carbonkahvel ja laiad kummid

Kuidas võtta see tõus või laskumine, kuidas liivas mitte ära uppuda jne.
Vasta
Kirsa
Rattur
Postitusi: 3221
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Kirsa » 22. 09. 2011. 17:35

Kõvakahvel ja suured 2.2-2.4" kummid peaksid ju olema hea kombinatsioon, aga ma ei tea, mis ma valesti teen, ei saa neid koos tööle.

Selguse mõttes pean alustama jutuga veidi kaugemalt.
Esiteks, olen kogu aja sõitnud amordiga. Ainult nüüd 2011 Otepää elioni ja trm sõitsin kahvliga.
Otepää oli kahvli jaoks perfektne rada, sile ja kiire rada, ainult palju tõuse - tulemus oli ka väga hea.

TRM-l sõitsin ka kõvakahvliga ja suhteliselt kitsaste kummidega ja suuremat sorti rõhuga. Tõusud ja kiirendamine olidki väga pro, ratas kerge ja särtsu täis, aga ei veere see värk. Nii pea kui väntamise järele jätsin hakkas hoog kukkuma, vändata muidugi oli kerge. Kuskil keskel hakkas peksmine ja raputamine ka veidi närvidele käima, pidasin kinni ja lasin kumme tühjemaks aga veeremist see ei parandanud. Okei mõtlesin et veitsa vale kummivalik, tõenäoliselt oleks 2.25" furious olnud parem/ideaalne valik. Mugavam sõita ja ehk veereb üle kruusatee ka paremini.
Okei.

Vaatasin, et sügiskrossid tulemas, jätsin kahvli, aga panin alla laiad suured ja natuke karvasemad kummid, et oleks pidamist ja vedamist.
Käisin nüüd sõitmas ja veereb see värk veel halvemini :!: , aga kindlust ja mugavust tehnilistes kohtades ei ole kopika eest juurde tulnud.
Endiselt on selline tunne, et esimene juurikas viskab mind kraavi. Nii rõhul 2.2 kui ka 1.7. Alla 1.7 eriti ei julge.
Sõitsin toomemäel jmt kohtades. Pinnas on muidugi kuiv ja sõit kiire. Kuskil mudas/saepurus võiks see setup palju paremini toimida, aga ikkagi.
Võrdluse mõttes, et amordiga tunnen ennast tehniliselt üsnagi kindlalt see aasta. Olen oma 100mm sidi ka väga hästi tööle saanud.

Teine kombinatsioon oleks amort ja kitsamad kummid. Selline variant toimib minu jaoks palju palju paremini, veereb paremini ja tunnen ennast ka tehniliselt palju kindlamalt.
Sõitsin selliselt elvas ja mulgis, aga mõlemad korrad katketasin, sest ei saanud kitsast/kerget/piisava pidamisega kummi õhku pidama.

Kolmas variant on amort JA suured kummid, aga minu arust on see Eesti tingimustes overkill. Kuskil tahkos/poolas kindlasti ideaalne.
Sõitsin voore3000-e amordi ja laiade kummidega ja no perfektne oli. Aga kuskil maratonil kihutada või järjest tõuse võtta, on natuke nätske tunne.


Ühesõnaga kas on mingeid nippe, kuidas toimima saada või peabki nii olema?

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6293
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas KaupoR » 22. 09. 2011. 17:48

Kirsa kirjutas:Nii pea kui väntamise järele jätsin hakkas hoog kukkuma,
Kallis, Kirsa. Kui see nii ei oleks, siis oleks ju hoopis lihtne :) Aga sinu jutust loen välja, et veeremist muudab amordi vahetamine kahvli vastu. Kuidagi raske on seda uskuda. Juhitavust võivad mõjutada kahvli off-set (kas on sama offset kui amordil?) ja pikkus (st kas sul ots langeb madalamaks kahvliga või mitte).
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2108
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Villem T » 22. 09. 2011. 18:25

Äkki sa pead kätega/kehaga rohkem imemis- ja pumpamistööd tegema konarustel, mille amort muidu su eest ära teeb?

Kirsa
Rattur
Postitusi: 3221
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Kirsa » 22. 09. 2011. 18:41

KaupoR kirjutas:Kallis, Kirsa. Kui see nii ei oleks, siis oleks ju hoopis lihtne :) Aga sinu jutust loen välja, et veeremist muudab amordi vahetamine kahvli vastu. Kuidagi raske on seda uskuda. Juhitavust võivad mõjutada kahvli off-set (kas on sama offset kui amordil?) ja pikkus (st kas sul ots langeb madalamaks kahvliga või mitte).
See on ju elementaarne, et amort parandab veerevust. Eelmise või üleeelmise aasta kalevipoja ja Sauseri teemas oli sellest pikemalt juttu. Aga ma ei eeldanud, et see vahe nii drastiline on.

Aga teise lausega ma olen nõus, mingi madala vastu kummi kahvliga on jah üsnagi ebakindel tunne, aga see konkreetne isend siin on mul enamvähem õige kõrgusega ja offsetiga. Sõitsin täna kahvliga mööda treppe alla, ei olnud nagu probleemi, et sellesuhtes on kõik korras. Kole on ebatasase pinnaga kurvides. See ongi jah amordi leivanumber, aga ma mõtlesin et suurem/laiem/karvasem kumm parandab seda, aga ei parandanud, sellest ka teema.

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas SL » 22. 09. 2011. 18:58

Ma ei jäta selle mantra kordamist, mis minu arvates nüüd tundub elementaarne, kuigi pidin ka ise läbi (õnneks küll väga lühikese) õpinguteperioodi selle tarkuseni jõudma. Keegi eriti ei usu, kuna meie eliit teeb ju risti vastupidi, kuid õnneks leidub järjest rohkem ka uskujaid. Euroopa eliit sõidab mägirattaga ikka amordiga.

Kui te sõidate kruusal. Ka siledal kruusal. Aga kruusal. Siis sõitke amordiga. Kui sõidate asfaldil, siis sõitke kõva kahvliga (veel parem maanteerattaga). Miks? Sest:

Kaaluvõit, mis te saate mtb-ga kõva kahvliga sõitmisest, ei oma tähtsust, kuna on selge, et siledal pinnal (nagu meil eestis KÕIK need võidusõidud on, mis meil siin on) ei oma ratta kaal nii suurt tähtsust, kui ratta teised omadused. Kui sõidate Alpes d'Huez'i maanteerattaga, siis olgu Teil võimalikult kerge ratas. Nüüdselajal on isegi maanteerattad lahku löödud - aerodünaamilisem (kuid raskem) ratas siledale ning vähem aerodünaamilisem (kuid kergem) ratas mägedesse. Ning raskem, kuid aerodünaamilisem ratas säästab vatte siledal olenemata, et ta on raskem. OK - kruusal pole kiirus sama, mis asfaldil küsite?. Õige, kuid point on selles, et ratta MUUD omadused on siledal tähtsamad, kui kaaluvõit, mida saavutate kui sõidate kõva kahvliga. Amordiga ratas lihtsalt veerem paremini üle konaruste.

Teine asi on väsimus, mis tekib vibreerides oluliselt oluliselt kiiremini, kui sujuval liikumisel. Mul pole numbreid käepärast, kuid see väsimuse % lisaks, mis tekib, on muljetavaldav.

Ja hoopis eraldi asi on kummid. Ükski (ükskõik, kui) paks kumm ei asenda amorti. Minu arvates seda esiteks. Paks kumm võib õige pisut leevedada jäiga amordi nn damaget, mida see kõva kahvel teeb, kuid ta ei asenda seda. Kummivalik olgu lähtuv siiski oludest. Ehk siis - kui kannab, siis võibolla ka kitsam, kui ei kanna (liiv), siis laiem. Kui põhjaga pori, siis kitsam (sellist meil Eestis eriti ei leidu), kui põhjatu pori, siis on nagunii tuksis, kuid pisut leevendab ehk paksem mustriga kumm.

Ning - minumeelest (see on puht isiklik arvamus ja kuulub veel investigeerimisele) - 29er'il ei pea olema nii paks vorst, et metsas juurikatel end hästi tunda. 29x1.95 on juba väga väga hea. Aga peatselt saab proovitud ka 29x2.2 eks siis oskab midagi arvata. Kuigi tundub, et see läheb üle vindi - kiireks cross-countriks pole üle 1.9-2.0" laiuse vaja, lihtsalt fun'ks on võib olla 29x2.2 igati äge.

Aga kumm pole amort nii ehk teisiti.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2753
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Rivo » 22. 09. 2011. 19:17

Mul tekkis samuti üle-eelmine hooaeg vastupandamatu soov jäika kahvlit proovida. Olin oma truud amorti peaaegu müümas juba. Laenasin siis ühe jäiga kahvli kolmapävakuks. Ei noh, prooviring oli väga hea - esipidur oli palju täpsem, konkreetsem. Lisa loksutamine nagu kah ei häirinud, tundus, et jäik kahvel ongi täitsa OK !
Kõik aga muutus, kui läksin kiireid ringe tegema. Esimene ring oli tunne, et ma ei oska enam üldse kiiremates kurvides sõita. Logistavatel kurvidel pidin pidevalt üleliia pidurdama, et üldse rajale jääda. Teisel ringil kirusin ennast, et sellise lollusega hakkama sain (jäiga kahvli proovimine võistlusel) Kolmandal ringil kirusin juba "velomani", et ta mulle selle kahvli üldse laenas.
Kõikide totrustega ei maksa ikka kaasa minna ! Ja jäik kahvel mtb all seda ka on !

Lisaks veel niipalju, et kahvel asendas praktiliselt 1:1'le. amordi pikkuse !
Viimati muutis Rivo, 23. 09. 2011. 07:55, muudetud 1 kord.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Kasutaja avatar
urmo
Rattur
Postitusi: 680
Liitunud: 02. 02. 2005. 21:49

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas urmo » 22. 09. 2011. 19:43

Kui minu amort parajasti katki oli, sõitsin rohkem olude sunnil oma kõvakahvliga (Mosso 600g alukahvel, DIY suspension-corrected) Kõrvemaal Swedbanki maratoni ja sellele eelnevat ühte trenni. Kuna trenn oli peamiselt Harku siledatel kruusateedel, ei märganud vahet veeremises, samas 1kg kaaluvahe tekits vasikavaimustuse umbes tunniks ajaks. Edasi oli ikka sama raske kui alati, aga lootsin et võistluse rada tuleb sile ja kaaluvahe oli ikkagi fakt. Võistluse ajal suure hurraaga stardist minema lennates avastasin esimesel juurikalisel singlil, et mulle on kätte sattunud ratta asemel mingi krdi suruõhuhaamer. Esimese juurikasingliga tuli kohe vahe sisse liidergrupiga, ka minu taga sõitjad jäid minu taha ja grupist maha... :oops: Käed olid 10km-ga krampis ja valusad. Lasin kummid tühjemaks, see viis vihma käest räästa alla. Lõpuks, kui valuga ära harjuda, ei märganud tehnilistes kohtades, olgu siis juurikad või järsud keskmisest libedamad kurvid või singlid, ratta käitumises suurt erinevust amordiga, ainult pilt hüples silme ees natuke rohkem. Üldise edasiliikumise kiirse kohta ütlen, et grupist mahajäämise peale läks mõõtmatult rohkem kaduma kui kahvli enda tõttu üksi hüpoteetilises eraldistardis. Kummiks oli 2.1 uuem Ralph tol hetkel. Kui amordi tagasi alla sain, muutus kätel olemine jälle mõnusamaks :D
Zero the Hero

Kasutaja avatar
Kada
Rattur
Postitusi: 126
Liitunud: 29. 09. 2008. 09:53

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Kada » 23. 09. 2011. 07:52

Olude sunnil sai proovitud: viewtopic.php?p=257862#p257862
Ok, ratta setup selle raja jaoks oli vist kõige hullem, mis olla saab, aga siiski igasugused kõvakahvli mõtted on tänaseks kadunud. Minu jaoks oli asi üsna selge, küsimus ei olnud ainult kiirustes vaid tehniliste kohtade läbimatuses. Sisuliselt tekkis tunne, et ma ei oska rattaga sõita. Ausõna, rohkem niimoodi ei tee :)

Kasutaja avatar
Rennes
Rattur
Postitusi: 269
Liitunud: 06. 08. 2009. 12:27

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Rennes » 23. 09. 2011. 08:08

Ma olen ammu juba sellist teemat oodanud :) Ma mõtlesin ka siin kahvli peale aga nüüd õnneks paistab, et see on lihtsalt nõrga lootus olnud, et kaaluvõit annab mingi eelise. Jätan selle mõtte siis ... Miks ma jäika eelistan üldse, on peamiselt tõusud kus jäiga esiotsaga on minu p*rsetunde järgi ikka kergem ronida ... Siit ka küsimus, kui paljud reaalselt viitsivad /panevad amordi lukku enne tõusu (eeldusel, et lenksulukku pole?) Endal on Manitou R7 80 mm, vahest unub lukku ja siis metsas on selline tunne esimese juurika peal, et lendab tükkideks. Ega see lukus olles litaka saamine hästi lõppeda ei saa kokkuvõttes vist?
Sama soojaga küsin siis juba, kas R7'le lenksulukku saab / on olemas? Kui ma sain selle amordi siis oli sinna aretatud RockShox'i lukk, aga see ei toiminud nii nagu vaja (tõmme polnud piisavalt pikk) ja siis sai maha visatud (vedeleb siiani, kui keegi otsib) Ma olen lugenud müügikuulutustest, et r7 lenksulukuga, aga ise pole näinud kunagi, veebis pole ka silma karanud otseselt.
Rennes

Kasutaja avatar
rainerhq
Rattur
Postitusi: 656
Liitunud: 16. 08. 2009. 19:27

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas rainerhq » 23. 09. 2011. 08:32

Rennes kirjutas:Siit ka küsimus, kui paljud reaalselt viitsivad /panevad amordi lukku enne tõusu (eeldusel, et lenksulukku pole?)
Kui amordiga sõidan, siis panen ennem igat tõusu lukku(no vahest võistlusolukorras läheb meelest) aga see aasta sai enamus sõite jäiga kahvliga sõidetud ja mulle väga meeldis. Võibolla need alumiiniumist vibub on tõesti P.I.T.A aga süsinikust PRO on väga viis, kusjuures mitte see 100% süsinikust.
Rehviks Conti Race King 2.2 UST, 1,7bari.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Domane

MargusH
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 29. 04. 2009. 13:56

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas MargusH » 23. 09. 2011. 08:54

Rennes kirjutas: Siit ka küsimus, kui paljud reaalselt viitsivad /panevad amordi lukku enne tõusu (eeldusel, et lenksulukku pole?)
Kasutasin taktikat viimasel TRM. Enne kruusa või pikemat tõusu amort lukku. Mulle meeldis, tundus, et küngastest sai väiksema vaevaga üles ja vajutades läks ikka jõud edasiliikumisse mitte osaliselt vedrutamiseks.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2753
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Rivo » 23. 09. 2011. 08:57

Rennes kirjutas:Siit ka küsimus, kui paljud reaalselt viitsivad /panevad amordi lukku enne tõusu (eeldusel, et lenksulukku pole?)
Mul küll on lenksulukk, kuid ei kasuta seda mitte kunagi. Pole lihtsalt harjunud selle lisaliigutusega. Pikad tõusud sõidan niikui nii istudes, siis mugavam, kui amort ikka töötab. Püsti võtan sellised lühemad ja järsemad tõusud. Ja ma arvan, et sellistel põksakatel need murdosa sekundid pole nii olulised, et amort lukku keerata.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Kasutaja avatar
Rennes
Rattur
Postitusi: 269
Liitunud: 06. 08. 2009. 12:27

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Rennes » 23. 09. 2011. 09:00

No kuna sinu ja minu aegade vahesid saab kalendriga mõõta, siis ma ei imesta et sul pole aega ... :) Sinu põnks on minu pikk tõus ...
Rennes

Kasutaja avatar
MaT
Rattur
Postitusi: 240
Liitunud: 25. 01. 2005. 13:46

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas MaT » 23. 09. 2011. 09:07

.
Viimati muutis MaT, 29. 12. 2012. 17:44, muudetud 1 kord.

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2829
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas KristjanS » 23. 09. 2011. 09:19

Villemile mõistliku jutu eest viiekas pihku (y) . Need jutud siin, et jäiga kahvliga veereb kruusal ja bla bla kehvemini on natuke siiski... Ma jätan ütlemata :). Jäik kahvel nõuab oluliselt võimekamat sõitjat. Sõitjat, kelle ülakeha on treenitum kui klassikalisel harrastajal. Nõuab jäik kahvel rohkem sõitja dünaamilisust tehnilisel trassil. Igasse kurvi ei lohku ei saa minna sama trajektoripidi kui amordiga. Muhud ja lohud tuleb võtta vähe teistsuguste võtetega. Ehk siis nagu Villem ütles, rohkem ülakehaga mängimist. Käed peavad ära tegema sellesama summutuse, mis muidu amort. Olen ikka veendumusel, et tõsisemal ratturil olgu kodus nii jäik kahvel kui amort. On nii jäigale kahvlile kui amordile oma rada olemas. Miks meie kodumaine "eliit" sõidab jäigaga? Sellepärast, et on popp? Ei, sellepärast, et nemad on jäiga kahvliga kiiremat kui amordiga. Kui nüüd Kirsa kõrvutab ennast eliidiga siis... Noh, palju õnne. Kui sa ikka tunned end amordiga kindlamalt ja kiiremini, siis amort alla ja tuld. Internetilehitseja kinni, arvuti aknast alla ja metsa sõitma!

PS! Sveitsi sõltumatus teaduslaboris (kus muuseas testiti ka erinevaid MEESTELE mõeldud habemeajamisvahendeid!!!) töötatakse praegu välja tehnoloogiat, mis võimaldaks loodusseadustele vastu hakata. Ehk siis paari aasta pärast on võimalik, et edasiliikumiseks enam väntama ei peagi! Rattal ei saa küll olema mootorit, ent gravitatsiooni hakatakse kasutama edasiliikumiseks. Rattad saavad 2kg kergemad ja võidab see, kes kõige vähem pidurdab!
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas SL » 23. 09. 2011. 10:28

KristjanS kirjutas:Villemile mõistliku jutu eest viiekas pihku (y) . Need jutud siin, et jäiga kahvliga veereb kruusal ja bla bla kehvemini on natuke siiski... Ma jätan ütlemata :). Jäik kahvel nõuab oluliselt võimekamat sõitjat. Sõitjat, kelle ülakeha on treenitum kui klassikalisel harrastajal. Nõuab jäik kahvel rohkem sõitja dünaamilisust tehnilisel trassil. Igasse kurvi ei lohku ei saa minna sama trajektoripidi kui amordiga. Muhud ja lohud tuleb võtta vähe teistsuguste võtetega. Ehk siis nagu Villem ütles, rohkem ülakehaga mängimist. Käed peavad ära tegema sellesama summutuse, mis muidu amort. Olen ikka veendumusel, et tõsisemal ratturil olgu kodus nii jäik kahvel kui amort. On nii jäigale kahvlile kui amordile oma rada olemas. Miks meie kodumaine "eliit" sõidab jäigaga? Sellepärast, et on popp? Ei, sellepärast, et nemad on jäiga kahvliga kiiremat kui amordiga. Kui nüüd Kirsa kõrvutab ennast eliidiga siis... Noh, palju õnne. Kui sa ikka tunned end amordiga kindlamalt ja kiiremini, siis amort alla ja tuld. Internetilehitseja kinni, arvuti aknast alla ja metsa sõitma!

PS! Sveitsi sõltumatus teaduslaboris (kus muuseas testiti ka erinevaid MEESTELE mõeldud habemeajamisvahendeid!!!) töötatakse praegu välja tehnoloogiat, mis võimaldaks loodusseadustele vastu hakata. Ehk siis paari aasta pärast on võimalik, et edasiliikumiseks enam väntama ei peagi! Rattal ei saa küll olema mootorit, ent gravitatsiooni hakatakse kasutama edasiliikumiseks. Rattad saavad 2kg kergemad ja võidab see, kes kõige vähem pidurdab!
Ega mina ei soovi kedagi amordi usku pöörata. Kõik sõidavad ikka sellega, millega neile meeldib ja nii on kõige parem. Nagu öeldud jõudsin ka ise oma arusaamiseni läbi kogemuse. Ning alles siis hakkasin uurima, mis arvatakse tehasetiimides, mida arvavad insenerid, kes igapäevaselt materjale ja erivariante testivad ja mida arvavad päriselt kõvad sõidumehed. Poodi astub ikka aegaajalt sisse inimesi, kellele on soovitatud maanteekummi ka 12 bari sisse suruda. Mis sest, et 7 bari veereb kiiremini asfaldil. Aga nagu öeldud - peaasi, et inimesed õnnelikud oleksid ning kui jäik kahvel neid õnnelikumaks (kuid mitte kiiremaks) teeb, siis ongi kõik korras.

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2829
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas KristjanS » 23. 09. 2011. 10:44

SL kirjutas:
KristjanS kirjutas:Villemile mõistliku jutu eest viiekas pihku (y) . Need jutud siin, et jäiga kahvliga veereb kruusal ja bla bla kehvemini on natuke siiski... Ma jätan ütlemata :).
Ega mina ei soovi kedagi amordi usku pöörata. Kõik sõidavad ikka sellega, millega neile meeldib ja nii on kõige parem. Nagu öeldud jõudsin ka ise oma arusaamiseni läbi kogemuse. Ning alles siis hakkasin uurima, mis arvatakse tehasetiimides, mida arvavad insenerid, kes igapäevaselt materjale ja erivariante testivad ja mida arvavad päriselt kõvad sõidumehed. Poodi astub ikka aegaajalt sisse inimesi, kellele on soovitatud maanteekummi ka 12 bari sisse suruda. Mis sest, et 7 bari veereb kiiremini asfaldil. Aga nagu öeldud - peaasi, et inimesed õnnelikud oleksid ning kui jäik kahvel neid õnnelikumaks (kuid mitte kiiremaks) teeb, siis ongi kõik korras.
Tunnistan, olin oma esimeste väljaütlemistega natuke liiga karm. Vabandan! Lõpuks taandub ikkagi asi isiklikele kogemustele ja rubriiki "kellele ema, kellele tütar". Enda puhul olen jõudnud selgusele, et saab mõlemiga edukalt sõita. Aga peale 3-4h rattasõitu tahaks karmimal maastikul ikkagi amorti saada. Esimesed tunnid kestab jäiga junniga ilusti ära, pärast seda on aga jäik kahvel niipalju energiat söönud et... väga ei jaksa enam :).
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
bulldoze
Rattur
Postitusi: 83
Liitunud: 16. 07. 2009. 20:19

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas bulldoze » 23. 09. 2011. 11:14

Sai 3-4 aastat tagasi esimest korda KristjanS kõvakahvliga rattaga metsas müratud. Tundus huvitav ja laskumistel probleeme ei esinenud. Nüüd on enda rattal ka 2 aastat kõvakahvel all olnud. Käin harkus ja pirital üldiselt sõitmas. Niisama metsas hullates amorti taga ei igatse. Küll aga hakkan amorti igatsema võistluste ajal, kui vähegi konarlikum tee ja pikem sõit. Isiklikult siis 70% ajast olen rahul, 30% ajast tahaks amorti. Järgmise ratta ehitan korraliku amordiga.

Sõitsin ühe võistluse 2.2 Maxxise Ikon'itega (muidu crossmark/flyweight) - pidamine läks paremaks (veeremine sitemaks), aga vibratsiooni ja põrutamist (mis reaalselt väsitab) need võrreldes amordiga ära ei võta.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 3221
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Kirsa » 23. 09. 2011. 11:54

Kõigil väga mõistlikud sõnavõtud, aga ma ütleks tasakaalustuseks paar asja.

Esiteks otepääl oleks olnud amort vale valik. No üht probleemi ei olnud kahvliga ja kuna ma olen kangutaja tüüpi, siis püsti oli tõuse võtta ikka lausa lust, misiganes käik sisse jäi - natuke kangutamise pingutust ja üleval.
Amort on kindlasti õige valik metsa, asi on pigem selles, et kõik eesti maastikurattavõistlused ei toimu "maastikul" :P

Teiseks, ärge kaalu pärast küll hakake kahlvit alla panema, seda kaaluvõitu ei pane tähele, eriti kuna ta ei ole pöörlev mass. Pigem ikka selleks et esiosa oleks jäigem, võit on tõuse kangutes, kui oled kerija/istuja tüüp siis ei ole võit üldse nii suur.
Aga veeremise kohapealt on ikka amordiga parem, vaadake kasvõi traktorit suurel kiirusel asfaldil, mis ei ole laudsile - versus sõiduauto. Traktor hüppab teelt minema või peab kiirust langetama. Iseveeremise kohapealt mõtlesin pigem situatsiooni, kus on kruusatee, kergelt langus ja sa istud pundil tuules. Amordiga ei pea selles situatsioonis pikalt väntama, kahvliga peab - mitte et see raske oleks seal paar vändapooret teha ning tulemuse kohapealt poleks vahet.

Ma tegelikult kujutlen väga hästi ette situatsiooni kus kahvliga on ka 3h võimalik tehnilisel rajal hästi sõita. Lihtsalt iga juurika kohapealt peab sul trajektoor välja mõeldud olema, variant kas tunned rada või on sul väga hea rattavalitsemine ja rajanägemise oskus - lisaks treenitud ülakeha. Ma olen kindel et proffidel ei ole kahvliga sõit mingi probleem - kui tegemist ei ole just saku100 tüüpi sõiduga või on usinalt allamäge osi sees.


Aga kõige tähtsam. Ma räägin siin ikka carbonkahvlist, mis natuke vedrutab/annab järele ja võtab vibratsiooni vähemks. Endal on pro carbon ja carbonsteereriga variant. Olen sõitnud ka teras ja alukahvliga ja võin öelda et need jäigad rauast asjad unustage maastikul ära. See on enda piinamine ja mõnitamine kui lähed teras/alukahvliga maastikule - eriti veel selline mis ratta esiotsa madalaks teeb ja pedaalid hakkavad vastu maad käima. Ennem käiks juba supiköögist sööki nõutamas ja korjaks raha amordi vms jaoks kui sõidaks madala teraskahvliga maastikul - vahe on nii suur. :)

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1071
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas siim_s » 23. 09. 2011. 13:07

Rennes kirjutas:Siit ka küsimus, kui paljud reaalselt viitsivad /panevad amordi lukku enne tõusu (eeldusel, et lenksulukku pole?)
Esiamordil on mul lukk olemas, aga ei kasuta seda. Kui on piisavalt hea amort, siis pole nagu vajadust. Ma ei ole küll kõvakahvliga sõitnud, aga tõtt öelda ei kutsu ka. Isegi hardtailiga ei taha enam maastikul sõita. Sõidumõnu on amortidega kordades suurem ja minu taseme juures pole oluline, kas oled veidi kiirem või aeglasem - rajale lähen ikkagi sõitu nautima, mitte koha peale sõitma.

Ehk mõni mees/naine, kes Palukülas, Haanjas või mujal raputavamal/tehnilisemal rajal kõvakahvliga sõidab, räägiks oma põhjustest, miks ta seda teeb? Olen selle üle tihti mõelnud, aga pole julgenud võistluse ajal küsima minna :oops:

arnea
Rattur
Postitusi: 959
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas arnea » 23. 09. 2011. 13:28

Rennes kirjutas: Siit ka küsimus, kui paljud reaalselt viitsivad /panevad amordi lukku enne tõusu (eeldusel, et lenksulukku pole?) Endal on Manitou R7 80 mm, vahest unub lukku ja siis metsas on selline tunne esimese juurika peal, et lendab tükkideks. Ega see lukus olles litaka saamine hästi lõppeda ei saa kokkuvõttes vist?
RockShoxi popimatel amortidel on selline asi nagu floodgate. S.t. võibolla on ka odavmatel aga popimatel on see reguleeritav. Floodgate on klapp, mis avaneb, kui rõhk liiga suureks läheb.

Kui amort on lukus ja piisavalt tugeva paugu saab, siis klapp avaneb ja amort hakkab jälle amortiseerima. Reguleerimisvõimalus on selleks hea, et sa saad sättida oma kehakaalu ja sõidustiiliga sobiva avamisrõhu - et kui mäest üles kangutad siis sujuvate ja pikkade õõtsumiste peale klapp veel ei avane ja amort on enamvähem jäik, aga kui juurika otsa põrutad siis avaneb ja amort pehmendab lööki. Abiks kui lukk peale ununeb. See ei ole päris "aju" aga natuke kompenseerib lenksuluku puudumist.

Sõidan Rebaga, millel on lukustamine amordi pealt ja praktiliselt kunagi lukku ei kasuta - lihtsalt need olukorrad, kus peaks luku panema ja lukust võtma on sellised, et mul on mõlemat kätt lenksu küljes vaja. Mäest ülesse kah pigem kerin kui kangutan.

Lenksuluku install Rebale on kallis, sest lisaks nupule ja klambrile tuleb vahetada ka amordi padrun - seal sees on tagastusvedru.

Specialized on omanimeliste RockShoxi amortide jaoks teinud isemõtleva amordipadruni - seda oleks kindlasti lahe omada, aga selle retrofittimine on veel topeltkallim kui lenksuluku panek.

Hetkel on seega bisnezplan sõita, mitte põdeda. Kuni jaksab 29 tollise Epicu osta, millel on kõik head omadused ja enamgi veel :)

Arne

Kasutaja avatar
meetodimees
Rattur
Postitusi: 128
Liitunud: 04. 08. 2008. 17:12

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas meetodimees » 23. 09. 2011. 13:48

Mul on ka lenksulukuga Reba ees ja nii trennis kui ka võistlustel klõpsin usinalt lenksult lukku selliselt, et siledatel pindadel ja kangutamistõusudel on amort lukus ning ebatasastel pindadel ja kerimistõusudel on amort lahti. Talvel hakkan FS´i ehitama - mul samadel motiividel:
siim_s kirjutas:Sõidumõnu on amortidega kordades suurem ja minu taseme juures pole oluline, kas oled veidi kiirem või aeglasem - rajale lähen ikkagi sõitu nautima, mitte koha peale sõitma.

ipe
Rattur
Postitusi: 91
Liitunud: 28. 08. 2008. 15:00

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas ipe » 23. 09. 2011. 14:08

Olen sõitnud (täiesti nauditavalt) suht vana rattaga, millel all teraskahvel ja pole tundnud neid probleeme ning nüansse, mis siin kirjeldatud. Vooremäe 3000 raputas küll rohkem kui küll, aga häda tegi seal hoopis põlv, sest sai liigselt kangutatud. Loen ja mõtlen, et ei tea mis siis küll saaks kui veel oleks see kõige parem ja õigem kahvel või amort.

Kasutaja avatar
bulldoze
Rattur
Postitusi: 83
Liitunud: 16. 07. 2009. 20:19

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas bulldoze » 23. 09. 2011. 14:09

Mis siis ikka saaks, emotsioon oleks lihtsalt parem.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas vaikija » 23. 09. 2011. 16:25

KristjanS kirjutas:Villemile mõistliku jutu eest viiekas pihku (y) . Need jutud siin, et jäiga kahvliga veereb kruusal ja bla bla kehvemini on natuke siiski... Ma jätan ütlemata :). Jäik kahvel nõuab oluliselt võimekamat sõitjat. Sõitjat, kelle ülakeha on treenitum kui klassikalisel harrastajal. Nõuab jäik kahvel rohkem sõitja dünaamilisust tehnilisel trassil. Igasse kurvi ei lohku ei saa minna sama trajektoripidi kui amordiga. Muhud ja lohud tuleb võtta vähe teistsuguste võtetega. Ehk siis nagu Villem ütles, rohkem ülakehaga mängimist. Käed peavad ära tegema sellesama summutuse, mis muidu amort. Olen ikka veendumusel, et tõsisemal ratturil olgu kodus nii jäik kahvel kui amort. On nii jäigale kahvlile kui amordile oma rada olemas. Miks meie kodumaine "eliit" sõidab jäigaga? Sellepärast, et on popp? Ei, sellepärast, et nemad on jäiga kahvliga kiiremat kui amordiga. Kui nüüd Kirsa kõrvutab ennast eliidiga siis... Noh, palju õnne. Kui sa ikka tunned end amordiga kindlamalt ja kiiremini, siis amort alla ja tuld. Internetilehitseja kinni, arvuti aknast alla ja metsa sõitma!

PS! Sveitsi sõltumatus teaduslaboris (kus muuseas testiti ka erinevaid MEESTELE mõeldud habemeajamisvahendeid!!!) töötatakse praegu välja tehnoloogiat, mis võimaldaks loodusseadustele vastu hakata. Ehk siis paari aasta pärast on võimalik, et edasiliikumiseks enam väntama ei peagi! Rattal ei saa küll olema mootorit, ent gravitatsiooni hakatakse kasutama edasiliikumiseks. Rattad saavad 2kg kergemad ja võidab see, kes kõige vähem pidurdab!
Tere. Ma ka paari sõnaga väljendan oma arvamust.
Jah, Kristjan kirjutab õigesti et mida kõike jäik kahvel ratturilt nõuab- treenitumat ülakeha,dünaamilisust tehnilisel trassil,ülakehaga mängimist,kätega amordi imiteerimist jne. ehk nõuab ja võtab ära sõitjalt päris palju ,aga MIDA SEE KÕIK TAGASI ANNAB? Kaalu? Palju siledat ülesmäge sõites kergem ratas - ok,kui sellise pika sileda tõusu leiab,siis on eelis. Meile tuttavad siledad tõusud saab lukus amordiga sõita,ja kui sellel tõusul on lahtist kruusa või juurikat- siis selge see,et seal põrkav ratas on aeglane ja pigem tuleks sõita istudes,ja siin on töötavast amordist ainult kasu. Pigem ikka edu saadab siis kui naabrimees tõstab maast lahti ja imestab. Muidugi hoolduse puudumine on selge eelis. Ehk norm olukorras 1 hooldus aastas vähem.
Raha- väga tähtis moment. Kui paned (endale,naisele või noorele rattasportlasele) meeldivatest juppidest kokku ratast,siis siinkohal on laksust kaks probleemi lahendatud- ehk raha jääb alles, ja saad igaltpoolt odavamate juppidega ehitada ikkagi kergema ratta. Loogiline,et see on paljude jaoks väga oluline point.
Aga kõige tähtsam asi ilmselt on kiirema ratta tunne. Justnimelt tunne,sest põrkav ratas tundub alati mittepõrkavast kiirem- kahjuks aga reaalne mõõtmine kas siis SRM-ga või stopperiga- näitab,et näiliselt aeglasem mittepõrkav ratas on tegelikult hoopis kiirem.
Kuidagi tundub,et jäiga kahvliga võimlemine võtab ära palju aga annab tagasi väga vähe.
Kummiteema on muiduge veel omaette ooper.
Lugupidades

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2829
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas KristjanS » 23. 09. 2011. 16:40

Ma ei taha uskuda, et meie kodumaised ässad nii juhmid on, et jäika kahvlit kasutavad ja meelega lõppkiiruses kaotaksid. Põhjus on lihtne. Nende füüsiliste võimete lagi on juba käes, ainuke koht, kust veel liikumiskiiruses võita, on kergem ja jäigem rattas. Enamus radu on kiiretel kruusateedel, kus esiosa jäikus ja konkreetsus määravamad on kui "ujuv" amort. Mida rohkem tahapoole lõpuprotokollis liigume, seda enam jäiga-kahvli-rahvas kopeerib eliiti ja nende tehnikat, kaotades lõppkiiruses rohkem kui arvata oskavad, sest nende võimed ei võimalda kiirusekaota jäiga kahvliga sõita (vabandan siinkohal kõigi ratturite ees, kes esikohtade peale võidu ei sõida, ent võistlevad jäiga kahvliga). Tõde antud teemas pole kunagi olnud must-valge-hall. Kõigil siin sõnavõtnutel on omamoodi õigus ja lugejate endi asi on nüüd järele proovides otsustada, milline tõde on nende jaoks tõesem ja milline vähem tõesem ja milline üldse pruun BS.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kirsa
Rattur
Postitusi: 3221
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Kirsa » 23. 09. 2011. 19:35

KristjanS kirjutas: Mida rohkem tahapoole lõpuprotokollis liigume, seda enam jäiga-kahvli-rahvas kopeerib eliiti ja nende tehnikat, kaotades lõppkiiruses rohkem kui arvata oskavad, sest nende võimed ei võimalda kiirusekaota jäiga kahvliga sõita (vabandan siinkohal kõigi ratturite ees, kes esikohtade peale võidu ei sõida, ent võistlevad jäiga kahvliga).
Tahapoole liikudes on raha kindlasti suur argument. Ma olen oma 1.45kg kaaluva ja head lenksulukku omava sid worldcupiga üsna rahul, aga vanas rahas maksis ta ikkagi 10 tonni. Ja lisaks veel hooldused, mis mul suveperioodil on korra kuus.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas vaikija » 23. 09. 2011. 19:49

Huvitav- ma ei ole nõus mitte ühegi lausega,mida Kristjan kirjutas.

Genry
Rattur
Postitusi: 298
Liitunud: 15. 06. 2010. 14:37

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Genry » 23. 09. 2011. 20:41

kõik 2011 Elionid carb/alu kahvliga ja FF 2,25 kummiga. Parimad kohad Jõulumäe ja Otepää, Kehvemad Rõuge ja Kalevipoeg - parima ja halvima kohtade vahe üle 2,5 x sitem. Ise pean amordi puudumise süüks eelkõige(olin rajal püsti vihane, et ratas täiesti käsitlematu on), sest see oli ka esimene aasta kahvliga sõita. ÜK nõrk ei tohiks olla ja samas mida seal kehaga töötad enamat, kui sekundis 2 ratast ületavad kümneid juurikaid - et lendad üle nendest kui torso pingesse tõmbad?
Valik tuli ikka rahast, sest peale süsinik SID teami midagi nõrgemat alla ei tahtnud kuid rahakott ei luba elada endistes kõrgustes.
Training always works best when it’s built around your life, not the other way around.

maksipoiss
Rattur
Postitusi: 234
Liitunud: 09. 05. 2009. 06:41

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas maksipoiss » 23. 09. 2011. 20:52

MaT kirjutas:Üks argument kahvli kasuks on hooldevabadus. Amort nõuab hooldust, see tähendab raha.
Mingite aastate pärast hakkavad randmed hooldust nõudma ja see tähendab, et raha on siis juba üks väiksemaid muresid.

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2829
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas KristjanS » 23. 09. 2011. 21:32

vaikija kirjutas:Huvitav- ma ei ole nõus mitte ühegi lausega,mida Kristjan kirjutas.
Kas me räägime siis masohhismist? Mis vägi paneb sadu ja sadu ja sadu rattureid sõitma jäiga kahvliga amordi asemel? Jätame välja majanduslikud põhjused...
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

maksipoiss
Rattur
Postitusi: 234
Liitunud: 09. 05. 2009. 06:41

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas maksipoiss » 23. 09. 2011. 22:00

KristjanS kirjutas:
vaikija kirjutas:Huvitav- ma ei ole nõus mitte ühegi lausega,mida Kristjan kirjutas.
Mis vägi paneb sadu ja sadu ja sadu rattureid sõitma jäiga kahvliga amordi asemel?
Seda minagi imestan.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2108
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Villem T » 23. 09. 2011. 22:09

vaikija kirjutas:Meile tuttavad siledad tõusud saab lukus amordiga sõita,ja kui sellel tõusul on lahtist kruusa või juurikat- siis selge see,et seal põrkav ratas on aeglane ja pigem tuleks sõita istudes,ja siin on töötavast amordist ainult kasu.
vabandage ot-d ja võhiklikkust, aga juurikatel istudes? Ma sõidan täisvedruvankriga ja kipun ikkagi ennast ja ratast alati ebatasasustel kergeks tegema, mis kuidagi istumist ei sisalda. Valesti teen?

See kahvliteema on äkki natuke meeste värk ka? Umbes nagu old spice - sest ma olen mees.

_KRIS_
Rattur
Postitusi: 396
Liitunud: 07. 05. 2008. 20:33

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas _KRIS_ » 23. 09. 2011. 22:15

KristjanS kirjutas:
vaikija kirjutas:Huvitav- ma ei ole nõus mitte ühegi lausega,mida Kristjan kirjutas.
Jätame välja majanduslikud põhjused...
See see põhjus ongi

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2350
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas AndreK » 23. 09. 2011. 22:40

Villem T kirjutas: Ma sõidan täisvedruvankriga ja kipun ikkagi ennast ja ratast alati ebatasasustel kergeks tegema, mis kuidagi istumist ei sisalda. Valesti teen?
Sinusuguse vanakooli vedruvankrimehelt on see nüüd küll veidi ootamatu avaldus. Istuda tuleb Villem, nii palju kui võimalik.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2108
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas Villem T » 23. 09. 2011. 22:51

Nalja teete ma loodan. Valus ja ebaefektiivne ju

Kasutaja avatar
andre170
Rattur
Postitusi: 258
Liitunud: 04. 03. 2008. 16:59

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas andre170 » 23. 09. 2011. 23:13

Mõned mõtted ühest alu-kõvakahvli hooajast. Üle sai mindud eelarve pärast, amordi 8Keeki vs kahvli 1Keeki. 2010 sai läbi tehtud kogu Maratonide Sari, Pariisi 24h team ja palju muud. Kokkuvõtteks jäi selline mulje enne 2012 aastat, kui saab uue ratta otsas jälle amorti nautida:
- kõvakahvliga on oluliselt parem sõita, kui viletsa (ja lukustuseta) amordiga, jäikus tasub ära juhitavusel, kergus tõusujooksudel;
- tõusudel on kõvakahvel efektiivsem, eliit võib ka sellepärast kahvlit eelistada, et äraminekuid üritatakse ikka tõusudel?;
- Eesti kiiretel sõitudel aetakse mtb sõiduasend väga voolujooneliseks ja tuuakse keharaskust ette, lösutatakse kätel. Kahvlil on vaja lasta ise end juhtida, raskuse peab hoidma pedaalidel, mitte sadulas ja ammugi mitte lenksul. Ehk on mõni kuulnud, et ratast sõidetakse ka seljalihasega ;-) Seega hoides raskust tagapool meenub vana tõde, et esirehv juhib, tagumine veereb. Siit idee Kirsale, mida ta võiks proovida. Kuna kahvel on ees, siis ei pea sinna ju laia rehvi suruma! Vii keharaskust rohkem taha, eriti laskumistel ja tirrimisel, kus Sul see mure hoo kadumisega oligi. Aga taha võiks panna laiema rehvi, soovitavalt tubeless. Ise sõitsin kõik sõidud ees RoRo 2,1 ja taga FuFu 2,25 laial ZTR pöial (kus muutus 2,32ks), rõhud alla 2 bari.
Hooaja tulemuseks elu parimad Elioni kohad, seda Kalevipojal ja Jõulumäel, mõlemad teadupärast rallietapid mõningate tõusudega. TRMil oli tulemas kahekordne kohaparandus kui tirr läks, aga samuti ralli sisult. Pärast Paluküla 100 km küll kurtsin, et milleks selline piin nagu kahvel. Aga samas kurtsid ka amordimehed, et need heinamaad lõhkusid ka neid ja kokkuvõttes on lõhkuvat maastikku Eesti maratonidel ehk 5% rajast. Kellelegi ma kahvlit ei soovita, sest need 5% on ikka tõesti väga ebameeldivad, aga kindlasti on võimalik kahvliga väga kiiresti sõita, kui sobivat sõidutehnikat rakendada. See ei pruugi muidugi olla mugav ja mõnus, aga igaühe enda valik, kas parem tulemus läbi valu või sõidurõõm. Kui olen tegijamatelt küsinud, kellele Eestis tagaamorti vaja on, siis vastuseks on, et neile, kes ikka väga sõitu nautida tahavad.
Lisaks: amordiga ei kaasne mitte ainult kallis ost ja hooldamine, vaid ka seadistamine - neil häädel amortidel ikka on, mida seadistada, ning see võib mõnele olla vabalt lootusetu ülesanne, mis selle amordi hinda kunagi ära tasuma ei pane.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2350
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas AndreK » 23. 09. 2011. 23:40

Villem T kirjutas:Nalja teete ma loodan. Valus ja ebaefektiivne ju
Eks suuremate takistuste puhul tuleb ratas "kergemaks" teha, aga üldiselt peaks ikka sadulas istuma.
Viimati muutis AndreK, 24. 09. 2011. 17:33, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas SL » 24. 09. 2011. 09:07

KristjanS kirjutas:
vaikija kirjutas:Huvitav- ma ei ole nõus mitte ühegi lausega,mida Kristjan kirjutas.
Kas me räägime siis masohhismist? Mis vägi paneb sadu ja sadu ja sadu rattureid sõitma jäiga kahvliga amordi asemel? Jätame välja majanduslikud põhjused...
Vale eeskuju. Kui vaadata rattaparki Elioni stardis, siis igal rattal (99%), on ostes toimiv amort all olnud.

andresle
Rattur
Postitusi: 742
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas andresle » 25. 09. 2011. 09:10

Mul puudub vähimgi isiklik kogemus ühe ja teise asjaga. Mu MTB on sõitnud vaid kõva kahvliga ja aint asfaldit.
Sel nädalal sai aga pandud kliendi soovil FS rattale kõvakahvel. Eks tema valik põhineb ka mingil oma sõidu analüüsil - eks ta näeb vajadust ratast tagant vedrutada ja eest jäik hoida.
Minu kirjutamise mõtet olen aga omavahelistes filosofeerimistes tihti välja toonud. Me näeme kiiruse-kaalu võitu vanuses 20-30. Kuid mitte keegi ei tea, kui keeruliseks võib minna 10 aastat kõvakahvliga vibreerinud mehe liigeste hooldus vanuses 60-70?
Ma ei taipa ka palju autodest, kuid miski keelab mul uskuda võimalust amordivabast (samas jagu kergemast ja hooldevabamast) autost.

arnea
Rattur
Postitusi: 959
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas arnea » 25. 09. 2011. 12:29

Villem T kirjutas:
vaikija kirjutas:Meile tuttavad siledad tõusud saab lukus amordiga sõita,ja kui sellel tõusul on lahtist kruusa või juurikat- siis selge see,et seal põrkav ratas on aeglane ja pigem tuleks sõita istudes,ja siin on töötavast amordist ainult kasu.
vabandage ot-d ja võhiklikkust, aga juurikatel istudes? Ma sõidan täisvedruvankriga ja kipun ikkagi ennast ja ratast alati ebatasasustel kergeks tegema, mis kuidagi istumist ei sisalda. Valesti teen?
Näide oli juurikalisel tõusul kerimisest. Sadulas istumata vist väga kerida ei saa?

Arne

arnea
Rattur
Postitusi: 959
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas arnea » 17. 07. 2012. 21:24

arnea kirjutas: RockShoxi popimatel amortidel on selline asi nagu floodgate. S.t. võibolla on ka odavmatel aga popimatel on see reguleeritav. Floodgate on klapp, mis avaneb, kui rõhk liiga suureks läheb.

Kui amort on lukus ja piisavalt tugeva paugu saab, siis klapp avaneb ja amort hakkab jälle amortiseerima. Reguleerimisvõimalus on selleks hea, et sa saad sättida oma kehakaalu ja sõidustiiliga sobiva avamisrõhu - et kui mäest üles kangutad siis sujuvate ja pikkade õõtsumiste peale klapp veel ei avane ja amort on enamvähem jäik, aga kui juurika otsa põrutad siis avaneb ja amort pehmendab lööki. Abiks kui lukk peale ununeb. See ei ole päris "aju" aga natuke kompenseerib lenksuluku puudumist.
See oli talvine teooriajutt. Proovisin nüüd sedasorti seadistust ka praktikas kasutada ja ei meeldinud üldse. Kui floodgate nii kinni keerasin, et mäest ülesse kangutades enam eriti õõtsuma ei hakanud, siis oli amort minu maitse jaoks juba liiga jäik.

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1071
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: carbonkahvel ja laiad kummid

Postitus Postitas siim_s » 28. 09. 2012. 20:47

Soojendame teema üles. Martin Loo kirjutab peale Kõrvemaa sõitu enda blogis:
Ja päris tõesti on väga suur vahe, mis asjad jooksu peale venitada ja täispumbata. Lisades siia veel jäiga esihargi(vintage?), mis mittesildal maastikul paraku hoopis võistleja edasiliikumise kiirust kärbib ning muidugi mõista ka rohkem väsitab ning kurnab- ja ongi valmis naljaks hübriid, mille asemel oleks võinud ju mnt või cx ratta valida ja siis võib olla hoopiski vastavatel võistlustel osaleda. Eks lõpuks teeb igaüks ise valiku, millega ja kuidas sõidab aga kui need paar rida kellegi mõtlema panid siis oli see juba kirjutamist väärt!

Vasta

Mine “Sõidutehnika”