Ratta GPSi valik
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Ratta GPSi valik
3a kasutusel olnud Sigma Rox 12 otsustas koostöö lõpetada, seega otsin uut ratta GPSi
Kriteeriumid
* võimalikult pikk aku-iga või toimib ka lisatoitel laadides
* Pigem suurem ekraan kui väiksem, et kaarti/joont natuke mugavam vaadata oleks
* Kui aluskaart on kehv, võiks suuta joone ikka GPX faili järgi joonistada (Sigma kõige suurem miinus minu silmis)
* Võiks enam-vähem töödata vihmas, külmas, elada üle päevaseid pikki matku ja talve ka mõistlikkuse piires.
Kasutus, trennid, matkad, võistlused, niisama ringi sõitmised nii graveli kui mtb rattaga.
Sigma rox 12.1 uus versioon ei tundu igal juhul ahvatlev, nende Desktop tarkvara ei toeta niikuinii enam seda mudelit ja aluskaardid sama Openstreetmap, usun et joont ka ei suuda niisama joonistada läbi "suure rohelise ala"
Kas Garminid toimivad USB kaabel akupangast ka sabas või ainult läbi spets laadimise pinnidega mounti?
Kas Solar mudelitel on mõtet meie oludes või ei anna see oluliselt juurde? Et pigem kaabel + akupank?
Kas on midagi muud mõtet osta? Wahoo element?
Igasugune cloudi ja telefoni ühilduvus ei ole oluline ja pigem tüütu miinus minu silmis kui see kohustuslik on, Sigmal kasutasin USB kaablit ja nende desktop tarkvara ja töötas täiesti "offline modes"
Ideaalis on misiganes tarkvara piisavalt mõnus, et mnt/mtb/trail/gravel sõidud saab kõik eraldi tag-ida ja otsida ja filtreerida jne.
Keegi kindlasti küsib hinnaklassi: Ei ole oluline, ses mõttes et ei ole mingit kindlat eelarvet ees kus üle ei tohi minna. Aga kui 350 eurone teeb kõike mida mul on vaja hästi siis ei näe mõtet 600 eurosel. Kui 600 eurosel on mõni asi oluliselt parem siis on väärt minu jaoks.
Kriteeriumid
* võimalikult pikk aku-iga või toimib ka lisatoitel laadides
* Pigem suurem ekraan kui väiksem, et kaarti/joont natuke mugavam vaadata oleks
* Kui aluskaart on kehv, võiks suuta joone ikka GPX faili järgi joonistada (Sigma kõige suurem miinus minu silmis)
* Võiks enam-vähem töödata vihmas, külmas, elada üle päevaseid pikki matku ja talve ka mõistlikkuse piires.
Kasutus, trennid, matkad, võistlused, niisama ringi sõitmised nii graveli kui mtb rattaga.
Sigma rox 12.1 uus versioon ei tundu igal juhul ahvatlev, nende Desktop tarkvara ei toeta niikuinii enam seda mudelit ja aluskaardid sama Openstreetmap, usun et joont ka ei suuda niisama joonistada läbi "suure rohelise ala"
Kas Garminid toimivad USB kaabel akupangast ka sabas või ainult läbi spets laadimise pinnidega mounti?
Kas Solar mudelitel on mõtet meie oludes või ei anna see oluliselt juurde? Et pigem kaabel + akupank?
Kas on midagi muud mõtet osta? Wahoo element?
Igasugune cloudi ja telefoni ühilduvus ei ole oluline ja pigem tüütu miinus minu silmis kui see kohustuslik on, Sigmal kasutasin USB kaablit ja nende desktop tarkvara ja töötas täiesti "offline modes"
Ideaalis on misiganes tarkvara piisavalt mõnus, et mnt/mtb/trail/gravel sõidud saab kõik eraldi tag-ida ja otsida ja filtreerida jne.
Keegi kindlasti küsib hinnaklassi: Ei ole oluline, ses mõttes et ei ole mingit kindlat eelarvet ees kus üle ei tohi minna. Aga kui 350 eurone teeb kõike mida mul on vaja hästi siis ei näe mõtet 600 eurosel. Kui 600 eurosel on mõni asi oluliselt parem siis on väärt minu jaoks.
Re: Ratta GPSi valik
Hooaeg hakkab lähenema ja peaks midagi ära ostma.
See Hammerhead tundub selline, mitte ühilduv jms kinnine süsteem ja friigitoode jälle.
Nii, et tuleb vist Garmin võtta ja Sigmast lahti öelda.
Aga endiselt, kas Solar mudelitel on eesti oludes mõtet, või lihtsalt vajadusel lisatoide läbi mounti peale anda?
See Hammerhead tundub selline, mitte ühilduv jms kinnine süsteem ja friigitoode jälle.
Nii, et tuleb vist Garmin võtta ja Sigmast lahti öelda.
Aga endiselt, kas Solar mudelitel on eesti oludes mõtet, või lihtsalt vajadusel lisatoide läbi mounti peale anda?
Re: Ratta GPSi valik
See solar ei lae nkn akut kompul ja sellep rohkem maksta suht pointless. Aga edge 540 paljudel teemaks see aasta nagu oleks.
that it doesn't work like that; it needs to be powered on to charge. And given that the discharge rate is always faster than the solar-charge rate, all the solar is doing is slowing the discharge, ie extending battery life. You can't go from 20% battery to 30% by leaving it in the sun.
that it doesn't work like that; it needs to be powered on to charge. And given that the discharge rate is always faster than the solar-charge rate, all the solar is doing is slowing the discharge, ie extending battery life. You can't go from 20% battery to 30% by leaving it in the sun.
"It never gets any easier, you just go faster"
Re: Ratta GPSi valik
Solar mudelil pigem pole mõtet. Kui just mitmepäevaseid laadimisvõimaluseta sõite ei planeeri. Lisaks on non-solar ekraan paremini loetav. Mul on Edge 1040 kuhu ühendatud di2 ja powermeeter. Aku kulu 3-4% tunnis. Päris hea minumeelest.
Re: Ratta GPSi valik
Oleneb mida tahta, kui tulemussportlane kes jälgib powermetrit ja jälgib jõutsoone, taasumist, jne siis EDGE 5, 8 või 10 seeria, pigem viimased mudelid, kui rohkem seikleja ja avastaja siis Hammerhead Karoo 2. Ilmselt veel Wahoo, aga nende osas kokkupuude puudub.
Mina liikusin 2a tagasi 1040 pealt Karoo 2 peale, oma kogemusest võin öelda, et Karoo plussideks on kirgas AMOLED ekraan, väga hea navigeerimise võimekus (väga selged ja mugavad kaardid), kes jahib Strava segmente, siis need on Karool paremad kui Garminil, iga kuu uuendused, st. arendavad toodet jooksvalt. Ekraanile panin mingi kaitsekile ja kas tänu sellel või mitte-aga ei saa nõustuda, et ekraan oleks otsese päikesevalguse käes halvasti loetav.
Karoo 2 osas tuleb arvestada, et aku kukub ca 10% tunnis (minul istuvad taga power, HR ja Varia), kui 10h pikkuseid sõite pole, siis pole probleemi. Kõik Garmini seadmed mida mina kasutan: HR, Rally/Vector, Varia ühilduvad probleemideta Karooga. iPhone kasutajana puudub küll äpp (pole uurinud kas Androidlie on) trasside lisamine/joonistamine käib läbi desktopi, ühildub nii Strava, Komooti kui Training Peaksiga.
Hetkel küll oodatakse pikkisilmi Karoo 3 mudelit, kuna Karoo 2 väljatulekust on juba jupp aega.
Head veeremist
Mina liikusin 2a tagasi 1040 pealt Karoo 2 peale, oma kogemusest võin öelda, et Karoo plussideks on kirgas AMOLED ekraan, väga hea navigeerimise võimekus (väga selged ja mugavad kaardid), kes jahib Strava segmente, siis need on Karool paremad kui Garminil, iga kuu uuendused, st. arendavad toodet jooksvalt. Ekraanile panin mingi kaitsekile ja kas tänu sellel või mitte-aga ei saa nõustuda, et ekraan oleks otsese päikesevalguse käes halvasti loetav.
Karoo 2 osas tuleb arvestada, et aku kukub ca 10% tunnis (minul istuvad taga power, HR ja Varia), kui 10h pikkuseid sõite pole, siis pole probleemi. Kõik Garmini seadmed mida mina kasutan: HR, Rally/Vector, Varia ühilduvad probleemideta Karooga. iPhone kasutajana puudub küll äpp (pole uurinud kas Androidlie on) trasside lisamine/joonistamine käib läbi desktopi, ühildub nii Strava, Komooti kui Training Peaksiga.
Hetkel küll oodatakse pikkisilmi Karoo 3 mudelit, kuna Karoo 2 väljatulekust on juba jupp aega.
Head veeremist
Re: Ratta GPSi valik
See Karoo USB kaudu lisatoite võtab peale navigeerimise/trackimise ajal?
Mõnikord on matkasõit küll pikem kui 10h jah.
Muidu matkad / sport / trenn / niisama funni. Sport ja trenn võiks fookuses olla rohkem
Eks ma tean ka, et Solar tähendab lihtsalt, et aku tühjeneb aeglasemalt
Pigem küsimus kas Eesti oludes on üldse mõtet või lihtsalt läbi moundi akupank järgi.
Mõnikord on matkasõit küll pikem kui 10h jah.
Muidu matkad / sport / trenn / niisama funni. Sport ja trenn võiks fookuses olla rohkem
Eks ma tean ka, et Solar tähendab lihtsalt, et aku tühjeneb aeglasemalt
Pigem küsimus kas Eesti oludes on üldse mõtet või lihtsalt läbi moundi akupank järgi.
Re: Ratta GPSi valik
Tavaline Garmin Edge 530, jahedates H100 miili tingimustes 12 tunnine sõit ja akut jäi ~15% veel alles. Kaardil navigeerimist sai ka kasutatud, kuid mitte aktiivselt.
Re: Ratta GPSi valik
Karoo võtab sõidu ajal lisatoite ilusti külge. Sõitsin suvel Tallinnast Viljandisse ja kohale jõudes oli ca 20% alles (ma ei mäleta palju startides oli). Viljandis panin tillukese 5000 mAh akupanga külge ja kütsin edasi. Kui jõudsin õhtuks Rõugesse, siis Karoo oli 100%. Ehk laadis rohkem kui kulutas.
Juhul kui oled tehnikafriik, siis Karoo töötab Androidil ja võid sinna kõike installida, mida ka Android telod lubavad. Tasub arvestada, et Androidi versioon on seal pigem vanem ja vbolla värsket porri käima ei tõmba.
-
- Rattur
- Postitusi: 4
- Liitunud: 04. 03. 2024. 13:38
Re: Ratta GPSi valik
Kuna Hammerhead liikus möödunud aastal SRAM'i omandusse siis ei toeta see enam Shimano Di2 integratsiooni.
Re: Ratta GPSi valik
Karoo kohta oli jah selline info:
At the request of Shimano, effective the software update on June 2nd 2022, the Di2 integration will be removed. The update will remove on-screen battery status and shifter mode data, front and rear derailleur indications, and Karoo screen control via the Di2 hood buttons from Shimano Di2 drivetrains.
Paljud on selle pärast vana softi peal, ja ei tee enam update-e.
Ise olen Edge 840 peal, ja väga rahul. On nupud, mida vajadusel kinnastega kasutada, ja samas puutetundlik ekraan. Aku peab vabalt 12h ja rohkem.
AMOLED oleks muidugi tore, muus osas ei oska väga puudust tunda. See muidugi mõjutaks aku eluiga märgatavalt. Vaadates, kuidas garmin on suurema osa oma kelladega AMOLED-i peale läinud, siis ennustatakse ka uut edge mudelit AMOLED-i peale. Eks elame, näeme.
Solarit ei soovita, sest laadimise boonus on minimaalne, ja solari jaoks on ekraanil peal lisa layer, mis teeb ekraani natuke tuhmimaks.
Karoo 3 peaks tulema varsti. Mingid oletused on 15 mai koos uue Sram Red-iga.
Leakitud pildid: https://www.reddit.com/r/Karoo/s/yTYHRxtZim
At the request of Shimano, effective the software update on June 2nd 2022, the Di2 integration will be removed. The update will remove on-screen battery status and shifter mode data, front and rear derailleur indications, and Karoo screen control via the Di2 hood buttons from Shimano Di2 drivetrains.
Paljud on selle pärast vana softi peal, ja ei tee enam update-e.
Ise olen Edge 840 peal, ja väga rahul. On nupud, mida vajadusel kinnastega kasutada, ja samas puutetundlik ekraan. Aku peab vabalt 12h ja rohkem.
AMOLED oleks muidugi tore, muus osas ei oska väga puudust tunda. See muidugi mõjutaks aku eluiga märgatavalt. Vaadates, kuidas garmin on suurema osa oma kelladega AMOLED-i peale läinud, siis ennustatakse ka uut edge mudelit AMOLED-i peale. Eks elame, näeme.
Solarit ei soovita, sest laadimise boonus on minimaalne, ja solari jaoks on ekraanil peal lisa layer, mis teeb ekraani natuke tuhmimaks.
Karoo 3 peaks tulema varsti. Mingid oletused on 15 mai koos uue Sram Red-iga.
Leakitud pildid: https://www.reddit.com/r/Karoo/s/yTYHRxtZim
Re: Ratta GPSi valik
Ostsin garmini ja power-mounti. Vajadusel saab akupanga järgi panna ja enamasti piisab ilma.
Kahjuks pole head viisi kuidas ma saan Garminist kõik data kätte, konvertida ja kuidagi Sigma Desktop tarkvarasse tõmmata aga mis teha.
Kahjuks pole head viisi kuidas ma saan Garminist kõik data kätte, konvertida ja kuidagi Sigma Desktop tarkvarasse tõmmata aga mis teha.
Re: Ratta GPSi valik
Nägemine kehvaks läinud ja Garmin Fenix 7X pealt hästi lugeda ei näe enam.
530 on tuntav edasiminek või peaks Explore 2 poole vaatama? Navigeerimine just oluline.
530 on tuntav edasiminek või peaks Explore 2 poole vaatama? Navigeerimine just oluline.
Re: Ratta GPSi valik
Naviks kasutan mina lihtsat telefoni. Juurikatel on probleemiks selle hoidjad, rappumisega kipub asend ära vajuma. Aga tavalistel teedel (ka kruusas ja metsasteedel) töötab Hawaiist ostetud paarikümne-eurone hiina jubin väga hästi.
Eile matkasime Rapla - Habaja - Aegviidu, 80+ km ja läks terve päev. Kasutasin telefoni naviks ja tegin pilti ja surfasin vahepeal netis. Aegviidus oli 70% akut alles.
Telefoni eelis on suur ekraan ja lihtne suurendamine, kehv nägemine ei ole seetõttu probleem. Mul on väga, väga viletsad silmad.
Kasutan Maa-ameti kaarti läbi RMK rakenduse. Vastavalt vajadusele tarbin eri kaardikihte - matkadel näiteks pärandkultuuri ja looduskaitse objektide omi. Mõnikord tarbin Regio kaarti, mõnikord Google oma.
Eile matkasime Rapla - Habaja - Aegviidu, 80+ km ja läks terve päev. Kasutasin telefoni naviks ja tegin pilti ja surfasin vahepeal netis. Aegviidus oli 70% akut alles.
Telefoni eelis on suur ekraan ja lihtne suurendamine, kehv nägemine ei ole seetõttu probleem. Mul on väga, väga viletsad silmad.
Kasutan Maa-ameti kaarti läbi RMK rakenduse. Vastavalt vajadusele tarbin eri kaardikihte - matkadel näiteks pärandkultuuri ja looduskaitse objektide omi. Mõnikord tarbin Regio kaarti, mõnikord Google oma.
Re: Ratta GPSi valik
Kogemus Garmin 1030'ga. Pidas vastu Taliharja Vanakuril ca 10.5h aga siis viskas 46% aku pealt pildi ikkagi kotti (õues -20). Rõuge tuurid, H100 ja muud sõidud saab ilusti tehtud ja jääb akut ülegi. Navigeerimine kergesti loetav kuigi 1040 on suurema ekraaniga ja seetõttu veelgi parem. Hanna Taaramäe väga kiidab seda Solar mudelit ja ütleb, et Eestis sellest ka väga palju kasu.
Re: Ratta GPSi valik
tripp. jääks ikka rattakompuutri juure. iPhone 12 Maxi lätakat lenksule ei paneks
Re: Ratta GPSi valik
Seal -20 ja allapoole ongi vist Garmini keskmine valulävi ja sulgevad ennast sõltumata aku laetusest. Minul läheb kinni ka kuskik -20...-22 peal, naabrimehel peab paar kraadi kauem vastu aga ikkagi läheb ühel hetkel kinni. Üles soojenedes ja uuesti käivitades võib vabalt aku olla 70+%.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Ratta GPSi valik
Ostsin Garmin Explore 2.
Täna päikselise ilmaga väga hea sõita. Silmi pingutama ei pidanud. Eredus 60 peal, valgustus always on, kaart high contrast.
Aku 2,5h sõiduga 100% pealt 85 peale. Pulsivöö ja mobiil järgi. 5+ edasiminek Fenix 7X pealt.
Täna päikselise ilmaga väga hea sõita. Silmi pingutama ei pidanud. Eredus 60 peal, valgustus always on, kaart high contrast.
Aku 2,5h sõiduga 100% pealt 85 peale. Pulsivöö ja mobiil järgi. 5+ edasiminek Fenix 7X pealt.
Re: Ratta GPSi valik
Kuna eile 15.mail paisati ametlikult turule uus "Hammerhead Karoo"- võib vist täna juba jagada omakogemusi.
Kolmandat nädalat kasutuses olev lelu on igati õnnestunud valik!
1. Ekraan ülihea kvaliteediga (isegi erksas päikesevalguses ca. 50% seadistatud erksusega hästi loetav). Hammerhead Karoo vs. viimane Garmin 1040 on uus Karoo tuntavalt parem.
2. Nupud on, kuid neid pole olnud vajadust näppida (ainult seadme käivitamine),sest puutetundlik ekraan väga hästi juhitav.
3.Ekraanil kuvatavate infoväljade lihtne ja loogiline seadistamine ning treeningu ajal mugav võimalik sirvimine.
4. Aku vastupidavus tundub väga hea olevat. Tootja annab 16-18 tundi. Oma praktikast testituna: kõik "viled " taga ja ekraan 50% erksuse peal, kahe tunnise sõiduga kahanes aku 100% - 90%-le. 4 tunnise sõiduga 100% - 78%-le. Seega 16-18 tundi suure tõenäosusega saavutatav.
5. Kui käimas eriti pikk sõit, siis võimalik sõidu ajal ühendada akupangaga ning seega kasutusaeg piiramatu.
6. Kuna nüüd SRAM peremees, siis ühilduvus SRAM AXS käiguvahetussüsteemiga. (Ei toeta enam Shimano gruppe, nagu ka vana Karoo 2 peale tarkvarauuendusi).
7. Olemas kõik funktsioonid, mis konkurentidelgi. (on alust arvata, et vast rohkemgi veel...)
Veel - kinnitussüsteem ühtib "Garmini" süsteemiga.
Eile avaldatud andmete põhjal kodulehelt võimalik soetada 500€ eest.
Julgen soovitada!
Kolmandat nädalat kasutuses olev lelu on igati õnnestunud valik!
1. Ekraan ülihea kvaliteediga (isegi erksas päikesevalguses ca. 50% seadistatud erksusega hästi loetav). Hammerhead Karoo vs. viimane Garmin 1040 on uus Karoo tuntavalt parem.
2. Nupud on, kuid neid pole olnud vajadust näppida (ainult seadme käivitamine),sest puutetundlik ekraan väga hästi juhitav.
3.Ekraanil kuvatavate infoväljade lihtne ja loogiline seadistamine ning treeningu ajal mugav võimalik sirvimine.
4. Aku vastupidavus tundub väga hea olevat. Tootja annab 16-18 tundi. Oma praktikast testituna: kõik "viled " taga ja ekraan 50% erksuse peal, kahe tunnise sõiduga kahanes aku 100% - 90%-le. 4 tunnise sõiduga 100% - 78%-le. Seega 16-18 tundi suure tõenäosusega saavutatav.
5. Kui käimas eriti pikk sõit, siis võimalik sõidu ajal ühendada akupangaga ning seega kasutusaeg piiramatu.
6. Kuna nüüd SRAM peremees, siis ühilduvus SRAM AXS käiguvahetussüsteemiga. (Ei toeta enam Shimano gruppe, nagu ka vana Karoo 2 peale tarkvarauuendusi).
7. Olemas kõik funktsioonid, mis konkurentidelgi. (on alust arvata, et vast rohkemgi veel...)
Veel - kinnitussüsteem ühtib "Garmini" süsteemiga.
Eile avaldatud andmete põhjal kodulehelt võimalik soetada 500€ eest.
Julgen soovitada!