rake (offset), trail ja sõiduomadused

Kuidas võtta see tõus või laskumine, kuidas liivas mitte ära uppuda jne.
Vasta
Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6298
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

rake (offset), trail ja sõiduomadused

Postitus Postitas KaupoR » 08. 03. 2013. 12:42

Kahvliotsingud on viinud mind selleni, et mõistusest ja kogemusest jäi puudu.

Ma ei ole varem eriti geomeetria peale mõelnud, peaasi, et suurus sobis. Nüüd aga võtaks asja veidi teadlikumalt. Üldine reegel on, et mida suurem trail (st väiksem rake, sama head angle ja sama ratta diameetri korral), seda rahulikum ja stabiilsem on ratas suurtel kiirustel. Kahjuks ma Spessu ümber tehtud SID amordi offseti ei leidnud, kuid RockShox SID 29eril on see 51mm. Ütleme, et see on baas.

Nineri kahvel on 45mm offsetiga (st rake).
On One on 38mm

See peaks tähendama, et emb-kumb jäik kahvel on "vähem närvilisem" kui praegune. Nineri kahvliga olen pisut sõita saanud, veel väiksema offsetiga kogemus puudub. Nt PRO carbon kahvli offset on 45mm (nagu Nineril), Carver Carbon Rigid on ka 45mm.

Nii ja nüüd lõppküsimus: kas see 38mm offsetiga kahvel võib jääda liiga uimaseks kui on soovi nt ka XC-d sõita? See on väiksem offset kui enamusel teistel jäikadel ja oluliselt vähem kui praegune 51mm. Või on hoopis Eesti kiiretel maratonidel täpselt õige ja XC jaoks peaks iga kell amordi alla panema? Või olen ma midagi hoopis kahe silma vahele jätnud?
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3388
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Re: rake (offset), trail ja sõiduomadused

Postitus Postitas Kuldar » 08. 03. 2013. 18:58

mul on kodus Trigoni kahvel, mille rake on 38
https://lh5.googleusercontent.com/-SKtX ... CN6608.JPG
5mm madalam kui sind huvitav On-One, aga see ei puhu pilli. Leiad Hawaiist, V+ jne. steererile adapteri, pistad kahvli alla ja kärutad palju lustid.
Kuigi suurte kiirustega on praegu tiba nutune.
Gravity is a Bitch

Vasta

Mine “Sõidutehnika”