Upgrade

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Vasta
Ruffneck
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 08. 07. 2003. 15:03

Postitus Postitas Ruffneck » 25. 07. 2003. 10:58

laiendaks veel teemat! :)
Rattajuppide/mehhaanikuteadmiste kohapealt olen kah ümmargune null, nii et ärge näkku peksma hakake, kui siin nüüd juhmid küsimused tulema hakkavad :roll:
Praegu sõidan igivana rattaga, millel nii ees kui taga acera käiguvahetajad. Tahaks vahetada täpsemate, vastupidavamate, kiiremini toimivate käiguvahetajate vastu.
Kas nii lihtne ongi, et kisun vanad maha ja panen uued asemele?
Millised uued on mõistlik valik juhul kui soovin tulevikus rahulikult kõiki eesti võistlusi sõita?
Mille vahetamist käiguvahetaja vahetamine veel eeldab/nõuab?
Kas rattale, mis tehases on sündinud kõva kahvliga, on võimalik/mõtekas panna amort?
Või on nii, et ma võiks lollide küsimuste esitamise lõpetada ja uue korraliku ratta osta? :lol:

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1227
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Postitus Postitas Alvaro » 25. 07. 2003. 11:06

Ruffneck kirjutas:laiendaks veel teemat! :)
Praegu sõidan igivana rattaga, millel nii ees kui taga acera käiguvahetajad. Tahaks vahetada täpsemate, vastupidavamate, kiiremini toimivate käiguvahetajate vastu.
Kas nii lihtne ongi, et kisun vanad maha ja panen uued asemele?
Millised uued on mõistlik valik juhul kui soovin tulevikus rahulikult kõiki eesti võistlusi sõita?
Mille vahetamist käiguvahetaja vahetamine veel eeldab/nõuab?
Kas rattale, mis tehases on sündinud kõva kahvliga, on võimalik/mõtekas panna amort?
Või on nii, et ma võiks lollide küsimuste esitamise lõpetada ja uue korraliku ratta osta? :lol:
Arvestades esimeses lauses mainutut on tõesti ainult üks soovitus - osta uus ratas või siis max aasta kasutatud ratas. Selle vana apgreidimisel tekivad igasugu muud probleemid ka nagu 7. käigulist süsteemi on ainult low-end juppidel jne jne.

Ray
Rattur
Postitusi: 302
Liitunud: 17. 04. 2003. 13:20

Postitus Postitas Ray » 25. 07. 2003. 11:07

Nu kui raha on siis tasuks vast uus ratas osta.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2767
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 25. 07. 2003. 13:29

Soovitaks kah pigem uue, või vähe kasutatud ratta osta.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3689
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 25. 07. 2003. 13:54

Ruffneck kirjutas: Praegu sõidan igivana rattaga, millel nii ees kui taga acera käiguvahetajad :lol:
Ja-jah too ratas ju tõesti igivana:
Kui sul on peal Acera-X, siis võib ratas olla alates 1995,
kui Acera, siis alates aastast 1999 8) .
Et ajaga kaasas käia, siis osta sügis-alega ratas, millel garantii 6 kuud. Sõida sellega talv otsa. Kevadel viid samasse poodi tagasi (garantii kah kehtib), maksad vahe kinni ja võtad uue ratta jne. Niimoodi on sul uus ratas koguaeg pepu all :P :P .
Viimati muutis mart, 25. 07. 2003. 15:34, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
Eero
Rattur
Postitusi: 21
Liitunud: 25. 07. 2003. 14:25

Postitus Postitas Eero » 25. 07. 2003. 15:12

Alvaro kirjutas: Arvestades esimeses lauses mainutut on tõesti ainult üks soovitus - osta uus ratas või siis max aasta kasutatud ratas. Selle vana apgreidimisel tekivad igasugu muud probleemid ka nagu 7. käigulist süsteemi on ainult low-end juppidel jne jne.
Kui ma õigesti mäletan, siis on mul peal 7-käiguline STX vahetaja, kuid tegemist võib ka haruldusega olla.. :roll:

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3689
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 25. 07. 2003. 15:24

Eero kirjutas:
Alvaro kirjutas: Arvestades esimeses lauses mainutut on tõesti ainult üks soovitus - osta uus ratas või siis max aasta kasutatud ratas. Selle vana apgreidimisel tekivad igasugu muud probleemid ka nagu 7. käigulist süsteemi on ainult low-end juppidel jne jne.
Kui ma õigesti mäletan, siis on mul peal 7-käiguline STX vahetaja, kuid tegemist võib ka haruldusega olla.. :roll:
STX 1994-1998
STX ei ole haruldus. Euroopas pandi peale üle-keskmiste hübriid- ja linnaratastele. Võistlemiseks vist jääb lahjaks.
Tolleaegne edetabel oli:
XTR, Deore XT, Deore LX, STX-SE, STX, 700CX, 400CX, Alivio
Altus C50, Altus C20, Altus C10, Tourney 30, Tourney 20, Tourney 15

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 25. 07. 2003. 15:34

ma arvasin et stx jääb kuskile lx klassi.. Mis ta siis oleks deore?
No Pain No Gain

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11400
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 25. 07. 2003. 15:43

Corrosion kirjutas:ma arvasin et stx jääb kuskile lx klassi.. Mis ta siis oleks deore?
jah, stx-rc asemele tuli deore
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3689
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 25. 07. 2003. 15:59

erikr kirjutas:
Corrosion kirjutas:ma arvasin et stx jääb kuskile lx klassi.. Mis ta siis oleks deore?
jah, stx-rc asemele tuli deore
Ajame esivahetajates veel vett sogasemaks 8)
The Deore LX M563 was introduced in the 1994 model year, after discontinued M560 had been released in 1993. The LX group of parts was intended to replace the DX model line.
Aga too oli nii ammu, et tänapäeva noor ei pea teadma, et on/oli olemas ka Deore DX 8)

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 1975
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 25. 07. 2003. 17:59

mart kirjutas:Aga too oli nii ammu, et tänapäeva noor ei pea teadma, et on/oli olemas ka Deore DX 8)
Siin-seal veel vedeleb:

http://www.bikepro.com/arch_products/re ... himdx.html

http://www.cambriabike.com/SALE/hubs/sh ... nt_hub.htm

Kusjuures praegu tootmises olevad platvorm pedaalid (BMX meestele) on ka DX tähistusega (PD-MX30 ja PD-M646). Vist muid asju ka BMX meestele DX tähistusega.

ntx siuke tuli googeldamise peale välja:

http://www.totalbmx.com.au/totalbmx/tbb ... no_dx.html
pidureid endid nägin ka kusagil...

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3689
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 29. 07. 2003. 13:22

Alvaro kirjutas:Selle vana apgreidimisel tekivad igasugu muud probleemid ka nagu 7. käigulist süsteemi on ainult low-end juppidel jne jne.
vaidlen vastu
7. käigulisi tegi shimano oma XTR-l. Nii lenksuvahetajat kui tagakassetti. Aasta oli siis ca 1983. Kui kellelegi sarnast uut/heas korras pakutakse/juhtub olemas olema - andke mulle privasse teada.
Lisaks tegi Suntour (mitte segi ajada taiwani SR Suntour-iga) väga kvaliteetseid 7. käigulisi MTB komponente. Ntx 92 edetabel oli:
XC-PRO, XC-COMP, XS-LTD, X-1, FS-E
esimesed kaks olid ettenähtud võistlemiseks.
Ja-veel taaskord nooremale lugejale:
SunTour was a high-quality, innovative Japanese manufacturer. All rear
derailleurs now copy their design. They started the nearly-horizontal
parallelogram design, as opposed to earlier derailleurs such as Campy which had a vertical parallelogram. The SunTour design got more chain on the cogs, and so was stronger.
Its often overlooked (by shimano fans) that suntour invented the
parrellogram cage style derailleurs that shimano made theit fortune
on (suntour's patent expired costing them alot of future sales) in
mountain and road biking. Suntour invented Index shifting. Suntour
invented Microdrive chainrings/gearing. Suntour offered the lightest
and best priced component groups (XTR just about equaled XC-Pro in
weight).

mart2
Rattur
Postitusi: 788
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

vana ratas

Postitus Postitas mart2 » 30. 07. 2003. 03:42

S6itsin eelmisel aastal Tartu Rattamaratoni lapse vana Scottiga Apache-ga rahulikult alla kolme tunni (2:50). Sel k6va kahvel ja jumal teab mis vahetajad (k6ik poe osad). Kannatab veel ning kiireminigi s6ita, kuigi ostsin endale uue, sest oli soodus pakkumine.

Kui saad, kogu veel raha ja osta hea raamiga ratas (vaata, et oleks 'varu' parandamiseks). Varu all pean silmas pidurite kinnitusi (v6imalus nii V- kui ketas-piduriteks). Torude m66dud peaks vastama uuematele vahetajate kinnitustele jne. Ostul poes kaasnevate juppide tase pole nii oluline.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Vasta

Mine “Jupid”