Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
ivoSKP
Rattur
Postitusi: 119
Liitunud: 03. 08. 2012. 21:03

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas ivoSKP » 17. 07. 2014. 09:36

Mingi jama aga käigu vahetusel. 16T ja 19T peale ei saa ketti sujuvalt jooksma! Alla tuleb ilusti aga üles ei taha minna vaid jääb kraapima ja tuleb heeblist juurde aidata
Sama siin, sellega minu arust polegi miskit väga teha see on hind mis tuleb kasseti tuuningu eest maksta....
Kusagil foorumis muidugi oli mingi vend ise uute hammakate külgi viilinud ja väitis et toimib nüüd hästi (siis Shimano kasseti pealt kopeerides), pole ise viitsind proovida.
Samas kui juba tead et tuleb heeblit vahel hetk kauem lükata, pole ka hullu midagi saab hakkama.

Kasutaja avatar
allan222
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 03. 07. 2013. 16:26

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas allan222 » 17. 07. 2014. 10:02

Tean meest, kellel Sram XO käikariga toimib asi ilusti. Hakka või käikarit vahetama.

Kasutaja avatar
Veiko V
Rattur
Postitusi: 377
Liitunud: 04. 03. 2006. 11:51

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas Veiko V » 17. 07. 2014. 10:12

Tere,

Ise sõidan juba mitu kuud 1x10 seadistusega ja kõik töötab nagu peab. Sai proovitud nii Shimano XT siduri, kui Sram XO type 2 seadistust siis erinevusi on aga jäin mugavuse pärast Srami peale. Kasett ja kett on Shimano.

Veix
Tiguliikur :)

Kasutaja avatar
Polaarorav
Rattur
Postitusi: 196
Liitunud: 15. 02. 2013. 14:41

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas Polaarorav » 17. 07. 2014. 18:51

Slx käikar üks lisakeerd peale tehtuna
11-34 xt kassett
10sp xt kett
Suvaline raceface singlespeedi 36 hammasratast ees
Ja
Toimib viimased kuu aega 29se täisrigidi peal ideaalselt ka ilma ketijuhita kasvõi treppidel ringi vibreerides.
RAHUL :)
SHUT UP LEGS!

Kasutaja avatar
JuriV
Rattur
Postitusi: 112
Liitunud: 24. 08. 2010. 08:15

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas JuriV » 18. 07. 2014. 14:20

eile lendas kett maha (trepiga laskumine)

Kasutaja avatar
M785
Rattur
Postitusi: 306
Liitunud: 10. 12. 2012. 20:43

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas M785 » 27. 07. 2014. 12:10

Tere, oleks küsimus, et kas keegi oskab öelda kas Hope T-Rex 40t tagahammakas töötab ka 11-34 kassettiga? Hope kodukal ütleb et 11-36 on vaja ja 11-34 kohta internetist vastust ei leia...

ivoSKP
Rattur
Postitusi: 119
Liitunud: 03. 08. 2012. 21:03

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas ivoSKP » 07. 08. 2014. 19:14

Kaalun hetkel nüüd kas uueks veojõulahenduseks soetada Leonardi Racingu 28-40T või 29-42T või hoopis Hope T-Rex 40. (Kogemust 34 kassetiga pole)
Minu Absoluteblacki 4 hammakaga adapter on lõplikult nüüdseks üles öelnud 28T osas. Max 2 kuud on siiski minu ausa arvamise kohaselt liiga vähe.

Hope lahenduse puhul on eeliseks, et kulumise kiirus on ehk väiksem, kuna suurimat kasutaks ju kõige vähem.
Leonardi eelis, et kuna tegu on 3se adapteriga, siis rohkem vahelt ei pea ühtki hammakat ära võtma/asendama, vältides seega väga tõenäolist käiguvahetuse viivitust 15-19 või siis 16-19 vahel. Ilmselt on see variant lõppkokkuvõttes mõnikümmend g kergem kuna raske spideri osa läheb asendusse.
Hinnavahe siis neil hetkel 35€.
Kas kellegil on Leonardi / T-Rex hammakaga nüüdseks mingit arvestavat kogemust kogunenud?…

PS. Polaaraorav, Veiko V : standardkassetiga ei saagi mingit jama tekkida, see võimalus tekibki alles kassetti suurema hammaka lisamisel.

Kasutaja avatar
allan222
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 03. 07. 2013. 16:26

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas allan222 » 07. 08. 2014. 21:14

PS. Polaaraorav, Veiko V : standardkassetiga ei saagi mingit jama tekkida, see võimalus tekibki alles kassetti suurema hammaka lisamisel.


Veiko V on lisanud kassetile 40T (Oneup) hammaka ja toimib. Ise näinud! Enda rattal 42T (Wolftooth) toimima ei saanud ja vedeleb autos. Olen läinud seda teed, et tuleb rohkem trenni teha ja siamaani olen hakkama saanud ilusti kasutades ees 36T ja taga 11-36 kassetti. Tellisin lisaks veel 32T hammaka ette kui raskemad sõidud tulevad.

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas QRX » 07. 08. 2014. 21:52

Mis tagumine vahetaja sul on ja milles see mitte toimima saamine väljendus selle WT 42T hammaka puhul?

Kasutaja avatar
allan222
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 03. 07. 2013. 16:26

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas allan222 » 07. 08. 2014. 22:11

Taga siduriga XT RD-M786 SGS Shadow Plus. Viskasin kassetist 17T ja vaheseibi minema nagu vaja ja 15T asemele panin 16T et oleks sujuvam. Lõppu siis 42T. Jama siis selles, et 13-16 ja 16-19 vahetus ei ole vaikne vaid jääb kraapima. Kruti nii kuis tahad aga ei miskit. Sai proovitud uut kassetti ja ketti aga ikka tulemus sama. Alla vahetuvad käigud ilusti aga kui vaja suuremale hammakale siis tuleb heeblist juurde aidata. Tahan, et asi toimiks vaikselt ja korralikult ja seega loobusin hetkel 42T mõttest kuni keegi parema lahenduse välja pakub. 1x11 ei ole lahendus :)

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas QRX » 07. 08. 2014. 22:21

Ahaa... Ma ootan hetkel OneUp'i 42T+16T komplekti ja plaanin sellega proovida. MTBR foorumis on suht pikk arutelu sarnasel teemal ja seal on läbivaks jooneks see, et Shimano kasutajad ei saa päris korralikult käima komplekti... Ise ehitan asja ülesse Sram x9 type2 käikari najal, see võiks isegi toimida

Kasutaja avatar
allan222
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 03. 07. 2013. 16:26

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas allan222 » 07. 08. 2014. 22:24

Ootan tagasisidet :)

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas QRX » 07. 08. 2014. 22:30

Muide, üks küsimus veel. Mis 16T hammakat sa kasutasid 15'ne asenduseks?

Kasutaja avatar
allan222
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 03. 07. 2013. 16:26

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas allan222 » 07. 08. 2014. 22:36

QRX kirjutas:Muide, üks küsimus veel. Mis 16T hammakat sa kasutasid 15'ne asenduseks?
Shimano 16T http://proshop.ee/index.php?id_product= ... er=product

ivoSKP
Rattur
Postitusi: 119
Liitunud: 03. 08. 2012. 21:03

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas ivoSKP » 07. 08. 2014. 23:47

42T ja Shimano ei pidavatki väga hästi kokku sobima (saad üleval vahetama siis algavad all väiksematel probleemid), seepärast mitmed tootjad on jäänud pidama 40T peale.
Leonardi kohta oli leida iseendast lootustandvat juttu guuglis:

http://www.i-mtb.com/general-lee-casset ... term-test/

Ehk kui 12 kuu järel veel asi toimib siis on juba enamvähem OK.
Kaalu mõttes oli see Absoluteblack muidugi liider (kogu kassett -52g võrreldes originaal 11-36 XT )
Teiseks platseerub Leonardi 3ne( jääb samaks mis originaal kuna on 190g)
Kolmandaks jääb T-Rex ( + 54g kuna ise kaalub 74g ja 17T mis välja jääb u 20 g)
Ilmselt näitab see kaal kaudselt ka kulumiskindlust, nii et Hope jääks kestma küll usun.

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1071
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas siim_s » 08. 08. 2014. 09:07

Shimano meestele-naistele on Oneupil uus toode RAD cage: http://int.oneupcomponents.com/products/rad-cage

See peaks tegema nii, et ülemine litter on ka väiksematel hammakate juures neile lähemal ja seega käiguvahetuse kvaliteet peaks paranema. Olen rääkinud nelja Hope T-Rex kasutajaga ja parkimisplatsil ka proovinud vahetamist. Muus osas pole vahet tavapärasega, aga see allpool olev suurem hüpe 15-19 nõuab veidi rohkem tähelepanu just suuremale hammarattale vahetades. Olen ise ka mõelnud ja kaalunud 42t lisamist, aga siiamaani nagu ilusti hakkama saanud tavalise 11-36 kassetiga ja srami vahetus toimib nii mõnusalt, et pole raatsinud eksperimenteerima hakata.

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas QRX » 22. 08. 2014. 21:14

Nonii.

Sain oma kauaoodatud OneUp'i 42T+16T komplekti täna lõpuks kätte ja ilmselgelt sai see ka külge kohe kruvitud. Töö käigus sai vahetatud ka keskjooks välja, kuna eelmine oli juba vana ja vändad käisid nagunii küljest ära ning tagumise käiguvahetaja tross. Praegune konf, millega asi sai kokku pandud, on järgmine:

FC-M675 2x10 vändad koos 34T Sram X01 104mm BCD hammakaga
SM-BB70 keskjooks ilma drive side seibita korraliku chainline saavutamiseks
Sram X9 Type2 mid cage tagavahetaja
Sram 1030 11-36 kassett, millel siis lisaks 42T ja 16T. Välja sai võetud 15t ja 17t.
Sram 1031 kett

Vanas konfist lahkusid siis esimesed 38/26 hammakad ja esivahetuse pudinad loomulikult.

Rattaks Scott Spark 29'er

Käiguvahetuse paika timmimine pukil oli isegi suht lihtne, kui aus olla. Väljas testsõidu ajal sai hästi natuke üle näpitud ja praegu ütlen, et toimib täiesti normaalselt ja varasemaga sisulist erinevust käikude vahetamisel aru ei saa. Homme siis metsa proovima, kui vähegi ilma lubab ja pühapäeval Kalevipojal peaproov! :)

O.

Kasutaja avatar
rainerhq
Rattur
Postitusi: 656
Liitunud: 16. 08. 2009. 19:27

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas rainerhq » 23. 08. 2014. 06:29

QRX kirjutas: SM-BB70 keskjooks ilma drive side seibita korraliku chainline saavutamiseks
Raam keskjooksu juures on 73mm?
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Domane

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas QRX » 23. 08. 2014. 10:01

rainerhq kirjutas:
QRX kirjutas: SM-BB70 keskjooks ilma drive side seibita korraliku chainline saavutamiseks
Raam keskjooksu juures on 73mm?
Jep.

2x10 lahenduse puhul FC-M675 vändakomplektiga oli 2.5mm seib kasutusel

O.

Kasutaja avatar
rainerhq
Rattur
Postitusi: 656
Liitunud: 16. 08. 2009. 19:27

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas rainerhq » 23. 08. 2014. 13:45

Mul on see seib siiani vahel. Kui kett on suuremate hammakate peal ning väntasid tagurpidi ajades ronib kett väiksemate peale. Tegemist 1x11 aga arvan et pole vahet. Peab proovima, kas seibi eemaldamine midagi muudab.

OT: QRX, kui vastad eelnevale postitusele, siis võid lihtsalt Vasta nuppu vajutada, ei pea tsiteerima. See ajab postituse mõtetult pikaks.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Domane

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas QRX » 23. 08. 2014. 14:55

MTBR foorumist jäi silma see, et päris paljudel tekkis chain drop 42t hammaka pealt 36 peale, kui pedaali asendi korrigeerimiseks kasvõi korraks tagurpidi vändati. Seepärast ma ajasin enda chainline täpselt 5nda ja 6'nda hammaka vahele ja praegu on väga hea. Peale esimest metsasõitu ma tunnen, et tahaks ilmselt kasseti gearingut järgmiselt: 11-13-15-18-21-24-28-32-36-42 ehk siis sammusid 2-2-3-3-3-4-4-4-6. See tundub mulle isiklikult ideaalselt sobivaks lahenduseks olema. Hetkel natuke häirib just kadentsi muutus 16 vs 13, seal võiks olla 2 hammast erinevus. Aga see on selline ideaali taga ajamine, reaalsuses olen mina ka praeguse lahendusega rahul. Kuna Sram'i kassetil on vaid 36-32-28 seotud ja ülejäänud eraldiseisvad hammakad, siis vahest keegi targem oskab soovitada, milliste kassettide suunas vaadata, et hakata otsima 18t'd? :)

O.

j2nis
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 20. 05. 2010. 12:01

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas j2nis » 25. 08. 2014. 09:47

Omalgi esimesed kogemused 1x10 lahendusega käes.

Peamine põhjus oli 26" hardtaili pealt 29" FS ümber kolimine.
Ning kuna Pirita Hawaiist Kritjan Sepp keeldus 3x10 lahendust ratta peale panemast.
Kuna uut käppa ei tahtnud osta kohe siis andsin alla ja läks katsetuseks 1x10.

Pirita ja Harku metsades ei jäänud hätta ning eilse Kalevipoja maratoni kannatas ka algusest lõpuni ära vändata sh Laiuse tõusud.
Kui midagi nuriseda siis väga kiiretel sõitudel võib tulevikus käikudest puudust tulla.
Aga minu Estoniancupi 300-400 kohtade peal sõites ei ole ilmselt ka paari sirge lõppkiirus väga suureks probleemiks.

Setup on Scott Spark 29'er
SLX 3x9 vändad millel Sram 34T X01 või XX1 hammakas
XT shadow+ SGS tagavahetaja
11-36 odavama otsa kassett
Sram 1050 kett

Kokkuvõtvalt võib öelda, et naljalt ma esivahetajat ratta külge tagasi ei kruvi.
Võlub lihtsus, lenksul valitsev puhtus, ühe vahetaja jagu probleeme vähem sõitudel (eile Kalevipojal enamus ketiprobleeme mis nägin oli esivahetajast tingitud) ja... lihtsus :) .

Paljud räägivad, et 1x... on tugevate meeste mängumaa aga ma arvan, et kui võimalust ja tahet siis tasub proovida.
Mulle räägiti ka jutte stiilis tobe mõte ja sa pole elu sees nii tugev et 1x0 hakkama saada jne aga kogemus räägib vastupidist.

Andres

Kasutaja avatar
rainerhq
Rattur
Postitusi: 656
Liitunud: 16. 08. 2009. 19:27

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas rainerhq » 25. 08. 2014. 09:53

Eile stardikoridoris ringi vaadates olid kõik rattad suurte jooksudega. Usun et järgmisel aastal on enamus ka esivahetaja eemaldanud, vahet pole, kas siis 1x10 või 1x11.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Domane

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3665
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas mart » 25. 08. 2014. 11:36

rainerhq kirjutas:Eile stardikoridoris ringi vaadates olid kõik rattad suurte jooksudega. Usun et järgmisel aastal on enamus ka esivahetaja eemaldanud, vahet pole, kas siis 1x10 või 1x11.
Usuga pole siin miskit tegemist, lihtsalt 29" rattal püütakse tagaratast võimalikult sadula alla st ettepoole nihutada mistõttu chainstay läheb lühikeseks ning BB poolt laiaks, niiet suur(em) esihammasratas lihtsalt füüsiliselt ei mahu ära. Simpel.
PS.
Ja mudastes oludes palute jumalat, et tagakassetil kiiremad/väiksemad 4 hammakat töölepingut ei lõpetaks. Kui lõpetavad, vudite kõik nigu hiired rattas finiši poole.
Mõhk (alias metslane) ja Tölpa (alias Tairkibal) suudavad rattafoorumi sõnatuks muuta.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas QRX » 25. 08. 2014. 22:30

Arvad, et kui ees on kaks või enam hammakat/käiku, et siis su tagumised 4 väiksemat/kiiremat hammakat omavad mudastes oludes piiramata ajaga töölepingut? :) Kuidas sinu arvates on seotud tagavahetaja ja selle võimalikud probleemid mudastes oludes esivahetaja olemasolu või puudumisega? Lihtsalt nii huvi pärast küsin, et kas on mingi peen teema selle väite taga, või sa ka lihtsalt niisama...?

O.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3665
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas mart » 25. 08. 2014. 22:43

QRX kirjutas:Arvad, et kui ees on kaks või enam hammakat/käiku, et siis su tagumised 4 väiksemat/kiiremat hammakat omavad mudastes oludes piiramata ajaga töölepingut? :) Kuidas sinu arvates on seotud tagavahetaja ja selle võimalikud probleemid mudastes oludes esivahetaja olemasolu või puudumisega? Lihtsalt nii huvi pärast küsin, et kas on mingi peen teema selle väite taga, või sa ka lihtsalt niisama...?

O.
Tubli tagavahetaja veab mudas(t) välja, kuid kui ketil pole taga kuskile toetuda/haakida, siis ainuvõimalik on ees olevatega enamvähem õige rütm leida. Võin sulle sellest pikemalt pajatada, kui H100le tuled.
Mõhk (alias metslane) ja Tölpa (alias Tairkibal) suudavad rattafoorumi sõnatuks muuta.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
mikulaine
Rattur
Postitusi: 449
Liitunud: 17. 07. 2011. 14:42

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas mikulaine » 30. 08. 2014. 20:47

Otsustasin ka eelmine reede oma esikäikari vallandada.

1. 27,5''
2. 36T RaceFace narrow/wide. Shimano XT (kolmene) käpp. Taga 11-36 kassett. KMC 10-93 kett.
3. Shimano XT siduriga medium cage.
4. Praegu ilma ketijuhita.

Nii nagu ma eelmine reede selle keti sinna hammaka peale panin, on ta siiamaani alles seal. Pole ühtegi korda kett maha kukkunud veel. Selle aja jooksul olen sõitnud Jõulumäe maratoni raja läbi, Harku metsas kõikvõimalikud kohad, Pirita kolmapäevak ning Äkke XCO. Selle ajaga null probleemi. Lenks on natuke puhtam ja seat-tube'i alune samamoodi. Natuke rohkem peab tagumist shifterit piinama, et õige käik saada ja seda kõike õigel ajal tegema. Minu jaoks 36/36 ülekanne on piisav, et sõidetavad tõusud ära sõita, pole vaja mingeid OneUpe vms. Kiidan heaks.

makaak2
Rattur
Postitusi: 156
Liitunud: 11. 01. 2006. 13:47

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas makaak2 » 01. 09. 2014. 18:14

terv,

kas keegi on 30T hammakat ees proovinud ja kas sel juhul oleks tarvidust ketijuhi järgi (34T puhul oma kogemuste poolest ei ole vaja) voi ketti lühendada.
Systeem on 1x10 (shima xt) ja taga 11...36 kassett.

M
libeda ketsiga ei saa sõita

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas QRX » 13. 09. 2014. 19:09

Väike ülevaade siis vahepealsest 1x10 teemast oma rattaga. Algsest Sram 1030 kassett pluss OneUp 42 ja 16 hammakatest siiski koorus välja, et mind jäi häirima 13-16-19 ülekannete hüppe suurus. Seega sukeldusin jälle interneti avarustesse ja analüüsides infot, mis seal kirjas, sai proovitud ristata kaks erinevat kassetti. Sram'i 1030 11-36 ja 950 11-32. Sram 1030 kasseti 36-32-28 cluster ja 15-13-11 hammakad ning Sram 950 kasseti 24-21-18 hammakad. See valik siis tuli usaldades erinevaid väiteid, et hoolimata rampingute erinevusest see komplekt töötab. Ja saan nüüd kinnitada, et töötab tõesti. Hetkel siis oman parimat võimalikku ülekannete samme ja kogu kassett töötab järjest paremini. Alguses oli kergelt tunda üleminekuid 1030 hammakatelt 950 hammakatele nii ülesse kui ka alla vahetades, kuid see pigem kinni sellest, et pool kassetti oli sisse töötamata. Et täna siis õnnelik 1x10 conversion fänn ja lahendus 29'r 34 x 1x10 (11-13-15-18-21-24-28-32-36-42). Ja tagasi muu süsteemi peale ei läheks päris kindlasti. :)

Kasutaja avatar
allan222
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 03. 07. 2013. 16:26

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas allan222 » 13. 09. 2014. 20:00

Olen sõitnud ka mitu kuud 1x10 süsteemiga ja 42T plaan sai maha maetud kuna ei saanud korralikult tööle. Nüüdseks olen aru saanud, et mulle piisab täiesti 36Tx 11-36T. Ei mingit jama ja käikudest pole ka puudust tundnud. Kangemateks sõitudeks nagu Haanja 100 ja Saku 100 ootab kapis 32T Wolftooth. Kalevipoja maratonil, Laiuse tõusust üles nühkides hakkas vaikselt nutt kurku tulema aga uhkus ei lubanud maha tulla kuna kaameraid igal pool :) 42T (Wolftooth) ja 16 T vedelevad kapis. Peaks vist müüki viskama.

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas QRX » 13. 09. 2014. 20:23

42+16 WT (kui 16T on WT) võid minuga rääkida, vbl ma olen käpp.
Konversiooni taustaks tahan ka rääkida siis lahti kasutaja tausta. Mina pole enda elu jooksul teinud kestvus sporti. Olen täna 42 aatat vana ja rahul selle lahendusega, mis mul kujunenud on. Eluaeg teinud raskejõustiku, kaal 98 kilo ja pikkus 176cm, lühiajaline füüsiline võimekus on väga kõrge, kuid... südame sein paks ja 2010 aastal kogetud infarkt. Sõidan hobi tasandil ja see töötab minu jaoks. Kindlasti on olemas oluliselt parema füüsisega (kestvuse osas) härrasid selles teemas, kuid... Minu lahendus, minu taust ja minu võimekus, see konkreetne lahendus töötab. Keskmine "vana" spordimees, kellele see arutelu võiks kasulik võiks olla. Kui kellelegi kasulik, hea meel. :)

metslane
Rattur
Postitusi: 791
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas metslane » 29. 10. 2014. 20:54

QRX kirjutas:
rainerhq kirjutas:
QRX kirjutas: SM-BB70 keskjooks ilma drive side seibita korraliku chainline saavutamiseks
Raam keskjooksu juures on 73mm?
Jep.

2x10 lahenduse puhul FC-M675 vändakomplektiga oli 2.5mm seib kasutusel

O.
Keskjooksu võll pikaks ei jäänud?

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas QRX » 29. 10. 2014. 21:37

Teisele poole sai 1.5mm seib pandud ja kõik ok.

metslane
Rattur
Postitusi: 791
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas metslane » 30. 10. 2014. 09:21

QRX kirjutas:Teisele poole sai 1.5mm seib pandud ja kõik ok.
Seda ma esimesest postitusest välja ei lugenud.Aga kui nii siis olen nõus et töötab.

madmax001
Rattur
Postitusi: 115
Liitunud: 11. 07. 2011. 08:04

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas madmax001 » 18. 03. 2015. 10:09

Ma olen seda teemat siin lugenud kordi läbi kuid nüüd tundub, et on aeg teha ise 1x10 lahendus.

Asjaosalised võiksid vastata mõnedele küsimustele:
1) kuidas olete rahul Wolf hammakate lahendusega?
2) kui tihedalt peab kuluosasid vahetama?
3) kas visata 15 ja 17 hammakad vahelt välja ja asendada need vastavalt 16 ja 40 või 42-ga(11-13-15-17-19-21-24-28-32-36)?

JannoR
Rattur
Postitusi: 170
Liitunud: 10. 03. 2005. 13:22

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas JannoR » 18. 03. 2015. 12:25

madmax001 kirjutas:3) kas visata 15 ja 17 hammakad vahelt välja ja asendada need vastavalt 16 ja 40 või 42-ga(11-13-15-17-19-21-24-28-32-36)?
Enne kui kassetti hakkad tükeldama ja asja peeneks ajama, võid ju olemasoleva kassetiga proovida, et kust on puudu ja kus üle.

Kasutaja avatar
M785
Rattur
Postitusi: 306
Liitunud: 10. 12. 2012. 20:43

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas M785 » 15. 04. 2015. 17:36

http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... ook-44084/

Ostad kassetti, keti, shifteri, ja tagakäikari ja asi vask ;)

makaak2
Rattur
Postitusi: 156
Liitunud: 11. 01. 2006. 13:47

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas makaak2 » 20. 06. 2015. 08:08

madmax001 kirjutas:Ma olen seda teemat siin lugenud kordi läbi kuid nüüd tundub, et on aeg teha ise 1x10 lahendus.

Asjaosalised võiksid vastata mõnedele küsimustele:
1) kuidas olete rahul Wolf hammakate lahendusega?
2) kui tihedalt peab kuluosasid vahetama?
3) kas visata 15 ja 17 hammakad vahelt välja ja asendada need vastavalt 16 ja 40 või 42-ga(11-13-15-17-19-21-24-28-32-36)?
minu asi toimib OneUp 42T + 16 hammakas, (11/42 kasseti) ja Wolf hammakatega (XT lahendus siis)

1) Wolf (30T ja 32T) on hambad teravad, hoiab väga hästi ketti peal (RaceFace kah ok, kuigi loobib rohkem 34T)
2) sõitnud ca 500 ei ole midagi vahetanud
3) 16 on täitsa ok, kuigi vahetus võiks siiski olla sujuvam, ülespoole

uutele nuputajatele soovitaks siiski
SRAM x1 säästuvarianti, töö puhas, ilus, kiire :)
libeda ketsiga ei saa sõita

Kasutaja avatar
JuriV
Rattur
Postitusi: 112
Liitunud: 24. 08. 2010. 08:15

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas JuriV » 07. 07. 2015. 22:32

Hetkel on selline konfig peale pandud, mis töötab väga hästi ja probleeme ei ole siiani veel avastatud:
Ees: Absoluteblack NW oval 34T
Taga: Shimano 11-36 (15T ja 17T on välja võetud ning nende asemele on pandud 16T) + 40T (Hope T-Rex)
Vahetaja: Shimano SLX Shadow+ Medium Cage

Kõik töötab väga hästi, vahetus toimib normaalselt. Kusjuures see 40T hammakas on mõeldud SRAM kassettide jaoks, kuid täiesti toimib Shimano' ga.

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas QRX » 15. 09. 2015. 23:42

Tere kõigile.

Vahelduseks annaks väikese info siia ka neile, kes on järelturu 42t hammakaga ehitanud 1x10 süsteemi ning ei soovi veel trendidega kaasa minna ja 1x11 süsteemi soetada (kas korraga kallis soetada või kassett veel läbi sõitmata, jne), kuid vbl mõlgutavad mõtet uuest Shimano XT 1x11 süsteemist.
Sai enda 10x 11-42 kassett tõstetud teisele rattale ja ostetud uus Shimano XT M8000 tagakäikar SG (lühikese) cage'ga. See käikar sai paaritatud 10x käiguvahetuse SLX shifteriga, mis vedeles tööriistakastis ja töötab nagu siidi. Kadusid ära viivitused käiguvahetustes väikeste hammakate peal, kogu kasseti ulatuses töötasid käigud kõhklusteta.
Teoreetiliselt erinevaid tabeleid vaadates, alates erinevate shifterite trossi liikumise ulatusest lülituse korral ja käikari nn "ülekandest", peaksid tekkima kas ühes või teises kasseti äärmuses keti hõõrumised külgmise hammaka vastu või keti ronimine hammastele, kuid reaalsuses seda pole. Sisuliselt ei pidanud eriti isegi käikari trossi reguleerima, väga lihtne oli kõik.

Lihtsalt infoks, vbl kellelegi vajalik.

Parimat,
O.

raikzz
Rattur
Postitusi: 534
Liitunud: 30. 05. 2010. 20:14

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas raikzz » 29. 06. 2016. 14:16

Plaan ka talve ratta 3x10 teha 1x10 peale , olemas veel 2x10 süsteemilt pärit siduriga käikar ja narrow wide 34t wolftooth hammakas, küsimus oleks,et kas ketiks sobib 1x11 süsteemi kett või vana 3x10 kett või on mingi eraldi 1x10 kett?

värv
Rattur
Postitusi: 165
Liitunud: 18. 06. 2006. 19:23

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas värv » 29. 06. 2016. 14:27

Sobib 10-käiguline kett. 11- ja 10-käigulise keti sisemine laius on sama, esimesel on lihtsalt õhemate seintega lülid, seega välislaius kitsam.

Erx27
Rattur
Postitusi: 109
Liitunud: 30. 09. 2009. 11:07

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas Erx27 » 01. 07. 2016. 12:24

Natuke neile kes veel 1x10 sõidavad. Eile vahetasin 10-se XT 11-36 kasseti SunRace 10se 11-42 wide range kasseti vastu.

Töötas igati hästi koos 11s XT SG vahetajaga, aga rahulikult kruusal ei suutnud kuidagi õiget käiku leida. Lähemal vaatlemisel selgus, et "wide range magic" on toimunud just 4 ja 5 käigu juures. Kui enne oli seal kaks hammakat (17 ja 19), siis nüüd üks, 18. See teeb hüppe 15 ->18-> 21 päris tuntavaks. Võrdluseks uuel XT 11s kassetil on 42 sisuliselt vanale kassetile lisatud.

xt10s: 11|13|15|17|19|21|24|28|32|36
sr10s: 11|13|15| 18 |21|24|28|32|36|42
xt11s: 11|13|15|17|19|21|24|28|32|37|42

See vaid ühe sõidu pealt ja häiris vaid kruusal. Maastikul võiks suurem käiguvahe isegi hästi mõjuda. Aga kui jääb häirima, siis on 11s põhjendatud.

keijo84
Rattur
Postitusi: 45
Liitunud: 23. 09. 2014. 02:45

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas keijo84 » 29. 07. 2016. 23:53

Millist ülekannet eelistada harrastajale!!

Varjant 1: Ette- 34T (kas nüüd oval või tavapärane hammasratas)
Taha- SunRace 11-42, 10 kasett

Varjant 2: Ette- 34T või 36T (kas nüüd oval või tavapärane hammasratas)
Taha- 11-36 kastett (nii nagu orginaalis hetkel) või siis 15T ja 17T välja asemele 16T ja 40T hammakad.

Millist esi hammakat eelistada, kas kindlalt ovali või siiski tavapärast. Ovalil on vist kiiruse omadused paremad.

Hetkel peal 2x10 XT süsteem ees 38/24 ja taga mainitud 11-36 xt kasett. Sooviksin kogemusi kuidas on sõita mtbest, estonian cup jne sõite pakutud lahendustega. Ise ei ole top 100 sõitja pigem sinna 100-200-300 auku. Olen teadlik, et infot leiab netist palju ja olen ka paljusid lugenud sellepärast ka küsin kuna arvamusi seinast-seina ja sellest tulenevalt suht segane, et mida eelistada.
Giant Popel Advanced 1
Focus Culebro
Orbea Oiz M10
Biltema 50 university cruiser

raamimurdja
Rattur
Postitusi: 442
Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas raamimurdja » 30. 07. 2016. 08:56

keijo84 kirjutas:Millist ülekannet eelistada harrastajale!!

Varjant 1: Ette- 34T (kas nüüd oval või tavapärane hammasratas)
Taha- SunRace 11-42, 10 kasett

Varjant 2: Ette- 34T või 36T (kas nüüd oval või tavapärane hammasratas)
Taha- 11-36 kastett (nii nagu orginaalis hetkel) või siis 15T ja 17T välja asemele 16T ja 40T hammakad.

Millist esi hammakat eelistada, kas kindlalt ovali või siiski tavapärast. Ovalil on vist kiiruse omadused paremad.

Hetkel peal 2x10 XT süsteem ees 38/24 ja taga mainitud 11-36 xt kasett. Sooviksin kogemusi kuidas on sõita mtbest, estonian cup jne sõite pakutud lahendustega. Ise ei ole top 100 sõitja pigem sinna 100-200-300 auku. Olen teadlik, et infot leiab netist palju ja olen ka paljusid lugenud sellepärast ka küsin kuna arvamusi seinast-seina ja sellest tulenevalt suht segane, et mida eelistada.
Ma pole küll päris erapooletu, kuna müün ise absoluteBLACKi hammakaid, aga minu jaoks pole täna üldsegi kahtlust, et kas ovaal või mitte.
Seda toetab klientide tagasiside, kes on ovaalset hammasratast kasutanud. Ilma naljata, siis üle 95% nendest on valikuga rahul ja tõenäoliselt jäävad ovaalsega ka edaspidi sõitma.

Ja lisaks ka enda kogemus suunab igal juhul ovaalile.
1. Ovaalne hammasratas muudab pedalleerimist ühtlasemaks ning seeläbi võimaldab tõsta pedalleerimiskiirust suurtel kiirustel.
Kui ümmargusega on mugav sõita kuni näiteks 90 pööret minutis, siis ovaaliga läheb see number ca 20 p/m suuremaks ilma, et tekiks sadulas hüplemist ja vändapööretele "tühje kohti".
See on ka üks põhjus, miks ovaalne hammasratas käitub nagu 2 hammast suurem ümmargune hammasratas.

2. Ovaalne hammasratas muudab ka väiksematel pedaleerimiskiirustel väntamist ühtlasemaks. See tähendab aga seda, et lahtise pinnasega või libedatel tõusudel ei hakka ratas nii kergelt ringi käima ja tõusud muutuvad seeläbi paremini/pikemalt/lihtsamini sõidetavaks. Sealjuures võimaldab eelpool kirjeldatu sõita vajadusel tõuse isegi raskema ülekandega, kui oleks mõistlik või võimalik ümmarguse hammasrattaga. Just läbi selle, et ratas ei hakka nii kergelt ringi käima ja saad keskenduda väntamisele, mitte ei pea jälgima pidamist. Sealjuures on mugavam sõita ka kõva pinnasega tõuse.

Eeelkirjeldatu kehtib absoluteBLACKi hammasrataste kohta ning hetkel ma ei julge seda teistele laiendada kuna teiste ovaalsete hammasratastega kogemus puudub.
Viimati muutis raamimurdja, 30. 07. 2016. 21:41, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
Kert1800
Rattur
Postitusi: 190
Liitunud: 24. 10. 2010. 12:25

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas Kert1800 » 30. 07. 2016. 09:25

Ovaalne hammasratas võib efektiivsem olla, kuid kuradi kole näeb välja ka :D

keijo84
Rattur
Postitusi: 45
Liitunud: 23. 09. 2014. 02:45

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas keijo84 » 30. 07. 2016. 10:24

raamimurdja kirjutas:
keijo84 kirjutas:Millist ülekannet eelistada harrastajale!!

Varjant 1: Ette- 34T (kas nüüd oval või tavapärane hammasratas)
Taha- SunRace 11-42, 10 kasett

Varjant 2: Ette- 34T või 36T (kas nüüd oval või tavapärane hammasratas)
Taha- 11-36 kastett (nii nagu orginaalis hetkel) või siis 15T ja 17T välja asemele 16T ja 40T hammakad.

Millist esi hammakat eelistada, kas kindlalt ovali või siiski tavapärast. Ovalil on vist kiiruse omadused paremad.

Hetkel peal 2x10 XT süsteem ees 38/24 ja taga mainitud 11-36 xt kasett. Sooviksin kogemusi kuidas on sõita mtbest, estonian cup jne sõite pakutud lahendustega. Ise ei ole top 100 sõitja pigem sinna 100-200-300 auku. Olen teadlik, et infot leiab netist palju ja olen ka paljusid lugenud sellepärast ka küsin kuna arvamusi seinast-seina ja sellest tulenevalt suht segane, et mida eelistada.
Olen küll natuke erapooletu, kuna müün ise absoluteBLACKi hammakaid, aga minu jaoks pole täna üldsegi kahtlust, et kas ovaal või mitte.
Seda toetab klientide tagasiside, kes on ovaalset hammasratast kasutanud. Ilma naljata, siis üle 95% nendest on valikuga rahul ja tõenäoliselt jäävad ovaalsega ka edaspidi sõitma.

Ja lisaks ka enda kogemus suunab igal juhul ovaalile.
1. Ovaalne hammasratas muudab pedalleerimist ühtlasemaks ning seeläbi võimaldab tõsta pedalleerimiskiirust suurtel kiirustel.
Kui ümmargusega on mugav sõita kuni näiteks 90 pööret minutis, siis ovaaliga läheb see number ca 20 p/m suuremaks ilma, et tekiks sadulas hüplemist ja vändapööretele "tühje kohti".
See on ka üks põhjus, miks ovaalne hammasratas käitub nagu 2 hammast suurem ümmargune hammasratas.

2. Ovaalne hammasratas muudab ka väiksematel pedaleerimiskiirustel väntamist ühtlasemaks. See tähendab aga seda, et lahtise pinnasega või libedatel tõusudel ei hakka ratas nii kergelt ringi käima ja tõusud muutuvad seeläbi paremini/pikemalt/lihtsamini sõidetavaks. Sealjuures võimaldab eelpool kirjeldatu sõita vajadusel tõuse isegi raskema ülekandega, kui oleks mõistlik või võimalik ümmarguse hammasrattaga. Just läbi selle, et ratas ei hakka nii kergelt ringi käima ja saad keskenduda väntamisele, mitte ei pea jälgima pidamist. Sealjuures on mugavam sõita ka kõva pinnasega tõuse.

Eeelkirjeldatu kehtib absoluteBLACKi hammasrataste kohta ning hetkel ma ei julge seda teistele laiendada kuna teiste ovaalsete hammasratastega kogemus puudub.

34T absoluteBLACKi ongi vaadatud..mõistlik hind asjal XT oma oli vist poole kallim..:)
Giant Popel Advanced 1
Focus Culebro
Orbea Oiz M10
Biltema 50 university cruiser

S.S#34
Rattur
Postitusi: 44
Liitunud: 10. 09. 2013. 11:41

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas S.S#34 » 30. 07. 2016. 15:15

keijo84 kirjutas:Millist ülekannet eelistada harrastajale!!

Varjant 1: Ette- 34T (kas nüüd oval või tavapärane hammasratas)
Taha- SunRace 11-42, 10 kasett

Varjant 2: Ette- 34T või 36T (kas nüüd oval või tavapärane hammasratas)
Taha- 11-36 kastett (nii nagu orginaalis hetkel) või siis 15T ja 17T välja asemele 16T ja 40T hammakad.

Millist esi hammakat eelistada, kas kindlalt ovali või siiski tavapärast. Ovalil on vist kiiruse omadused paremad.

Hetkel peal 2x10 XT süsteem ees 38/24 ja taga mainitud 11-36 xt kasett. Sooviksin kogemusi kuidas on sõita mtbest, estonian cup jne sõite pakutud lahendustega. Ise ei ole top 100 sõitja pigem sinna 100-200-300 auku. Olen teadlik, et infot leiab netist palju ja olen ka paljusid lugenud sellepärast ka küsin kuna arvamusi seinast-seina ja sellest tulenevalt suht segane, et mida eelistada.
Tere. Soovin vaadata siin http://garbaruk.com/. Endal tehtud 1x10. Seal tellitud esihammakas, töötab hästi ilusti hoiab ketti peal. Tuleb ruttu kohale! Saab valida kas oval või tavalist. Edu. S.

kaldma83
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 06. 08. 2015. 13:37

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas kaldma83 » 31. 07. 2016. 20:11

Kiidan ovaalset. Sõit kuidagi sujuvam ja vähem pinget jalgadele. Endal 32 ovaalne ees ja 11-36 kassett taga. Estonian Cup poolmaratonil Põlevakivil 18 es. Vormsi pikal 63 koht (korralik kihutamine). Käikudest puudust ei olnud.
Uue ratta peal oli algselt 38/24 ja 11-36. Ei kasutanud osasid käike ja sai õige otsus tehtud. Kaalu võit, lihtsus. Pidin ainult hammaka ostma.
Viimati muutis kaldma83, 31. 07. 2016. 20:21, muudetud 1 kord.

PKT
Rattur
Postitusi: 123
Liitunud: 04. 11. 2015. 16:02

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitus Postitas PKT » 31. 07. 2016. 20:17

kaldma83 kirjutas:Kiidan ovaalset. Sõit kuidagi sujuvam ja vähem pinget jalgadele. Endal 32 ovaalne ees ja 11-36 kassett taga. Estonian Cup poolmaratonil Põlevakivil 18 es. Vormsi pikal 63 koht (korralik kihutamine). Käikudest puudust ei olnud.
Kadestan, sest ma jään ikka kõvasti alla. Mul 34 ovaal ees ja taga 36, kuid Raplamaal jäin küll hätta. Kindlasti vaja taha 40, aga eks see sõlub siis tasemest. Aga ovaali soovitan, palju sujuvam minek.

Vasta

Mine “Jupid”