3. leht 3-st

Re: tartu rattamaraton

Postitatud: 26. 09. 2014. 22:14
Postitas rla
Olen minagi üks nendest kes aastaid tagasi (2009) esimene kord TRM-ile (ja üldse oma esimesele maastikusõidule) minnes mõtles sõita sileda kummiga kus max lubatud rõhk sees. Rattale (Sarda Eldorado) said alla poolslikid Silento II. Nendega sai siis heinamaal ja poristel lõikudel korralikult uisutatud (need olid hommikusest kastest veel märjad). Kuigi jah, kruusa peal sai selgi võetud 2000+. Alguse poole (enne Harimäge) läks ühel kurviga laskumisel ratas käest ja sõitsin võssa. Minu võssaragistamine ehmatas kõrval sõitjat, kes tahtis mulle pööramiseks ruumi teha, aga kukkus päris õnnetult keset rada pikali. Olime grupi peas ja selline järsk takistuse ilmumine keset rada ei olnud hea, osa sai sõita samasse võssa, kust minagi rajale lisa võtsin.

2010 sai sõidetud samade kummidega. Nii kopp ees polnud rattasõidust veel varem olnud kui peale seda sõitu. 2011 sain uue ratta (all Merida "standard" MTB kummid). Hulga aega oli n.ö sileda kummi tunne sees, et ratas võib pidevalt kurvis käest minna. Minul kulus 2 aastat, et õppida ära kasutama karvasema ja laiema kummi eeliseid: vähem pidurdamist kurvis, kiviklibule ja lahtisele liivale otse peale lendamist, st. kõike mis vähendab vajadust pidurdamiseks ja pärast hoo uuesti üles kiirendamiseks. Minul on tulemuseks olnud hulga stabiilsem pulss, vähem soojuseks pidurdatud watte, vähem lihasväsimust, parem liikumine grupi tempos ja kõvasti paremad kohad. Hetkel on rattal (26") all 2.1 Ralph.

Teine asi (ei ole kummiteema, aga seostub) on mõnede sõitjate väga kõrge sõiduasend (näeb rohkem tagapool). Sõidetakse kõrge raiser lenksuga, all on 100+mm vedruamort, stemmil on max kogus seibe all (nii nagu poest tuleb). See + sile kummivalik ei saagi kurvides eriti stabiilne olla. Sõiduasendi madalamaks kruvimisega (seibid stemmist ülespoole, sirge lenks) saaks stabiilsust juurde. Kergem sõitja võiks loobuda 3kg kaaluvast vedrukast.

Re: tartu rattamaraton

Postitatud: 27. 09. 2014. 05:36
Postitas Erx27
Indreq kirjutas:Kusjuures tihtipeale need kes kommentaarides pärast ausalt tunnistavad oma vähest treeningmahtu, sõidavad ise esimese 20% sisse... Aga kui veidi provotseerida, siis kui palju peab treenima ja kui palju eri rajakatetel võistlema et arvamus autoriteeti kandma hakkaks?
Minu jaoks ei pea olema ühtegi kilomeetrit läbinud, et autoriteeti kanda. Lihtsalt peab olema vastupandamatu soov kogu aeg seletada. See on iga harrastusega nii. Mõned peamiselt sõidavad ja mõnikord seletavad, teised seletavad ja aeg-ajalt sõidavad. Mõned ei seleta kunagi midagi. Need kes väga kaua alaga tegelenud on jõuavad guru faasi kus kogemustest saavad mälestused. Siis saab lõputult seletada, küüniliselt kommenteerida või vihaselt vait olla.

Samas ma usun, et nii ongi normaalne. Isegi hea. Sellised arvamused aitavad uutel alustajatel hakkama saada. Sest mis abi on mul teadmisest, et Superman paneb keebi selga ja lendab? Kui ma keebiga maja katuselt alla kargan saaksin parimal juhul Darwini auhinna. Palju kasulikum on teadmine, et naabri Kolja pani õlle järgi minnes mütsi pähe. Järelikult on külm (või tal pea valutab).

See siis minu pingutus murdmaks end seletajate ridadesse.
PS! Hoolimata väikesest treeningmahust ma esimese 20% sisse ei sõitnud (või siis ei oska arvutada).

Re: tartu rattamaratoni kummivalik

Postitatud: 27. 09. 2014. 10:43
Postitas riho
Tr11 kirjutas:2. Kui MTB sõidutehnika poole pealt üht-teist kogunenud, noh näit aasta-paar maratone sõidetud ja silmis paljunäinud pilk, siis võiks vähemalt kuiva ilma korral ka esirehvi väiksema veeretakistusega (ja pidamisega) valida, näit nii esimeseks, kui tagumiseks rehviks paar Race King'e või Fast Trak'e või Maxxis Ikon'eid või Smart Sam'e või ka kombineerides - taha Race King, ette Fast Trak või Ikon. Variant nr 2-ga võiks hallide rinnakarvadega MTB-hunt, kes tahab kindla peale minna, nii kuiva, kui märja ilmaga hakkama saada.
Mina tõstaks ikka karvasema kummi ette ja siledama taha. Esimene ratas on see mis juhib ja Sind püsti hoiab. Kukkumine saab tavaliselt alguse esiratta alt minekust kas kurvis või rööpast välja ronimisel. Seega esirehv peab pidama ning tagarehv kergelt järgi veerema.

Re: tartu rattamaratoni kummivalik

Postitatud: 27. 09. 2014. 12:52
Postitas Tr11
riho kirjutas:
Tr11 kirjutas:2. Kui MTB sõidutehnika poole pealt üht-teist kogunenud, noh näit aasta-paar maratone sõidetud ja silmis paljunäinud pilk, siis võiks vähemalt kuiva ilma korral ka esirehvi väiksema veeretakistusega (ja pidamisega) valida, näit nii esimeseks, kui tagumiseks rehviks paar Race King'e või Fast Trak'e või Maxxis Ikon'eid või Smart Sam'e või ka kombineerides - taha Race King, ette Fast Trak või Ikon. Variant nr 2-ga võiks hallide rinnakarvadega MTB-hunt, kes tahab kindla peale minna, nii kuiva, kui märja ilmaga hakkama saada.
Mina tõstaks ikka karvasema kummi ette ja siledama taha. Esimene ratas on see mis juhib ja Sind püsti hoiab. Kukkumine saab tavaliselt alguse esiratta alt minekust kas kurvis või rööpast välja ronimisel. Seega esirehv peab pidama ning tagarehv kergelt järgi veerema.
Lugupeetav, loe palun mu postitus uuesti läbi ja vaata variante 1a ja 3.

Re: tartu rattamaraton

Postitatud: 27. 09. 2014. 14:47
Postitas rai66
Mul on ees siledam ja taga uuem, kuna eelmine tagumine läks läbi.Rööpast väljumisel tõstan esiotsa üles. Hea mäest üles vändata ja kui siledal väga porine, lasen tagarattal :lol:

Re: tartu rattamaraton

Postitatud: 19. 09. 2015. 14:03
Postitas Tr11
Aeg jälle kummitamiseks. Postimehes TRM teemalised nõuanded jm

Rattamaraton pakub naeru läbi pisarate
Kett läheb katki siis, kui see on kas valesti paigaldatud või liiga kulunud või on kasutatud vale käiguvahetust. Kui rakendada käiku vahetades liialt jõudu, eriti tõusul, ja seejuures osav ei ole, võid tahes-tahmata keti pooleks tõmmata.

Rehv läheb enamasti puruks seetõttu, et ette jääb terav kivi, sõidetakse suure kivi või juurika otsa, mis põhjustab läbilöögi, või on rehvis liiga väike rõhk. Harrastajal, kes kaalub kuni 85 kilo, võiks rõhk rehvides olla 2,2-2,5 baari, osavamal sõitjal taga 2,0 ja ees 1,9. Tipud kasutavad väiksema rõhuga rehve, et saada parema veerevuse. Kui rehv on liiga täis, põrkab see maastikul palju ega veere hästi edasi.

Ka paksu mustriga rehv takistab veerevust, sest Tartu rattamaratonil on rohkelt kruusateid. Paks muster on mõeldud rohkem mudasõiduks. Kui rattamaratoni rajal on mõned mudased kohad, siis seal tuleb sõita lihtsalt vaiksemalt.

Soovitan rattamaratonile kaasa võtta pumba, varurehvi, ketikeeraja ja ketiluku. Loomulikult süüa-juua. Hommikul õlitage puhas kett ära ja siis starti – ega seal muud olegi.
Kommentaariks, et ma ise küll varurehvi ei viitsi
kaasas vedada, khm, arvan, et äkki aitab tagavara sisekummist küll.

Re: tartu rattamaraton

Postitatud: 19. 09. 2015. 14:19
Postitas Miki-Hiir
Tr11 kirjutas:Kommentaariks, et ma ise küll varurehvi ei viitsi kaasas vedada, khm, arvan, et äkki aitab tagavara sisekummist küll.
Ma võtan varulohvi.