2. leht 2-st

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 21. 07. 2016. 22:54
Postitas Nominative
Lisan ka oma mõtted. Ega oskused ei pruugi tulla nii kiirelt. Kõik oleneb, kuidas endal 'mindset' on ja kui julgelt tehnilistele kohtadele peale lendad. Ma ise olen selles mõttes adrenaliinihull ja tehnilisi kohti nühin nii kaua, kuni need välja tulevad. Ma küll ei tea aga ma pakun, et Martin Loo harjutab ka ühte võistlusrada kindlasti mitu korda, enne kui mingid tehnilised kohad käppa saab. Ega nii ei saagi olla, et lendad täie pasaga tundmatusse. Peab üle tsekkama ja läbi sõitma.

Lisaks oleks kindlasti paljudel harrastajatel abi sellest, kui keegi reaalselt metsas näitab kuidas mingeid tehnilisi kohti sõidetakse. Seda vist äkki Tervisesport ja Sportlove juba teevad? Põhimõtteliselt on sul vaja kahte oskust - tasakaalu ja julgust perse sadula taha viia järsu laskumise korral ja raisk toimib noh :D Igaljuhul tasapisi harjutades tulevad lõpuks kõik kohad välja, lihtsalt küsimus ongi kas sa ise seda reaalselt tahad või tahab seda sinu vanaema :)

Ma olen maastikurattaga sõitnud 2-3 aastat ja ma pakun, et olen osalenud max 10-l Kolmapäevakul. Esimene Kolmapäevak oli mul vist Kroodil, no raibe oli raske rada ja junn oli jahe aga iga ringiga läks aina paremaks :) Eilne Pirita rada oli ikka ülikõva, ma kusjuures ootasin ka veits sellist lihtsamat 'männikäbi' sõitu nagu kalari ülevalpool mainis aga mida rada edasi seda vägevamaks läks. Ahjaa ja lisaks ei pea ülijörm ratas olema, piisab täiesti tavalisest 500 eurosest junnist nagu mul ;)

Head harrastajad, tulge ikka metsa ja kasvõi vaadake, kuidas rahvas sõidab mingeid kohti ja harjutage juurikas juurika haaval. Oskused tulevad ja varsti panete ise ka tehnilised kohad rahulikult ära ja siis ei pea enam maratonisõitudel natuke tehnilisematel lõikudel ikalduma.

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 22. 07. 2016. 09:00
Postitas piffik
Sõiduoskuse arendamise seisukohalt oleks abiks, kui oleks rajakaart nädal enne valmis, et saaks proovida ja harjutada. Ise mäletan mingit aastatetagust Kakumäe etappi (mis suht hooaja alguses ka), kus esimesel eelproovimisel tundus (korraldati tutvumispäev), et üldse sõita ei kannata. Sai mindud veel teist korda proovima, kus juba enamvähem tuli välja. Kolmandal korral ehk päris võistlusel sai juba probleemideta lasta. Ilmselgelt olin sellise arenguga ülimalt rahul.
Võistluspäeval algajal väga keeruline seal rahulikult proovida, teised kiiremad juba võistlevad, kellel ei ole ilus jalus töllerdada. Aega ka ju eriti ei ole, tööinimene päris 5-ks kohale ei jõua, soojendusring võtab aega, lisaks peab võistlus ka ajapiiresse jõudma. Aeglasematel võtab sõit ju 1,5h ja rohkem.

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 22. 07. 2016. 09:26
Postitas arnea
piffik kirjutas:Sõiduoskuse arendamise seisukohalt oleks abiks, kui oleks rajakaart nädal enne valmis, et saaks proovida ja harjutada.


See ei ole päris täpne. Rajakaardi kättesaadavus _enne_ võistlust oleks abiks tulemuste jaoks. Siis saaks enne võistlust trenni teha ja oma parima soorituse ajastada võistluspäevale. Aga sõiduoskusi saab edukalt arendada proovides ja harjutades ka peale võistlust. Ja kuna kolmapäevakute idee on just arengut soodustada (läbi mängu aka võistluse), siis on see minu meelest igati ok kui kaarti alati enne pole.

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 22. 07. 2016. 10:54
Postitas MarttiM
Tutvustussõit enne kolmapäeva oleks mõistlik lahendus. Vastuargumendid on teada ja eks see jääb edaspidigi sõltuma korraldajate konstruktiivsusest. Mõned korraldavad, mõned peavad rajaga tutvumist lausa tabuks, mõnda metsas kohates tunned ennast lausa kutsumata külalisena. Mulle lihtsalt meeldib erinevatel radadel sõita ja olen tavaliselt tutvumispäeva kasutanud laiemalt piirkonnaga tutvumiseks. Sellest on saanud meeldiv traditsioon. Üldiselt on kolmapäevakute rajad ju sellised, et keskmiselt tehnilisel sõitjal piisab nn raja lugemise oskusest ja erinevatel radadel talletatud oskustest. Jäävad isiklikud foobiad, minul nt dropid ja järsud pöörded laskumistel. Nii ka seekord oli mul ainuke element mida proovima pidi see liivane suht järsk tagasipööre. Sellega seoses meenus Andre juttu lugedes Glehni lossi juures asuvav pöördega laskumine ja trepi laskumne, mille puhul läks mul ikka mitu aastat enne kui ma need ära sõitsin. Ka sellest Pirita kiviseinast alla sõitmine (mitte kõrvalt) oli kugi teema. Aga kui ma need ükskord ära tegin olin selles ka 100% kindel.

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 22. 07. 2016. 11:26
Postitas Mati
MarttiM kirjutas:Tutvustussõit enne kolmapäeva oleks mõistlik lahendus. Vastuargumendid on teada ja eks see jääb edaspidigi sõltuma korraldajate konstruktiivsusest. ...
Korraldajana natuke siin kommenteerin, eelkõige "konstrutiivsuse" osas. Millest sõltub tutvustamise võimalus?
1. Kas rajal saab sõita 100% suvalisel ajal?
2. Kas rada on 100% valmis?
3. Kas korraldajatel on aega?
4. Kas on õiglane anda teatud hulgale eelis?
5. Kas võib tekkida isu rada modifitseerida? (kahjuks sel aastal Kakumäel reaalne probleem).

Seega ma näen, et siin on argumendid olemas ja konstruktiivsus ei sõltu alati ja ainult korraldajatest! Korduvalt läbitud teema ja palume mõistvat suhtumist!

PS! Iga kord on võimalik peale etappi käia ja nühkida sama rada selleks, et oma tehnilisi oskusi teravdada. Kakumäe rajal, nt on tehnilisemad kohad ... päris rohtu kasvanud! Wazzap?

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 22. 07. 2016. 11:36
Postitas miilits
Avatud raja sõite on piisavalt, Marimetsa Kapil, EC-l, Mtbestil. Kolmapäevaku võlu ongi see, et ei tea mida oodata. Vead kohale, teed soojendus/tutvumis ringi. Lööd kõhklema, siis mõtled, et nahh ronisin kohale (mis on aja ja rahakulu vahest :D ) ning ei anna alla ja teed sõidu ära :D Eelmisel aastal oli omal korduvalt nii. Mulle kolmapäevaku stiil sobib. On kergemaid ja raskemaid radu, selles ongi võlu. Lühike, tehniline ja kogemusi andev sari.

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 22. 07. 2016. 11:45
Postitas aif
Mati kirjutas:
5. Kas võib tekkida isu rada modifitseerida? (kahjuks sel aastal Kakumäel reaalne probleem).


Pirita teemas küsiks et kes krrt ja miks eemaldas kuskil 18:00 paiku esimesel jõeäärsel jupil olnud pisikeselt liivatõusult seal olnud palgi?

aif

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 22. 07. 2016. 11:58
Postitas AndreK
Pirita kohapealt veel niipalju selgituseks, et on üldse ime, et meil lastakse seal võistluseid korraldada. Tegemist Natura 2000 kaitsealaga ja see on pikem lugu ning hõlmab endas pikki koosolekuid ja jalutuskäike metsa vahel koos vastava institutsiooni spetsialistega, kus oleme suutnud lõpuks tõestada, et jalgratas ei ole loodusele kõige hirmsam asi. Me ei tahaks seda status quod rikkuda ja rajale eelnevalt lisa koormust anda. Samuti oleme osasid elemente teadlikult "puhkama" pannud, et nad taastuks ja ei saaks liigseid läbimise arve.

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 22. 07. 2016. 15:08
Postitas guidomukk
raikzz kirjutas:Aga pirita rajast siis endale meeldis eelmise aasta rada isiklikult rohkem, võibolla sellepärast, et jalad olid juba stardist täiesti nuudlid all ja ilmselt tänu sellele suutsin kivilaskumisel selle hooaja suurema käbla ka panna kui lenksuga puud riivasin ja see lenksu risti viskas misjärel suure kaarega nägu ja õlg ees alla potsatasin ja ratas selga kukkus :lol: :lol:


sellist masohismi mina ei mõista. Ükski selline kukkumine pole minul lõbus veel olnud.

aga kolmapäevakud ajavad oma asja ja hästi nad seda teevad, tase on muutunud meeletult. Olen mina ka nuusutamas nende radasid käinud kas võistluse päeval, või järgmisel päeval ja mõne koha peal pead vangutanud et kuidas kurat nad selle ära sõidavad. Võib olla number peal adrekaga saaks mõne koha tehtud, kuid tase on ikka juba võimas.
Ja nagu öeldud juba. Põld on lai..valikuid on radade osas äärmusest äärmusesse. Ei saa nõuda et kõik oma rajad sinule kujundaks.
Minu viimaste aastate lemmik rajad asuvad Rakkes ja Paliveres..igaühele oma. Iga aastaga oskused paranevad, äkki tuleb ka minule päev mil Kolmapäevakuid nautima saan hakata, kui nad muidugi selleks ajaks kurat teba kuhu edasi arenenud ei ole..:)

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 22. 07. 2016. 22:09
Postitas erikr
AndreK kirjutas:Pirita kohapealt veel niipalju selgituseks, et on üldse ime, et meil lastakse seal võistluseid korraldada. Tegemist Natura 2000 kaitsealaga ja see on pikem lugu ning hõlmab endas pikki koosolekuid ja jalutuskäike metsa vahel koos vastava institutsiooni spetsialistega, kus oleme suutnud lõpuks tõestada, et jalgratas ei ole loodusele kõige hirmsam asi. Me ei tahaks seda status quod rikkuda ja rajale eelnevalt lisa koormust anda. Samuti oleme osasid elemente teadlikult "puhkama" pannud, et nad taastuks ja ei saaks liigseid läbimise arve.


Jah. Rattavõistluste korraldajad on pidanud KOV-i keskkonnaametnikule raja ette näitama nii enne võistlust kui peale seda.
Ikka veel ei saada aru, et eksisteerib tonnide viisi igasugu asjaolusid ja piiranguid, millega etapi korraldajad arvestama peavad. Vaid Kolmapäeval on kõik märgid väljas, ja teil 4 tundi aega. Et saada kogeda seda parimat, mida etapi korraldaja soovib pakkuda. Selleks on Kolmapäevak. Kõik muu on boonus. Alati boonust ei saa. Võiks muust elust juba tuttav asjaolu olla.

gpx - olen nii lasknud endale saata kui ka jaganud nii privas kui avalikult. Kui on vähegi keerutavam rada (enda kogemusest Keila-Joa, Tähetorni), pole sellest gpx-st suur tolku midagi. Garmin/Polar/Suunto/Endomondo/Strava/Garminconnect/millal gpx alus sõideti/millal gpx järgi üritatakse sõita. Summaarsed erinevused on lõdvalt 10-30 meetrit. Olen ise loobunud Keila-Joal joone järje ajamisest, silma järgi oli pidevalt viga ca 25 meetrit.

Ahjaa - mis keskkonnaametnikule kõige vähem meeldib - te ei oska pidurdada. Rattaga on täpselt sama kui autoga - kui tagaratas on juba lohas, pole pidurdamisest enam juttugi. Kaabite aga pinnast lahti ja rada renni. Keskkonnaametnik ütleb neljapäeval, et kuulge - esmaspäeval oli siin sammal, aga täna on 2-vaksa sügavune kraav... Mis ma pean tädile ütlema?

Seega - garanteeritud on tähistatud rada ja ajavõtt kolmapäeval kl 17-21. Tagajärgedega tegeleb korraldaja.

Kõik muu on boonus.
Kui boonust ei anta - ju selleks on põhjus.
Kui boonust antakse - viisakas on tänada...
Nõuda boonust - get real... mitte selles sarjas...

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 23. 07. 2016. 06:37
Postitas risto999
Ahjaa - mis keskkonnaametnikule kõige vähem meeldib - te ei oska pidurdada. Rattaga on täpselt sama kui autoga - kui tagaratas on juba lohas, pole pidurdamisest enam juttugi. Kaabite aga pinnast lahti ja rada renni. Keskkonnaametnik ütleb neljapäeval, et kuulge - esmaspäeval oli siin sammal, aga täna on 2-vaksa sügavune kraav... Mis ma pean tädile ütlema"?

Millal rattale ABS peale aretatakse?

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 23. 07. 2016. 09:15
Postitas rai66
Pidurid on kiiruse surm. Ja nagu rullnokad ütlevad, et pidurid on ainult kus...l käimiseks :lol:

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 23. 07. 2016. 17:29
Postitas MarttiM
IMHO igati normaalne praktika, et keskkonnainspektorid niiviisi talitavad ja ka see, et korraldaja peab vajadusel tegema pärast taastustöid. Kui see muutub korraldajaklubile koormaks, siis võiks seda teha kasvõi talgukorras. Ma saan ka aru miks Glehni pargi ümbruses võistlusi korraldada ei lubata ja miks Pirita on kriitiline koht. Suht keskkonnateadliku inimesena on endalgi korduvalt tõusetunud dilemma MTB vs loodus. Eks seal on vasastseis sisse progetud: ühelt poolt inimesed, kes armastavad metsas rattaga liikuda, teisalt on see tegevus metsale ja taimestikule sageli kahjulik.
Samas, kui ametlikku rajatutvustust ei toimu, on Pirital rada ju niikuinii rahvast täis. Tutvustuse käigus saaks lihtsalt algajatele natuke õpetussõnu lugeda ja kasvõi nt pidurdamist õpetada ning võib-olla jääks mõni õnnetus ära. Aga korraldaja valik ja keegi ei nõua ega pahanda. Kui ei soovita, et rada enne sõidetakse, siis võiks kasvõi kehtestada reegli, et rada võib sõita ainult võistluspäeval.

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 25. 07. 2016. 12:10
Postitas aat0mik
Tänud korraldajatele ulme raja eest. Minu jaoks oli üldse elu teine kolmapäevak - :shock: I know, right?
Kui senimaani olen arvanud, et olen loomupoolest üsna hea ratta käsitlemisel, siis Pirita rada muutis "natukene" seda arvamust.

Minu jaoks see koht protokollis mingit eluliselt olulist kaalu ei oma. Eks naabrimehest/sõbrast/tuttavast tahaks ikka vahest parem olla, aga kui ei ole, siis pole ka ju midagi katki.

See raha maksmine/maksmata jätmine on ka minu jaoks selline pseudoprobleem - kui ei taha ära maksa, ega keegi seda jõuga võtma ei tule. Foorumis ennast välja elada on ikka pisut imelik.
Mine sõida parem veits metsas ja kohe hakkab parem.

Endal olid rajal ka mõned keerulised momendid ning nii mõnigi karvasem sõna läks lendu (vabandan siinkohal kaassõitjate ja pealtvaatajate eest), aga kui peale sõitu vaikselt kodu poole veeresin, siis mõtlesin, et tegelikult oli ikka äge, kurat!

P.S. Ega pildimaterjali pole mõnest allikast lekkinud?

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 25. 07. 2016. 13:19
Postitas rai66
aat0mik kirjutas:See raha maksmine/maksmata jätmine on ka minu jaoks selline pseudoprobleem - kui ei taha ära maksa, ega keegi seda jõuga võtma ei tule.

Looda Sa. Miks Härra Kullionu istub terve talve jõusaalis :lol:

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 25. 07. 2016. 15:05
Postitas GreatA123
Tere, Kaotasin Pirita etapilt üleni valge raamiga Oakley jawbreakeri prillid, olen väga mures ja loodan et on leitud

Artjom

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 25. 07. 2016. 15:13
Postitas kimmo
redboss kirjutas:Rajalt leitud valge raamiga prillid.
Kes kaotas, andku teada.


GreatA123 kirjutas:Tere, Kaotasin Pirita etapilt üleni valge raamiga Oakley jawbreakeri prillid, olen väga mures ja loodan et on leitud

Artjom


Leidke teineteist :)

Re: 8. etapp: Pirita K20.07

Postitatud: 01. 08. 2016. 12:10
Postitas marju
Leitud Garmini kadentsi andur Pirita radadelt. Tõenäoliselt kaotatud kolmapäevaku raames. Kui keegi tunneb puudust, anna endast märku.