Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Vasta
krossA4
Rattur
Postitusi: 43
Liitunud: 16. 08. 2006. 20:12

Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas krossA4 » 29. 10. 2008. 18:40

Saabus siis selline raam millel on võimalik ainult kinnitada v-pidurid, kuid viimane hooaeg möödus ketaspiduritega pidurdades ning tagasi v-pidurile ei taha minna :D !
Kas on olemas selliseid võimalusi, et meisterdada ketaspiduri kinnitus raamile? :roll:

Ette tänades! 8)

Kasutaja avatar
veiko
hobisportlane
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas veiko » 29. 10. 2008. 18:44

viewtopic.php?f=6&t=17225&p=154543&hili ... us#p154543" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas Soobel » 29. 10. 2008. 21:33

Lingitud teemad on vanad ja ma ei tabanud ühtki töötavat linki (oleksin huvitet ketaspiduri kinnituse joonistest (poltide jämedused, kaugused, nurgad jne tagavõlli suhtes jne)
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11343
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas erikr » 29. 10. 2008. 21:58

6 mega jagu faile omaaegsest projektist
peaks piisama suvalise ketaspiduriprojekti tarbeks.

Ka neli aastat hiljem olen 100% rahul omal ajal ette võetud teema ja selle tulemusega.

tehnoloogiad on vahepeal edasi arenenud ja Eestimaale moodsat tehnikatki juurde siginenud. 7 mm alumiiniumi saab ka laseriga edukalt lõigata. jääb ära hilisem freesimine võrreldes vesilõikusega.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas Soobel » 20. 02. 2013. 16:11

Sellised asjad tuleb siis terasest/rauast välja lõigata. Rauamaterjalist seepärast, et tuleb raudraamile keevitada. Aga oskab öelda keegi, kui paks see peaks olema?

Pilt
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2088
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas MK777 » 20. 02. 2013. 17:11

Kindlam on lihtsalt raam ära vahetada. :idea:

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas Soobel » 20. 02. 2013. 19:20

Minugi poolest, kui on pakkuda ketaspiduri kinnitusega Dürkoppi raami aastast 1935.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11343
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas erikr » 20. 02. 2013. 20:52

IS2000 standardi järgi on paksus 7 mm.
Eeldusel, et Su Dürkoppil tagahargile on võimalik aretada vahele 135 mm võlliga ketasjooksurumm.
Kui paks on praegune hargi lapik osa?
Kui 7 mm, fikseerid ketaspiduri kinnituse sellega paralleelseks ja keevitad.
Kui paksus on erinev ja hargivahe ka erinev, pead tagantvaates kogu kupatuse üles joonistama ja leidma
ketaspiduri kinnitusele õige asukoha ja vajadusel võid ka paksusega mängida.

Tiri alla mu aastatetagune dokumentatsioonipakk ja otsi sealt fail Is_Rear_fittings.pdf
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas Soobel » 20. 02. 2013. 21:10

Siin üks Torpedo Weltmeister 29.aastanumbriga on 110mm lai, eks samamoodi olid nad kõik 1903-dast aastast nõukaaja lõpuni välja, kui veel Harkov neid tegi (mine tea, teevad äkki tänini)
Olemasolev downhilli rumm tuleb rattast välja pusida, korralikult puhastada-värvida. Mõõta ka, aga küllap ta standard on 9-se kasseti tarvis. Ehk et kupatuse paikasobitamine saab olema mastaapsem torupainutuse ja timmimise töö, et saada ratas sirgelt otse raami sihis jooksma ja et ka ketirattad õigetesse kohtadesse trehvaks.
Suurim mure selle paksusega on tugevusvaru, et peale esimest tõsisemat pidurdamist need kõrvad ei painduks ja pidurisupport ära ei nihestuks.
See 7mm oli alumiiniumi kohta vist, terase puhul võiks õhemaga hakkama saada. Teahsevariatsioonis on see tagumine dropout lihtsalt alumine raamitoru, mis lapikuks löödud ja kuhu 1,5mm plekk sisse joodetud. 4mm ehk kokku. Need lapikud osad plaanin välja lõigata ja joonisel kujutatuga asendada. Pikad jätked lähvad tugevduseks raamitorude sisse.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11343
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas erikr » 20. 02. 2013. 21:16

4 mm konstruktsiooniteras on igati ok. Põllumajanduslikust terasest soovitan hoiduda.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2088
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas MK777 » 20. 02. 2013. 23:01

Soobel kirjutas:Minugi poolest, kui on pakkuda ketaspiduri kinnitusega Dürkoppi raami aastast 1935.
Ehk jäi mul midagi kahe silma vahele, kuid ma ei lugenud eelnevalt kuskilt välja millise projektiga on üldse tegemist.
Milleks muidu 1935a raamile seda kettakinnitust vaja on?

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas Soobel » 20. 02. 2013. 23:25

Et seda liikurit, mis võib kokku kaaluda üle 150 kilo, efektiivselt pidama saada. Senisel hotrodil või customil (kes kuidas nimetab) on küljes ajastutruu klotspidur, mille efektiivsus on ohutusest kaugel. V-pidureid ei kannata panna, sest tagahark on sedatüüpi ratastel liiga habras, mõeldud vaid toestuseks. Eriti, kui üritada sinna piduriklotside jaoks jullasid külge keevitada ja kuumutamisega terase struktuuri ära rikub. Pealegi sunniks klotspidur nui neljaks piduriäärisega velgi kasutama.
mustal taustal helendab must vari

tsuky
Rattur
Postitusi: 103
Liitunud: 14. 06. 2005. 21:28

Re: Ketaspiduri kinnitus raamil!?

Postitus Postitas tsuky » 21. 02. 2013. 10:03

Sai just see ooper läbi tehtud. Küll kromomolüebdeen raamiga ja PM kinnitusega. Kronsa ise on tehtud 5mm roostevabast ja originaal kinnitusest " natuke" erineva kujuga- seda eelkoige selle pärast, et koduste vahenditega oli nii kõige lihtsam ja mis ka salata minu arvates ka tugevam. Pildi panen ka, aga seda alles laupäeval

Vasta

Mine “Jupid”