105 pealt GRXi peale

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Vasta
dride
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 31. 05. 2018. 19:04

105 pealt GRXi peale

Postitus Postitas dride » 08. 05. 2020. 13:18

Viimased 2 aastat olen sõitnud gravel bike'ga, millel on ees FC-RS510 (50/34) ja taga 105 käikar (RD-5800) ning 11/32 kassett. Siiani on korduvalt olnud probleeme tagakäikariga, mis pole kunagi toiminud nii hästi kui ühel rendirattal, millel oli sama 105 vaheti. Lisaks oli mul hiljuti mingi kummaline probleem esikäikariga ning kui ratta hooldusest tagasi sain öeldi, et tagumine käikar hakkab vaikselt ära väsima. Seetõttu sooviks käikude osas GRX 1x peale üle minna. Enda hinnagu järgi peaks 42 ees ning 11/42 taga täiesti sobiv olema - saab pikemast 10% tõusust üles kerida (neid küll Eestis ei ole..) ning lõppkiirus jääb 46-50 km/h juurde, mis on minu jaoks enam kui piisav.

Vändad - tõenäoliselt saaks selle RS510 külge ka narrow-wide esihammaka panna? Samas eelistaks juba GRXi grupist FC-RX810-1 võtta. Või on siin ka mingeid teisi huvitavaid variante? Keskjooks, hetkel on BB-RS500, aga niisama pole vist vajadust seda SM-BBR60 vastu vahetada kui ette GRX tuleb?

Taha läheks siis GRX RD-RX812 ja 11/42 kassett. Eeldan, et olemasolev 105 link (ST-RS505) töötab ilusti uue käikariga.

värv
Rattur
Postitusi: 189
Liitunud: 18. 06. 2006. 19:23

Re: 105 pealt GRXi peale

Postitus Postitas värv » 08. 05. 2020. 13:33

Shimano tabelid, mis millega töötab:
https://productinfo.shimano.com/#/com?c ... acid=C-454

Nimetatud käikar ja lingid toimivad küll.

Omiar
Rattur
Postitusi: 283
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: 105 pealt GRXi peale

Postitus Postitas Omiar » 08. 05. 2020. 21:32

GRX-i puhul on, et esivänt on 2.5mm väljaspool kui Shimano tava ROAD gruppidel. Vastavalt sellele on ka esivahetaja erinev. Kui aga 1x peale minna, siis pole oluline. Vända vahetamine on rohkem esteetiline küsimus, AbsoluteBlackilt saab RS510 jaoks 1x hammaka küll.
Ma ise pakuks, et graveli puhul reaalselt üle 34 taha ei ole vaja.

Mulle ei meeldinud 105 linkide juures selle pikk käik, nii viimasel 10s kui ka 11s isendil. Selles valguses jätaks vända vahetamata ja mõtleks hoopis paremate linkide peale.
Kui natuke veel tuunida, siis tagavahetajale parem kõri ja tross (a la Jagwire, Nokon).

dride
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 31. 05. 2018. 19:04

Re: 105 pealt GRXi peale

Postitus Postitas dride » 10. 05. 2020. 11:16

Tänud kaasa mõtlemise eest. Olemasolev vänt on ainuke jupp, mis ei ole 105 grupist ning on 200 grammi raskem kui 105 grupi oma. Päris igat grammi ma taga ei aja, aga antud juhul on kaaluerinevus täiesti märgatav. Üks alternatiiv oleks pea poole odavam GRX FC-RX600, aga see tuleb 40 hammakaga ning kui suurem hammakas külge panna, oleks see kokkuvõttes sama kallis. Äkki on kellelgi veel mingeid soovitusi väntade osas?
Omiar kirjutas:
08. 05. 2020. 21:32
Ma ise pakuks, et graveli puhul reaalselt üle 34 taha ei ole vaja.
Ise tahan ikkagi 1-1 ülekannet. See tähenab, et 10% tõusul saab veel rahulikult kerida ning alles 20% juures läheb asi huvitavaks. Lisaks võin vahel rattale ka matkavarustuse külge panna ning siis on aeglased käigud täitsa vajalikud.

heikki
Rattur
Postitusi: 173
Liitunud: 04. 08. 2009. 20:52

Re: 105 pealt GRXi peale

Postitus Postitas heikki » 10. 05. 2020. 12:40

Endal tellitud Grevil ratas Grx juppidega ees, 40 ja taga 11/42.

värv
Rattur
Postitusi: 189
Liitunud: 18. 06. 2006. 19:23

Re: 105 pealt GRXi peale

Postitus Postitas värv » 10. 05. 2020. 15:50

Mul on ees GRX RX600 40T ja taga Ultegra RX 11-34 kassetiga. Pole veel trennis tundnud, et lõppkiirusest väga puudu oleks. Kui võistlema läheks, siis paneks vist suurema hammaka. Või siis lausa 2x ette.

See on muide GRXi puhul äge, et sama käppa saab kasutada 1x ja 2x konfiguratsioonis.

Vasta

Mine “Jupid”