Haapsalu etapp

Vasta
JerryBlake
Rattur
Postitusi: 146
Liitunud: 31. 01. 2012. 21:45

Haapsalu etapp

Postitus Postitas JerryBlake » 13. 07. 2014. 22:46

Viimati muutis JerryBlake, 15. 07. 2014. 12:24, kokku muudetud 2 korda .

Läänlane
Rattur
Postitusi: 405
Liitunud: 10. 09. 2012. 12:19

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas Läänlane » 13. 07. 2014. 23:02

Esimene maanteesõit ja ega rohkem lähiajal ei isuta ka.

Esimeses suures grupis sõites nägin 4 kukkumist. Esimene grupikukkumine ca 90km kandis ja teine 114km kandis, ülejäänud kaks olid üksikkannatajatega. Grupi teises pooles sõites jäin mõlemalt korral grupi peast maha ja järgi sõites sai ennast korralikult rihmaks tõmmatud, aga see juba oma vormi viga, mitte võistluse.

Tiimi autod nahaalselt signaalitasid-trügisid rajal, korduvalt tekitati sellega tõsiselt ohtlike olukordi. Ühes lõigul paremalt, teisel vasakult. Ei ole varem maantel sõitnud, aga arusaamatuks jäi miks seda trügimist vaja on. Tegemist oli ju ringide sõiduga kus oleks saanud nii tagurpidi vastu sõita kui ka otse teed lõigata. Tegemist ei ole tour the france`ga vaid paarisaja osalejaga kohaliku võistlusega.

dznek
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 09. 06. 2008. 17:03

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas dznek » 14. 07. 2014. 07:08

Kas see on Eesti võistlustel tavaline et tagumise otsa gruppides üks kiirendab ning talle tekib külge väiksem 5-7 liikmeline punt. Veetakse sisse 100m vahe ning siis kui uus vedaja võiks pulti minna lasevad kaasaminejad jala sirgeks justkui oodates et algne vedaja nad üksi lõpuni veab? Või siis lihtsalt see et kihutatakse grupi ette ja siis lastakse kohe jalg sirgeks? Mingi taktika?

Tr11
Rattur
Postitusi: 166
Liitunud: 01. 09. 2008. 18:55

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas Tr11 » 14. 07. 2014. 10:24

dznek kirjutas:Kas see on Eesti võistlustel tavaline et tagumise otsa gruppides üks kiirendab ning talle tekib külge väiksem 5-7 liikmeline punt. Veetakse sisse 100m vahe ning siis kui uus vedaja võiks pulti minna lasevad kaasaminejad jala sirgeks justkui oodates et algne vedaja nad üksi lõpuni veab? Või siis lihtsalt see et kihutatakse grupi ette ja siis lastakse kohe jalg sirgeks? Mingi taktika?
On küll tavaline :) Ise ka selle fenomeni üle mõlgutanud. Võib-olla on see mingi sovetjlik refleks järjekorda asumiseks, et a la "tasuta saab midagi" :). Teist sorti jubedikud istuvad kogu sõidu väga kavala "taktikalise tatt ripakil näoga" tagumise otsa grupis ja siis 5 km enne lõppu hakkavad "finišit tegema" ja "possa pärast võitlema", kuna usuvad raudkindlalt, et on mingi kuulsa sprinteri reinkarnatsioonid. Muidugi põhiline, millega nad hakkama saavad, on idiootsete massikukkumiste korraldamine.

Kui tõsiselt rääkida, siis ma ei saa aru neist vendadest (neid on kogu tagumise otsa grupi peale kõigest ca 10-15 tk.), kes seal ühtlast tempot teevad ja seda suurt karja wannabe sprintereid lõpupoole veavad. Praktiliselt alati ainult mõni üksik kiirendus või äraminekukatse ja siis juhtubki kasutaja dznek kirjeldatu. Endal tuli pea kogu sõit peagrupi ja tagumise grupi vahelisel eikellegimaal teha, aga ca 20 km enne lõppu püüdis tagumine grupp tänu neile tempotegijatele meie väga väikeseks jäänud tiimi kinni.

Aga jah, kokkuvõttes, ega tegelt muud varianti ei ole kui, et rohkem trenni teha, et ei peaks seal tagagrupis närve rikkuma :) Samas, nagu kuulda oli, põhilised kukkumised (neli?) toimusid seekord peagrupi lõpumeeste vahel?

P.S. Võistkondade autod tõepoolest trügisid liiga nahhaalselt. Võiks arvestada, et tegu on ikkagi rahvaspordiürituse, mitte Tour de Fraansiga ja mõni inimene võib ehmatada, kui auto ootamatult keset rallimist 1 meetri kaugusele seljataha ujub ja tuututama pistab.
Viimati muutis Tr11, 14. 07. 2014. 11:29, kokku muudetud 27 korda .

Kasutaja avatar
indrek56
Rattur
Postitusi: 654
Liitunud: 03. 06. 2008. 15:24

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas indrek56 » 14. 07. 2014. 10:30

dznek kirjutas:Kas see on Eesti võistlustel tavaline et tagumise otsa gruppides üks kiirendab ning talle tekib külge väiksem 5-7 liikmeline punt. Veetakse sisse 100m vahe ning siis kui uus vedaja võiks pulti minna lasevad kaasaminejad jala sirgeks justkui oodates et algne vedaja nad üksi lõpuni veab? Või siis lihtsalt see et kihutatakse grupi ette ja siis lastakse kohe jalg sirgeks? Mingi taktika?
Tagaotsa puntides oli, on ja ilmselt ka jääb märksõnadeks kaos ja isetegevus. Ise taga tiksudes pole ma samuti seal vist kunagi mingit suurt koostööd täheldanud. Niiet ära võta südamesse, see on ralli üks osa. Kui ei sobi, tuleb ise kõvemini vajutada, et eespool distsiplineeritumat kulgemist harrastada.

Läänlane
Rattur
Postitusi: 405
Liitunud: 10. 09. 2012. 12:19

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas Läänlane » 14. 07. 2014. 13:09

Tr11 kirjutas: Aga jah, kokkuvõttes, ega tegelt muud varianti ei ole kui, et rohkem trenni teha, et ei peaks seal tagagrupis närve rikkuma :) Samas, nagu kuulda oli, põhilised kukkumised (neli?) toimusid seekord peagrupi lõpumeeste vahel?
Ma ütleks, et peagrupi keskel mitte lõpumeeste vahel. Mõlemal suuremal kukkumisel olin kümmekond meetrit tagapool nii et kukkumise põhjust ei näinud ja õnneks ise sisse ei sõitnud. Kuna grupp oli suur, siis kiirendamist-pidurdamist grupi venimisel oli päris palju.

versus
Rattur
Postitusi: 69
Liitunud: 15. 08. 2009. 00:21

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas versus » 14. 07. 2014. 13:41

Käisin ka see aasta esimesel mnt sõidul. Tolknesin samamoodi seal nn peagrupis. Ma ise küll arvasin, et see aasta tõmmatakse külavahel grupid pikaks ja ribadeks (uus marsuut võrreldes eelnevate aastate laia maanteega) aga püsis ilusti koos. Tuul ei teinud ka suurt häda, tee oli suht kurviline ja metsavaheline ikkagi. Viimasest kukkumisest sain küll muru pealt mööda põigatud aga kolin oli kõva mis seljataga toimus, ei tea palju mehi sinna maha jäi?

Shiberu
Rattur
Postitusi: 14
Liitunud: 14. 07. 2014. 14:27

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas Shiberu » 14. 07. 2014. 14:37

Jootmine oli alla igasugust arvestust.

Kasutaja avatar
meetodimees
Rattur
Postitusi: 128
Liitunud: 04. 08. 2008. 17:12

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas meetodimees » 14. 07. 2014. 14:59

Shiberu kirjutas:Jootmine oli alla igasugust arvestust.
+1

Täiesti mõttetu jootmine, ainult kaks jootjat, pudelite arv loetud. Tõsi, topsid on head suured. Üldiselt saab Filtri etappidel enda joogiga hakkama (2 pudelit), aga kuum ilm ja pikem distants teevad oma töö ja on lisa jooki vaja.

Läänlane
Rattur
Postitusi: 405
Liitunud: 10. 09. 2012. 12:19

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas Läänlane » 14. 07. 2014. 18:17

Jootjate arv oli tõesti olematu, aga kuna vähemalt peagrupis suurt tunglemist joogi järgi ei olnud, siis õnnestus viimasel ringil oma vajalik pudel kätte saada.

guidomukk
Rattur
Postitusi: 152
Liitunud: 19. 04. 2014. 14:24

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas guidomukk » 15. 07. 2014. 01:22

Mina iriseks ka meeskonna autode suhtes.
Nägin kuidas lühema maa stardis mehed hunnikus ootasid ja siis üks tukkuma jäänud tarkpea otsustas sealt vahelt ülbelt signaalitades läbi pressida.
Ei olnud just ilusad sõnad mis sellele mehele osaks said.
Rahunegu maha sellisel külavõistlusel pole neist niikuinii peale segaduse külvamise mingit kasu.

Kasutaja avatar
rxman
Rattur
Postitusi: 24
Liitunud: 28. 07. 2009. 22:47

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas rxman » 15. 07. 2014. 08:07


Prii
Rattur
Postitusi: 62
Liitunud: 18. 05. 2011. 06:33

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas Prii » 18. 07. 2014. 09:38

Osalesin esimest korda Filtri mnt etapil. Korraldus minu arvates väga hea. Millestki puudust tunda ei osanud.

Mulle isiklikult tundub siin teemas natuke naljakas lugeda, et ühes postituses sarjatakse tiimiautosid ning järgmisel hetkel nõutakse korraliku võistluse jootmist. Kui väga jooki tahad, siis alati on võimalik seisma jääda. Samuti on ju ilmateade teada ning erinevates suurustes pudeleid poest saada.

mi.re
Rattur
Postitusi: 521
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas mi.re » 19. 07. 2014. 12:03

Postitaksin kah veidi mõtteid jootjate vähesuse ümber. Ühest küljest oleks muidgi väga vinge, kui raja ääres seisas joogipunktis 20 inimest rivis, kes pudelid ulataks. Loeme aga korra kokku Haapsalu etapi korraldusega võistluspäeval seotud olnud inimeste arvu:

1) Liiklusreguleerijad = 20 inimest
2) Sekretariaat, hiljem toitlustajad ja joogijagad = 8 inimest
3) Pakihoid = 1 inimene
4) Kokk = 1 inimene
5) Võistluskeskuse juhataja = 1 inimene
6) Sarja peakorradaja = 1 inimene
7) Mototurvajad = 5 inimest
8 ) Kohtunikud + kohtunike autojuhid = 8 inimest
9) Motokohtunik = 1 inimene
10) Pilootautod, 2tk = 2 inimest
11) Peasekretär = 1 inimene
12) Fotofiniš koos abilisega = 2 inimest
13) Kiirabi, 2 brigaadi = 4 inimest
14) Lõpubuss = 1 inimene
15) Politsei, 2 ekipaaži = 4 inimest
16) Haapsalu poolsed korraldajad = 2 inimest
17) Helimees = 1 inimene
18) Rekkajuht = 1 inimene
19) Fotograaf = 1 inimene
20) Joogipunkt = 2 inimest


Kokku = 67 inimest.
Tegelt oli veel ka hulk väiksemat rolli mängivaid inimesei, keda ma eeltoodud loetelusse ei lisanud, kuid kes olid kaudselt üritusega seotud.

Kui nüüd kõrvutame seda arvu reaalset startinud inimeste arvuga, keda oli ca 450, siis saame suhtarvuks iga 7 osaleja kohta ühe korraldaja.

Mis ma tahan öelda - maksimalism ja idealism on kahtlemata edasiviivad nähtused. Ärgem aga sealjuures päris unusta ka realismi. Loomulikult oleks hea, kui joogipunktis seisaks 20 jootjat reas nagu 3000 osalejaga võistlustel. Loomulikult oleks hea kui mototurvajaid oleks mitte 5 vaid 25, et jaguks ka iga väiksema grupi ette. Loomulikult oleks hea, kui ka iga väiksema teeotsa peal oleks reguleerija, suurematel ristidel mitte 1 vaid 2 või 3 reguleerijat, jne. Paraku aga ei ole jõukohane ajada korraldajate arvu ebaproportasionaalslet suureks osalejate arvuga võrreldes.

Mis jootmist puudutab, siis hetkel on meil joogipunkt, kus on kaks jootjat, kes annavad endast parima, et pudeleid kätte anda. Tõsi, kõigile nad pudelit ulatada ei jõua. Lähtuvalt juhendist on aga lubatud ka oma teenindava persionaali poolt raja kõvalt jootmine. Ka profisõitudel joodab joogipunktis tegelikult võistlejaid ju oma tiim, mitte võistluse korraldaja. Kutsun siinkohal ülesse oma sõpru ja tuttavaid endale appi kutsuma - nad võivad ju joogipunktist kah pudelit kätte ulatada. Lisaks, juhul kui tõesti silmade eest mustaks kipub minema, siis on ju veel ka võimalus jääda hetkeks joogipunktis seisma ning võtta laualt ise joogitopsik, kuigi saan aru, et suurtes punktides pole see võimalik, kuivõrd see tähendaks sisulislet pundist maha jäämist.

powerman
Rattur
Postitusi: 145
Liitunud: 01. 07. 2010. 09:02

Re: Haapsalu etapp

Postitus Postitas powerman » 20. 07. 2014. 09:23

Ei mõista viginat joogipunktide, supi, ilma ja muu üle - rattale on võimalik paigaldada kahele pudelile hoidjad ja nendest piisab 2-3 tunniks! Osad persoonid on alati rahulolematud iga asjaga - minge sõitke Tour De Helsinki 140 km MNT ja näete, et joogipunktis joogi saamiseks on vaja keerata suisa rajalt kõrvale kuuri alla ja sealt jooki ise valada endale ja siis tulge tagasi Eesti võistlustele, kus on kõik ikkagi tip-top!
Mihkel - edu sulle!

Vasta

Mine “Filter maanteekarikasari 2014”