Start Sošše linnaratas.

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
martk
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 21. 12. 2004. 18:21

Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas martk » 07. 10. 2009. 23:20

Tere,

Tänasel vihmasel kolmapäeval kirjutan oma linnaratta projektist.

Kunagi, kui toimusid veel Rock Summerid, ostsin ma endale kuulutuse kaudu võiduka. Ise olin noor ja rumal, pimestatuna ilusast oranzist värvist ja valge-sinisest lenksupaelast sai kiirelt ostetud. Edasi viis ta mind küll mõnusalt kiiresti. Päris mitu päeva järjest sai linnas ringi uhatud tuul kõrvus vihisemas ja uhke nägu ees. Ainus viga, mis ma leidsin oli see, et igal hommikul olid kummid pooltühjad. Kuna mul endal pumpa ei olnud, pidin iga päev pooltühjade kummidega kesklinnast ettevaatlikult Pirita Velotreki poodi veerema ja kummid uuesti täis laskma. Poemees võis mind küll üpris imelikult vaadata, kui ma iga päev pumpamas käisin.

Mingiks ajaks oli ahvivaimustus kadunud ja ratas jäi seisma.


Kui vaimustus uuesti peale tuli, tahtsin ratta uuesti üles putitada ja võimalikult originaalilähedase tulemuse saavutada. Värvisin raami üle, ostsin uued liimitavad kummid, määrisin, laagerdasin, õlitasin, timmisin.

Kodust 20 km kaugusel maanteeääres katkist kummi põrnitsedes tulevad küll igasugused kurjad mõtted pähe.

Jälle ratas seisis mõned aastad.

Nüüdseks on vanast võidukast saanud mu linnas sõitmise ratas. All uued jooksud, loomulikult sisekummidega kummid, raam taas üle värvitud, tagakäikar asendatud odava otsa Sramiga, ees vaid üks hammasratas. Stiili pärast on ka vaid tagapidur.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ja eks ajapikku saab veel üht-teist ümber teha.


Mart.

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas Etsike » 07. 10. 2009. 23:34

Täitsa tore asjake, isiklikust maitsest lähtuvalt poogiks asjale külge kõrgema lenksu et saaks inimese kombel sirgema seljaga sõita ja ringi vaadata.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

Kasutaja avatar
MartV
Rattur
Postitusi: 70
Liitunud: 20. 03. 2008. 23:23

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas MartV » 08. 10. 2009. 01:29

Meeldiv vaatepilt. Võibolla läheb puhtuse nimel ka tagumine käiguvahetaja maha?

Mul on samuti linnarattaks Start Sosse, keskjooksu kohalt kääksub kohutavalt :)
Mind huvitab, kuidas raami värvimisega nii kenasti hakkama said? Kas lasid kusagil spetsialistide käes teha?

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas Etsike » 08. 10. 2009. 08:07

Kuidas pidurdamisega on, ei saa vist väga hea olla, tagapidur ja minimaalne kontaktpind teega. Maanteel veel saaks aga linnas tuleb äkkpidurdusi palju ette.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

martk
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 21. 12. 2004. 18:21

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas martk » 08. 10. 2009. 09:41

Tere,

Vastan tekkinud küsimustele:

Tulevikus on küll plaan ratas ühekäiguliseks ehitada, see on tema praegune hetkeseis.

Pidurdamisega on küll nii, et kiita ei saa, kuid siiani olen pidama saanud ning tahes tahtmata hakkad ajapikku arvestama sellega, kui hästi pidur võtab. Kui ratta ühekäiguliseks teen, tuleb taha jalgpidur ja ette võibolla käsipidur (aga võibolla ka mitte).

Kõrgem lenks mulle ei meeldi, ratas võiks ikka jääda võiduka väljanägemisega.

Värvimise tegin ise. Värvisin spray värviga ja peenemad kohad pintsliga. Mul ei ole veel korralikku värviruumi, seega riputasin detailid traadiga töökoja lakke ja uhasin värviga üle. Värvi peale panin veel lakki ka.

Tänud vastanutele,

Mart

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2113
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas Villem T » 08. 10. 2009. 09:55

Ainult ESIpiduriga saaks
a) kiiremini pidama
b) välimuse puhtamaks

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas Etsike » 08. 10. 2009. 10:27

Põhimõtteliselt on mul samatüübilie ratas nagu sul plaanis. Kerge raam, 28" kitsad jooksud, ühekäiguline, jalgpidur jne. Rehv on mul paar pügalat laiem (622-32) ja seega pidurdab ka vähe kobedamini, kuid siiski kehvasti. Algul tundsin ka esipidurist puudust aga siis harjusin ära.

Mis linnas sellega liikled?
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

martk
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 21. 12. 2004. 18:21

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas martk » 08. 10. 2009. 13:06

Võtan ja panen Villem T soovituse ainult esipidurit kasutada kõrva taha. Proovin.

Ja Etsike`le, Tallinnas sõidan.

Kasutaja avatar
Cly/Suva
Rattur
Postitusi: 326
Liitunud: 20. 07. 2009. 10:11

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas Cly/Suva » 08. 10. 2009. 14:51

Ainult esipiduriga sõidavad enamasti fiksi vennad, ei jäänud sellest threadist nagu muljet, et fiksit ehitada tahetaks. Tagumine pidur on küll vähemefektiivne aga samas ka ohutum kasutada.
Twitter | Remixta | Blog
"Soovitaks kasutada 0,5 l spordijooki, mannerguga piima kaasa tassimine kipub nats tülikas olema jah"

Jaazza
Rattur
Postitusi: 52
Liitunud: 22. 07. 2009. 15:18

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas Jaazza » 09. 10. 2009. 09:03

Soovitaksin see tekst läbi lugeda. Annab suht hea ülevaate, kumba pidurit ja millal neid kasutada.
Lühiülevaade: konkurentsitult kiireim viis (kuivades tingimustes) on kasutada vaid esipidurit, kuna pidurdusjõu mõjul hakkab tagaratas õhku tõusma ega aita pidurdusele kaasa.
Tagapidurit peaks kasutama vaid libedates või künklikes oludes.

Kasutaja avatar
peeterplaaster
Rattur
Postitusi: 113
Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas peeterplaaster » 13. 10. 2009. 09:56

päris lahe värvikombo, toob seda terasraami paremini esile, aga puhtuse mõttes soovitaks tagutule sadula alla kruttida - kui õige nurga all, siis ei kaota funktsionaalsuses aga võidab väljanägemises. Mis jooksud sul all on, kui küsida tohib?

martk
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 21. 12. 2004. 18:21

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas martk » 15. 10. 2009. 16:08

Jooksude pealt lugesin CXF Mach 1 superlight technology.

Sadulatootjad võiks hakata mõtlema selle peale, et tagatuli juba sadulasse sisse peita. Saaks veel puhtama tulemuse. Või olen ma ajast maha jäänud ja selline toode juba välja töötatud.

Mart

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1089
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas siim_s » 15. 10. 2009. 16:16


martk
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 21. 12. 2004. 18:21

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas martk » 15. 10. 2009. 16:24

See teine variant oli juba see, mis ma mõtlesin. Esimene oli ikka eraldi sadulast.

Mart.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 1991
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas UrmasL » 11. 06. 2010. 13:21

Võtan teema üle, kui lubate :)

Olen ka hetkel algstaaadiumis projektil Start Shosse -> Singlespeed. Hetkel on soss lahti lammutatud ja on mõned mõtted ning küsimused:

Mõtted:
Tahan jätta originaalsadula (Brooks kloon venemoodi). Koos originaalpostiga. Ilgelt raske on, aga muidu enam-vähem.
Lenksu keeraks teistpidi ja saeks "bullhorn" tüüpi
Keskjooks tuleks nelikant, millele istutaks korrektse SS vända. Ilmselt käin V+ selle teemaga läbi.

Küsimused:
Millised pidurid? Jätaks originaalid + paneks uued lingid stem'i kõrvale. Kuskohast ja milliseid linke otsida?
Milline vänt? Mis pikkust ja ülekannet tavaliselt kasutakse?
Jooksud. Sebida kusagilt linnaratta 28" jooksud? Kas sobivad? Tagarummule siis peotäis spacereid + sobilik hammaks?
Kett. Kas peab halflink olema või saab ka standartsega?

Eelarve tahaks "säästuka" hoida. Arutelud ja soovitused teretunud.

oldmoped
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 01. 01. 2010. 01:25

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas oldmoped » 11. 06. 2010. 13:39

UrmasL kirjutas:Võtan teema üle, kui lubate :)
Jooksud. Sebida kusagilt linnaratta 28" jooksud? Kas sobivad? Tagarummule siis peotäis spacereid + sobilik hammaks?
Kett. Kas peab halflink olema või saab ka standartsega?
Antud eksemplar küll mitte sossi vaid crescenti raamis, aga vahet pole. Tagarattaks tekitasin alexrimsi 622-18 velje, Shimano RM-30'ne ja ühe ketiratta + spacerite koosluse.
Algselt oli käigus laialilammutatud kasettist võetud sobiva hammastearvuga ketiratas aga nüüdseks on see asendatud ss omaga - käiguvahetuseks mõeldud ketiratastel on hambad lühemad ja enamusel need ka käiguvahetuse hõlbustamiseks küljesoontega ja ei ole hambad ka ühes reas ning seal püsib ss ketirattaga võrreldes kett tunduvalt halvemini peal ja kipub maha tulema.
Pilt

Halflink ketti tarvis vaid imelühikeste dropoutide puhul, kui reguleermaad paarislüli kaupa muutuva ketipikkuse reguleerimiseks ei jätku. Sossi raamiga seda vajadust küll ei ole.
Eks paljudel juhtudel on halflink rohkem edevuse pärast pandud.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 1991
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas UrmasL » 11. 06. 2010. 13:56

oldmoped kirjutas:
UrmasL kirjutas:Võtan teema üle, kui lubate :)
Jooksud. Sebida kusagilt linnaratta 28" jooksud? Kas sobivad? Tagarummule siis peotäis spacereid + sobilik hammaks?
Kett. Kas peab halflink olema või saab ka standartsega?
Antud eksemplar küll mitte sossi vaid crescenti raamis, aga vahet pole. Tagarattaks tekitasin alexrimsi 622-18 velje, Shimano RM-30'ne ja ühe ketiratta + spacerite koosluse.
Tänan. Vahepeal juhiti mu tähelepanu sellele, et tagarumm ei tohiks olla laiem kui 130mm. Veel parem kui 123-126mm oleks. Seega tavaline linnaratta tagajooks/rumm ei klapi...

eerik.mikroob
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas eerik.mikroob » 11. 06. 2010. 13:56

UrmasL kirjutas:Võtan teema üle, kui lubate :)


Millised pidurid? Jätaks originaalid + paneks uued lingid stem'i kõrvale. Kuskohast ja milliseid linke otsida?
Milline vänt? Mis pikkust ja ülekannet tavaliselt kasutakse?
Jooksud. Sebida kusagilt linnaratta 28" jooksud? Kas sobivad? Tagarummule siis peotäis spacereid + sobilik hammaks?
Kett. Kas peab halflink olema või saab ka standartsega?

Eelarve tahaks "säästuka" hoida. Arutelud ja soovitused teretunud.
*Lingid sobivad stemmi kõrvale Tektro RL720 (Velo+ -s oli veel hiljuti saada).
*Vänt? Vändapikkus sõltub su oma (jala-) pikkusest ? (170 või 175, enamasti pole muud Eestis kohapeal saadagi)
Singelspeedi puhul tavaline ülekanne 42/16 (uuemal ajal palju ka 46/18).
*Linnajooksud sobivad, aga lähevad ka MNT jooksud - kitsamale veljele saad ka pisut laiema kummi (28-30 mm) panna (piirab pigem see, kuidas pidurite vahelt läbi mahub). Sossi raami tagakahvlit tuleb sul ilmselt laiemale venitada, kui tänapäevast MNT 130mm või MTB 135 tagarummu kasutada plaanid...
*Halflink ketil mingi mõte vaid lühikese dropoudi puhul (ei saa hästi ketti pingutada) ja/või ilge kangutamise korral...
Sulle sobib täitsa tavaline kett...

eerik.mikroob
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas eerik.mikroob » 11. 06. 2010. 13:59

UrmasL kirjutas:
oldmoped kirjutas:
UrmasL kirjutas:Võtan teema üle, kui lubate :)
Jooksud. Sebida kusagilt linnaratta 28" jooksud? Kas sobivad? Tagarummule siis peotäis spacereid + sobilik hammaks?
Kett. Kas peab halflink olema või saab ka standartsega?
Antud eksemplar küll mitte sossi vaid crescenti raamis, aga vahet pole. Tagarattaks tekitasin alexrimsi 622-18 velje, Shimano RM-30'ne ja ühe ketiratta + spacerite koosluse.
Tänan. Vahepeal juhiti mu tähelepanu sellele, et tagarumm ei tohiks olla laiem kui 130mm. Veel parem kui 123-126mm oleks. Seega tavaline linnaratta tagajooks/rumm ei klapi...
Klapib ikka... Terasraami saab koduste vahenditega täitsa kenasti väänata: http://sheldonbrown.com/frame-spacing.html
Kui ise ei julge, siis mõni töökoda ikka on nõus tegema...

Kasutaja avatar
peeterplaaster
Rattur
Postitusi: 113
Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas peeterplaaster » 11. 06. 2010. 14:50

UrmasL kirjutas:
Eelarve tahaks "säästuka" hoida. Arutelud ja soovitused teretunud.
Nagu iga vana asja parendamisel, ei saa su eelarve lõpuks eriti säästukas olema. Olen ise kogenud ja sõbra pealt näind, kes sossile uut eluvaimu sisse on puhunud. Aga vaikselt pusimine lubab eelarve veidi pikemale ajale jaotada, kui kohe mingi püssi ostmine. :)
Ja originaal-lenksust bullhorni tegemine - eile sain just siukest proovida, tundus üpriski mugav ja ergonoomiline. (y)

oldmoped
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 01. 01. 2010. 01:25

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas oldmoped » 11. 06. 2010. 15:20

peeterplaaster kirjutas:Ja originaal-lenksust bullhorni tegemine - eile sain just siukest proovida, tundus üpriski mugav ja ergonoomiline. (y)
Sõitsin sellise ise ümberlõigatud lenksuga sossi linnarattana kasutades '80ndate teisel poolel kaks aastat ringi ja olin väga rahul. Enamus ümberkaudseid inimesi pidas millegipärast mu ratast aga imelikuks ja näitas näpuga, kui mööda sõitsin.

:oops:
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee

E30
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 12. 04. 2009. 22:04

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas E30 » 11. 06. 2010. 18:33

Mis mõõdus kaasaegne keskjooks istub shosseele?
Kust võib leida soodsalt esimest hammakaid + pedaale (vähemalt 46t) ?

Kasutaja avatar
slinki
Rattur
Postitusi: 352
Liitunud: 16. 03. 2010. 09:13

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas slinki » 11. 06. 2010. 19:23

122,5 Täispadrun keskjooks... suured kullinokad ja keskjooksuvõti. Jõuga keerad vene keerme inglise keermeks üle.

andresle
Rattur
Postitusi: 760
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas andresle » 11. 06. 2010. 19:36

130-135 rummu saab alati seibe teisaldades 125-ks teha.
Tektro lingid on eelpollnimetet poes saadaval, keskjooksu keeran 200 EEK eest üle ja sama raha eest keeran Sinu eng keermega Kjooksu ka sisse, Halflink ketti pole vaja. Keskjooks 110, maks 114. Iga vihmase ilmaga saan aidata

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 1991
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas UrmasL » 12. 06. 2010. 13:00

andresle kirjutas:130-135 rummu saab alati seibe teisaldades 125-ks teha.
Tektro lingid on eelpollnimetet poes saadaval, keskjooksu keeran 200 EEK eest üle ja sama raha eest keeran Sinu eng keermega Kjooksu ka sisse, Halflink ketti pole vaja. Keskjooks 110, maks 114. Iga vihmase ilmaga saan aidata
Suurepärane :) Mis laiusega keskjooksu padrun peab olema? 110 on ju võlli pikkus. Kas vanakooli campa keskjooksud sobiksid?

oldmoped
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 01. 01. 2010. 01:25

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas oldmoped » 12. 06. 2010. 13:07

standartne 68-70mm peaks sobima
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee

minisvami
Rattur
Postitusi: 41
Liitunud: 31. 07. 2008. 10:35

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas minisvami » 16. 06. 2010. 11:11

martk kirjutas:Võtan ja panen Villem T soovituse ainult esipidurit kasutada kõrva taha. Proovin.
Ühinen selle soovitusega. See projekt http://hnztyhikoht.blogspot.com/search?q=bella algas suhteliselt samamoodi: et olgu võimalikult lihtne ja ainult jalgpiduriga. Nüüdseks on tagarumm vahetatud vabajooksulise vastu ja ette pidur pandud (Stardi-poe Kristjani poolt) ja asjal on hoopis teine hingamine. Ei ole need odavad jalgpiduriga tagarummud ikka õiged asjad sellise poolvõiduka puhul.
Piltidega võrreldes on muidugi palju muid komponente kah vahepeal vahetusse läinud.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 1991
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas UrmasL » 16. 06. 2010. 11:54

minisvami kirjutas:
martk kirjutas:Võtan ja panen Villem T soovituse ainult esipidurit kasutada kõrva taha. Proovin.
Ühinen selle soovitusega. See projekt http://hnztyhikoht.blogspot.com/search?q=bella algas suhteliselt samamoodi: et olgu võimalikult lihtne ja ainult jalgpiduriga. Nüüdseks on tagarumm vahetatud vabajooksulise vastu ja ette pidur pandud (Stardi-poe Kristjani poolt) ja asjal on hoopis teine hingamine. Ei ole need odavad jalgpiduriga tagarummud ikka õiged asjad sellise poolvõiduka puhul.
Piltidega võrreldes on muidugi palju muid komponente kah vahepeal vahetusse läinud.
Uurisin minagi seda ratast Start! poes.

Enda rattal plaanin siiski "bullhorn" lenksu panna. Jooksude poolelt jääb sama lahendus kui sul, ehk tavalisel mnt tagarummul ajab seibidega chainline korrektseks. Sinul oli ees 52T hammakas ja taga vist 21T? Proovin endale 48/16 sebida. Pidurite poolt veel kaalun kas jääda ainult esipiduri peale või panna ka tagumine.

minisvami
Rattur
Postitusi: 41
Liitunud: 31. 07. 2008. 10:35

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas minisvami » 16. 06. 2010. 14:34

UrmasL kirjutas:
minisvami kirjutas:
martk kirjutas:Võtan ja panen Villem T soovituse ainult esipidurit kasutada kõrva taha. Proovin.
Ühinen selle soovitusega. See projekt http://hnztyhikoht.blogspot.com/search?q=bella algas suhteliselt samamoodi: et olgu võimalikult lihtne ja ainult jalgpiduriga. Nüüdseks on tagarumm vahetatud vabajooksulise vastu ja ette pidur pandud (Stardi-poe Kristjani poolt) ja asjal on hoopis teine hingamine. Ei ole need odavad jalgpiduriga tagarummud ikka õiged asjad sellise poolvõiduka puhul.
Piltidega võrreldes on muidugi palju muid komponente kah vahepeal vahetusse läinud.
Uurisin minagi seda ratast Start! poes.

Enda rattal plaanin siiski "bullhorn" lenksu panna. Jooksude poolelt jääb sama lahendus kui sul, ehk tavalisel mnt tagarummul ajab seibidega chainline korrektseks. Sinul oli ees 52T hammakas ja taga vist 21T? Proovin endale 48/16 sebida. Pidurite poolt veel kaalun kas jääda ainult esipiduri peale või panna ka tagumine.
Oli mul kah bullhorn alguses, aga ei sobind mulle. Ülekande asjus on sul õigus. Pidurdamise koha pealt: päevake sõitu Tallinnas näitas, et ainult esipidur on täiesti piisav, vähemalt minu jaoks. Kuna tahan ratta võimalikult puhta hoida, siis tagapidurit ikka ei panegi.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 1991
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas UrmasL » 16. 07. 2010. 10:55

Mul asi niikaugel, et raam+kahvel on puhastatud ja värvitud. Lasin teha Sauel Arco's. Lisaks lasin raamilt maha lõigata kõik SS jaoks mittevajalikud kõrihoidikud, pumbahoidikud, tagakäikari kinnituse jms. Vändaks tuleb Campa record mis istub Campa choruse padrunil. Paar küsimust on ka tekkinud:

Mis läbimõõt on orig. sossi lenksul? Tal on keskosal isegi mingi muhv peal. Endal pole suplerit käepärast. Võimalik, et bullhorni asemel tahan kitsast riser lenksu. Siis teaks mis läbimõõduga otsida. Lisaks on vaja 135 BCD hammakat Campa vändale. 48T oleks ilmselt sobilk. Kust otsida?

Kasutaja avatar
/////ALPINE
Rattur
Postitusi: 43
Liitunud: 28. 01. 2007. 23:14

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas /////ALPINE » 17. 07. 2010. 19:08

UrmasL, palju raha värvimise eest taheti?
Hakkasin ka täna üht SS-i putitama. Raam on küll enam-vähem korralik aga võiks ilusam siiski olla.
Kas SS-i originaal jooksudele saab peale panna siselohviga rehve?
Praegu on olemas üks originaalrehv,mis on siselohvita ja pöiale peale kleebitud.
Pole Jamist

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 1991
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas UrmasL » 17. 07. 2010. 21:09

/////ALPINE kirjutas:UrmasL, palju raha värvimise eest taheti?
Hakkasin ka täna üht SS-i putitama. Raam on küll enam-vähem korralik aga võiks ilusam siiski olla.
Kas SS-i originaal jooksudele saab peale panna siselohviga rehve?
Praegu on olemas üks originaalrehv,mis on siselohvita ja pöiale peale kleebitud.
Kogu töö koos liivpritsi ja värvimisega oli 400 eek.

Sossi originaaljooksudele muid kui kleebitavaid rehve peale panna ei saa. Puudub rant.

Kasutaja avatar
/////ALPINE
Rattur
Postitusi: 43
Liitunud: 28. 01. 2007. 23:14

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas /////ALPINE » 17. 07. 2010. 22:53

Aga kust ma neid leida võiks?
On üldse selliseid rehve müüa?
Tahaks ratta võimalikult originaaliks jätta.
Pole Jamist

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11555
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas erikr » 18. 07. 2010. 07:09

/////ALPINE kirjutas:Aga kust ma neid leida võiks?
On üldse selliseid rehve müüa?
Tahaks ratta võimalikult originaaliks jätta.
Kummiteemas on seda mitmeid kordi arutatud. Ehk leiad sealt vihjeid.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
peeterplaaster
Rattur
Postitusi: 113
Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas peeterplaaster » 18. 07. 2010. 20:41

/////ALPINE kirjutas:Aga kust ma neid leida võiks?
On üldse selliseid rehve müüa?
Tahaks ratta võimalikult originaaliks jätta.
mitmetes rattapoodides on odavama-otsa tubularid olemas, ise olen Schwalbe montellodega kärutanud. kestavad nii- ja naa, üks peaaegu aasta, teine kaks päeva. Noh, eks saatus oli ka mängus. Ma mõtlesin oma sossil ka et jube kerged jooksud ja mõnusalt veerevad, aga nad lähevad maru ruttu vedelaks ja noh, äärmisel juhul vist säilitakski sealt pöia, kui tahad just tubularide peale jääda. Kodarad on neil alumiiniumist ja rummud on ka paras saast, kui kasvõi mingeid Taiwani shimano rumme vaadata. Ma sõitsin aasta ära oma jooksudega, ja lõpuks loobusin. Aga nad on muidugi kerged, mis annab sossile olenemata oma antiiksest olemisest siukse hea boonuse. Kui tahad et jooks ikka maru peen välja näeks, sebi äkki kuskilt korralikumad tubular- pöiad või komplektsed jooksud, ka siin keegi vilksamisi pakkus kunagi. Või siis mine clincherite peale, aga see originaal kaua ei sõida, hakkab pikkamisi närvidele käima.

martk
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 21. 12. 2004. 18:21

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas martk » 06. 08. 2010. 14:53

Hea lugeda, et teema ei ole soiku jäänud.

Leidsin netiavarustest sellise lahendusega ülekande:

Pilt

Huvitav kas sellel on samasugune eesmärk, nagu offrõudi mehed kasutavad vintsiga tõmbamisel plokki, mis võimendab vintsi tööd. Kui nii, siis saab vist ees päris suurt hammasratast kasutada.

Tundub, et ka Sossi raamile ehitatud.

http://www.rennrad-news.de/forum/showth ... p?p=724492

Panen ka lingi. Miski saksakeelne foorum, jutust ei mõika miskit.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas Soobel » 07. 08. 2010. 10:57

Vägagi omanäoline lahendus.
Tõenäoliselt Esiplaanil olev tagahammakas on tirri peal ja tagaplaanil suurem käib tühjalt ringi ning kogu selle puntra mõtteks on võimalus esihammakatel ketti, st käike vahetada.

Vähemtõenäoline võimalus on see, et taga on kaks iseseisvat tirri kummagi hammaka all ning edaspidi vändates töötab väiksem ja saab kiiremini edasi; tagurpidi vändates töötab suurem hammasratas ja saab tõuse võtta.
mustal taustal helendab must vari

tommike
Rattur
Postitusi: 144
Liitunud: 26. 04. 2009. 20:40

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas tommike » 07. 08. 2010. 11:32

Soobel kirjutas:Vägagi omanäoline lahendus.
Vähemtõenäoline võimalus on see, et taga on kaks iseseisvat tirri kummagi hammaka all ning edaspidi vändates töötab väiksem ja saab kiiremini edasi; tagurpidi vändates töötab suurem hammasratas ja saab tõuse võtta.
Kasutades google translatorit tundub see vähemtõenäoline ikka tõelisem olema .
Jutu sees ka paar videolinki oli
http://www.youtube.com/watch?v=DT-2H_aWrkg
http://www.youtube.com/watch?gl=DE&feat ... cTgbPQonVc

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 1991
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas UrmasL » 09. 09. 2010. 11:19

UrmasL kirjutas:Mul asi niikaugel, et raam+kahvel on puhastatud ja värvitud. Lasin teha Sauel Arco's. Lisaks lasin raamilt maha lõigata kõik SS jaoks mittevajalikud kõrihoidikud, pumbahoidikud, tagakäikari kinnituse jms. Vändaks tuleb Campa record mis istub Campa choruse padrunil.
Ja valmis ta ongi:

"Lumivalguke"

Start Shosse baasil ühekäiguline ratas. Originaalsest sossist on järel raam, sadul koos postiga, kahvel, stem ja esipidur. Lenks on keeratud teistpidi ja saetud "bullhorn"iks. Pidurilink BMX tüüpi. Jooksud on Fulcrum 7. Kummid Nokia 700x27. Vänt Campagnolo Record. Ülekanne 49x18.

Natuke on veel jäänud tuunida. Esikahvel on veits kõver ja vajab väänamist. Esipiduri tahan asendada korraliku campa piduriga. Ilmselt läheb vahetusse ka sadul ja post. Kui leian, siis asendan ka stemmi korraliku lääne analoogi vastu.
Pilt

martk
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 21. 12. 2004. 18:21

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas martk » 19. 09. 2010. 08:51

Kena Lumivalgekese oled küll valmis saanud. Ikka on segaseks mulle jäänud, milline keskjooks sinna sobib? Sadul on mõnus retro.

Enda linnakale panin taha ühese tirri, kuid kett ei lähe kokku Sossi esihammakaga. Lähiajal peab ka keskjooksu ja esihammaka mõne tänapäevase vastu vahetama.

Sebisin endale paar päeva tagasi veel kaks Sossi raami :D nii, et kollektsioon täieneb.

..... ja teema jätkugu...... 8)

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 1991
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas UrmasL » 19. 09. 2010. 22:27

martk kirjutas:Kena Lumivalgekese oled küll valmis saanud. Ikka on segaseks mulle jäänud, milline keskjooks sinna sobib? Sadul on mõnus retro.
Keskjooks on campa chorus. Selle keerab sinna tunde, määrde ja natukese toore jõuga sisse. Ilma, et peaks raami keeret üle keerama. Campa puhul tasub tähele panna, et record ja chorus keskjooksu padrunid on lühemad kui ülejäänud campa ning tahavad siis vastavalt record või chorus käppa. Centaur ja allapoole on ilusti ristkasutatav.

martk
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 21. 12. 2004. 18:21

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas martk » 05. 12. 2010. 11:40

Pilt

Upitaks teemat ja räägiks, mis vahepeal toimunud. Sügisel kui jälle linna kolisin, võtsin ka ratta kaasa. :D Sai ta siis ka singlespeediks tehtud. Algul võtsin lihtsalt kasseti lahti ja jätsin vaid ühe hammaka. See siiski ei toiminud, kuna käiguvahetuse jaoks mõeldud hammakad on nudid. Tulemuseks loopis ketti pidevalt maha. Seejärel panin ühekäigulise tirri. Sellega koos ka uue keti.

Tagumise piduri võtsin ära ja paningi vaid esimese. Täidsa töötab, saab ilusti pidama.

Keskjooksu ei jõudnud vahetada, et panna moodsamad vändad. Ja võibolla ei panegi sellele rattale. Järgmisele kindlasti :D

Kasutaja avatar
Monty
Rattur
Postitusi: 194
Liitunud: 19. 08. 2010. 14:18

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas Monty » 05. 12. 2010. 12:06

Fixie ja kiilud ei sobi just hästi kokku. Need kuluvad ilmselt üsna ruttu läbi. Kui sul sossi originaal pedaalid on, siis miks korve pole soetanud? Fixie-vennad sõidavad tavaliselt korvidega, sest nendega mugavam. Muidu on väga tubli töö! Täitsa ilus näeb teine välja, võib-olla trekilenks teeks ratta veelgi kenamaks.

Ise sain ka aastaalguses ühe sossi raami. Jooksud ja käiguvahetajad said välja vahetatud, aga kõik muu jäi samaks ja sõitma ta saigi. Alguses oli liimitavaga jube mõnus sõita, aga kuna kohati tuleb ka kruusateid ette, siis ükshetk käis räige kõmakas ja puru ta oligi. Fixie ehitamisele olen ka mõelnud, aga hetkel pole ühtegi vaba raami. http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 3c5f72.jpg
Mul on sossil mingid odavad korvid all, aga ajavad asja ära küll! http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 20cc28.jpg

Road 2
Rattur
Postitusi: 434
Liitunud: 24. 02. 2009. 10:54

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas Road 2 » 05. 12. 2010. 13:11

Monty kirjutas:! http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 20cc28.jpg
Pole küll minu asi, aga kiilud pannakse tavaliselt teistpidi.

Kasutaja avatar
Monty
Rattur
Postitusi: 194
Liitunud: 19. 08. 2010. 14:18

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas Monty » 05. 12. 2010. 13:26

Road 2 kirjutas:
Monty kirjutas:! http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 20cc28.jpg
Pole küll minu asi, aga kiilud pannakse tavaliselt teistpidi.
Nii see on. Esimesel pildil on juba õieti. Üldiselt ega sel erilist vahet pole mis pidi sa need sisse paned, aga kui tavaliste pükstega sõita, siis võib lõhki tõmmata. Tookord sai kiiruga sisse löödud ja sõitma mindud :)

Road 2
Rattur
Postitusi: 434
Liitunud: 24. 02. 2009. 10:54

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas Road 2 » 05. 12. 2010. 13:47

Asi pole pükstes. Teistpidi pandult ei suru kiilu sõites välja.

martk
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 21. 12. 2004. 18:21

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas martk » 05. 12. 2010. 19:34

[quote="Monty"]Fixie ja kiilud ei sobi just hästi kokku. Need kuluvad ilmselt üsna ruttu läbi. Kui sul sossi originaal pedaalid on, siis miks korve pole soetanud? Fixie-vennad sõidavad tavaliselt korvidega, sest nendega mugavam. Muidu on väga tubli töö! Täitsa ilus näeb teine välja, võib-olla trekilenks teeks ratta veelgi kenamaks.

Eeee... aga mul ei ole ju fixie :D Taga on tirr. Fixie tuleb mu järgmine ratas ilmselt. :)

Sossi originaal pedaalid on küll ja kunagi ostes olid isegi korvid peal, kuid mulle need ei sobinud ja maha nad ma kruttisin. Tegelt on plaan välja vahetada BMX laiade pedaalide vastu, kuna sossi pedaal lõhub jalanõud pikapeale ära :cry:

Kui tahad ma annan korvid sulle, täidsa niisama saaksid :wink: rihmasi ei ole, on vaid metallosad.

martk
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 21. 12. 2004. 18:21

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas martk » 11. 05. 2012. 20:56

Kergitaks selle teema jälle ülespoole. :)

Juba eelmisest kevadest sõidan samanimelise rattaga. Raamiks ikka Start Sossee. Originaalikonditsioonist ongi vaid raam ja pidur. Keskjooks on kinnine nelikant, millele kinnitatud 42 hambaga hübriidi vändakomplekt. Tagajooksul BMX–i 16 hambaga tirr. Sadul Charge CR Mo relssidega.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Raam pulbervärvitud ja lakitud. Kahe pulbri vahepeal sai kodus pintsliga nikerdatud. Väga hea veeremisega linnaratas sai. :D

Aga ratas on ka müügis, kuna valmimas on taas järgmine. Asjad tuleb ringlusesse panna. 8)

oldmoped
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 01. 01. 2010. 01:25

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas oldmoped » 17. 05. 2012. 18:38

Leidsid muhvidele mingi pintseldusvärvi, mis pärast pulberlakki selga kannatab või lakkisid üle lahustipõhisega?
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee

martk
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 21. 12. 2004. 18:21

Re: Start Sošše linnaratas.

Postitus Postitas martk » 17. 05. 2012. 19:55

Kasutasin mudellennundus poe müüdavat värvi. Pulberlakkimisel hakkas kergelt jooksma küll. Eks kuumutamisele peab vastu ikka vaid pulber ise :wink:

Vasta

Mine “Jalgrattad”