Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

AhtiH
Rattur
Postitusi: 138
Liitunud: 02. 05. 2017. 19:34

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Postitus Postitas AhtiH » 05. 09. 2018. 08:05

erikr kirjutas:TRR on ju ka UCI kategooriaga sõit.
Seal ajavõtt kiipidega.
Dubleeritud kaameratega.
Tulemused tehtud saavad.

MTB võistluste finišiga pole väga mõtet võrdlusi Mihklile tuua.
Kui lendab joonele 30-100 meheline punt kiirusega 50-60, ei pruugi tõepoolest RF kiipidega õiget järjekorda ning tegelikku joone ületamise aega sajandiku täpsusega õigesti ära lugeda.

Tõsi. Minu kirjutis oli mõeldud MTB sõidu teemal aga jäi täpsustamata. Ise maanteed ei talla.

Jats36
Rattur
Postitusi: 263
Liitunud: 21. 07. 2014. 00:02

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Postitus Postitas Jats36 » 05. 09. 2018. 09:59

mi.re kirjutas:Võimalik, et tuleb tõdeda, et sellisel kujul kõiki neid arvestusi me ei suuda pakkuda ja tuleks midagi ära jätta. Olgu selleks siis eraldi Fatbike arvestus või EKT arvestus.
Fatbike sõitjana arvan et võiks kaaluda küll eraldi fatbike arvestuse ära jätmist. MTB rajal suudavad need rattad ilusasti konkureerida mtb-dega. Isiklikult sooviksin ennast leida ja võrrelda suures protokollis selle asemel et olla koos 10-15 sõitjaga väikeses...

toomaspoiss
Rattur
Postitusi: 72
Liitunud: 28. 09. 2009. 13:04

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Postitus Postitas toomaspoiss » 05. 09. 2018. 14:03

Kas keegi oskab öelda, et miks nendel Fättbaikidel eraldi arvestus on? Kas nendega on siis kergem või raskem sõita , kui tavarattad? Või mis värk nendega on? Mul endal sellist toredat ratast pole. Küll aga olen näinud , et mõned kaaluvad alla 10kilo ja maksavad samuti veidi alla 10kilo.
Oleksin tänulik ,kui keegi selle asja mulle selgeks teeks. Seni pole sotti saanud.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6404
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Postitus Postitas KaupoR » 05. 09. 2018. 14:05

need põrisevad mõnusalt
If everything's under control, you're going too slow!

gliff
Rattur
Postitusi: 146
Liitunud: 13. 05. 2013. 16:50

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Postitus Postitas gliff » 05. 09. 2018. 19:24

Tulemused üleval kus? Aerobike lehel küll mitte ei saa viimase võistluse tulemusi ikka lahti teha...
Või osutusid need ka nii valedeks, et võeti uuesti maha? Kui avaldamine veel viibib ja seal vead sees on, ei saa neid enam muuta, kuna reglemendis selleks ettenähtud 6 päeva aega tiksub täis enne. Pealegi laupäeval ei tegele keegi nagunii enam sellega.

mi.re
Rattur
Postitusi: 534
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Postitus Postitas mi.re » 05. 09. 2018. 19:46

gliff kirjutas:Tulemused üleval kus? Aerobike lehel küll mitte ei saa viimase võistluse tulemusi ikka lahti teha...
Või osutusid need ka nii valedeks, et võeti uuesti maha? Kui avaldamine veel viibib ja seal vead sees on, ei saa neid enam muuta, kuna reglemendis selleks ettenähtud 6 päeva aega tiksub täis enne. Pealegi laupäeval ei tegele keegi nagunii enam sellega.
Fakto sõidu tulemused on Fakto sõidu all: http://www.aerobike.ee/index.php?option ... 42&lang=et

gliff
Rattur
Postitusi: 146
Liitunud: 13. 05. 2013. 16:50

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Postitus Postitas gliff » 05. 09. 2018. 20:04

Sinna ei teadnudki vaadata. Eeldasin, et maanteekarikasarja teiste etappidega samal lehel on ka näha.

mi.re
Rattur
Postitusi: 534
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Postitus Postitas mi.re » 11. 09. 2018. 12:45

Nonii,
tolm on vaibunud ja loodetavasti emotsioonid lahtunud. Nüüdseks on juba jupp aega ka protokollid kenasti korras olnud ning enamikule ebaõiglaselt autasust ilma jäänud sportlastele auhind kätte toimetatud. Tõsi, üks medal ootab veel omanikule kätte toimetamist. Kui aga siin on keegi veel, kes jäi ajavõtu eksimuse pärast medalist ilma, siis andke palun teada. Siinkohal pean silmas neid, kes jäid medalist ilma selle tõttu, et vea tõttu neid ei kutsutud poodiumile. Ei pea silmas neid, keda kutsuti poodiumile nagu kord ja kohus, ent keda autasutamisel ei viibinud.

Kokkuvõttes soovin aga tänada kõiki osalejaid toreda hooaja ja toreda Fakto sõidu eest. Õppides vigadest, siis järgmisel aastal me koondautasutamist enam kohe peale viimast etappi ei tee. Autasustamine peab toimuma mitte enne kui päev hiljem. Siis on kõigil aega rahulikult protokolle vaadata ja potentsiaalseid vigu elimineerida. Samuti on mõistlik ilmselt kõikvõimalike arvestuste hulka vähendada. Näiteks ei pruugi olla mõistlik pidada MTB rajal eraldi Fatbike arvestust. Osalejate arv Fatbike sõidus on üsna tagasihoidlik, ent see lisab ja komplitseerib omajagu ajavõtu ja sekretariaadi tööd ning seetõttu suurendab vigade ohtu kõigis kategooriates. Ilmselt tasub meil kaaluda ka kiibiga ajavõttu MTB rajal, kuigi siis on murekoht, et kuidas saada kiiresti EKT protokollid. Kui on kaks eri ajamõõtjat ja kaks eri süsteemi, siis ei pruugi EKT tulemused kiiresti ja veatult ikkagi tulla.

Lõpetuseks väike selgutus rubriigist "kust tuleb tolm ja kuhu kaob raha". Teisisõnu, ülevaade sellest, kui suur hulk inimesi tegelikult pingutas selle nimel, et Fakto sõit teoks saaks. Alt vedas meid küll ajavõtt, kuid ka kõigi ülejäänute jaoks, kelle roll toimis viperusteta, on ajamõõdust tulenevaid ainult hävitavaid arvustusi teinekord raske lugeda. Igal juhul ülevaade Fakto sõidu personalist võistluspäeval:

32 AeroBike põhitiim
3 Kohtunikku autos
3 Kohtuniku autojuhti
2 Motokohtunikku
1 Võistlussekretär
11 Motomeest
3 Pilootauto juhti
5 Meditsiiniteenistujat
5 Ülekandetiimi liiget
2 Fotofiniši/ajavõtu kohtunikku)
7 Kollase lipu ja vilega suunajat
4 Linnaku toitlustajat
2 Ülemiste city projektijuhti
2 Tervisesõidu rühmajuhti
3 Kaubandustelkide kaupmeest
2 Peningi ergutuspunkt
6 Vaida ergutuspunkt
7 Jüri ergutuspunkt
8 Hansaviimistluse ergutuspunkt MTB rajal
1 Fotograaf
1 Pressiesindaja (Ei viibinud linnakus, ent koostas peale sõitu pressiteated)
1 Kemmerling transpordimees
1 Peakorraldaja

Kokku 112 inimest.

Eelneva loetelu sisse ei ole arvestatud neid, kes tegelesid küll Fakto sõiduga, ent oleksid nii või naa olnud sellel päeval samal positsioonil. Näiteks My Fitness Ülemiste personal, kes võimaldas võistlejatel pesemas käia, ent kes polnud kohal otseselt ja ainult Fakto sõidust lähtuvalt. Samas sisse on arvestatud kõik inimesed, kes pidid mingi ekstra ülessande sellel päeval täitma, mida nad ilma Fakto sõiduta poleksid teinud. Näiteks Kemmerling transpordimees. Samuti ei ole siia sisse arvestatud võistluspäevale eelneva ettevalmistusega tegelenud inimesi, kes võistluspäeval polnud ametis. Näiteks Ülemiste city haldusmees, kes küll tegeles päris kõvasti ürituse ettevalmistamisega, ent kellel polnud võistluspäeval kohapealset rolli. Seega vahetult võistluspäeval tegeles Fakto sõidu töös hoidmisega 112 inimest. See on 1 korraldaja ca iga 7 osaleja kohta.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 1974
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Postitus Postitas UrmasL » 11. 09. 2018. 14:36

mi.re kirjutas: Fakto sõidu tulemused on Fakto sõidu all: http://www.aerobike.ee/index.php?option ... 42&lang=et
See on küll ilmselt minu personaalne probleem, aga Aerobike ürituste registreerimisel lisatud ettevõtte spordiklubi pole protokollis kajastatud. Paistavad ainult registreeritud tiimid? Meil on ettevõtte spordiklubis selline osalustasude kompenseerimise reegel, et võistleja peab olema lõpuprotokollis leitav koos esindatava spordiklubi nimega.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11349
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Postitus Postitas erikr » 11. 09. 2018. 20:21

mi.re kirjutas: Ilmselt tasub meil kaaluda ka kiibiga ajavõttu MTB rajal, kuigi siis on murekoht, et kuidas saada kiiresti EKT protokollid. Kui on kaks eri ajamõõtjat ja kaks eri süsteemi, siis ei pruugi EKT tulemused kiiresti ja veatult ikkagi tulla.
Kiibimeestel on live võimalus juba aastaid olnud. Ehk tulemused reaalajas. Tuleb viimane üle joone, on kõik kirjas (kui pole kellegagi juhtunud tehnilist viperust joone ületamise registreerimisega). Fail e-mailiga kokkulepitud e-maili aadressile (teisele ajavõtjale). Teine ajavõtja saab põhimõtteliselt MTB sõidu tulemused koondprotokolli laduda enne kui MNT sõidu start on antud. See siis selline naivistlik 21. sajandi Eestis vabalt teostatav ideaalstsenaarium.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

mi.re
Rattur
Postitusi: 534
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Postitus Postitas mi.re » 11. 09. 2018. 21:17

erikr kirjutas:
mi.re kirjutas: Ilmselt tasub meil kaaluda ka kiibiga ajavõttu MTB rajal, kuigi siis on murekoht, et kuidas saada kiiresti EKT protokollid. Kui on kaks eri ajamõõtjat ja kaks eri süsteemi, siis ei pruugi EKT tulemused kiiresti ja veatult ikkagi tulla.
Kiibimeestel on live võimalus juba aastaid olnud. Ehk tulemused reaalajas. Tuleb viimane üle joone, on kõik kirjas (kui pole kellegagi juhtunud tehnilist viperust joone ületamise registreerimisega). Fail e-mailiga kokkulepitud e-maili aadressile (teisele ajavõtjale). Teine ajavõtja saab põhimõtteliselt MTB sõidu tulemused koondprotokolli laduda enne kui MNT sõidu start on antud. See siis selline naivistlik ideaalstsenaarium.
Võistluse aegsed LIVE tulemused on teoreetiliselt ka Aivo Maripuul olemas ning laias plaanis peetakse siiski Aivo Maripuud Eesti kõige kõrgema tasemega ajamõõtjaks. Seetõttu on palju aastaid just tema mõõtnud EMV aega nagu ka kõigi rahvusvaheliste võistluste aega. Samas, nagu Fakto sõidul mitmel korral tõestatud, siis pagunitest õlgadel ja teoreetilisest projekti teostatavusest ei piisa.

Tegelikult ei olnud Fakto sõidu probleemide ahel niipalju tingitud ajamõõtmisest kui sellisest, vaid andmetöötlusest. Korrektne finišisalvestus, kus on näha millal keegi lõpetas, on ju olemas.

Nagu võistlussekretär mulle selgitas, siis mingil põhjusel arvutas tarkvara koondtulemusi põhimõttel 6 parimat tulemust 7-st. Minusuguse arvutivõhiku jaoks tundub see pisike viga, mida võiks saada kergesti valemis muuta. Kui seda aga muutma hakati, siis mingil põhjusel läks kogu süsteem lolliks. Võistlejate numbrid, nende ees ja perekonnanimed läksid omavahel nihkesse - hunnik pudru ja kapsaid, mida ei suudetud enam lennust lahendada. Lõpuks ei jäänudki muud üle, kui koondpunktid autasutamise jaoks arvutati käistsi kalkulaatori ja Exceliga. See võttis aega, ent vähemasti selles plaanis päästis päeva, et koondautasutamine toimus. Tõsi, kahjuks siiski tehti käsitsi kiiruga arvutades ka mõned vead, mistõttu paaris klassis jäi õige inimene poodiumil käimise aust ilma, ning sellest on ääretult ääretult kahju :/

Ajavõtuteenusel on laias plaanis kolm tahku - andmete sisse võtmine, mis lähtub sekretariaadi tööst. Vahetu ajavõtt, mis on vaat et päeva lihtsaim osa ning hilisem andmete töötlemine. Muide asja kiirendaks ja vigu vähendaks kõvasti, kui sulgeksime sekretariaadi 1,5h enne starti, nii nagu see kunagi oli. Samas võistlejate surve tulla pigem hiljem kui varem on tohutu ning sealt lähtuvalt oleme murdunud ning lubanud kuni stardini numbrite väljastamist ja kohapeal registreerimist. Teatavasti Haanjasse kohale sõitnud inimesele on jube keeruline öelda, et sorri, sa enam starti ei saa, kuni stardini on veel tund aega. See on inimestele üsna mõistmatu ja toob kaasa meeletu kriitika korraldaja aadressil. Teisalt muidgi võimaldaks enne starti rahulikult andmeid kontrollida ning paljud protokollivead jääksid olemata.

Aga kiipidest veel - nimelt palju näevad kiipe kui võluvõtit kõigi tulemuste probleemide lahenduseks. Kogemusest võin öelda, et nii see pole. Teatavasti Filter Temposarjas ja Läti Filter Velokauss sarjas kasutame kiipidega ajavõttu. Pea iga etapi järel saan aga mõned kirjad, kus keegi on tulemustest puudu või midagi on valesti, kuigi ajamõõtja on ju sama kui näiteks Estonian Cup sarjas. Veelgi enam, Iklas toimub meil juba kolmandat aastat ka Filter Velokauss sarja koondautasutamine. See on oma olemuselt üsna sarnane olukorrale, kus Fakto EKT sõidul oleks eri distantsidel erinev ajamõõtja, sest Läti Filter Velokausi etappe mõõdab Läti ajamõõtja, Ikla finaali aga Tolknet. Samas Velokaussi autasutamine toimub Iklas ning peab hõlmama ka Ikla punkte. Mõnes mõttes on olukord isegi lihtsam kui oleks EKT sõidul, sest läti nelja varasema etapi tulemused ja punktid on aegsasti enne võistluspäeva olemas, mistõttu on ajamõõtjatel sisuliselt piiramatult aega nende oma süsteemi integreerimiseks. Lõpptulemus on aga alati olnud üle kivide ja kändude. Koondtulemused on meil ka Velokaussi autsautamisel viibinud, need on sisaldanud vigu ning segadust on olnud täie raha eest. Ka pole me Velokausil pääsenud hilisemast vigade parandusest ehk õigetele omanikele medalite koju järgi saatmisest.

Kokkuvõttes, tuginedes 200 võistluselisele korraldajakogemusele, tundub mulle, et nii vastutusrikast asja kui koondautasutamine ei saa lihtsalt kohe peale etappi teha. On see ajavõt kiipide või fotofinišiga, vahet ei ole - vigu tuleb ikka. Vigu välistab vaid see, et tulemused pannakse enne kõigile vaatamiseks ülesse ning siis saab igaüks aegasti oma kontrolliva pilgu neist üle lasta.

Näiteks Faktol oli suisa lust teha Filter Temposarja koondautasustamist - paberipakis sobramise asemel oli ees konkreetne ettevalmistatud ja võistlejate enda poolt kontrollitud koondtulemustega autasutavate nimekiri. Ei mingeid vigu ega segadusi ega lehekülgde pikkuses protokollis orienteerumist. Sama tuleb teha ka Maanteekarikasarja autasutamisega või alternatiivina minna tõesti seda teed, et finaal ei anna enam sarja punkte.

Tõsi, eraldi autasutamise puhul jääb igipõline küsimus, et kas näiteks Tartu kandi rahvas sõidab Tallinnasse medali järgi? Kui autasutamine toimub nädala sees, siis tõenäoliselt mitte. Kui aga autasutamine toimub nädalavahetusel, siis suure tõenäosusega toimub kuskil samal päeval juba ka järgmine võistlus ning ei pruugi olla samuti mahti autasutamisele tulla. Kunagi muide pidasime eraldi autasutamise üritust. Mul on hästi meeles Stockmannis toimunud tseremoonia, mis pädis sellega, et üle poolte poodiumiastmete olid tühjad. Kusjuures veelgi enam, neist vähestestki välja läinud medalitest käis "sama mees 10 korda" poodiumil, võttes vastu M-U15 medalitest kuni M70 medalini.

Eelkirjeldatud formaadis autasutamise puhul on mul aga enim kahju just nendest võitjatest, kes seda hetke poodiumil väärtustavad ja kelle jaoks see on hooaja üks tipphetkedest. Kui poodium on tühi ja viimaste vanuseklasside ajaks ka poodiumi esine tühi, sest kõik need, kes oma medali kätte on saanud, on kohe ära läinud, siis ei riku see nende võistlejate jaoks sugugi mitte vähem emotsiooni kui vead protokollis.

Vasta

Mine “Filter Maanteekarikasari 2018”