USB laadija ratta dünamole

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
rattaotsija
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 16. 02. 2014. 00:25

USB laadija ratta dünamole

PostitusPostitas rattaotsija » 28. 05. 2016. 09:29

Oskab keegi öelda, kas kuskil Eesti ratta- või muudes poodides müüakse jalgratta dünamole USB laadijat, millega saaks laadida telefone, akupankasid jms? Väga võimalik, et suht rattavõhikuna ei oska ma seda lihtsalt otsida/leida. Sest kuidagi raske on uskuda, et sellist asja pole Eestis võimalik osta. Kui keegi oskab vihjeid-viiteid jagada, oleksin väga tänulik.

mlt
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 05. 04. 2014. 22:16

Re: USB laadija ratta dünamole

PostitusPostitas mlt » 31. 05. 2016. 14:52

See ei ole siinmail päris letikaup, esiteks on dünamoga klienti vähe, teiseks jäävad hinnad sõltuvalt mudelist 30 .. 130 € vahele, ehk ka üle, ning selle eest saab mitmekümne kuni saja+ ampertunni jagu akupanka / -panku, mida annab ka pedaalimiseta tarvitada. Rahaliselt on enamikel juhtudel mõistlik just akudesse panustada.

Aga kui eesmärk pühendab, suuna lehitseja veebipoodide poole ja luftita plastikut -
http://www.singlespeed.nl/catalog/index ... th=143_231
https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... ,1410,1415
https://www.bike-components.de/en/Elect ... iew=detail
http://www.bike-discount.de/en/shop/cha ... 2B_mueller
Peenema filtreerimise pead ise tegema.

USB laadijaga dünamolampe on muidu ka,
https://www.bike24.de/1.php?content=13& ... uxx70+plus
https://www.bike24.de/1.php?content=13& ... motec+179U

meelvi
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 01. 11. 2010. 11:51

Re: USB laadija ratta dünamole

PostitusPostitas meelvi » 28. 06. 2016. 09:51

Teema küll juba üksjagu vana, kuid noid linke surfates jäid silma rummusisesed dünamod.
Mis kogemusi/tagasidet nende kohta kellelgi on?
Kas nende veeremise takistus on oluliselt halvem, kui tavalisel jooksul?

väntur
Rattur
Postitusi: 17
Liitunud: 11. 07. 2011. 11:13

Re: USB laadija ratta dünamole

PostitusPostitas väntur » 30. 06. 2016. 14:30

Siin on ilusti dünamote veeretakistuse laborimõõtmiste tulemused: http://www.cyclinguk.org/file/public/feature-hub-dynamos.pdf Eks igaüks arvab ise, kas tema jaoks on dünamost tulenev 1-2m "lisatõusu" 1km kohta liiga palju või siis mitte eriti arvestatav suurus :wink:
Kuna toodud artiklis veeretakistuse ekvivalendid joonisel on tõusunurgad jalgades/miili kohta, siis meie mõõdusüsteemis asja hoomatavaks tegemiseks konvertisin ühikud tõusunurga meetriteks/kilomeetri kohta:
1ft/mile= 1m/5280m = 0,19m/km
2ft/mile= 1m/2312m = 0,43m/km
3ft/mile= 1m/1760m = 0,57m/km
4ft/mile= 1m/1320m = 0,76m/km
5ft/mile= 1m/1056m = 0,95m/km
6ft/mile= 1m/880m = 1,17m/km
Pilt

Kui tegu pole võistlusrattaga, vaid hoopis tarbe- ja matkarattaga, siis rummudünamo on ainuõige valik. Muide, artiklis on toodud ilusti välja, et kui dünamo lisamisel väheneb keskmine kiirus 1-2%, siis erinevate kummidega on keskmise kiiruse muut kuni 10-20%!
Ja lisaks hea võrdlus küpsiste näol, palju on neid vaja energiakulu mõttes juurde süüa, omades rummudünamot:
http://robdeanhove.blogspot.com.ee/2012/07/racing-on-dynamo-charging-my-gps-bright.html
Viimati muutis väntur, 30. 06. 2016. 14:55, kokku muudetud 4 korda .

mlt
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 05. 04. 2014. 22:16

Re: USB laadija ratta dünamole

PostitusPostitas mlt » 01. 07. 2016. 12:46

Noogutan vänturile kaasa, omalt poolt lisada vaid nii palju, et dünamojooksuga velol tarbesõite tehes lükkan koormuse ehk tuled tavaliselt ka keset valget päeva sisse, ka siis, kui vähe tempokamalt hommikul tööle pedaalin. Näpu vahel keerutades on mõistagi vahet tunda, ka tühijooksul. Shimano dünamo sai suure vihaga alla keeratud 2014 sügisel, peale ~100€ akulambist ilma jäämist, seni ei ole olnud põhjust valikut kahetsada. Mitte et ma edaspidi akude ja neid söövate lampide haigusest priiks oleks saanud ...

Igatahes käib aeg-ajalt läbi mõte ka MTB tarvis dünamojooks tekitada, kui ainult metsa sisse sobival kompotil see va lm/€ võrreldes akulampidega nii koledasti nihkes ei oleks.

meelvi
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 01. 11. 2010. 11:51

Re: USB laadija ratta dünamole

PostitusPostitas meelvi » 07. 07. 2016. 13:59

Millisest Shimanost siin on jutt ning kuhu ta siin graafikus umbes positsioneeruks?
Säärasest võimalikult väikese takistusega dünamost oleks huvitatud küll - tõsi, eks hinda vaadates võib-olla peab kompromissitama.
Võib juhtuda, et minulgi seisab ees ühel päeval dünamo näpus hooldusse minek, et velg ja kodarad sinna ringi tõsta.

väntur
Rattur
Postitusi: 17
Liitunud: 11. 07. 2011. 11:13

Re: USB laadija ratta dünamole

PostitusPostitas väntur » 11. 07. 2016. 16:54

meelvi kirjutas:Millisest Shimanost siin on jutt ning kuhu ta siin graafikus umbes positsioneeruks?
Säärasest võimalikult väikese takistusega dünamost oleks huvitatud küll - tõsi, eks hinda vaadates võib-olla peab kompromissitama.
Võib juhtuda, et minulgi seisab ees ühel päeval dünamo näpus hooldusse minek, et velg ja kodarad sinna ringi tõsta.


Kui Bike 24 üüratu laiast dünamovalikust kõige odavama otsa 30eurone rummudünamo valikutest välja visata, siis sealt edasi on juba kõik head või väga head. Kuna siinpool keegi uuemaid laborimõõtmisi teinud ei ole, siis võiks eeldada ka ülejäänud Shimanote positsioneerumist eelpooltoodud graafikul toodud, enam mitte tootmises oleva Shimano sõsara kanti. Erinevus tuleb sisse kas näpistatud kaalu või paremate tihendite arvelt, aga veeretakistuse erinevusi tunnetuse alusel, ilma laborimõõtmisteta nüüd keegi küll öelda ei saa. Valikut kitsendab automaatselt / oluliselt vajalik kodaraaukde arv, kas pöia- või ketaspiduriversioon. Laadimiseks vajalik igal juhul 3W versioon, sest puhtalt ainult valgustuse jaoks on hakanud levima ka 1,5W versioonid.

mlt
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 05. 04. 2014. 22:16

Re: USB laadija ratta dünamole

PostitusPostitas mlt » 11. 07. 2016. 19:53

Konkreetne Shima on DH-T780, puhtalt sel põhjusel, et mul oli tagumine aeg mõlemad jooksud välja vahetada ja bike-discount'l oli 2014 sügisel just selle isendiga laotud komplekt minule sobiva hinnaga.
Tour Divide jm pikematel üritustel osalejate seas on popimad SP ja SON. MTBga tuuritamise tarvis keeraks ka ise pilgu samasse suunda, aga SONi pelgaks ikkagi hinnalt liialt kirveks. Rahulikuma matkamise ja tarbesõitude tarvis pädeb ka see Shima väga hästi.

volvofriik
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 09. 02. 2013. 03:50

Re: USB laadija ratta dünamole

PostitusPostitas volvofriik » 21. 08. 2016. 13:53

väntur kirjutas:Siin on ilusti dünamote veeretakistuse laborimõõtmiste tulemused: http://www.cyclinguk.org/file/public/feature-hub-dynamos.pdf Eks igaüks arvab ise, kas tema jaoks on dünamost tulenev 1-2m "lisatõusu" 1km kohta liiga palju või siis mitte eriti arvestatav suurus :wink:
Kuna toodud artiklis veeretakistuse ekvivalendid joonisel on tõusunurgad jalgades/miili kohta, siis meie mõõdusüsteemis asja hoomatavaks tegemiseks konvertisin ühikud tõusunurga meetriteks/kilomeetri kohta:
1ft/mile= 1m/5280m = 0,19m/km
2ft/mile= 1m/2312m = 0,43m/km
3ft/mile= 1m/1760m = 0,57m/km
4ft/mile= 1m/1320m = 0,76m/km
5ft/mile= 1m/1056m = 0,95m/km
6ft/mile= 1m/880m = 1,17m/km
Pilt

Kui tegu pole võistlusrattaga, vaid hoopis tarbe- ja matkarattaga, siis rummudünamo on ainuõige valik. Muide, artiklis on toodud ilusti välja, et kui dünamo lisamisel väheneb keskmine kiirus 1-2%, siis erinevate kummidega on keskmise kiiruse muut kuni 10-20%!
Ja lisaks hea võrdlus küpsiste näol, palju on neid vaja energiakulu mõttes juurde süüa, omades rummudünamot:
http://robdeanhove.blogspot.com.ee/2012/07/racing-on-dynamo-charging-my-gps-bright.html

Ma ei nuta isegi elektrimootori üle. Ometi annab see ilmselgelt, suuremat takistust kui rummudünamo. Tekib temas, teatud kiirusel lausa 40V pinge, mis peaks akudesse salvestuma.

volvofriik
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 09. 02. 2013. 03:50

Re: USB laadija ratta dünamole

PostitusPostitas volvofriik » 21. 08. 2016. 14:05

Oleks ka väike küssa:
On sellel rummudünamol ka reguleeritud ja muundatud pinge? Ehk siis kiirusest sõltumatu ja alalisvooluks muundatud, konstantne pinge, millele saab ka LED id taha pookida. Kui sealt tuleb näit 5V, annaks kenasti ka telefoni laadida.
Kunagi sai, varalahkunud sõbraga, jalgratta pingeregulaator, välja töötatud. Reguleeritava pingega ja akulaadimisotstega. Töö algatas lihtne vajadus, saada rattapirnid valgustama ka aeglasel sõidul. 6V pirnid, mis algselt ette nähtud, olid kiirusel, alla 10Km/h mõttetud seasilmad. Küünlaga ees jalutav mehike, oleks ka rohkem valgust suutnud genereerida. Pingekas aga võimaldas selle probleemi lahendada. Lampi läks sisse 2,5 või 3,5V pirn, mis süttis oma nimiheleduses juba dünamo esimeste pööretega. Pingu tegi oma tööd hästi. Sõltumata ratta kiirusest, jäi pinge konstantseks ja isegi allamäge sõites, jäid pirnid elujõuliseks. Mul peaks neid regusid, isegi paar eksemplari alles olema.

mlt
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 05. 04. 2014. 22:16

Re: USB laadija ratta dünamole

PostitusPostitas mlt » 22. 08. 2016. 19:30

volvofriik kirjutas:On sellel rummudünamol ka reguleeritud ja muundatud pinge?

Ei. Teema teises postis lingitu ning pea kogu muu dünamo külge käiv kola LED-lampidest USB-laadijateni aga arvestab sellega ja toimetab alaldamise-reguleerimisega ise.


Mine “Jupid”

Kes hetkel foorumit kasutavad

Foorumit vaatavad: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist