Kuidas valida SRAM'i tagavahetajat ja käiguhooba

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Vasta
Kasutaja avatar
Martster
Rattur
Postitusi: 126
Liitunud: 01. 04. 2004. 20:30

Kuidas valida SRAM'i tagavahetajat ja käiguhooba

Postitus Postitas Martster » 24. 02. 2006. 18:28

Punastan ette laiskuse eest aga tekkis rida konkreetseid küsimusi millele kindlasti kahekohaline arv foorumlasi oskab lambist vastata:

1. Mida mõeldakse 1:1 ja 1:2 vahetaja all (1:1® actuation ratio) ?

2. Kusagil vanas foorumis oli juttu ainult pöidlaga nii üles kui allapidi vahetamisest. Milliste SRAM'i hoobade kohta see käib (või kas SRAM'il üldse on tavalisi kahe hoovaga variante) ?

3. Mida mõistetakse 9 x 3 käiguhoova all? X.0 hoob on müügis kahe eraldi versioonina. Kas esi- ja tagavahetaja ühes tükis või ...?

4. SRAM X.0 tagavahetaja on müügis kolme eri pikkusega (long, med , short). Milles on point ? Mille alusel valida ?

5. Kas X.0 tagavahetaja/hoob nõuavad mingeid SRAM'i enda trosse/kõrisid või on kokkusobivus shima XTR komplektiga?


Taustaks, hetkel kasutan XTR rapid rise, XTR trossid, XT hoovad. Kuna plaanis on olemasolevatest juppidest trenniratas kokku klappida siis tekkis kiusatus uuele SRAM'i jubinaid vaadata.

tänud ette kes võtab vaevaks nõu anda
Life Must Be Fun !

peeter009
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 11. 05. 2004. 17:56

Postitus Postitas peeter009 » 24. 02. 2006. 19:51

1:1 käigulülitaja on mõeldud sram tagakäikarile ja 1:2 on mõeldud shima tagakäikarile (rocket ja attack mudelid näiteks)

trosside kohta niipalju, et minuteada on nii, et kui ostad sram gripshift käigulülitaja, siis on seal juba tross küljes, kuid kõri võib ju vana jääda :wink:
Söidame mönuga

P
Rattur
Postitusi: 203
Liitunud: 24. 04. 2004. 13:55

Postitus Postitas P » 24. 02. 2006. 22:14

1:1 vahetaja peaks töötama nii, et liigutad hooba vot nii palju ja täpselt sama palju liigub ka käiguvahetaja. 1:2 liigutad hooba vähem, aga vahetaja liigub rohkem. Äkki eksin.
Ainult pöidlaga vahetamine käib Sram Triggerite kohta.
3. küsimusest ei saa aru.
Kolm eri pikkust selleks, et pikem on siis, kui kasseti väikseima ja suurima hammaka hammaste arv on suurem (nt 11-34). Väiksema saad valida siis, kui hammaste vahe pole nii suur. Lühem cage jääb lihtsalt teinekord lühikeseks (ketipinguti läheb liiga pingule).
XTR trossid-kõrid sobivad, kuid arvan, et need on sul ehk juba kasutamisega hapuks läinud.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11346
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 24. 02. 2006. 23:13

1. juba vastatud
2. ei tea, pole kogemust, nett abiks http://www.sram.com
3. 9x3=3x9 ehk ees 3 ja taga 9 käiku. X.0 on nii trigger kui gripshift variandid
4. vali long
5. trossid-kõrid on universaalsed, pead ainult vahet tegema käigu- ja piduritrosside/kõride vahel
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 24. 02. 2006. 23:18

2. hoobasid on kaks, lihtsalt opereerid ainult pöidlaga (X0 X9 X7)

Kasutaja avatar
Martster
Rattur
Postitusi: 126
Liitunud: 01. 04. 2004. 20:30

Postitus Postitas Martster » 25. 02. 2006. 09:28

P kirjutas:1:1 vahetaja peaks töötama nii, et liigutad hooba vot nii palju ja täpselt sama palju liigub ka käiguvahetaja. 1:2 liigutad hooba vähem, aga vahetaja liigub rohkem. Äkki eksin.

Kas see võimaldab siiski ka üle käikude hüpata (ehk siis, korraga mitu käiku ühe liigutusega vahetada) nagu shima'l ?
Life Must Be Fun !

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 25. 02. 2006. 09:46

Martster kirjutas:
P kirjutas:1:1 vahetaja peaks töötama nii, et liigutad hooba vot nii palju ja täpselt sama palju liigub ka käiguvahetaja. 1:2 liigutad hooba vähem, aga vahetaja liigub rohkem. Äkki eksin.

Kas see võimaldab siiski ka üle käikude hüpata (ehk siis, korraga mitu käiku ühe liigutusega vahetada) nagu shima'l ?
Absoluutselt. Kusjuures üle hüpates käigud jäävad paika poole paremini kui shima 1:2 variandi puhul (eriti kui trossid kõrid päris uued pole).

P
Rattur
Postitusi: 203
Liitunud: 24. 04. 2004. 13:55

Postitus Postitas P » 25. 02. 2006. 19:24

Mina kasutan Sram X.0-i ja väga rahul. Shima 1:2 peavad jah kõrid laitmatus korras olema, juttu sest pikalt juba varemgi olnud. St Shima on igasugu jamadele minu arvates tundlikum.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6393
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Kuidas valida SRAM'i tagavahetajat ja käiguhooba

Postitus Postitas KaupoR » 25. 02. 2006. 19:45

Martster kirjutas:3. Mida mõistetakse 9 x 3 käiguhoova all? X.0 hoob on müügis kahe eraldi versioonina. Kas esi- ja tagavahetaja ühes tükis või ...?
Mul täpselt sama küsimus. Nii X.0 gripshifte kui triggereid kui ka X.9 gripshifte ja triggereid on nt. B-C's müügil selliste liikidena:
schwarz / 9 fach
schwarz / 3x9 fach (+36.00 EUR)
schwarz / 3 fach

Saan aru, et on olemas 9 astmeline vahetaja (tagumisele), on olemas 3 astmeline vahetaja (esimesele) aga mis asi on 3x9 fach? Hetkel saan asjast aru nii, et selle all mõeldakse komplekti, milles on nii esimese kui ka tagumise käikari valitsad koos (mitte 2-in-1 aga 1+1), on's nii?
If everything's under control, you're going too slow!

Matthias
Rattur
Postitusi: 102
Liitunud: 15. 01. 2005. 17:30

Postitus Postitas Matthias » 25. 02. 2006. 21:09

4) lühemad pikkused on küll kergemad ja (vähemalt teoorias) ka jäigemad, kuid ei pruugi töötada kõikide kassettidega, pikim on kahtlemata kõige lollikindlam valik, mida seetõttu ka juba soovitati

Kasutaja avatar
Martster
Rattur
Postitusi: 126
Liitunud: 01. 04. 2004. 20:30

Postitus Postitas Martster » 25. 02. 2006. 21:25

SL kirjutas:
Martster kirjutas:
P kirjutas:1:1 vahetaja peaks töötama nii, et liigutad hooba vot nii palju ja täpselt sama palju liigub ka käiguvahetaja. 1:2 liigutad hooba vähem, aga vahetaja liigub rohkem. Äkki eksin.

Kas see võimaldab siiski ka üle käikude hüpata (ehk siis, korraga mitu käiku ühe liigutusega vahetada) nagu shima'l ?
Absoluutselt. Kusjuures üle hüpates käigud jäävad paika poole paremini kui shima 1:2 variandi puhul (eriti kui trossid kõrid päris uued pole).
SL, saan aru et oled ise X.0 'i kasutanud - kas trigger'it? Pöidlaga üles alla vahetamine - HEA või HALB?
Life Must Be Fun !

P
Rattur
Postitusi: 203
Liitunud: 24. 04. 2004. 13:55

Re: Kuidas valida SRAM'i tagavahetajat ja käiguhooba

Postitus Postitas P » 25. 02. 2006. 21:32

sqber kirjutas:
Martster kirjutas:3. Mida mõistetakse 9 x 3 käiguhoova all? X.0 hoob on müügis kahe eraldi versioonina. Kas esi- ja tagavahetaja ühes tükis või ...?
Mul täpselt sama küsimus. Nii X.0 gripshifte kui triggereid kui ka X.9 gripshifte ja triggereid on nt. B-C's müügil selliste liikidena:
schwarz / 9 fach
schwarz / 3x9 fach (+36.00 EUR)
schwarz / 3 fach

Hetkel saan asjast aru nii, et selle all mõeldakse komplekti, milles on nii esimese kui ka tagumise käikari valitsad koos (mitte 2-in-1 aga 1+1), on's nii?
Just nimelt, nii see on. Nii tagumise käiguvahetaja kui ka esimese käiguvahetaja heebli saad koos.

ErikT
Testisõitja
Postitusi: 187
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:36

Postitus Postitas ErikT » 26. 02. 2006. 16:38

Ise kasutanud kõiki variante. Trigger on olnud parim. Pöidlaga vahetamine on algul võõras, kuid harjub paari päevaga, ja pärast tundub see ainuõige vahetusvariant olevat. Praegu katsetan XO Gripiga, aga trigger sobis mulle paremini.
Flat is Boring

Kasutaja avatar
Martster
Rattur
Postitusi: 126
Liitunud: 01. 04. 2004. 20:30

PC99 ja XT kassett

Postitus Postitas Martster » 16. 03. 2006. 23:26

Nonii, nüüd on siis tellimus läinud ja silmapiiril kumab "Welcome to The SRAM Club :-)"

Aga "Cherry on The Top" - piinaks veel teadjaid kokkusobivuse teemadel - X.0 vahetajad ja käikar komplektis PC99 Hollow Pin ketiga aga kombunnituna XT kassetiga (neitsilikus konditsioonis:-) - kas on mingi väga hea põhjus miks peaks eeldama et sama tootja asjad fungavad koos paremini ning seetõttu XT pandimajja viima ning SRAM'i 980...990 kasseti hankima ?
Life Must Be Fun !

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3684
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: PC99 ja XT kassett

Postitus Postitas mart » 16. 03. 2006. 23:48

Martster kirjutas: kas on mingi väga hea põhjus miks peaks eeldama et sama tootja asjad fungavad koos paremini ning seetõttu XT pandimajja viima ning SRAM'i 980...990 kasseti hankima ?
Töös vahet pole. Vastupidavuses ei julge sõna võtta - mõnel kestab sram 9XX 2 hooaega, teisel XT sama palju, kolmandal LX enamgi veel.
XT on 9XXst ca 30 grammi kergem, sest hammakad mõni mikron õhemad (samas - küla räägib, et metall tugevam, kui sramil). Kui oled värvitundlik, siis 06 990 on tiba punasem (punane pidi kiirem olema ;))
Mõhk (alias metslane) ja Tölpa (alias Tairkibal) suudavad rattafoorumi sõnatuks muuta.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Martster
Rattur
Postitusi: 126
Liitunud: 01. 04. 2004. 20:30

Re: PC99 ja XT kassett

Postitus Postitas Martster » 16. 03. 2006. 23:55

mart kirjutas:(punane pidi kiirem olema ;))
avatari põhjal peaks olema selge, et punastele toetust ei jagu :lol: :lol: :lol:
Life Must Be Fun !

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2761
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 17. 03. 2006. 23:16

Sram vahetid ja Shimano kassetid ning ketid töötavad omavahel ideaalselt. Kuluvuse poole pealt - minu sõtkumise eripärade all on Shimano tooted (ketid, kassetid) 2x kauem vastu pidanud. Srami kett vahetas käike nagu tiba paremini, aga ei saanud kuidagi üle 1000km sõita. Shimano xtr ketid kestnud 1800 - 2500km. Shimano kassetid on minul kannatanud ära tavaliselt 5 ketti. Srami kassett lendas utiili peale 3'dat ketti.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6393
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 07. 04. 2006. 08:36

tean, et mu postitus ei ühti 100% teema pealkirjaga ("kuidas valida...") aga veidi haakub siiski. Nimelt on mul nüüd esimene poolik kogemus 1:1 actuation ratio'ga (poolik tähendab seda, et sõita pole veel saanud aga ratta peale olen ära installinud ja paika timminud). Trosse ja kõrisid paigutades panin ka tolmutõkked (pika peenikese toruga trossiotsikud koos kummiluttidega). Siis käike timmima hakates vaatasin, et midagi on jama - kummilutid jooksevad selle peenikese toru pealt maha (eelmise Shima käikarga seda polnud). Asjaga tutvudes viisin otsad kokku: nimelt 1:1 ratio'ga liigub tross märksa enam kui Shima käikaritel ja kuna kummilutt "imeb" ennast trossi külge ja liigub koos sellega, siis tõmbabki tross selle kumiluti tolle peene toru küljest maha. Võibolla on olemas ka spetsiaalsed tolmu/poritõkked SRAM käikarite jaoks (pikemad), ei tea. Ise läksin praegu sedateed, et kinnitasin kummilutid füüsiliselt selle peenikese toru külge, et nad enam ei libiseks - vaatab mis saab :?

Lihtsalt selline märkus, võibolla mõnel on abi.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11346
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 07. 04. 2006. 08:49

sqber kirjutas:Asjaga tutvudes viisin otsad kokku: nimelt 1:1 ratio'ga liigub tross märksa enam kui Shima käikaritel ja kuna kummilutt "imeb" ennast trossi külge ja liigub koos sellega, siis tõmbabki tross selle kumiluti tolle peene toru küljest maha. Võibolla on olemas ka spetsiaalsed tolmu/poritõkked SRAM käikarite jaoks (pikemad), ei tea. Ise läksin praegu sedateed, et kinnitasin kummilutid füüsiliselt selle peenikese toru külge, et nad enam ei libiseks - vaatab mis saab :?

Lihtsalt selline märkus, võibolla mõnel on abi.
segane jutt. päris täpselt ei saa aru kuidas lutid panid. "pika peenikese otsaga" lutt pannakse kõri otsa ning paikneb kõri ja kõri kinnituskõrva vahel. liikumisvõimalus on välistatud.
või olen midagi täiseti valesti mõistnud.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6393
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 07. 04. 2006. 09:02

sorri segaes väljenduse pärast. Liigub kummilutt, mitte pika peenikese otsaga otsik. Juppide järjekord mööda trossi liikudes võiks olla siis selline: kõri -> "pika peenikese otsaga otsik" -> kõri kinnituskõrv -> kummilutt (selle sees on "pika peenikese otsaga otsiku peenike ots"). Head pilti mul näidata pole aga siin pildil on paremal pool ülemises reas need "pika ja peenikese otsaga otsikud" ja nende all järgmises reas probleemsed kummilutid, mis liiguvad.

Aga võibolla olen mina midagi valesti teinud, ega ma kindel pole ka :?:
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3684
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 07. 04. 2006. 12:12

sqber kirjutas: kummilutid jooksevad selle peenikese toru pealt maha (eelmise Shima käikarga seda polnud). Asjaga tutvudes viisin otsad kokku: nimelt 1:1 ratio'ga liigub tross märksa enam kui Shima käikaritel ja kuna kummilutt "imeb" ennast trossi külge ja liigub koos sellega, siis tõmbabki tross selle kumiluti tolle peene toru küljest maha.
shima 9-se samm on 2,5mm, seega äärest-ääreni liigub tross 20mm.
srami 9-se samm on 4mm, seega äärest-ääreni liigub tross 32mm. Erinevus 12mm.
Kummiluti esiots peabki end trossi ümber pooma ja lutt peab liikuma koos trossiga. Luti tagaots liigub piki/ümber peenikese toru. Kuna sul on nüüd trossi käik 12mm pikem, siis *jooksebki* lutt peenikese toru pealt maha, sest toru pikkus jääb lühikeseks.
Et sa luti vägisi toru külge kinni paned, annab ajutise kaitse, ajapikku sööb tross luti otsaava suureks ja tolm/muda hakkab sealt sisse tungima.
Mõhk (alias metslane) ja Tölpa (alias Tairkibal) suudavad rattafoorumi sõnatuks muuta.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6393
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 07. 04. 2006. 12:19

mart kirjutas:shima 9-se samm on 2,5mm, seega äärest-ääreni liigub tross 20mm.
srami 9-se samm on 4mm, seega äärest-ääreni liigub tross 32mm. Erinevus 12mm.
Kummiluti esiots peabki end trossi ümber pooma ja lutt peab liikuma koos trossiga. Luti tagaots liigub piki/ümber peenikese toru. Kuna sul on nüüd trossi käik 12mm pikem, siis *jooksebki* lutt peenikese toru pealt maha, sest toru pikkus jääb lühikeseks.
Et sa luti vägisi toru külge kinni paned, annab ajutise kaitse, ajapikku sööb tross luti otsaava suureks ja tolm/muda hakkab sealt sisse tungima.
Absoluutselt ei vaidle vastu, nii see ongi ja peabki olema. Aitäh, Mart, tehinilis-numbrilise toe eest :) Ja sellega, et tross ükskord selle kummi läbi sööb, olen ka arvestanud. Mu postitus ei olnud mõeldud arutelu tekitamiseks, et kas nii peaks olema või kas nii on hea / paha - lihtsalt tahtsin värsketele SRAM käikari omanike tähelepanu juhtida sellisele pisikesele detailile. Paljud sõidavad niikuinii vist tavaliste trossiotsikutega ja neid see kummilutiteema ilmselt ei morjenda.
If everything's under control, you're going too slow!

metslane
Rattur
Postitusi: 795
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Postitus Postitas metslane » 07. 04. 2006. 18:17

a on ju sramil ka :kummilutid: olemas.ja väga head.

Vasta

Mine “Jupid”