Grupisõidu tehnika loeng

Kuidas võtta see tõus või laskumine, kuidas liivas mitte ära uppuda jne.
Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11193
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

PostitusPostitas erikr » 13. 04. 2004. 07:19

Andrus K kirjutas:Mis variandid on saada salvestatu VHS-formaadis oma fonoteeki ?

teeks nii, et loengu salvestuse teema tekib siis kui tekib.
enne tuleb leida aeg video töötlemiseks ja kokkupanekuks. keila võistluseks vaja ka veidi trenni teha...
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

René
Rattur
Postitusi: 381
Liitunud: 21. 07. 2003. 15:45

PostitusPostitas René » 13. 04. 2004. 07:36

Andrus K kirjutas:Ärme keera 2,5h kestnud asjalikku juttu nüüd puhtalt karvajutuks


Ei keera, ära karda :wink:

Nüüd tean tänu loengus kuuldule, et sain ühes grupisõidus ilma asjata "pragada" - et tegelikult ma põhimõtteliselt viga ei teinudki.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11113
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

PostitusPostitas Mati » 13. 04. 2004. 08:09

Kümpa eest pole ikka aastaid midagi nii head ja asjaliku saand :D
velo clubbers
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2334
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

PostitusPostitas AndreK » 13. 04. 2004. 09:34

Kas keegi filmis ka? Oleks huvitatud selle kinematograafia tippteose laenamisest.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11193
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

PostitusPostitas erikr » 13. 04. 2004. 09:36

AndreK kirjutas:Kas keegi filmis ka? Oleks huvitatud selle kinematograafia tippteose laenamisest.

keri palun paar postitust ülespoole.
tänan.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3661
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

PostitusPostitas mart » 13. 04. 2004. 11:48

Tänud Grishale ja loengu orgunnijatele.
Vaatasin Grisha loengu kodus telepurgis üle - pilt ja heli OK. Lintivõetud materjal nõuab tiba süstematiseerimist, tiitrite lisamist ja mittevajaliku eemaldamist. Tähtaega netiversiooni/VHS-i/DVD valmimise kohta hetkel öelda ei oska. Homsest olen nädal makaronimaal ja sealt saabudes võtan asja tõsiselt käsile. Igatahes saab tulem olema üks rammus rattateemaline kontsentraat.
Mõhk (alias metslane) ja Tölpa (alias Tairkibal) suudavad rattafoorumi sõnatuks muuta.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

mart2
Rattur
Postitusi: 732
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

õppimine on tarkuse ema

PostitusPostitas mart2 » 05. 05. 2004. 15:29

Loodan, et tulevikus on ka neil foorumlastel, kes kohale ei saanud tulla, võimalik videos tarkusepudemetest osa saada. Loomulikult käib asja juurde kulude kompensatsioon! :D
Viimati muutis mart2, 06. 05. 2004. 10:08, muudetud 1 kord.
treenin-sõidan, treenin-sõidan, veel trenni-sõidansõidansõidan...

Ull Miis
Rattur
Postitusi: 26
Liitunud: 22. 04. 2004. 19:41

PostitusPostitas Ull Miis » 05. 05. 2004. 17:58

Kahju, et teema alles nüüd leidsin:( aga parem hilja kui mitte kunagi, eriline loengu pidaja ei ole aga midagi oleks osanud ka ise kindlasti lisada või rääkida, kuid eks siis teine kord:)!

Raul Tammesoo
Rattur
Postitusi: 64
Liitunud: 15. 05. 2003. 05:24

PostitusPostitas Raul Tammesoo » 17. 05. 2004. 14:51

mart kirjutas:Tähtaega netiversiooni/VHS-i/DVD valmimise kohta hetkel öelda ei oska. Homsest olen nädal makaronimaal ja sealt saabudes võtan asja tõsiselt käsile. Igatahes saab tulem olema üks rammus rattateemaline kontsentraat.

Hei,

Ei taha nüüd küll tüütavaks ja pealetükkivaks muutuda, kuid lähenevatele Lõuna-Eesti rattarallidele (Elva & Tartu) mõeldes, tahaks siiski küsida, et kas on lootust enne sõitu ka teooriat nuusutada (vaadata). Või saab kuidagi õla alla panna?

Parimat,
RauL
Kõik mis teed, teed iseendale.

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2829
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

PostitusPostitas KristjanS » 29. 05. 2004. 09:24

UPitaks siis kaa teemat :!: :idea: :!: :idea: :arrow: :wink: 8)
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
Moiva
Rattur
Postitusi: 78
Liitunud: 16. 03. 2004. 12:51

PostitusPostitas Moiva » 07. 09. 2004. 21:20

Raul Tammesoo kirjutas:
mart kirjutas:Tähtaega netiversiooni/VHS-i/DVD valmimise kohta hetkel öelda ei oska. Homsest olen nädal makaronimaal ja sealt saabudes võtan asja tõsiselt käsile. Igatahes saab tulem olema üks rammus rattateemaline kontsentraat.

Hei,

Ei taha nüüd küll tüütavaks ja pealetükkivaks muutuda, kuid lähenevatele Lõuna-Eesti rattarallidele (Elva & Tartu) mõeldes, tahaks siiski küsida, et kas on lootust enne sõitu ka teooriat nuusutada (vaadata). Või saab kuidagi õla alla panna?

Parimat,
RauL


sellest on siin küll jupp aega juba möödas kui neil teemadel räägiti...
tea kas tasubki enam lootust hellitada ?

Kasutaja avatar
profit4
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 30. 07. 2003. 11:22

PostitusPostitas profit4 » 08. 09. 2004. 06:53

mart kirjutas:
AndreK kirjutas:Aga, eks filmimise loa peab andma ikka Grisha ise.

Grishalt on dobroo saadud. Võtan linti. Hilisemas arvutitöötluses ja paljundamises/ülesriputamises vajan asjatundjate nõu.


..Mis on saanud antud teemal materjali kogumisest, kas on teema lindis ja kuskil netis üleval
cycling is fun, but...it`s deem hard work.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11193
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

PostitusPostitas erikr » 08. 09. 2004. 07:12

profit4 kirjutas:..Mis on saanud antud teemal materjali kogumisest, kas on teema lindis ja kuskil netis üleval

kui hooaeg läbi siis ehk tekib midagi.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
tsainik
Rattur
Postitusi: 394
Liitunud: 20. 01. 2004. 15:17

PostitusPostitas tsainik » 08. 09. 2004. 10:10

erikr kirjutas:
profit4 kirjutas:..Mis on saanud antud teemal materjali kogumisest, kas on teema lindis ja kuskil netis üleval

kui hooaeg läbi siis ehk tekib midagi.


vahest motiveeriks asja produtseerijat ettetellimis- list?
et palju huvilisi oleks
vhs xx eek
dvd xxx eek

hea talvel kodus perega vahetusi harjutada :lol:

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11193
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

PostitusPostitas erikr » 08. 09. 2004. 12:13

tsainik kirjutas:vahest motiveeriks asja produtseerijat ettetellimis- list?

asi pole motivatsioonis vaid ressursis (aeg).
first things first.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

betoonking
Rattur
Postitusi: 51
Liitunud: 07. 06. 2004. 19:59

PostitusPostitas betoonking » 09. 06. 2005. 14:24

:?:
möödunud on hooaeg ja teinegi ammu käimas.
uuriks, et kas kõnealune materjal hakkab vormuma või on asi unustustehõlma langenud? huvilisi, usun, et leiab.
elu veereb nagu ratas

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11193
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

PostitusPostitas erikr » 09. 06. 2005. 14:47

betoonking kirjutas::?:
möödunud on hooaeg ja teinegi ammu käimas.
uuriks, et kas kõnealune materjal hakkab vormuma või on asi unustustehõlma langenud? huvilisi, usun, et leiab.

vbolla sel talvel saab mahti. :roll:
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

betoonking
Rattur
Postitusi: 51
Liitunud: 07. 06. 2004. 19:59

PostitusPostitas betoonking » 09. 06. 2005. 14:52

erikr kirjutas:
betoonking kirjutas::?:
möödunud on hooaeg ja teinegi ammu käimas.
uuriks, et kas kõnealune materjal hakkab vormuma või on asi unustustehõlma langenud? huvilisi, usun, et leiab.

vbolla sel talvel saab mahti. :roll:


Mil määral see materjal kärpimist vajab? Kui seda võiks ka pooltoorena esitada, siis võiksin materjali vormimisel VHS-ile või DVD-le ka ise kaasa aidata.
elu veereb nagu ratas

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11193
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

PostitusPostitas erikr » 09. 06. 2005. 14:57

betoonking kirjutas:Mil määral see materjal kärpimist vajab? Kui seda võiks ka pooltoorena esitada, siis võiksin materjali vormimisel VHS-ile või DVD-le ka ise kaasa aidata.
tahab lõikumist / tsensuuri saada
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
fax
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 09. 09. 2004. 01:50

PostitusPostitas fax » 10. 06. 2005. 12:38

Pmõtteliselt võiksin aidata lõikuda, kui selles osas peaks abi vaja olema..
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11193
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

PostitusPostitas erikr » 10. 06. 2005. 13:37

tänan pakkumast. ma oleksin juba ära teinud kui oleks aega seda edasi-tagasi kerida ja lõikuda ja tsenseerida. kui keegi pakuks, et ta on pädev otsustama mis sisse ja mis välja jätta siis võib edasi räääkida. olin nimelt ise loengus ja kuulasin seda teksti.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

PostitusPostitas Kristiano » 14. 06. 2005. 14:20

Miks ei võiks see materjal juba world wide webis üleval olla, kui sai digikaga peale võetud. Tingimata ei ole vaja seda videotöötlust seal Adobe AfterEffektis v. Premiere-s teostada ju. Igaüks võib ju ka MS Movie Makeris omale need lõigud ise töödelda, mis oluline ja mis vähem. Või saan millestki valesti aru... . Serveriruumi tingimuste suhtes ei oska muidugi öelda.. .

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11193
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

PostitusPostitas erikr » 14. 06. 2005. 14:30

vbolla väljendusin ebaselgelt. pole ei lektori ega kellegi teise huvides see lint otse netti panna. tuleb välja võtta need osad mis ei kuulu avalikule esitamisele.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

PostitusPostitas Kristiano » 14. 06. 2005. 14:40

aasta juba möödunud ja 2,5 tunnisest loengust ühteist välja jätta ei tohiks olla nii suur töö.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11193
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

PostitusPostitas erikr » 14. 06. 2005. 14:51

Kristiano kirjutas:aasta juba möödunud ja 2,5 tunnisest loengust ühteist välja jätta ei tohiks olla nii suur töö.

kahjuks on minu prioriteetide järjestuse juures see asi nii.
tundub, et mul on lihtsam anda lindid nende omanikule tagasi ja tunnistada, et lubasin teha asja millega hakkama ei saa kui kuulata siin etteheiteid.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

PostitusPostitas Kristiano » 14. 06. 2005. 14:56

ma ei heida ette midagi, vaid mõtlesin miks asi viivitab. Järeldan, et õpetus ei olnud nii hea (kooskõlastatud), et seda ülesse panna, kokkuvõttes olen ainult huviline, kes soovis ka midagi mnt. sõuiduviisist teada saada.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11193
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

PostitusPostitas erikr » 14. 06. 2005. 15:00

Kristiano kirjutas:ma ei heida ette midagi, vaid mõtlesin miks selline asi viivitab. Järeldan, et õpetus ei olnud nii hea (kooskõlastatud), et seda ülesse panna.
õpetusel pole viga midagi.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
MaT
Rattur
Postitusi: 239
Liitunud: 25. 01. 2005. 13:46

PostitusPostitas MaT » 16. 06. 2005. 09:17

.
Viimati muutis MaT, 29. 12. 2012. 17:40, muudetud 1 kord.

betoonking
Rattur
Postitusi: 51
Liitunud: 07. 06. 2004. 19:59

PostitusPostitas betoonking » 26. 08. 2005. 08:59

erikr kirjutas:
Kristiano kirjutas:aasta juba möödunud ja 2,5 tunnisest loengust ühteist välja jätta ei tohiks olla nii suur töö.

kahjuks on minu prioriteetide järjestuse juures see asi nii.
tundub, et mul on lihtsam anda lindid nende omanikule tagasi ja tunnistada, et lubasin teha asja millega hakkama ei saa kui kuulata siin etteheiteid.


No mis etteheited need ikka on. Lihtsalt kodanike huvi materjali vastu on väga suur. Isegi kibeleks seda vaatama. Foorumi lugejate hulgas on ju teisigi spetsialiste, kes loengul osalesid ja suudaks ehk olulise ebaolulisest eraldada kasvõi lektoriga kahasse. Abipakkujaid on ju olnud. Sestap ei saa sellisest viivitusest aru. Iseasi kui lindid kaduma on läinud.
elu veereb nagu ratas

Kasutaja avatar
profit4
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 30. 07. 2003. 11:22

PostitusPostitas profit4 » 26. 08. 2005. 09:08

Mõttetu paanika osakond :roll:
cycling is fun, but...it`s deem hard work.

betoonking
Rattur
Postitusi: 51
Liitunud: 07. 06. 2004. 19:59

PostitusPostitas betoonking » 26. 08. 2005. 09:21

profit4 kirjutas:Mõttetu paanika osakond :roll:


Millest Sa räägid?
elu veereb nagu ratas

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 1960
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Napal Tallinna Rattaralli 2011

PostitusPostitas UrmasL » 23. 08. 2011. 09:54

Henno kirjutas:P.S. kas ma olen ikka õigesti aru saanud, et grupis sõites ei tohiks tirri lasta, sest see on tagumise sõitja jaoks sama mis pidurdus, tempomuudatustega peaks üritama ikka pedaalimisrütmiga kaasas käia ja kui kipud esirattaga eessõitjale tagarattasse veerema, siis enne pidurite näppimist või tirri laskmist võiks üritada oma esiratta vasakult poolt (et mitte käiguvahetajasse sõita) eessõitja tagarattast mööda suunama? vabandan kui ma millestki olen valesti aru saanud, aga mind see tirritamine grupis häirib ... kui see on OK, siis katsun närve ravida


Nii hull see asi pole. Grupis on tuulessõidu efekt. Mida kiirem tempo seda suurem efekt. Selge on see, et esimesed väntavad ja tagumised/keskmised saavad lihtsamalt hakkama. Tirri laskmine on tempo reguleerimise võimalus. Ka pidurite näppimine pole keelatud kui seda sujuvalt ja vastavalt vajadusele teha.

priit908
Rattur
Postitusi: 266
Liitunud: 24. 04. 2006. 16:46

Re: Napal Tallinna Rattaralli 2011

PostitusPostitas priit908 » 23. 08. 2011. 10:05

Läheb küll teemast veidi välja, kuid mina olen harrastajana aru saanud, et eelkõige tuleks tempomuudatustele (aeglustustele) reageerida pigem kerge pidurduse kui tirri laskmisega. Kuulasin kunagi grupisõidu teooriast loengut kus mainiti, et tirri laskmine ei ole mõistlik tegu ning selle tulemusel aeglustub ratturi kiirus järsult? Parandage mind kui olen asjadest valesti aru saanud.

Ise olen jala tirri lasknud vaid kurvidesse sisenedes, kuid ülejäänud aja käivad jalad koguaeg ringi - ka pidurdamise ajal, lihtsalt tühja. Vajadusel reguleerin tempomuutusest tulenevalt ülekannet.

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2829
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Re: Grupisõidu tehnika loeng

PostitusPostitas KristjanS » 23. 08. 2011. 10:35

Henno kirjutas:P.S. kas ma olen ikka õigesti aru saanud, et grupis sõites ei tohiks tirri lasta, sest see on tagumise sõitja jaoks sama mis pidurdus, tempomuudatustega peaks üritama ikka pedaalimisrütmiga kaasas käia ja kui kipud esirattaga eessõitjale tagarattasse veerema, siis enne pidurite näppimist või tirri laskmist võiks üritada oma esiratta vasakult poolt (et mitte käiguvahetajasse sõita) eessõitja tagarattast mööda suunama? vabandan kui ma millestki olen valesti aru saanud, aga mind see tirritamine grupis häirib ... kui see on OK, siis katsun närve ravida


priit908 kirjutas:Läheb küll teemast veidi välja, kuid mina olen harrastajana aru saanud, et eelkõige tuleks tempomuudatustele (aeglustustele) reageerida pigem kerge pidurduse kui tirri laskmisega. Kuulasin kunagi grupisõidu teooriast loengut kus mainiti, et tirri laskmine ei ole mõistlik tegu ning selle tulemusel aeglustub ratturi kiirus järsult? Parandage mind kui olen asjadest valesti aru saanud.

Ise olen jala tirri lasknud vaid kurvidesse sisenedes, kuid ülejäänud aja käivad jalad koguaeg ringi - ka pidurdamise ajal, lihtsalt tühja. Vajadusel reguleerin tempomuutusest tulenevalt ülekannet.


Üldjuhul käib grupis hoo maha võtmine siiski kehaga, selle asendit püstisemaks ajamisega. Seda saab kasutada nii laskumistel kui sirge peal, sest tihti, kui hoog liiga suur on, tirrilaskmisest hoo mahavõtmiseks ei aita. Kehaasendi muutmisega annab aga hooga väga sujuvalt mängida - kui vaja pidurdada, siis rind ette, kui aga laskumisel kipub vahe sisse tulema, siis viid end raamile lähemale...
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11113
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Grupisõidu tehnika loeng

PostitusPostitas Mati » 23. 08. 2011. 11:59

Tirri laskmine (huvitav väljend iseenesest, kas hooaja alguses võiks EJL ka "tirri" laskmise lubasid väljastada :)) ei ole probleem üldiselt. Probleemi kujundavad samaaegsed muud tegevused nagu nt selja sirutamine või sadulas nihelemine, mille tulemusena nihkub ratas suts tahapoole. Samas koht kus tirri EI TOHI lasta on grupi peas vedades, eriti laskumisel, kuna kõik tagumised kulgevad kiiremini (oluliselt väiksem õhutakistus) ja vajuvad selga. Tugevad tempomuutused grupis on kehvad mitte ainult vahetu ohtlikkuse (naaberratturi võtmes) tõttu vaid ka seetõttu, et tekitavad nö kummipaela efekti - grupi venimine ja kokkutõmbumine. See omakorda võib tekitada närvilisust, mis võib viia ohtlike olukordadeni.

Grupisõidu põhitõde lühidalt - hoia trajektoori ja ühtlast tempot :!:

Kui tirritamisest veel, siis tavaharrastaja, kel puudub korralik rattatrennipõhine "kerimiskool", laseb tegelikkuses üllatavalt palju tirri. Väikse näitena võin tuua enda mõned viimased sõidud, millest üks siledal, üks pikk tempo ja kolmas "mägedes".

Väntamissageduse anduri info on järgmine:
1. Tallinna Fakto ralli: 104 km - koguajast tirri 11% ja kogu distantsist 10,8% (11,2 km)
2. TriStar111 ratas: 96,5 km - koguajast tirri 6,6% ja kogu distantsist 7,8% (7,5 km)
3. Võru Rattaralli: 103,5 km - koguajast tirri 12,8% ja kogu distantsist 14,5% (15 km)

Vot nii, ehk siis tirri lased rohkem mägisel rajal (laskumised) ja vähem tempos/üksi (tuulevari puudub).
Tirrilaskmise osakaal oleneb oluliselt ka sellest, kas oled grupis tööloom või sprinter. Viimaseid on tavaliselt kordades rohkem.
velo clubbers
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Napal Tallinna Rattaralli 2011

PostitusPostitas pärnu rattur » 23. 08. 2011. 12:49

Põhiline tirri laskmise keeld on esimestel vedajatel - nemad peavad ka allamäge väntama, et grupp selga ei tuleks. Keskel tuleb nii sättida, et grupp laiali ei vajuks ja hoida eessõitja tuulde, järske liigutusi teha ei tohi, nõeluda ei tohi. Viimastele on tirritamine põhimõtteliselt lubatud.
Ärge näkku lööge! [/OT]

clx
Rattur
Postitusi: 334
Liitunud: 09. 06. 2008. 21:13

Re: Napal Tallinna Rattaralli 2011

PostitusPostitas clx » 23. 08. 2011. 16:36

priit908 kirjutas:/.../ ülejäänud aja käivad jalad koguaeg ringi - ka pidurdamise ajal, lihtsalt tühja.


See on küll veidi kaheldava väärtusega lähenemine. Kuidas oleks sõita kolonnis auto taga, millel pidurituled ei tööta? Tirri laskmine annab ju sarnaselt selja taga olijale märku tempomuutusest? Elukutselised parandavad mind, kui ma eksin.

muffits
Rattur
Postitusi: 94
Liitunud: 23. 11. 2007. 18:35

Re: Grupisõidu tehnika loeng

PostitusPostitas muffits » 24. 08. 2011. 08:08

Niipalju, kui ise grupikatest osa olen võtnud, siis tirri laskmine pundi sees või taga ei tekita probleeme. Aga saatanast on need tüübid, kes ei oska otse sõita, sõiduasendit järsult muudavad (ja sellega ratas liigub jõhkralt küljele) ning mind isiklikult eriliselt vihale ajavad tüübid, kes püsti sõites hullult "vänderdavad". Sellest vänderdamisest võiks natuke aru saada finishi heitluses, kuid rahuliku ja ühtlases sõidus ja pundi keskel - ei ole kohe mitte ilus selline teguviis.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6033
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Grupisõidu tehnika loeng

PostitusPostitas KaupoR » 24. 08. 2011. 08:11

muffits kirjutas:Sellest vänderdamisest võiks natuke aru saada finishi heitluses,
Kuidas sa sellest siis aru saad? Näoli maad puudutades saab sellest siis vaid aru saada.

Paar asja veel, mida grupis sõites ei tohi unustada. Kui kuuled selja taga mingit ebaharilikku häält (kukkumine, kellelgi laagrid kolisevad, keegi lihtsalt möliseb), siis ei maksa sellest end heidutada lasta, st EI TOHI taha vaadata, sest suurel kiirusel paned selle peale suure tõenäosusega enda ees sõitjale tagant laksti selga. Lihtne arvutus - hoiad pikivahet 50 cm ja sõidate kiirusel 40 km/h. Selle hoo paelt on teie vahe ajaliselt ei rohkem ega vähem kui 0,045 sekundit. Kui esimene mees hakkab järsku liikuma kiirusel 38 km/h, siis oled sa tal seljas enne kui arugi saad: sina liigud sekundis 11,1 m ja tema 10,6 m ehk te põkkute poole sekundiga!!!
Kui grupis juba minna peasse (ette poole), siis ei ole kuigi viisakas olla vedajast lugedes teine-kolmas mees ning siis nähes, et oi ma vist ikka ei jaksa ette vedama minna, jätta vahet sisse lootes, et eest just tulnud mees kohe sinna taskusse end pressib. Arvesta, et tema tuleb just vedamast ja lootuses, et saab 5-6 meest tahapoole vajuda pole ta ilmselt valmis kohe uuesti kiirendama, et olla kolmas mees peas. Kui juba nii ette lähed, siis näita üles nii palju respekti, et käi vähemalt korra päris eest läbi.

No ja nagu juba on korduvalt mainitud - mitte mingil juhul ei tohi väntamist katkestada ja samal ajal tõusta püsti selga sirutama!!! Keha ette viies jääb su ratas sisuliselt seisma (võrreldes teiste sinu ümber liikujatega). Kui tahad sirutada, siis tee püsti tõustes 2-3 kiiret vändapööret, et momentumit mitte kaotada.

PS. Vabandan oma seksistliku väljenduse pärast (kasutan pidevalt sõitja kohta sõna MEES).
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
Henno
Rattur
Postitusi: 583
Liitunud: 07. 08. 2009. 09:01

Re: Grupisõidu tehnika loeng

PostitusPostitas Henno » 24. 08. 2011. 08:36

muffits kirjutas:Aga saatanast on need tüübid, kes ei oska otse sõita


tüüpiline situatsioon - ees sõidab grupp paari kaupa tihedalt teeservas, siis tuleb 1 mees, kes ei suuda end sirgelt eessõitja taga hoida ja sisuliselt sõidab kord ühe kord teise eessõitja taga, kui üritad tema kõrvale paariliseks minna, siis vajub Sulle selga ja surub Sind kruusa peale või tee keskele, eessõitja tuulest välja igal juhul, tihti selle vänderdamise põhjuseks paistab olevat eriliselt kangutav pedaalimine, eriti hull on asi kui sõidab veel miski pika lenksu ja sarvilise hübriidiga mitte maanteerattaga :?
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab? :)

rai66
Rattur
Postitusi: 754
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Grupisõidu tehnika loeng

PostitusPostitas rai66 » 24. 08. 2011. 09:13

Henno kirjutas:
muffits kirjutas:Aga saatanast on need tüübid, kes ei oska otse sõita


tüüpiline situatsioon - ees sõidab grupp paari kaupa tihedalt teeservas, siis tuleb 1 mees, kes ei suuda end sirgelt eessõitja taga hoida ja sisuliselt sõidab kord ühe kord teise eessõitja taga, kui üritad tema kõrvale paariliseks minna, siis vajub Sulle selga ja surub Sind kruusa peale või tee keskele, eessõitja tuulest välja igal juhul, tihti selle vänderdamise põhjuseks paistab olevat eriliselt kangutav pedaalimine, eriti hull on asi kui sõidab veel miski pika lenksu ja sarvilise hübriidiga mitte maanteerattaga :?

Neile tuleks otse välja öelda, milles on viga. Kui keegi ei ütle, arvatakse et kõik on OK

Kasutaja avatar
Henno
Rattur
Postitusi: 583
Liitunud: 07. 08. 2009. 09:01

Re: Grupisõidu tehnika loeng

PostitusPostitas Henno » 28. 08. 2012. 15:30

ei hakka Tabasalu ralli teemat risustama, mõlgutaks siin veidi mõtteid küljetuules sõitmise osas, ehk mõni targem ja kogenum ütleb sõna sekka

minu teada küljetuules on mõistlik sõita mitte sirgjooneliselt eessõitja taga, vaid sõltuvalt tuule suunast kas temast paremal või vasakul diagonaalis täpselt nii palju kõrval, et jääks tuule eest eessõitja keha varju, näiteks kui tuul on eest vasakult, siis sõita eessõitjast paremal ja oma esirattaga tema tagarattast eespool niipalju kui vaja tuulevarju jäämiseks

nüüd kui eessõitja kas ei jaga matsu või ei taha küljekat teha ja kütab tee tuulealuses servas ning ei ole võimalik tema taha diagonaali võta ja grupp venib ketiks, siis see selleks ... aga kui eessõitja sõidab nö. tee peal ja mina otsin tema taga diagonaalis parimat tuulekotti, siis väga harva minu taga sõitja omakorda rivistub minu taha diagonaali, pigem ikka sõidetakse eessõitjale tagarattasse so. mulle kõrvale ... mine võta nüüd kinni kas see on teadmatus või positsioonivõitlus :?: :D

see toimub aeglasemate harrastajate seas, eespool on pilt ilmselt veidi teine?

kommentaariks olgu öeldud, et tegin väikse seltskonnaga Jüri TTT rajal meeskonnasõidu harjutusi suht tugeva tuulega ja diagonaalis sõitmise mõte sai vägagi arusaadavaks
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab? :)

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Grupisõidu tehnika loeng

PostitusPostitas pärnu rattur » 28. 08. 2012. 20:06

Ärge näkku lööge! [/OT]

muffits
Rattur
Postitusi: 94
Liitunud: 23. 11. 2007. 18:35

Re: Grupisõidu tehnika loeng

PostitusPostitas muffits » 29. 08. 2012. 09:43

Oma vähese kogemuse põhjal võin öelda, et (vähemalt trennis) küljekaga üritab sõita esimese tagarattaga kohakuti ja nii lähedal tagarattal kui võimalik. Loomulikult jääb ees sõitev kodanik sinu ja tuule vahele. Kui on paarides sõit, siis teepoolne kodanik tagumises paaris on esimese paari vahel nii poole rattani (kui võimalik).

Omiar
Rattur
Postitusi: 262
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Grupisõidu tehnika loeng

PostitusPostitas Omiar » 29. 08. 2012. 11:47

Henno kirjutas:ei hakka Tabasalu ralli teemat risustama, mõlgutaks siin veidi mõtteid küljetuules sõitmise osas, ehk mõni targem ja kogenum ütleb sõna sekka

minu teada küljetuules on mõistlik sõita mitte sirgjooneliselt eessõitja taga, vaid sõltuvalt tuule suunast kas temast paremal või vasakul diagonaalis täpselt nii palju kõrval, et jääks tuule eest eessõitja keha varju, näiteks kui tuul on eest vasakult, siis sõita eessõitjast paremal ja oma esirattaga tema tagarattast eespool niipalju kui vaja tuulevarju jäämiseks

nüüd kui eessõitja kas ei jaga matsu või ei taha küljekat teha ja kütab tee tuulealuses servas ning ei ole võimalik tema taha diagonaali võta ja grupp venib ketiks, siis see selleks ... aga kui eessõitja sõidab nö. tee peal ja mina otsin tema taga diagonaalis parimat tuulekotti, siis väga harva minu taga sõitja omakorda rivistub minu taha diagonaali, pigem ikka sõidetakse eessõitjale tagarattasse so. mulle kõrvale ... mine võta nüüd kinni kas see on teadmatus või positsioonivõitlus :?: :D

see toimub aeglasemate harrastajate seas, eespool on pilt ilmselt veidi teine?

kommentaariks olgu öeldud, et tegin väikse seltskonnaga Jüri TTT rajal meeskonnasõidu harjutusi suht tugeva tuulega ja diagonaalis sõitmise mõte sai vägagi arusaadavaks


võibolla teadmatus aga võimalik, et lihtsalt ei julgeta nii sõita, kuna ei tea kunagi kelle rattas sa täpselt sõidad.
eespool on olukord veidi teine, kui sa ikka pool punti pikali tõmbad, siis mõnda aega su peale hästi enam ei vaadata. seal hoitakse rohkem ühtlasemat joont ja seega julgeb ka rohkem rattas kinni sõita.

Ai:Ra
Rattur
Postitusi: 116
Liitunud: 15. 06. 2005. 09:34

Re: Grupisõidu tehnika loeng

PostitusPostitas Ai:Ra » 30. 08. 2018. 17:19



Mine “Sõidutehnika”

Kes hetkel foorumit kasutavad

Foorumit vaatavad: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline