Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Vasta
bike349
Rattur
Postitusi: 42
Liitunud: 21. 06. 2013. 13:48

Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas bike349 » 29. 11. 2019. 17:38

Aastaid MTB-ga sõitnud. Algselt igalpool, aga nüüd praktiliselt ainult asfaldil 50-110 km. See on viinud mind arusaamiseni, et võiks vahelduseks võtta kõrvale mõne Gravel ratta, mis võiks olla nö endurance geomeetriaga, kus tundide viisi vändates päris kongu ei tõmbuks ja kompaks uusi vahemaid, millega MTB-ga saavutamine oleks liiga enesetapmine. Olen 195 cm pikk ja 100 kg ehk rattal olemine omaette väljakutse :)

Minu mõtted/hirmud uue ratta valikul:

1. Kas alumiinimum või süsinikraamiga ? Ma ei oska siin seisukohta võtta. Jah, süsinik on kergem, samas ka kallim. Kui mõtlen enda kaalu peale ning näinud neid müügikuulutusi, kus müüakse parandatud süsinikraamiga rattaid, siis ei oska ma siinkohal positsiooni võtta. Võib-olla on mu hirm alusetu. Alumiinium tundub nagu pikemas perspektiivis kauakestvam, ei ?

2. Kindlasti ketaspiduritega, aga nagu raami valikul, nii ka jään hetkel ukse vahele, kas Shimano GRX või Shimano 105 ? Kevadel olin kindel, et kui peaksin kohe ostma, siis Shimano 105 oleks kindla peale minek. Jah, on ka Ultegra, aga see viis juba ratta hinnaklassi minu skaalalt välja, samas ei välista. Kes keda ja mille alusel peaks otsustama ?

3. Eelarve: Kuskil kuklas tuksub kuni 1500 €, aga ei välista paindlikkust kui natuke juurde panna ja saada vähe teravam pill, suhteline.

4. Võistlema minna pole plaanis. Alla krutiks Continental GP5000 kummid


Nüüd, kus kõik tootjad oma 2020.a mudelid lansseerinud, siis olen pilku peale visanud ja esmalt tutvunud Scott-i valikuga. Silma on jäänud:

1. SCOTT SPEEDSTER GRAVEL 20
Hawaii Express-s müügil soodukaga 1439 € / Tavahind 1799 €

2. SCOTT ADDICT 20 DISC
Hawaii Express-s müügil soodukaga 1839 € / Tavahind 2299 €

Mõlema ratta võrdlus SIIN

* Mõlemad on endurance
* Hinnavahe 400 €
* Kallim süsinik, odavam alumiium
* Kallim Shimano 105 R7000 seeria, odavam GRX RX600 seeria
* Kaaluvahe 1.4 kg kallima kasuks (8.59 kg VS 10.02 kg)


Silma on hakanud jääma ka Canyon rattad, vähemalt veebis säravad kenasti. Eestis kohapeal ei müüda, aga olen nendega FB-s suhelnud. Asjalikud.
Mis natuke silma riivab on rattakeevitus. Jäljed on robustsed...Endurance seerias siis Endurance ja Grail mudelid:

2020 mudelivalik, mis silma jäänud ning mis ootustele vastaks:

1. Canyon Endurace AL Disc 7.0 - Kodukal hind 1499 €

* Kena sinine värv
* AL raami kohta kaal kõigest 8.72 kg
* Shimano 105 R7000 seeria

2019.a valik:

2. Canyon Endurace AL Disc 8.0 - Selle aasta mudel. Hetkel soodukaga 1599 € / Tavahind 1799 €

* Kena punane värv
* AL raam, kaal 8.7 kg
* Shimano Ultegra R8000 seeria

3. Canyon Endurace AL Disc 7.0 - Selle aasta mudel soodukaga 1349 € / Tavahind 1499 €

* Kena sinine värv
* AL raam, kaal 9.1 kg
* Shimano R7000 seeria

2019. Grail mudel:

4. Canyon Grail AL 7.0 - Hind 1499 €

* Kena hõbe või roheline värv
* AL raam, kaal 9.4 kg
* Shimano 105 R7000 seeria

Canyon on valmis ratta posti viskama ja 30 päeva saab testida ja kui ei sobi, siis tagastada, eeldusel, et on puhas ja vigastamata.

Teiste tootjate tegemiste väga kursis pole (järgmiseks vaataks, mida Merida pakub) ehk ootaks mõne asjatundja arvamust, kuidas edasi liikuda või kui keegi end selles teemas ära tunneb, siis iga sõna on teretulnud :)

Kasutaja avatar
ciclismo
Rattur
Postitusi: 211
Liitunud: 03. 07. 2016. 16:12

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas ciclismo » 29. 11. 2019. 19:48

Asfaldil sõiduks sa ei vaja gravel-ratast. Osta maanteeratas. Teiseks, kus Eestis need gravel-teed oleksid, kus sõita tahaksid. Meil on paene pinnas, mitte savi nagu Kansases. 100+ km sõitudeks vajad just madalamat passatkat. Püsti sõites väsib selg kiiresti.

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 891
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas SK » 30. 11. 2019. 09:30

Süsisnikraami peamine hüve pole mitte kergus, vaid elastsus ja vibratsiooni neelamine, samas, kui suurt jäikust nõudvad raamiosad (kael, keskjooks) on väga väändekindlaks tehtud. Süsinikkahvliga alu-raamil pole ka midagi viga, lihtsalt täissüsinik on parem.

Kui plaanid Conti kitsa rehviga mõõda asfaldit kruisida, võtta endurance tüüpi maanteeratas, gravelist pole siis mingit tolku. Graveli point on:
- vähemalt 40mm rehvid
- kergemad ülekanded, et saaks ka metsaradu sõita
- Shima uus siduriga GRX grupp on asjalik, mille lingid on püstisema sõiduasendi jaoks seadistatud
- bikebackingu kompsude või abiraamide paigaldamise võimalused

Ise valisin Merida Silexi just eelpool toodus põhjustel, asfaldi jaoks on maanteekas olemas. Silex on pika ja püstise raamiga, mis on just mugavusele orienteeritud. Paljudel tootjatel on gravel sama geomeetriaga, mis tsüklokas, mis minu jaoks jäi liiga lühikeseks ja sportlikuks.Olen kah 189cm/92kg ja ei taha metsa vahel liialt vibreerida, gravel on rohkem puhkuse veetmise eesmärgiga mitte hambad ristis treenimiseks.

bike349
Rattur
Postitusi: 42
Liitunud: 21. 06. 2013. 13:48

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas bike349 » 01. 12. 2019. 08:57

OK, tõstame Gravel-i kõrvale ja tänud selgitamast AL vs CF raami. Isiklikult mulle ei oma vahet, mis raami materjal on, ma arvan vähemalt. Täna olen sõitnud nagunii AL raami MTB-ga, mis on oma kaalu poolest paras tank.

Kusjuures Merida Silex-t vaatasin kevadel kõige aktiivsemalt, käisin näppimas ja vesistamas, aga siis jäi ost ära. Mis mudeli sa võtsid ?

Sel aastal on nad väljas Mission Road nimelise endurance seeriaga. Sealt minu hinnaklassi kompab Merida Mission Road 400 - Veloplusis hinnaga 1799 €

* AL-raam, kaal 9.68 kg
* Shimano 105 (seeria teadmata, kodukal kirjas pole)



Kui peaksin kohe nüüd otsustama, siis võtaksin oma esimeses postituses välja toodud:

2. Canyon Endurace AL Disc 8.0 - Selle aasta mudel. Hetkel soodukaga 1599 € / Tavahind 1799 €

* Kena punane värv
* AL raam, kaal 8.7 kg
* Shimano Ultegra R8000 seeria


Ülevaated positiivsed, hind meeldiv, aga suurim mure on porikate lisamise võimalus...

camouflage
Rattur
Postitusi: 87
Liitunud: 08. 04. 2016. 07:19

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas camouflage » 01. 12. 2019. 10:47

Alu raami ei vaataks isegi Selveris õlle järel käimiseks ehk kui kunagi müüma hakkad, siis ainuke huviline on Kuusakoski. Mis sel gravelil viga on? Kui palju sa ikka eepilisi 100+ sõite aasta jooksul teed? Tavaline trenn tööpäeva õhtul 2 h. Graveliga kannatab vähemalt üle äärekivide rammida ning kergliiklusteedele on neid ikka isuga külvatud, samuti on porikate kinnitused olemas ja kevad, sügis, talv on need hädavajalikud. Kui ikka novembris külma tuulega tagumiku märjaks viskab, siis on igasugune sõitmine läbi. Mul suvel 30mm tubeless ja sügisest kevadeni 35mm tsüklorehvid ja porikad. Kaalu kuskil 8,8 kg, 105 grupp ehk klassikalistest maanteeratastest omajagu raskem, aga trennirattana väga mugav ning minu sportlike ambitsioonide puhul ei oska enamat tahtagi. Maastikuratas on täitsa vaeslapse rolli jäänud.

mtm
Rattur
Postitusi: 171
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas mtm » 01. 12. 2019. 11:04

1500 eurosest hinnast hakkavad korralikuma rattad pihta aga kokku need veel pandud peamiselt soodsa hinnaklassi juppidest. Canyon Endurace AL Disc 8.0 erineb teistest klass kõrgema grupi poolest ja on seetõttu hea valik. Lisaks on kena värv oluline valikukriteerium ning Mavic Aksium UST jooksudele pidavat GP5000 tubeless kummid ka sobima.

GRX'i sul vaja ei ole, selle eelised lisaks eelmainitud sidurile (ei lase maastikul sõites ketti nii lihtsalt maha tulla) oleks 1x11 käigud (1 hammakaga vändad ja 11-42 ulatusega tagakäikar) aga sul plaanis siledat maad sõita ja ees kahte hammakat kasutada nii et Ultegra on OK.

Porikate pärast pole vaja muretseda. Canyon Endurance'ile saab panna raami ja kahvli külge kinnitatavaid porikaid nagu SKS Speedrocker ja Raceblade Pro XL, Crud Roadracer Mk3 jne. Iseasi palju maantekal porikaid vaja on.

Kui veel raamimaterjalidest siis mu enda gravel on hoopis terasraamiga mis süsinik raamist veelgi elastsem aga pm eluaegne. Kaalub muidugi palju: raam 2,3 ja kahvel 1,6kg kui süsinik oleks 1,2 ja 0,4kg. Hind rohkem süsinikraami klassis. Ehitasin selle just sellepärast, et- vastupidiselt ciclismo arvamusele - Eestis palju gravel teid kus MTB-ga nagu ei taha ja maantekaga ei ole mugav sõita. Ka Tallinna ümbruses.

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2093
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas MK777 » 01. 12. 2019. 11:29

camouflage kirjutas:
01. 12. 2019. 10:47
Alu raami ei vaataks isegi Selveris õlle järel käimiseks ehk kui kunagi müüma hakkad, siis ainuke huviline on Kuusakoski...
Ülecarboniseeritud mõtlemisviisi on alati lõbus lugeda...
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

mlt
Rattur
Postitusi: 29
Liitunud: 05. 04. 2014. 22:16

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas mlt » 01. 12. 2019. 12:50

105 hydro lingist on hetkel vaid 2 põlvkonda ja lingitud Merida pildil ei ole kindlasti vana RS505 link - näpin seda vanemat varianti suht igapäevaselt enda (alu) Cube Nuroadil ja need oleks ka pildil äratuntavalt punnis. Ehk siis alles jääb uuem R7020. Seda vanemat varianti 2019 ja uuematel mudelitel väga ei tohiks ei leida.

Muidu märgiks ära ühe viguri, millele MTB kõrvale graveli hankimisel ei osanud ise kuidagi rõhku panna - toe overlap. Kui sellega kunagi varem arvestama pidanud ei ole, siis ilmselt jõuab õppimise käigus miskit ära lõhkuda ja/või end paaril korral küllili visata. Nuroadil käib aeglasemal/järsemal nikeradmisel ja trackstandil pikk porikas pikki varvast, samas 43mm rehv üksi jätab piisavalt ruumi. Sügisel porikate tagasi kruvimisel tulid ka ärevad hetked mõneks päevaks tagasi. Raam on õiges suuruses, kingal on klots küll tavapärasest vähe rohkem kanna pool, aga see-eest jalanumber pigem väike - 42.

Ja ühe väiksema naginana selgus, et carbonkahvlil ei pruugi olla läbivat auku porika/tule tarvis - liikluses eelistan esituldtuld lenksu asemel madalamal hoida.

Nuroad oli soojemal ajal 43mm tubless rehviga lustimasin, millega muidu 20min tööle-töölt käike sai tundidesse venitada; aeg-ajalt käis külge bikepacking kola; praegu 30mm tubless koos porikate ja pakiraamiga põhiliselt töö-pood-kodu sõitude tarvis.

bike349
Rattur
Postitusi: 42
Liitunud: 21. 06. 2013. 13:48

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas bike349 » 01. 12. 2019. 12:57

Väärt info igaühe sulest. Kasutaja camouflage poolt öeldu haakub täielikult "Graveliga kannatab vähemalt üle äärekivide rammida ning kergliiklusteedele on neid ikka isuga külvatud" - ehk see on tegur, millest üle ei saa. Nii nahhaal 24/7 ma ei ole, et sõiduteel uhaks, aga kui muid variante pole, siis saab ka sealt vajutatud.

mtm, väga head argumendid, tänud!

Mõtteainet on nüüd kõvasti...

Kasutaja avatar
ciclismo
Rattur
Postitusi: 211
Liitunud: 03. 07. 2016. 16:12

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas ciclismo » 01. 12. 2019. 15:21

"Kui ikka novembris külma tuulega tagumiku märjaks viskab, siis on igasugune sõitmine läbi."
Pane mtb soovitatud Raceblade Pro XL-d (ChainReactionCycle € 30.50) alla ja sõit jätkub muretult.
Gravel-teid Tallinna ümbruses ja neist saadavat gravel-fun-i võiks keegi, v-o eraldi postituses tutvustada. Minu nädalavahetuse sõidud on camouflage määratluse järgi kõik eepilised maanteesõidud.
Tallinna ümbruses leidub ainult üksikuid kruusa patch-e. Näiteks Nabala-Metsanurga-Patika. Olen sealt läbi sõitnud. No ei ole mõnus.
Kui gravel, siis kust leida Strade Bianca või Dirty Kanza laadi eepilised gravel-marsruudid? Neid peaks seejuures olema rohkem kui üks. Ühe uuringu järgi on rattaharrastajal keskmiselt 6 sisseharjunud marsruuti. Mulle meeldib rohkem variante.

mtm
Rattur
Postitusi: 171
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas mtm » 01. 12. 2019. 16:57

Et otsustamine veelgi keerulisemaks ajada peab mainima veel titaanraamiga rattaid milledest mõistlikuma hinnaga ehk Planet X Tempest: https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/gra ... es/tempest . See küll rohkem nagu grävel aga saab ka kitsama kummiga sõita ning kinnitused porikate jaoks.

camouflage
Rattur
Postitusi: 87
Liitunud: 08. 04. 2016. 07:19

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas camouflage » 02. 12. 2019. 10:10

eks siin ole siiski irooniaga tegemist, aga kui tõsiselt rääkida, siis hea raamiga ja natuke kehvemate komponentidega ratast saab vastavalt vajadusele järgi aidata kui esimese grupi läbi sõidad, aga kehvema raamiga ratas jääb alati kehvema raamiga rattaks ja see jääb alatiseks hinge kriipima. Ja ükski ratas pole igavene, kunagi müüd ta maha niikuinii maha ning carbon-raami on tunduvalt valutum müüa.

MK777 kirjutas:
01. 12. 2019. 11:29
camouflage kirjutas:
01. 12. 2019. 10:47
Alu raami ei vaataks isegi Selveris õlle järel käimiseks ehk kui kunagi müüma hakkad, siis ainuke huviline on Kuusakoski...
Ülecarboniseeritud mõtlemisviisi on alati lõbus lugeda...

piffik
Rattur
Postitusi: 250
Liitunud: 31. 03. 2011. 10:12

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas piffik » 02. 12. 2019. 17:57

+1 gravelile. Kui ulme maanteeringe ei tee või võistlustel ei käi, siis kindlasti soovitan. Ühest küljest tõesti see, et saad soovi korral asfaldilt kõrvale keerata (sisuliselt cycloka võimekus ju), aga teine teema see, et ka meie krobelisel asfaldil on oluliselt mugavam sõita (hambad nii ei plagise). Et kui P.Pullerits ei ole, kel on kõige olulisem trenni avg km/h, siis võiks kaaluda. Arusaadavalt heal teel kiirus madalam, aga ise vahetasin maanteepüssi graveli vastu ja ei kahetsenud.

bike349
Rattur
Postitusi: 42
Liitunud: 21. 06. 2013. 13:48

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas bike349 » 02. 12. 2019. 19:17

Hakkan vaikselt graveli usku minema samuti. Ei tohiks probleemi olla kui Gravelile need alla kruttida: https://www.bike-discount.de/en/buy/con ... -28-830930 ?

Hetkel Canyoni omadest eelpool kriteeriume arvesse võttes pakub huvi: Canyon Grail AL 7.0

Ei aja ma taga ülimat tippkiirust, kui suudan keskmist kasvatada võrreldes oma MTB-ga, siis olen juba ilusti või sees. Veendumus on, et uus vokk pakub igaljuhul asfaldil rohkem sõidurõõmu kui olemasolev MTB, mis kaalub jumal teab kui palju

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 891
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas SK » 02. 12. 2019. 19:50

No aga milles siis küsimus - toksi aga krediitkaardi numbrid vastavasse lahtrisse ja ratas pannekse varsti teele! :)
Puusse selle valikuga kindlasti ei pane - juba oinasarv annab rattale kaks erinevat iseloomu. Rehve jõuad alati juurde osta. Kui foorumist käiks 3000 arvajat läbi ega sellest valik lihtsamaks ei muutuks, enda tegelikke eelistusi tuleb ikka ise kaaluda.

piffik
Rattur
Postitusi: 250
Liitunud: 31. 03. 2011. 10:12

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas piffik » 02. 12. 2019. 21:21

Kui sa tahad sinna 28mm rehve alla surada, siis võta juba Endurace, sama raha eest 700g kergem. Graveli point ongi laiem rehv (ei pea ilmtingimata kärnane olema), annab pehmust.

mtm
Rattur
Postitusi: 171
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitus Postitas mtm » 02. 12. 2019. 22:07

bike349 kirjutas:
02. 12. 2019. 19:17
Hakkan vaikselt graveli usku minema samuti. Ei tohiks probleemi olla kui Gravelile need alla kruttida: https://www.bike-discount.de/en/buy/con ... -28-830930 ?

Hetkel Canyoni omadest eelpool kriteeriume arvesse võttes pakub huvi: Canyon Grail AL 7.0

Ei aja ma taga ülimat tippkiirust, kui suudan keskmist kasvatada võrreldes oma MTB-ga, siis olen juba ilusti või sees. Veendumus on, et uus vokk pakub igaljuhul asfaldil rohkem sõidurõõmu kui olemasolev MTB, mis kaalub jumal teab kui palju
Kui kindlasti maantekumme tahad kasutada siis hangi topelt jooksud: kitsamad maatee ja laiemad kruusale. Graili all olevate jooksude sisemõõt on 22mm kuhu soovitatakse 35mm ja laiemat kummi ja all ongi 40mm laiad nupukummid. 28mm kummidele soovitatakse kuni 19mm siselaiusega jookse. Teine võimalus on kasutada grävelile mõeldud slickse n. WTB Byway, Panaracer GravelKing vms. milledel küll nupukummidest väiksem maastikusuutlikus aga pinnatud teel kasvatad keskmist võrreldes MTB-ga.

Vasta

Mine “Jalgrattad”