treeningplaani koostamine - MNT

Treening rattasadulas. Mida, kus, kuidas ja kuipalju.
Vasta
sass000
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 14. 09. 2012. 21:05

treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas sass000 » 06. 01. 2013. 12:12

Kas keegi targem oskaks aidata treeningplaani koostamisel - eesmärgiks on hiljemalt juunikuus maantekaga Tallinn-Tartu sõitmine (mööda väiksemaid maateid Araveteni ja sealt edasi mööda Piibet, nagu siin foorumis ka varem soovitatud on), distants kokku 192 km, ajalist targetit pole, esialgu arvestan soolot, aga ehk sõidab keegi kaasa.

Marsruut Google Mapsis

Vanus 25, pikkus 188, kaal 87, füüsiline vorm rahuldav (ei võistle, regulaarselt jooksen 10km distantse, ujun 1.5km), ratast sõidan esimest hooaega (sügisel sai tehtud rahulikus tempos mõned 40km otsad, aga see oli ka kõik). Otsisin infot välismaa foorumitest, aga harrastajale soovitusi ei leidnud. Kui keegi asjatundjam paneks ette treeningplaani, mis kava järgi ja kuidas distantse ehitama hakata, oleks väga abiks. Trenni teeksin 2x nädalas ja alustaksin kohe kui vähegi kuivem (märtsis?).

Tänud!

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 750
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas LauriA » 06. 01. 2013. 13:00

sass000 kirjutas:Kas keegi targem oskaks aidata treeningplaani koostamisel - eesmärgiks on hiljemalt juunikuus maantekaga Tallinn-Tartu sõitmine (mööda väiksemaid maateid Araveteni ja sealt edasi mööda Piibet, nagu siin foorumis ka varem soovitatud on), distants kokku 192 km, ajalist targetit pole, esialgu arvestan soolot, aga ehk sõidab keegi kaasa.

Marsruut Google Mapsis

Vanus 25, pikkus 188, kaal 87, füüsiline vorm rahuldav (ei võistle, regulaarselt jooksen 10km distantse, ujun 1.5km), ratast sõidan esimest hooaega (sügisel sai tehtud rahulikus tempos mõned 40km otsad, aga see oli ka kõik). Otsisin infot välismaa foorumitest, aga harrastajale soovitusi ei leidnud. Kui keegi asjatundjam paneks ette treeningplaani, mis kava järgi ja kuidas distantse ehitama hakata, oleks väga abiks. Trenni teeksin 2x nädalas ja alustaksin kohe kui vähegi kuivem (märtsis?).

Tänud!
Ma arvan, et sellise vormi pealt sõidaksid juba praegu 10 tunniga ära (kui oleks suvine ilm). Hea tuule puhul 7-8 tunniga.
Eks sellise pikkusega distantsi üksinda läbimine sõltub rohkem ikka peast ning üldisest enesetundest.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

xtjan
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 12. 12. 2006. 21:17

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas xtjan » 06. 01. 2013. 13:30

Kui oled rohkem omaette nokitseja, siis on üks võimalus sellise treeningplaani saamiseks Eestis arendatud teenus http://www.sportlyzer.com. Seal paned sisse oma eesmärgi, kirjeldad oma hetke füüsilise vormi ning programm annab sulle suhteliselt detailse plaani.

Päris mitme spordiklubi juures on samuti harrastajatel võimalik nõu saada. Kohe tulid kiirelt pähe Sparta (http://www.sparta.ee) ja Tervisesport (http://www.sportima.eu).

Kasutaja avatar
indrek56
Rattur
Postitusi: 654
Liitunud: 03. 06. 2008. 15:24

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas indrek56 » 06. 01. 2013. 14:50

kui juba e-treenerite linkide jagamiseks läks, siis Polari parteilastele midagi: https://www.polarpersonaltrainer.com/.

citybike
Rattur
Postitusi: 489
Liitunud: 21. 04. 2008. 22:05

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas citybike » 07. 01. 2013. 09:45

[quote="xtjan"]Kui oled rohkem omaette nokitseja, siis on üks võimalus sellise treeningplaani saamiseks Eestis arendatud teenus http://www.sportlyzer.com. Seal paned sisse oma eesmärgi, kirjeldad oma hetke füüsilise vormi ning programm annab sulle suhteliselt detailse plaani.

www.sportlyzer.com on küll Ok aga näiteks planeerimisel ja eesmärkide seadmisel tundub küll treeningmahtude osas kõvasti mööda panevat. Peaks neid mahte ca. kahega korrutama, et saada tegelik maht kätte. Aga asi areneb ja seal on ka aktiivsem foorum taga, hea lugeda ja ehk see saab ka paremaks.

Arvan ka, et praeguse plaani kohaselt poleks sellise pika otsa osas midagi vaja karta. Talvel tuleks teha madala pulsiga suusaotsi, 2-3 tundi ja samuti võiks kerelihaseid (kõht, selg ja õlad) natuke treenida, need kipuvad ka väsima. Ja kevade poole proovida teha pikemaid otsi, alates 2 tunnist rattaga, et istmik harjuks sadulaga ja jalad ühtlase kerimisega.
Liitu rattateemalise uudiskirjaga: http://eepurl.com/ioJuA
Firma kus töötan ja kamandan.. http://www.citybike.ee/
https://www.facebook.com/CityBikeTallinn - UUS LEHT

sass000
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 14. 09. 2012. 21:05

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas sass000 » 07. 01. 2013. 16:45

Tänud asjalike vastuste eest, sportlyzer.com vaatasin, aga see pakkus väikeseid mahtusid (rattasõiduks max 1.5h 1-2x nädalas), veidi arendades saavad sellest ilmselt kasulikuma programmi teha.

Küsiksin siis konkreetsemalt, kui pikka otsa ja mitu korda peaksin eelnevalt läbi sõitma enne, kui selle 190km kallale asun. Maratonijooksudeks (pole küll ise jooksnud) on treeningplaanis soovitatav üks kord enne maratoni ca 30 km ring läbi joosta, kuidas rattaga? Tempo = rahulik.

Läänlane
Rattur
Postitusi: 405
Liitunud: 10. 09. 2012. 12:19

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas Läänlane » 07. 01. 2013. 19:03

Ma arvan, et rahulikus temopos nii pika otsa sõitmisel saab pigem oluliseks teguriks sadulas istumise aeg, mitte füüsiline vastupidavus vahemaa läbimiseks. Tasuks kindlasti teha mõned 3-4h sõidud, et aru saada kuidas sadul sobib ja võib-olla võimalusel katsetada ka erinevaid sadulaid.

Pole ise kunagi üle 100km korraga sõitnud, nii et võib-olla oleks huvi isegi liituda :)

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 913
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas veloson » 08. 01. 2013. 09:44

sass000 kirjutas:sportlyzer.com vaatasin, aga see pakkus väikeseid mahtusid (rattasõiduks max 1.5h 1-2x nädalas), veidi arendades saavad sellest ilmselt kasulikuma programmi teha.
Kui pika Goali endale sättisid? Mitu tundi olid nõus nädalas trenni tegema (~Willing to train for x hours lahter)?
Kui soovid nädalas kaks trenni teha, peaks training plannerile need päevad ette ütlema (muud päevad markeerida kui Rest days). Proovi ja vaata, palju siis nende treeningute pikkuseks tuleb?
sass000 kirjutas: Küsiksin siis konkreetsemalt, kui pikka otsa ja mitu korda peaksin eelnevalt läbi sõitma enne, kui selle 190km kallale asun. Maratonijooksudeks (pole küll ise jooksnud) on treeningplaanis soovitatav üks kord enne maratoni ca 30 km ring läbi joosta, kuidas rattaga? Tempo = rahulik.
Kestvussõitude puhul soovitatakse eelnevalt läbi teha 3/4 (10h puhul 7.5, 8h puhul 6) soovitud distantsist/ajast - kui seda komplikatsioonideta jaksab, ei ole suuremaid muresid oodata. Kui selle Tallinn-Tartu otsa puhul võidu ei sõida, pole päris 3/4 vaja. Rahulikult läbi sõitmise tunde saad kätte, kui 5-6 tunnist sõitu proovid (piisab 60-65% pulsist). Aga nagu enne öeldi, siis juba kergelt treeniv terve inimene saab ka ilma kenasti sõidetud. Sellegipoolest, kui tervis kannatab, võiks sellele ettevalmistussõitude asjale metoodiliselt näiteks niimoodi läheneda:
14.apr 3h30min
28.apr 4h00m
12.mai 4h30min
26.mai 5h+
9.juuni 6h
23.juuni Tallinn-Tartu
1-2 järgnevat nädalat rivitult



Fakt on muidugi see, et 1:30-3:00 pikkused rahulikud trennid ja nende vahele jäävad puhkepäevad on põhilised.
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11402
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas erikr » 08. 01. 2013. 14:42

Iga kord ei peagi see olema "võhm ja lihasjõud", mida nii pika sõidu jaoks treenid.
Pead olema võimeline planeeritud aja sadulas istuma, lenksust kinni hoidma ja jalgu ringi ajama.
Pead treenima rattasõidu oma kehale, ainevahetusele ja kõrvadevahelisele piirkonnale loomulikuks tegevuseks. Olen teinud mõned 12h MTB sõidud ja 9x H100. Maastikul on asi mõnes mõttes vaheldusrikkam, ratta seljas saab rohkem võimelda ja peab erinevaid asendeid kasutama. Asfaldil on asi teistmoodi, mulle isiklikult on 5h maanteel raskem kui 10h maastikul. Eriti üksinda.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6543
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas KaupoR » 08. 01. 2013. 15:06

Erikuga 100% nõus. Mõõdukas tempos sõit Tallinnast Tartusse pole teema algatajale mingiks probleemiks, võhma ja vastupidavuse mõttes. Pigem saavadki probleemiks igast kaasnevad tegurid: käed surevad, p**se hakkab hõõruma, selg jääb kangeks, kael jääb kangeks, päike kõrvetab ära (või vihm tahab ära uputada), jook saab otsa, varukumm läks juba alla aga see ka katki jne.
If everything's under control, you're going too slow!

pruleone
Rattur
Postitusi: 58
Liitunud: 05. 04. 2010. 14:30

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas pruleone » 09. 01. 2013. 17:52

Astuks ka Sportlyzeri kaitseks välja ja ütleks lisaks juba mainitule (palju oled nõus nädalas treenima ja kui kaugel eesmärk on), et treeningmahtu soovitatakse lähtuvalt eelnevast treeningute mahust ehk kui ajalugu on tühi, siis programm arvab, et sa hakkad nüüd treenima ja selleks, et mitte oma tervist tuksi keerata soovitataksegi alguses vähe treenida.

Seega leia aeg ja sisestada eelnev pool aastat ja näed juba muid soovitusi - aluseks võeti vist viimased 4 kuud.

martm
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 12. 06. 2011. 09:04

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas martm » 16. 06. 2013. 12:47

Juuni keskpaik käes. Kuidas plaanid sujunud on ja kuna sõit tuleb?

Endal tuli eelmine aasta samuti selline mõte, et sel aastal Tallinn-Tartu ots ära sõita. Hea meelega ühineks, kui ajastus sobiks. Mul tõenäolisem, et sõit tuleb juuli alguses, või siis tuleb juulis u sama pikk ots teistel teedel.

marguss7
Rattur
Postitusi: 534
Liitunud: 12. 06. 2009. 10:53

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas marguss7 » 16. 06. 2013. 15:29

Olen viimastel aastatel Tallinnast Kesk-Eestisse vanemate juurde jaanipäevale maastikurattaga kimanud, kilometraaziks on sõltuvalt trassi valikust jäänud 106 kuni 116km, Tallinn-Tartu maanteed ei kasuta. Esimene aasta oli ettevalmistus olematu ja helistasin isale, et 4-5 tunni pärast ole valmis vastu sõitma. Tegelikkused pressisin lõpuni. Üks aasta taganttuulega olin jälle "graafikust" kõvasti ees ja lubasin omale 0,33l Tuborgi külapoes. See aasta võib kujuneda veidi pikemaks, kui tahan osaliselt uue marsruudi valida, otsemad teed juba sõidetud ;) Olen rattaga ka mõned paari-kolmepäevased matkad teinud ala mööda põhjarannikut Tallinna ja Ainazist mööda väikseid teid Tallinnasse jne. Kui vahepeal tahad monotoonsest väntamisest puhata, siis soovitakski külapoe peatust, oleme sõpradega seda korduvalt kasutanud :) Kõige rohkem annab minul peale pikka otsa tavaliselt tunda tagumik. Oleme ka kogenud vastutuult, aga see hakkab minu arust rohkem ajudele kui jalgadele, sest niikuinii tuleb siis tempos järeleandmine teha. Küll sõidad ära, eriti maanterattaga, kui väntamisest kopp ees, siis tee väike paus ja jätka, igaks juhuks pump ja varurehv kaasa ka. Taganttuult ja ilusat ilma!

Eero87
Rattur
Postitusi: 19
Liitunud: 25. 02. 2013. 19:32

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas Eero87 » 29. 10. 2013. 10:42

Küsimus selle Sportlyzeri kohta.
Nimelt ei saa mina ka neid soovitatavaid trenni aegasi pikemaks.Esimese nädala annab 8 tundi täis ja järgnevad nädalad 1.30h
Kuidas ma järgmiste nädalate plaani pikemaks saaks seal venitada?
(Tagantjärgi täitsin ka natuke seda päevikut niipalju kui Sportstrackeris oli)

pruleone
Rattur
Postitusi: 58
Liitunud: 05. 04. 2010. 14:30

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas pruleone » 30. 10. 2013. 18:42

Kui sul on selline probleem, siis soovitan Sportlyzeri foorumisse kirjutada ja las nad vaatavad, miks treeningmaht kukub.
Aga muidu on võimalik iga eesmärgi juures märkida ka soovitud ja võimalik nädalane treeningmaht.
Soovitan lisaks eesmärgid üle vaadata ja võimalikud/soovituslikud treeningmahud suurendada.

Eero87
Rattur
Postitusi: 19
Liitunud: 25. 02. 2013. 19:32

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas Eero87 » 06. 11. 2013. 11:37

Treeningmaht suurenes uue nädala algusega,küll ainult paarkümmend minutit.Ei ole hakanud kuskile hetkel kirjutama veel,lihtsalt võtan esimesest nädalast, kus oli 8h treeningplaan, "šnitti".Talve tulekuga väheneb rattasõit niiehknaa.Kasutan seda prgrammi pigem päevikuna :)

Draakon40
Rattur
Postitusi: 1
Liitunud: 13. 01. 2014. 11:08

Re: treeningplaani koostamine - MNT

Postitus Postitas Draakon40 » 13. 01. 2014. 11:11

Tulemas hea koolitus treengplaani koostamisest:
https://www.is.ut.ee/pls/ois/tere.tulemast?viit=4555347

Vasta

Mine “Treening”