E-MTB - poolt või vastu?

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
AguRemm
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 03. 03. 2019. 14:45

E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas AguRemm » 03. 03. 2019. 15:09

Hei, Euroopas, eriti Saksamaal ja Austrias on tõeline e-MTB buum, see on kõige kiiremini kasvav segment rataste turul. Anuüksi Saksamaal müüakse sel aastal ligi miljon e-MTBd. Eesti kaupmeestel veel poodides midagi pakkuda pole, näidatakse veebist pilte. Samas väidetavalt mõned rattad juba müüdud on.

Mis sa arvad, kas Eestis on tulevik e-MTBde päralt või on need meie tingimustes mõttetud masinad?


Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 762
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas LauriA » 03. 03. 2019. 20:38

Kas e-MTB-ga saab 100 kilone Stelviost 1-2 tunniga üles ilma, et peaks vahepeal akusid laadima?
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

Kasutaja avatar
AguRemm
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 03. 03. 2019. 14:45

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas AguRemm » 04. 03. 2019. 07:55

Infoks video aku kestvuse challenge kohta https://www.youtube.com/watch?v=54WQphzOu88&t=20s

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 762
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas LauriA » 04. 03. 2019. 09:31

AguRemm kirjutas:
04. 03. 2019. 07:55
Infoks video aku kestvuse challenge kohta https://www.youtube.com/watch?v=54WQphzOu88&t=20s
Ei ole ühegi elektrirattaga sõita saanud, aga ratturi kaal (näiteks 60 kg vs 100 kg)ning tõusunurk peaks üsna oluliselt aku kestvust mõjutama?
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 2947
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas tarmo » 04. 03. 2019. 11:18

See teemapüstitus on iseenesest vale. Mis mõttes poolt või vastu? On inimesed, kelle jaoks e-bike ongi võib-olla ainus võimalus mõnusat rattasõitu nautida. Siin ei saa keegi olla poolt või vastu, sest kui see on ainu valik, siis seda tuleb kasutada. Mul konkreetselt ei ole probleemi ilma särtsuta Stelviost üles saada, aga kui LauriA tunneb, et ta tavarattaga sinna kunagi üles ei jõuaks, aga samas väga tahaks, siis ma ei usu, et kellegil midagi selle vastu on kui ta seda elektrirattaga teeb. Eestis võiks olla üks sihtgrupp pensionärid, aga enne peab hinnaklass kõvasti alla tulema, et seda osta ka jõuaks.

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 762
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas LauriA » 04. 03. 2019. 14:08

tarmo kirjutas:
04. 03. 2019. 11:18
See teemapüstitus on iseenesest vale. Mis mõttes poolt või vastu? On inimesed, kelle jaoks e-bike ongi võib-olla ainus võimalus mõnusat rattasõitu nautida. Siin ei saa keegi olla poolt või vastu, sest kui see on ainu valik, siis seda tuleb kasutada. Mul konkreetselt ei ole probleemi ilma särtsuta Stelviost üles saada, aga kui LauriA tunneb, et ta tavarattaga sinna kunagi üles ei jõuaks, aga samas väga tahaks, siis ma ei usu, et kellegil midagi selle vastu on kui ta seda elektrirattaga teeb. Eestis võiks olla üks sihtgrupp pensionärid, aga enne peab hinnaklass kõvasti alla tulema, et seda osta ka jõuaks.
Tavarattaga olen jõudnud (5,5 tundi Pratost, MTB-ga). Kerge MNT rattaga oleks võib-olla 0,5-1 tundi kiiremini saanud. Minu küsimus oli eelkõige ikka tehnilise poole pealt - et kas siis saab ühe laadimisega ning oluliselt kiiremini üles või mitte? Olen natuke skeptiline selles osas - pildi järgi tundub nende rataste aku üsna väike ja arvestades tõusunurka ning enda massi on koormus ratta mootorile ikkagi üsna suur. Rääkimata sellest, et kui aku otsustab mis-iganes-põhjusel "paisuda" (nii nagu UPS-i akud), siis pead raami ka välja vahetama?

IMHO võiks e-MTB koos varuakudega olla kindlasti hea sellistele mägiteedel, kus kõrgust on nii palju, et tavaline sisepõlemismootor (mida ei saa tavakasutaja reguleerida) hakkab "köhima". Näiteks Andides ja küllap ka Himaalajas.
http://tarmotamming.blogspot.com/2014/0 ... -lugu.html
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2152
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas MK777 » 04. 03. 2019. 15:14

LauriA kirjutas:
04. 03. 2019. 14:08
Minu küsimus oli eelkõige ikka tehnilise poole pealt - et kas siis saab ühe laadimisega ning oluliselt kiiremini üles või mitte?
Ega elektrikas kiirustamiseks pole, pigem ikkagi kergemaks liikumiseks, eriti just tõusudel.
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

mtm
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas mtm » 04. 03. 2019. 15:23

Eks elektrikatega võib kiirustada ka ja isegi UCI e-MTB võistlustel: http://cycling.today/uci-to-organize-el ... s-in-2019/ .

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 762
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas LauriA » 04. 03. 2019. 16:12

MK777 kirjutas:
04. 03. 2019. 15:14
LauriA kirjutas:
04. 03. 2019. 14:08
Minu küsimus oli eelkõige ikka tehnilise poole pealt - et kas siis saab ühe laadimisega ning oluliselt kiiremini üles või mitte?
Ega elektrikas kiirustamiseks pole, pigem ikkagi kergemaks liikumiseks, eriti just tõusudel.
No aga kas saab siis ühe paagiga üles või mitte? :-)
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

arnea
Rattur
Postitusi: 1010
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas arnea » 04. 03. 2019. 16:44

Võtsin lambist esimese elektriratta mis pähe tuli. https://amplerbikes.com/en/e-bikes/curt

Sellel on 336 Wh aku. See hoiab siis ~1 209 000 J energiat. Stelvio on interneti andmetel 1558 m. tõusu. Potentsiaalse energia valem on E = mgh. Siit saame avaldada m-i m = E /gh. Paneme numbrid sisse ja saame ~79kg. Ma ei tea kui suured on energiakaod mootoris ja ülekandes, jne. 50%? Mingi 30 kg mehike 10 kg rattaga saaks mäe otsa?

Kasutaja avatar
AguRemm
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 03. 03. 2019. 14:45

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas AguRemm » 04. 03. 2019. 17:21

Hei, panen siia ühe artikli, mis e-MTBde olemust selgitab: https://enduro-mtb.com/en/everything-need-know-e-mtbs/. Selle järgi peaks 50km sõitu koos 1500m tõusuga olema tehtav. Artiklis viidatakse küll e-MTB-dele, mitte linnaratastele. Aga ise pole proovinud ei tea kinnitada ega ümber lükata.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11604
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas Mati » 04. 03. 2019. 18:07

tarmo kirjutas:
04. 03. 2019. 11:18
...On inimesed, kelle jaoks e-bike ongi võib-olla ainus võimalus mõnusat rattasõitu nautida...
2009 suvel, st 10 aastat tagasi kui olin Šveitsis ühel sepikute maanteeseõidul, pani paar kohalikku penskarit mul tõusul oma elektrikaga sutsti mööda (külast külla oli nende trip ilmselt) ... Ühesõnaga mujal maailmas juba habemega teema.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Marek000
Rattur
Postitusi: 62
Liitunud: 10. 12. 2012. 21:42

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas Marek000 » 04. 03. 2019. 19:09

Probleem ei ole selles, kas saad sellega Stelviost üles või ei, vaid endal tekkis küsimus, kuidas sinna mäe jalamile saada. Nimelt lennukisse ei saa kui liitiumaku on võimsam kui 100 Wh, ehk siis jääb ainult maanteetransport.
Mäkke peaks üles ikka saama, sest sa ju väntad ise ikka ka, mootor aitab ainult kaasa.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3726
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas mart » 04. 03. 2019. 23:20

Mis sa arvad, kas Eestis on tulevik e-MTBde päralt või on need meie tingimustes mõttetud masinad?
Täiesti hambutu küsimus, mis ei vii/arenda maastikuratta kasutajat ega müüjat kuhugi. Nõustun tarmo ja Matiga.
Et LauriA on paljukäinud/-näinud ja "raske kondiga rattur"on lihtsalt fakt ja ei puutu teemasse :)
Eesti sile lausik on rattal läbitav inimjõul, kuid motoriseeritud rattavariant (tädi Maali või onu Oskar läheb poodi/keskusesse) on täiesti mõistetav meie küngastikul - tallinna paepealsele tõusmine, põlva linn, viljandi linn, haanja kuplid, otepää kuplid, vooremaa voored, emumäe ümbrus.
Mõhk (alias metslane) ja Tölpa (alias Tairkibal) suudavad rattafoorumi sõnatuks muuta.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6827
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas KaupoR » 15. 03. 2019. 14:20

If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
AguRemm
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 03. 03. 2019. 14:45

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas AguRemm » 20. 03. 2019. 20:15

Hei, miski pole rattamaailmas enam endine, digirattad on kohale jõudnud. Märksõnad blockchain, artificial intelligence, gamification of bikes, video live streaming, augmented reality on nüüd uuemate rataste oluline osa: https://ebike-mtb.com/en/greyp-g6-review/.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 2947
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas tarmo » 22. 03. 2019. 13:56

Ma ei julge seda linki isegi vaadata. :) Hetkel mulle isiklikult piisab elektrilisest käiguvahetusest. Kõige muu elektrilise ja digitaalse juures ratta puhul mina ei ole sihtgrupp.

ivse
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 17. 10. 2018. 12:15

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas ivse » 24. 03. 2019. 07:23

Võiks keegi maaletoojaks hakata. Tulus äri.

devean
Rattur
Postitusi: 1
Liitunud: 25. 03. 2019. 22:05

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas devean » 25. 03. 2019. 22:22

arnea kirjutas:
04. 03. 2019. 16:44
Võtsin lambist esimese elektriratta mis pähe tuli. https://amplerbikes.com/en/e-bikes/curt

Sellel on 336 Wh aku. See hoiab siis ~1 209 000 J energiat. Stelvio on interneti andmetel 1558 m. tõusu. Potentsiaalse energia valem on E = mgh. Siit saame avaldada m-i m = E /gh. Paneme numbrid sisse ja saame ~79kg. Ma ei tea kui suured on energiakaod mootoris ja ülekandes, jne. 50%? Mingi 30 kg mehike 10 kg rattaga saaks mäe otsa?
Lambist võetud ratas on natukene kehva Stelvio tõusu võtmiseks. Esiteks on sellel rummumootor mis ei kasuta ära käiguvahetajat ning on mägironimiseks väga ebaefektiivne. Teiseks Anno. 2019 on vähegi korralikuma ratta aku vähemalt 500Wh. Paljudel tootjatel ka suurem.

Mis teemapüstitusse puutub, siis naljakas on kõrvalt vaadata, kuidas Eesti on e-rattanduse arengus Soomest 5-6 aastat maas. Ka seal käidi läbi samasuguseid VS. teemasi, kus ´´jalgratta puristid/amishid`` väitsid, et tegemist on elektrimopeedidega ja ainult invaliididele mõeldud tootega. Kuid aastaks 2019 on jõutud arusaamani, et elektrirattad annavad harrastusele veel lisa ``omphi`` ja ``funni``, ning vastupidiselt rattatiirul kulutatakse veel rohkem kaloreid kui enne.

Kasutaja avatar
AguRemm
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 03. 03. 2019. 14:45

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas AguRemm » 30. 03. 2019. 15:55

Peab ütlema, et ka Eesti rattapoed pole e-rattandusega kaasa tulnud. Vähemalt veebilehtede järgi otsustades. Kõigil on küll elektrirataste sektsioon olemas, kuid esituses puudub oluline info e-komponentide kohta ja enamus parimaid e-rattad (tootjad) kohapeal pakkumises ei ole. Specialized on vast erand. Kui head e-MTBd mõistliku hinnaga tahta, siis on mõtet ilmselt Direct Sales tootjatelt tellida. Aga panen siia infoks parimate e-MTB-de testi: https://ebike-mtb.com/en/best-emtb-you-can-buy/. Need on küll kallima otsa masinad aga siit näeb, millised tootjad on e-maastikul tegijad.

Kasutaja avatar
M785
Rattur
Postitusi: 357
Liitunud: 10. 12. 2012. 20:43

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas M785 » 17. 04. 2019. 02:00

Vaadates E-MTBde hindasid, tundub elektrifitseerimise hind keskmiselt olevat 1500-2000+€ kui võrrelda sama jupiga FS jalgrattaga. Odavaim Canyon Neuron 1600€, odavaim elektriline
Canyon Neuron 3300€, jupid peal pmst identsed. 22kg 130mm+ traveliga pomm ei ole just see mida ma kirjeldaks ideaalse rattana Eesti radade jaoks ning kas samavääriline pomm rahakotile on Eesti keskmisele harrastajale seda väärt, mina isiklikult kahtlen. Lihtne on rääkida Soomest, Saksamaast ja Austriast, kus ostujõud on kordi suurem ja kus E-MTBde üks suur sihtgrupp (eakamad inimesed) saavad reeglina lubada omale selliseid väljaminekuid. Samuti nendes riikides saab teha mitusada tõusumeetrit ja mõnusalt alla laskuda, Eestis väga mitte (kahjuks) :(
Kui turule tuleks 100-120 traveliga elektriline FS mis ei oleks sigapomm hinnaga (Bullsil on 16kg 120mm traveliga E-MTB 8000€ überkergete osadega) ja samuti mõistliku kaaluga, oleksin isegi nõus sellist asja soetama, sest kellele ikka ei meeldiks tehnilisi singleid kiirelt sõita. :)

Kasutaja avatar
AguRemm
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 03. 03. 2019. 14:45

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas AguRemm » 04. 05. 2019. 05:49

Hei, panen siia tagumise budget-MTB-de testi. Siit saab tausta- ja võrdlusinfot erinevate rataste kohta: https://ebike-mtb.com/en/best-budget-emtb-you-can-buy/.

parmaat
Rattur
Postitusi: 105
Liitunud: 29. 08. 2009. 23:38

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas parmaat » 11. 12. 2019. 20:01

Sai omalt poolt Spessu Turbo Levo ära proovitud. Oi, see oli supersõit. Ütleks kokkuvõtvalt, et vaikne, loomi ja linde mittesegav krossikas (motikas). Sõita saab elektri abiga selliseid radasid(just tõusud ja liivased kohad, kus on käinud ainult motokrossi mootorrattad), mida tavalise isegi semi-fätiga isegi proovima ei hakkaks. Foorumisse võiks luua ka e-mtb vast eraldi kausta kohe. Saaks sinna hakata tulevikus ka mingeid ühissõite planeerima jne. Loodetavasti lastakse need masinad ka varsti mujale võistlustele. Ise arvan, et XCO oleks just hea koht, kuna oleks pealtvaatajatel kindlasti huvitav ja lõbus vaatemäng! Meie radadel küll oleks vaja 25 km/h piirangust saada vabaks, sest tihti hakkab see pigem piirama liikumisvabadust.
Väga POOLT!

Kasutaja avatar
AguRemm
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 03. 03. 2019. 14:45

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas AguRemm » 14. 03. 2020. 15:26

Hei, siit info selle aasta suuremate võistluste kohta: https://www.worldebikeseries.com/. Kes arvab, et e-rattaga sõit on mingi lihtne töö, lugege Maaris Meieri blogi Monaco etapi kohta: https://maarismeier.blogspot.com/?fbcli ... mn1PH6t1sg. Kes veel ei tea, Maaris võttis poodiumikoha E-gravity sõidus ja 4. koha e-xco klassis.

askoelken
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 31. 07. 2018. 21:07

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas askoelken » 08. 07. 2020. 13:41

Tere,

kas Turbo Levo saab Eestis ka proovida (vo2.ee)?

Enda kogemus piirdub adventures.ee Shimano mootoriga fatiga ja emotsioon väga positiivne. Olen mõneaastase enduro/motospordi kogemusega ja tihedaste vigastuste tõttu hiljuti mtb-e üle läinud harrastaja. Eelnevalt pigem "emtb Eesti lamedale maastikule ei sobi" suhtumisega pean tunnistama vastupidist.. elektriratas tundus midagi enduro ja maastikuratta vahepealset. Täiesti teine maailm võrreldes kondimootoriga liikurile. Elektriga on tõus äge, laskumisi saab teha rohkem jne.

Ühesõnaga see tunnine proovisõit pani teisiti mõtlema ja huvi tundma: kui lihtne on 25kmh piirangust lahti saada ja kuidas käitub ratas siis? On reaalselt võimalik sinkul 40-50kmh või sinna lähedale kütta? Tehnilised jupid seda kiirust muidugi ei nõua aga sirgematel otsadel tahaks kihutada küll :)

FS elektrikas ja ammordi käik Eesti tingimustes - väiksem (120-130) või siis pigem suurem nt. 150mm+? Kas keegi emtb omanikest oskab kommenteerida palju ammordist kasutate?

Tõenäoliselt muutuvad emtb seljas ka kohad kus sõita. Juba põnevusega mõtlen kuhu sellega minna saaks :)

Natuke loksutan ideed ja heameelega prooviks mõnda ratast, kui neid demokaid üldse siinmail liigub..?

Jõelähtme kandis igatahes üks Turbo Levo sõidab, paar korda jalgteel kihutamas näinud ja järgmine kord üritan omaniku kinni püüda :D

markedmen
Rattur
Postitusi: 1
Liitunud: 28. 04. 2020. 17:35

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas markedmen » 09. 07. 2020. 12:15

Tere,

VO2 pakub täitsa aluraamiga Turbo Levo proovimiseks. Sai üks kord Jõelähtme metsas seda oma S-Worksi Stumpjumperiga kõrvutada ning päris äge kogemus oli, tõusud muutusid vaat et liiga kergeks :) Eks amordikäik oleneb eelkõige sinu enda sõidupiirkondadest ning stiilist, kuid arvan, et 150-st väiksemat sellisele tankile niikuinii ei tahaks. Sellise mõõduga nad vist tulema peaksidki. Jube raske elajas on muidugi, aga kui iga kord autosse ja välja tõstma ei pea, siis ei ole see ka mureks.
Kindlasti helista neile ning räägi oma mure ära, küll sulle proovimiseks annavad :)

Kasutaja avatar
AguRemm
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 03. 03. 2019. 14:45

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas AguRemm » 27. 07. 2020. 18:42

Hei, mul Canyonil 150 mm ees ja taga, ning kõik kulub ära. Vähemat ei soovitaks, saab julgelt kütta. Ka juurikate otsas on abiks. Kokku juba 4000 km seljataga, just läks tagumine kumm vahetusse, lisaks on läinud mitu ketti, kasett, tagumised klotsid. Elektriosa töötab hästi. 25 km piirangu kohta uuri välismaa foorumitest või küsi rattamüüja käest.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3726
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas mart » 27. 07. 2020. 20:42

150mm FS Canyonilt, kus taga väike ratas on päris sümpaatne pensionäri elektrimopeeed:
https://media-cdn.canyon.com/dw/image/v ... pg?sw=1280
Mõhk (alias metslane) ja Tölpa (alias Tairkibal) suudavad rattafoorumi sõnatuks muuta.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
AguRemm
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 03. 03. 2019. 14:45

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas AguRemm » 03. 08. 2020. 19:19

Lihtsalt infoks, et 27,5" taga ja 29" ees on suhteliselt levinud setting e-MTB-del. Annab hea pidamise tõusudele ja veereb hästi üle takistuste. Julgen soovitada.

Kes ise pole e-MTB-d proovinud, peab seda pensionäride mopeediks ja eelistab asju diivani pealt arvustada siis võin soovitada Maris Meieri blogi https://maarismeier.blogspot.com/2020/0 ... onaco.html sellest kuidas "pensionäri elektrimopeeediga" kiirelt sõitmine MM tasemel tundub. Parem soovitus oleks ise ca 23 kilost masinat läbi tehniliste ja suurte kõrgusevahega maastike väänata.

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 952
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas Prommar » 03. 08. 2020. 19:43

Kogu austuse juures ei saa siiski jätta mainimata, et profispordi kontekstis Maaris Meier ongi "pensionär". Loomulikult kõvasti kangem kui enamus noori, aga midagi pole parata. Ühesõnaga, see müügiargument nagu eriti ei toimi.
Minu jaoks on rattasõidu suurim võlu just see, et kõik saavutused tulevad enda lihase ja tahtejõu pealt.
Elektritõuksid ja mopeedid tunduvad olevat sama tendentsi sümptomid (kõndimine, jooksmine ja pedaalimine on out).

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 762
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas LauriA » 04. 08. 2020. 09:19

AguRemm kirjutas:
03. 08. 2020. 19:19
Lihtsalt infoks, et 27,5" taga ja 29" ees on suhteliselt levinud setting e-MTB-del. Annab hea pidamise tõusudele ja veereb hästi üle takistuste. Julgen soovitada.

Kes ise pole e-MTB-d proovinud, peab seda pensionäride mopeediks ja eelistab asju diivani pealt arvustada siis võin soovitada Maris Meieri blogi https://maarismeier.blogspot.com/2020/0 ... onaco.html sellest kuidas "pensionäri elektrimopeeediga" kiirelt sõitmine MM tasemel tundub. Parem soovitus oleks ise ca 23 kilost masinat läbi tehniliste ja suurte kõrgusevahega maastike väänata.
Kas eelmisel aastal oleks minusugune 100 kilone selle rattaga Haanja100 sõitnud vabalt alla 10 tunni? Kui ei, siis millest me räägime :D
Kas keegi on E-MTBga läbinud Haanja tuntumad tõusud-laskumised? Mõlemas suunas näiteks nn mõrvarid, Kütiorg, Vällamägi, Häälimägi?
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

Nightsilm
Rattur
Postitusi: 37
Liitunud: 14. 05. 2015. 20:33

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas Nightsilm » 04. 08. 2020. 09:34

LauriA kirjutas:
04. 08. 2020. 09:19
Kas keegi on E-MTBga läbinud Haanja tuntumad tõusud-laskumised? Mõlemas suunas näiteks nn mõrvarid, Kütiorg, Vällamägi, Häälimägi?
Mul ei ole õnnestunud veel e-MTBd proovida aga erinevaid arvamusi lugedes (Sh Maaris Meieri blogi) on jäänud mulje, et sellist tõusu, kus hariliku MTBga üles saab aga eMTBga ei saa, pole olemas. Pigem ikka vastupidi, et elektrilise abilisega saad üles kohtadest, millest muidu vaid unistasid.

Nüüd Haanja100 kontekstis tekib konflikt pigem aku kestvusega. Ilmselt kuskil 40-60 km vahel saab aku tühjaks ja siis on küll küsimus, kuidas seda 30 kilost elukat mäest üles saada :)

Mu enda arvamus eMTBst on selline, et sellest on suur abi kesk euroopas, kus arvestatav kõrguste vahe. Avanevad täiesti uued horisondid. Eestis flat singletracke sellega littida ma ei näe pointi. Jah, suudad sõita kiiremini kuid koormad sellega ka rohkem loodust jne. Täiesti teine teema on muidugi eCommuter rattad, kus abimootor igati omal kohal.

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 762
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas LauriA » 04. 08. 2020. 10:03

Nightsilm kirjutas:
04. 08. 2020. 09:34
LauriA kirjutas:
04. 08. 2020. 09:19
Kas keegi on E-MTBga läbinud Haanja tuntumad tõusud-laskumised? Mõlemas suunas näiteks nn mõrvarid, Kütiorg, Vällamägi, Häälimägi?
Mul ei ole õnnestunud veel e-MTBd proovida aga erinevaid arvamusi lugedes (Sh Maaris Meieri blogi) on jäänud mulje, et sellist tõusu, kus hariliku MTBga üles saab aga eMTBga ei saa, pole olemas. Pigem ikka vastupidi, et elektrilise abilisega saad üles kohtadest, millest muidu vaid unistasid.

Nüüd Haanja100 kontekstis tekib konflikt pigem aku kestvusega. Ilmselt kuskil 40-60 km vahel saab aku tühjaks ja siis on küll küsimus, kuidas seda 30 kilost elukat mäest üles saada :)

Mu enda arvamus eMTBst on selline, et sellest on suur abi kesk euroopas, kus arvestatav kõrguste vahe. Avanevad täiesti uued horisondid. Eestis flat singletracke sellega littida ma ei näe pointi. Jah, suudad sõita kiiremini kuid koormad sellega ka rohkem loodust jne. Täiesti teine teema on muidugi eCommuter rattad, kus abimootor igati omal kohal.
E-MTB on siis Haanja100 muda suhtes töökindlam võrreldes mõne hea FS rattaga? Lugedes teiste muljeid H100-st pakun, et aku kestvus ei ole seal E-MTB kirstunaelaks :-). Kui Kütiorust pääseb veel puhaste paberitega, siis mis saab vihmase ilmaga pärast Võru-Luhamäe maantee tunnelit - kas seal ei ole mitte rummuni vesi?

Isegi Euroopas ei julgeks ma panustada sellele, et E-MTB elektrisüsteemi tihendid peavad vastu korraliku paduvihma.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

Kasutaja avatar
AguRemm
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 03. 03. 2019. 14:45

Re: E-MTB - poolt või vastu?

Postitus Postitas AguRemm » 04. 08. 2020. 19:36

Tore on näha, et arutelu tekib. Kuna mul ca 4000 km e-mtb selja taga siis praegu juba julgen midagi arvata. Pean silmas muidugi Pedelec tüüpi rattaid, kus gaasi anda ei saa, vaid väntamine on toetatud elektrimootoriga. 4 põhilist asja, milleks pead valmis olema kui sellist e-mtb'd ise proovinud pole:
a) elektri-toetuse määra valid ise vahemikus 0-300% aga see on piiratud 250W püsiva toetusega,
b) elekter toetab võrdelises sõltuvuses sellega, mida sisse vajutad. St- kui paned 0W siis saad 0 toetust, paned ise 50 W siis saad kuni 150 W lisaks vastavalt sõidurežiimile, jne aga püsivalt mitte üle 250 W,
3) elektriline abi on Euroopas piiratud kiirusega 25 km/h ja kui sa just piirajat lahti ei häki, siis kiiremini läheb ainult kondiaurul,
4) ja siis on see elektrimootori maksimaalne pöördemoment, mis jääb sõltuvalt mootori tootjast 70-90 Nm vahele aga on ka 35 Nm kergeid rattaid ja 120 Nm raskeid elukaid (võrdluseks 1L Smart Fortwo bensukas on 92 Nm).

Aku kestvus on otseses sõltuvuses sellest kui palju ise sisse vajutad, kui "kaalukas" oled, mis abireziimiga sõidad ja palju mägesid vallutad. Mul kestab 504 Wh aku tavaliselt kuni 40 km aga siledat teed pidi ja vaiksemalt sõites olen venitanud ka 60 km. Pikemate sõitude jaoks viskan varu-aku seljakotti.

Vihmas ja mudas on e-MTB omas elemendis, ojast läbisõitmine ok aga mootor vee all sõita ei ole ilmselt hea. Profid sõidavad e-mtb'ga nii, sh ka vee sees: https://www.youtube.com/watch?v=4ZXDbh46TGw või siis vaata seda klippi märgades tingimustes sõitmisest: https://www.youtube.com/watch?v=l5fj50Mvhds&t.
PS. oma tava mtb müüsin kõhklusteta maha kui olin 2x e-mtbga sõitnud.

Vasta

Mine “Jalgrattad”