võimalik Europark kinkekaardid kätte saada?
soovin ka vastust saada sellele küsimusele :roll:
Tuule tiibadesse saanud seltsimees

Kasutaja avatar
MiCC
Rattur
Postitusi: 174
Liitunud: 14. 04. 2006. 15:47

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas MiCC » 31. 08. 2015. 13:47

Snk kirjutas:
Kuna maantee- ja tempoidusõidu sarjade autasustamine toimub MTB sõidu ajal, siis millal veel oleks võimalik Europark kinkekaardid kätte saada?
soovin ka vastust saada sellele küsimusele :roll:
Endal jäia ka arusaamatuks. :( Juhend aga ütleb kahjuks:
18.1.3. Autasustamisel osalemine on auhinna saamiseks kohustuslik – hilisemat auhindade väljastamist ei toimu. Autasustamisele ilmumata jätmisega loobub võistleja oma auhinnast.

Kasutaja avatar
tsainik
Rattur
Postitusi: 396
Liitunud: 20. 01. 2004. 15:17

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas tsainik » 31. 08. 2015. 14:01

Ise sain autasustamisel flaieri,
" Parkimisvautšerite kättesaamiseks kirjuta oma kontaktandmed flaieri teisele küljele ning tagasta flaier EuroPark töötajale."
Flaier on nüüd täidetud ja auhinnakapis aga kuhu saata, või kust hakata otsima EuroPark lähimat töötajat, seda ma veel pole oma peaga selgeks mõelnud.

alkonoom
Rattur
Postitusi: 162
Liitunud: 11. 03. 2009. 21:06

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas alkonoom » 31. 08. 2015. 14:34

Europarki parkimiste osas, kel jäi kupong täitmata, tagastamata või saamata palun saata oma nimi ja postiaadress minu meilile: teet@europark.ee .
Saadame parkimisvautšerid teile postiga.

Europarki nimel tervitades:

Teet

Kasutaja avatar
Snk
Rattur
Postitusi: 148
Liitunud: 05. 07. 2011. 09:59

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Snk » 31. 08. 2015. 15:55

tänud vastuse eest, saatsin meili (y)
Tuule tiibadesse saanud seltsimees

Kasutaja avatar
Snk
Rattur
Postitusi: 148
Liitunud: 05. 07. 2011. 09:59

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Snk » 01. 09. 2015. 12:45

mtb 40km https://www.youtube.com/watch?v=dxZAs5rU0XE 13:00 liidrite kukkumine, 1:16:10 minu kukkumine
00:55:53 Toomas Elling (nr 1228) viskab tühja geeli pakki rajale (n)
Tuule tiibadesse saanud seltsimees

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas erikr » 01. 09. 2015. 12:57

Ma mõtlen, et oleks ka aeg Mihkli selgitusi lugeda selle kohta, miks suunati pika maa sõitjaid teisele ringile mineku asemel finišisse ja mida plaanitakse järgmisel korral selle vältimiseks teha.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1131
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Prommar » 01. 09. 2015. 16:44

kopikas kirjutas:Startisin pikal distansil, aga kahjuks mu nime protokolides ei kajastu (katkestajaid ülse pole protokollides). Katkestain, kuna rajajulgestaja ristmikul peale tp'd suunas mind teise ringi asemel lõppu. Kas kellegil oli veel sarnast valesti suunamist?
Nii palju kui startijate ja katkestajate arvu pikal võrdlesin, oli katkestajaid 44%, mis tundub kuidagi palju (eelmisel aastal 7%).
Kust sa startijate arvu said?

rai66
Rattur
Postitusi: 857
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas rai66 » 01. 09. 2015. 16:55

AndreK kirjutas:Ma olen kuulnud, et varasematel aastatel on seal inimesi kadunuks jäänud.
Isand Kull ju hoiatas ette.
See oli ellujäämisõppuse kergem vorm. Kes Sossi mäel maha jäi, see siiski ei jäänud kadunuks, vaid võis otse koju sõita.

kopikas
Rattur
Postitusi: 23
Liitunud: 25. 09. 2009. 13:19

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas kopikas » 01. 09. 2015. 20:32

Prommar kirjutas:
kopikas kirjutas:Startisin pikal distansil, aga kahjuks mu nime protokolides ei kajastu (katkestajaid ülse pole protokollides). Katkestain, kuna rajajulgestaja ristmikul peale tp'd suunas mind teise ringi asemel lõppu. Kas kellegil oli veel sarnast valesti suunamist?
Nii palju kui startijate ja katkestajate arvu pikal võrdlesin, oli katkestajaid 44%, mis tundub kuidagi palju (eelmisel aastal 7%).
Kust sa startijate arvu said?
http://aerobike.ee/index.php?option=com ... Itemid=717
Seal näha ~390 osalejat pikal, lõpuprotokollis 219 lõpetajat.
Korraldaja poolne kommentaar oleks tore küll.

mi.re
Rattur
Postitusi: 562
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas mi.re » 02. 09. 2015. 01:21

Ja siit tuleb siis ka kauaoodatud korraldaja poolne kommentaar. Nimelt mõistan kõigi rajalt eksinute pahameelt ning vabandan nende ees.

Laias laastus on eksimises süüdi kaks aspekti - ebapädevad reguleerijad ning puudulikud suunatahvlid -, vastutav on aga üks subjekt, korraldaja.

Veetsin Fakto sõidu ette valmistamiseks meeletult tunde ja unetuid öid ning tegin oma arvates kõik, et üritus sujuks - praktikas läks rajalahkme kohas teisiti.

Kuna Fakto MNT rajal on kokku 68 liiklusreguleerimise positsiooni, siis minu oma reguleerijatest nende katmiseks ei piisa. Oma reguleerijatega katsin linnasisesed positsioonid ning Vaida ümbruse, ülejäänud reguleerijad olid tellitud Ühisteenused AS käest, seal hulgas ka rajalahkme kohas paiknenud reguleerija. Sõitsin enne rada Ühisteenuste projektijuhiga raja läbi ning näitasin ja seletasin ära kõik positsioonid. Lisaks liikluskorraldusjoonisele tegin veel võtmepositsioonidest täiendavad eskiisid, et kust rada tuleb ja kuhu mis kell läheb - väideti, et kõik on arusaadav. Nagu nüüd aga loen, siis praktikas polnud neil reguleerijatel suuresti üldse aimu, et kuhu rada läheb või miks nad seal on...

Rajalahkme koha tähistasime mõlemalt poolt teed ruutmeetri suuruste tahvlitega. Kuna kasutame samu tahvleid ka Filter Maanteekarikasarjas, siis universaalsuse mõttes käivad suunanooled tahvli peale kahepoolse teibiga. Filter Maanteekarikasarjas ja eelmisel aastal Fakto sõidul on see lahendus suurepäraselt töötanud - polnud vähimatki põhjust arvata, et seekord ei tööta. Paraku olid seekord aga Jüris kohalikud "naljahambad" nooled lahti kangutanud ning valesse suunda pööranud. Kuna kahepoolne teip peale lahti kangutamist ei hoia aga enam endise tugevusega, siis tugevas tuules rappudes kukkusid pooled nooled hiljem üldse maha. Tulemuseks oligi siis see, et tahvlid olid üsna arusaamatud.

Lisaks eelmainitud meetmetele anti igale võistlejale sekretariaadist kätte ka stardigrupi pilet, mis on ühtlasi taskusse minev rajakaart. Seda selleks, et võistlejad saaksid raja enne starti veel kaartilt üle vaadata. Lisaks korraldasime mitu rada tutvustavat tasuta saateautoga ühistreeningut ning erinevalt Filtri etappidest tegime kodukale ka Google map põhise interaktiivse rajakaarti, et oleks võimalik sisse zoomida ja detailselt rada vaadata.

Kõike seda arvesse võttes polnud mul võistluseelselt põhjust arvata, et paljud võistlejad rajalt eksivad. Nagu näha, siis polnud need meetmed aga piisavad. Hetkel jääb üle vaid, vabandada, kahetsust avaldada ning loota, et antakse armu.

mi.re
Rattur
Postitusi: 562
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas mi.re » 02. 09. 2015. 01:27

Raskete teemade lõpetuseks ka üks ilus video üritusest:
https://www.youtube.com/watch?v=eb_DPLuxy1U

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7954
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas KaupoR » 02. 09. 2015. 07:41

mi.re kirjutas:Lisaks eelmainitud meetmetele anti igale võistlejale sekretariaadist kätte ka stardigrupi pilet, mis on ühtlasi taskusse minev rajakaart. Seda selleks, et võistlejad saaksid raja enne starti veel kaartilt üle vaadata. Lisaks korraldasime mitu rada tutvustavat tasuta saateautoga ühistreeningut ning erinevalt Filtri etappidest tegime kodukale ka Google map põhise interaktiivse rajakaarti, et oleks võimalik sisse zoomida ja detailselt rada vaadata.
Mihkel, isegi kui sa mõtled, et need meetmed peaksid võistlustuhinas osalejat aitama, siis ära ütle seda välja. See on rajal püsimise eest täielikult vastutuse lükkamine osaleja õlule ja see pole märgistatud rajaga võistlusel kohane. Kui osalejal ongi kaart taskus ja lisaks ka nutitelefon, siis otse juhatava rajamärgistuse ja rajajulgestaja otse viitava märguande peale sõidab võistleja otse. Või on nüüdsest nõutud ühistreeningutel osalemine ja taskukaardi järgi sõitmine (selle spordiala nimi on orienteerumine!).
If everything's under control, you're going too slow!

rai66
Rattur
Postitusi: 857
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas rai66 » 02. 09. 2015. 07:56

Minu algselt välja käidud idee, mille ma hiljem muutsin, oleks antud võistlusel siiski väga asjakohane olnud. Saata rajale erinevate kiirustega sõitvad nn. grupijuhid, kes oleks organiseerinud turvaliselt sõitmist aeglasematel gruppidel ja eelmistest gruppidest mahajääjad punti korjanud. Seda muidugi eeldusel, et nad rada oleksid teadnud.

termos
Rattur
Postitusi: 14
Liitunud: 30. 08. 2015. 22:56

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas termos » 02. 09. 2015. 09:28

Paraku olid seekord aga Jüris kohalikud "naljahambad" nooled lahti kangutanud ning valesse suunda pööranud. Kuna kahepoolne teip peale lahti kangutamist ei hoia aga enam endise tugevusega, siis tugevas tuules rappudes kukkusid pooled nooled hiljem üldse maha.
Vähemalt sel hetkel kui mina sinna jõudsin, olid nooled õiged, aga probleem oli selles, et mõlemal suunaviidal oli sama tekst "Finiš Teisele ringile" Oleks vasakule mineval sildil kirjas "Finiš" ja otsesunnas "Teisele ringile", oleks ju kõik arusaadav. Või olid "naljahambad" osavalt teksti ka juurde kirjutanud ? Rajakaart on selle koha mõistmiseks liiga väikeste mõõtmetega. Seda vaadates jääb üldse mulje, et Jüri teeninduspunktist sõidab lühike maa otsesuunas ja pikk maa pöörab paremale. Teeninduspunkti järgset pööret paremale, ca 300m veel ühist lõiku ja seejärel distantse eraldavat ristmikku pole sealt võimalik välja lugeda. Aga nagu siin keegi juba tabavalt ütles, et tegemist pole siiski orienteerumisega.

mi.re
Rattur
Postitusi: 562
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas mi.re » 02. 09. 2015. 11:10

termos kirjutas:
Paraku olid seekord aga Jüris kohalikud "naljahambad" nooled lahti kangutanud ning valesse suunda pööranud. Kuna kahepoolne teip peale lahti kangutamist ei hoia aga enam endise tugevusega, siis tugevas tuules rappudes kukkusid pooled nooled hiljem üldse maha.
Vähemalt sel hetkel kui mina sinna jõudsin, olid nooled õiged, aga probleem oli selles, et mõlemal suunaviidal oli sama tekst "Finiš Teisele ringile" Oleks vasakule mineval sildil kirjas "Finiš" ja otsesunnas "Teisele ringile", oleks ju kõik arusaadav. Või olid "naljahambad" osavalt teksti ka juurde kirjutanud ? Rajakaart on selle koha mõistmiseks liiga väikeste mõõtmetega. Seda vaadates jääb üldse mulje, et Jüri teeninduspunktist sõidab lühike maa otsesuunas ja pikk maa pöörab paremale. Teeninduspunkti järgset pööret paremale, ca 300m veel ühist lõiku ja seejärel distantse eraldavat ristmikku pole sealt võimalik välja lugeda. Aga nagu siin keegi juba tabavalt ütles, et tegemist pole siiski orienteerumisega.
Tahvlid on mõtteliselt jaotatud neljaks sektoriks, millest ülemisel real paiknevad kõrvti kirjad Finiš ja Uuele ringile ning kummagi kirja alla paigutatakse nooled. Seega mõlema tahtvli peal oleks pidanud olema kaks noolt; kirja Finiš all paiknev nool pidanuks näitama vasakule ja kirja Uus ring all olev nool pidanuks näitama otse.

Filter sarja etappidel on täpselt sama lahendust kasutatud ning seal on asi töötanud senimaani tõgeteta. Uurisin oma rajameistri käest üle - hommikul, kui ta rada märgistas, olid tahvlid kahe noolega, nii nagu pidi olema - ta oli veel mitu korda üle kontrollinud, et ikka õige oleks. On raske uskuda, et inimene valetab - teades kui tubli ja püüdlik inimene meie rajameister on, siis ma ei kahtle selles, et hommikul oli märgistus korrektne. Õhtul kui ta tahvlid ära võttis, oli kummagi tahvli peal üks nool. Teised nooled vedelesid maas. Olen kuulnud praegu ka versiooni, et vahepeal olla mõlemad nooled sama tahvli peal näidanud kõrvuti otse - ei oska seda kommenteerida, kuna õhtul olid pooled nooled maas.

Jutt ei käigi vastutuse osaleja õlgadele veeretamisest. Kuivõrd siin paluti minu poolset kommentaari, siis panin kirja, et mis juhtus. Tegin enda arvates kõik selleks, et rajalt ei eksitaks - sõitsin Ühisteenuste reguleerijaga raja enne läbi, seletasin asja lahti ning paigutasime ristile kaks suurt tahvli, mis Filter sarjas on suurepäraselt töötanud. Seekord jäi paraku sellest väheks. Juhtunut ma muuta ei saa, saan vaid mõelda, kuidas järgmiseks korraks "kuulukindlamat" lahendust teha.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3031
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas tarmo » 02. 09. 2015. 15:59

tsainik kirjutas:Ise sain autasustamisel flaieri,
" Parkimisvautšerite kättesaamiseks kirjuta oma kontaktandmed flaieri teisele küljele ning tagasta flaier EuroPark töötajale."
Flaier on nüüd täidetud ja auhinnakapis aga kuhu saata, või kust hakata otsima EuroPark lähimat töötajat, seda ma veel pole oma peaga selgeks mõelnud.
Tee nii. Sõida lähimasse Europargi parklasse ja pane täidetud flaier kojamehe vahele. Jäta oma auto päevaks sinna, parkimistasu ära maksa. Õhtuks on kindlasti su flaier sattunud Europargi töötaja kätte. ;) Saadud parkimistrahv vaidlusta viidates Fakto Rahavsõidu juhendis olevale Europargi töötajaga kontaktivõtmise klauslile. Simple as that!

raikzz
Rattur
Postitusi: 618
Liitunud: 30. 05. 2010. 20:14

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas raikzz » 02. 09. 2015. 16:57

europarki trahve ju niivõinaa maksma ei pea :lol:
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com

mtm
Rattur
Postitusi: 332
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas mtm » 02. 09. 2015. 17:33

raikzz kirjutas:europarki trahve ju niivõinaa maksma ei pea :lol:
Nüüd kui flaieri ilusti ära täitsid siis peab...

riksmix
Rattur
Postitusi: 35
Liitunud: 14. 05. 2014. 07:30

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas riksmix » 03. 09. 2015. 09:32

Kirjutan ka siia omapoolse kommentaari.
Sõitsin ainult MTB osa ja olen väga rahul.
MTB rada oli väga hästi märgistatud ja mõnus sõita.

Siinkohal kiidu- ja tänusõnad rajameistrile ja korraldajatele!

Ootan huviga juba ka järgmist hooaega!

Hannol
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 28. 08. 2011. 21:26

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit 2015

Postitus Postitas Hannol » 03. 09. 2015. 15:17

Osalesin MTB sõidul ja natuke tagasisidet ka minu poolt
Tallinna ümbruses toimuval MTB sõidul oleks oodanud rohkem osavõtjaid, kuid eks see alguse asi.
Rada võrreldes 2 nädala taguse ühistreeninguga oli tänu eelnevatele vihmasadudele oluliselt kergem ja kiirem ja seda just Männiku tee äärsete liivaradade osas. Algsest plaanitud lõpetamise ajast tuli finish seetõttu juba 30 minutit varem vastu.

Paaris kohas rajal suutsin ka märgistusega mitte hakkama saada. Ühe värava juurest läks paar rada otse, kuid ei märganud, et värava juures pidi tegema nö tagasipöörde ja hoopis teise raja valima. Õnneks ei läinud ehku peale suvalist rada pidi edasi vaid jäin kollast lindikest ümbrusest otsima.

Teeninduspunkti nägin mina ühte (pidi vist olema 2). Seegi tuli ootamatult tee peale ca 25.-ndal kilomeetril vist. Üks hetk avastasid ennast TP-s ja kohe peale seda oli ka prügiala lõpp. 500m eespool võiks olla silt väljas, et prügiala/TP.

Kuna erinevaid sõite oli üle terve päeva, siis tundus, et selle haldamisega tekkisid probleemid.
MTB sõidu lõpus suppi sööma minnes (mis on ju MTB sõitude lõpus üks tähtsamaid elemente :)), ei olnud supikausse ja inimesed pidid suppi sööma kohvitopsidest... Kioskis või haagises, mille ümber toitlustamine toimus, ei olnud ühtegi hingelist, kelle käest supikausse ka küsida.

Endal muret pakihoiuga polnud, kuid mitmed ei olnud teadlikud ka sellest, millal MTB osalejate pakihoidu jäetud asjad Peetrisse jõuavad. Võib-olla oli neil see info kusagilt kahe silma vahele jäänud, et pakihoid liigub Peetrisse alles peale MNT starte.

MTB sõit üldjoontes oli OK ja supi pärast nüüd paha tunnet ei jäänud.

Küll aga jäi natuke paha tunne lastesõitude järel õhtul.
Lastesõitude start oli kõlaritest väga kaugel, mistõttu pidid kommentaator ja korraldajad suutma kuidagi ilma abivahenditeta lastevanematele selgeks tegema, kes ja mis vanuses lapsed stardivad. Kuna nimed ja vanused hüüti kõva häälega välja, olid kõik vanemad kogu aeg stardi ümber puntras, et mitte oma võsukese stardiaega maha magada. Üks ruupor vms oleks lahendanud äkki selle probleemi ja oleks hulga vähem närvilisust ja trügimist seal olnud. Niiet lastesõidu osa võiks järgmiseks aastaks üle vaadata, kuidas seda lihtsamalt lahendada.

Muidu ikka jõudu Rahvasõidu korraldamisel.

Vasta

Mine “Eesti võistlused”