10. leht 12-st

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 01. 05. 2018. 12:32
Postitas dnq
Ajasõiduhuvilised kõik Jüris sel ajal ilmselt...

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 03. 05. 2018. 19:06
Postitas raxxel

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 04. 05. 2018. 09:02
Postitas veloson
Ehk et üks üks väidetavasti Kristjan Sooperi nime kandev spordiajakirjanik on teinud sellise luuletuse (enda või oma laste seiklustest jalgratta seljas?)
Ta võib panna ohtu kõik teised kaasliiklejad, kihutada jalakäijate seas mööda kõnniteed ja teha ootamatuid, avariini viia võivaid manöövreid autode vahel. Ta võib leida seltsilisi ja sõita maanteel teokiirusel kas või kümnekesi kõrvuti.

Jalakäija peab hüppama kraavi, autojuht koos autoga eelistatavalt haihtuma õhku, aga sobib ka võssa peitumine.

Kõige selle taustal võib ta tunda end täiesti karistamatult, sest ta on püha. Politsei teda ei puutu.
Teisi tõlgendusi? Liiklusrikkuja, kes oma karistust liiga kangeks pidades teiste rikkujate ees ebavõrdsust tunneb? Ka see seletus ei tundu sellest maailmast, veel tõlgendusi? Fortes on midagi sassi aetud?
Pilt
Pilt hyundai fossiilpõletisreklaamide lehelt, järskut on vale inimene?

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 04. 05. 2018. 10:15
Postitas T6nu
Päris karm, kui autoajakirjanik liikluses viha õhutab. Isegi mõistusevastane.

Kuid see pole Sooperi esimene kord rattureid maha teha.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 04. 05. 2018. 12:06
Postitas andresle
Ja nüüd hingame paar korda sügavalt sisse ja mängime "no kas siis ei tehta nii"-mängu ajakirjaniku iga üksiku väite juures. Ja peame silmad maha lööma. Selliselt käituvad jalgratturid on olemas ja nende tehtu avaldab mõju ka ratturile, kes on igati tagasihoidlik. Loomulikult oleks meelevaldne kirjutada autojuhtidest "joodik-kihutaja-agressiivne-naisepeksja-telefoniga mängija-kollase tulega ristmiku ületaja-jne" Kõik tegelased ühekaupa on olemas, aga mitte koos. Ja veelvähem on kogu autojuhtide hulk selline. Ärge võtke ajakirjaniku öeldut liiga iskilikult, sest see on halastamatu tõde!

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 04. 05. 2018. 12:19
Postitas veloson
Küllap neid näiteid leiab, aga pole mingit seletust, miks peaks täna just ühte tüüpi liiklejaid niimoodi püünele panema. Mulle keeravad ette, teevad äkkpidurdusi/-parkimisi ja jäävad punase tule eiramisega silma küll eranditult fossiilkütusega liiklejad, ajalehest loeb kah, et ministrid teevad oma jommis sõidud ikka rooli taga. Täiesti rist-vastupidine valim? Artiklile lisati märge satiiri kohta ja juhtumipõhine halastamatu tõde on seletuslik küll, andresle, aga sellesama Liina Kanarbiku ja Sooperi poeesialaadse postituse kohal iluleb tekst "kõige uuemad uudised teadusvaldkonnast" ning niisuguses kontekstis on tegemist suht kollapunase vihakõnega. Kõikide maade jalgrattakultuuriga kokku puutujad, solvumisbarrikaadidele!

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 05. 05. 2018. 09:48
Postitas T6nu
andresle kirjutas:Ja nüüd hingame paar korda sügavalt sisse ja mängime "no kas siis ei tehta nii"-mängu ajakirjaniku iga üksiku väite juures. Ja peame silmad maha lööma. Selliselt käituvad jalgratturid on olemas ja nende tehtu avaldab mõju ka ratturile, kes on igati tagasihoidlik. Loomulikult oleks meelevaldne kirjutada autojuhtidest "joodik-kihutaja-agressiivne-naisepeksja-telefoniga mängija-kollase tulega ristmiku ületaja-jne" Kõik tegelased ühekaupa on olemas, aga mitte koos. Ja veelvähem on kogu autojuhtide hulk selline. Ärge võtke ajakirjaniku öeldut liiga iskilikult, sest see on halastamatu tõde!
Probleem ei ole üldse selles, et eksitakse, või kes eksib liikluseeskirjade vastu (+ eksimine on inimlik). Point on selles, et ühiskonnas on täiesti normiks saamas teiste liiklejate poriga loopimine- selle asemel, et autojuhtide seas viisaka käitumise reegleid propageerida (millest oleks kõikidele kasu), võetakse ette üks kaitsetuim osaleja liikluses. Ja see, kui pori loopimisega tegeleb Eesti suurima autolehe peatoimetaja ning see on ühiskonnas isegi soositud, viitab selgelt sellele, et Eesti liikluskultuur ongi arengumaade tasemel.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 06. 05. 2018. 18:51
Postitas Prommar
Jah, sellise lahmiva räuskamise eesmärk ei ole kindlasti liikluskultuuri parandamine.
Aga kui emotsioonid kõrvale jätta, siis liikluskultuur pole nii hull midagi ja paraneb pidevalt. Sellest aru saamiseks piisab ida- või lõunapiiri ületamisest.
Ma võin sõita terve päeva rattaga ilma et keegi üritaks mind tappa ja roolis olles pole ka sigatsevaid rattureid kohanud.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 07. 05. 2018. 08:05
Postitas andresle
Eile, 6.mail, oli ETV2 pealt dokk valdavalt Ameerikas levivast linnas rattasõidu vastasusest. Ka meie autolehe toimetaja jutt sobiks ideaalselt seal filmis kirjeldatud tausta (autotootjate ja naftafirmade lobitöö).

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 07. 05. 2018. 08:16
Postitas KaupoR
andresle kirjutas:Eile, 6.mail, oli ETV2 pealt dokk valdavalt Ameerikas levivast linnas rattasõidu vastasusest. Ka meie autolehe toimetaja jutt sobiks ideaalselt seal filmis kirjeldatud tausta (autotootjate ja naftafirmade lobitöö).
Et su tsitaadist päris valesti aru ei saadaks, siis peamine rattavastane tegelane oli Kanadast (Toronto endine linnapea Rob Ford). Tehniliselt on ka Kanada Ameerika maailmajao osa aga enamasti mõeldakse selle sõna all USA-d. Tema sõnavõtud olid ... kui poleks ise näinud ei usuks. Kel huvi: https://www.youtube.com/results?search_ ... rd+cycling

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 07. 05. 2018. 10:28
Postitas T6nu
KaupoR kirjutas:
andresle kirjutas:Eile, 6.mail, oli ETV2 pealt dokk valdavalt Ameerikas levivast linnas rattasõidu vastasusest. Ka meie autolehe toimetaja jutt sobiks ideaalselt seal filmis kirjeldatud tausta (autotootjate ja naftafirmade lobitöö).
Et su tsitaadist päris valesti aru ei saadaks, siis peamine rattavastane tegelane oli Kanadast (Toronto endine linnapea Rob Ford). Tehniliselt on ka Kanada Ameerika maailmajao osa aga enamasti mõeldakse selle sõna all USA-d. Tema sõnavõtud olid ... kui poleks ise näinud ei usuks. Kel huvi: https://www.youtube.com/results?search_ ... rd+cycling
See on ju see kräkki suitsetav linnapea:D https://www.youtube.com/watch?v=4QH7vr8XO_s

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 15. 05. 2018. 13:36
Postitas erikr
Järjekordne üllitis jalgratturitest.
http://naistekas.delfi.ee/persoon/lugej ... d=82094307

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 15. 05. 2018. 14:05
Postitas AhtiH
"Tore" on ikka lugeda kuidas inimene kirub teisi aga samas toob välja mitmeid asju mida ise valesti teeb (ja seab ohtu hoopis ratturi) kuid ise sellest absoluutselt aru ei saa.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 15. 05. 2018. 14:28
Postitas LauriA
erikr kirjutas:Järjekordne üllitis jalgratturitest.
http://naistekas.delfi.ee/persoon/lugej ... d=82094307
Tekst on hüsteeriline nagu Delfi artikkel ikka, aga olen ka ise saanud tunda lapsevankriga Harku metsa tuhateedel jalutades kombinatsiooni olematu külgvahe + kiirus vahemikus 20-25 km/h + "tür*!". Ratturil oli MTB, seega ei oleks tohtinud olla probleem ka rohkem distansi hoida. Aga eks seda laste suhtes napikate tegemist ole ka teistel terviseradadel ja kergliiklusteedel.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 15. 05. 2018. 15:18
Postitas priit908
Mul sõitis üks hullumeelne rattur naisele selga kui Rocca Bowlingu taga oleval kergliiklusteel perega jalutasime (kenasti tee telgjoonest paremal, võimalikult servas - ei laiutanud), minul endal käeotsas 3 aastane tüdruk (õnneks hoidsin tütart teepeenra poole, kuid ma ei taha mõeldagi...). Eks viga oli ka meis endis, et kohalike ratturite tuiksoonele ära eksisime, aga see ei õigusta ohtlikku sõidstiili. Rattur kukkus ise ka (marrastused + pilbasteks kukkunud telefon olid ilmselt õppetunniks), abikaasaga sõitsime traumapunkti - intsidendi tulemusena tekkinud vigastus annab siiani tunda.

Enamik kõnniteedel ja kergliiklusteel uhavaid ratturid ei arvesta jalakäijatega ja see on fakt, sõelutakse suurel kiirusel arvestamata teiste osapooltega ning sellega, et ees liikuva inimese trajektoor võib ootamatult muutuda. Ise sõidan nii maanteel kui ka metsas ning pea iga kord olen sunnitud soovitud trassile suundudes jagama ka mingit osa teest teiste liiklejatega, seejuures üritad alati arvestada ning hoida võimalikult suurt külgvahet/vähendada lähenedes kiirust. Jah, on küll nõme kui peab juba üles keritud hoo maha pidurdama või korra lenksu keerama, aga ega pärast kellegi teise elu rikkumist kergem pole. Lisaks sellele on väga suur tõenäosus kukkumise tulemusel ise tõsiselt viga saada.

Artikkel ise on muidugi üle vindi keeratud

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 15. 05. 2018. 15:36
Postitas KaupoR
Kõnniteed on mõeldud suurte, väikeste, noorte ja vanade inimeste jaoks, mitte pimesi ja hullumeelselt kihutavate kahe- ja neljarattalistele.
Näpuga liiklusseaduses järge ajades ei ole kõnniteele tõesti asja jalgrattaga. Küll aga on vähemalt Tallinnas suur osa teesid tehtud jalgratta- ja jalgteeks, kus võib sõita ka jalgrattaga tagades jalakäijate ohutuse.
§ 2. Mõisted
25) kõnnitee on jalakäija ja tasakaaluliikuriga liiklemiseks ettenähtud ja äärekiviga või muul viisil sõiduteest või jalgrattateest eraldatud teeosa, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega;

§ 31. Jalgratturi, tasakaaluliikuri juhi, pisimopeedi- ja mopeedijuhi kohustused
(2) Jalgratta ja pisimopeediga võib sõita jalgrattarajal või jalgrattateel või võimalikult sõidutee parema ääre lähedal, välja arvatud käesoleva seaduse § 48 lõike 1 kohase manöövri ajal. Jalgrattaga võib sõita ka jalgratta- ja jalgteel ning teepeenral, kui see on selleks kõlblik, ohustamata jalakäijat.
(5) Jalgrattaga jalgratta- ja jalgteel sõites ei tohi ohustada jalakäijat.

Esiteks, kas artikli kirjutaja saab täpselt aru, mis tüüpi teel ta parasjagu on? Igapäevaselt Pirata jalgrattateel (jah, seal on tee, mis on märgistatud jalgrattateeks) näen kümneid jalakäijaid, kes ei saa aru, et see tee ei ole neile (kõnnitee on seal 2m kõrval aga neil on poogen). Teiseks, alati on edasiviiv lähenemine "mind ei huvita, mina tahan siin käia".

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 15. 05. 2018. 15:48
Postitas elar
priit908 kirjutas:
Enamik kõnniteedel ja kergliiklusteel uhavaid ratturid ei arvesta jalakäijatega ja see on fakt, sõelutakse suurel kiirusel arvestamata teiste osapooltega ning sellega, et ees liikuva inimese trajektoor võib ootamatult muutuda. Ise sõidan nii maanteel kui ka metsas ning pea iga kord olen sunnitud soovitud trassile suundudes jagama ka mingit osa teest teiste liiklejatega, seejuures üritad alati arvestada ning hoida võimalikult suurt külgvahet/vähendada lähenedes kiirust. Jah, on küll nõme kui peab juba üles keritud hoo maha pidurdama või korra lenksu keerama, aga ega pärast kellegi teise elu rikkumist kergem pole. Lisaks sellele on väga suur tõenäosus kukkumise tulemusel ise tõsiselt viga saada.

Artikkel ise on muidugi üle vindi keeratud
Täna hommikune juhtum - ees läheb ema käruga (kõrvaklapid kõrvas!), kergliiklustee vasakus servas, võtan siis võimalikult paremasse äärde, et ohutult mööduda. Ootamatult, täiesti sirge lõigu peal, otsustab ta tagasi keerata nii, et käru kattis peaaegu kogu tee. Õnnestus õnneks mööda põigata aga ma küll ei kujuta ette kuidas ma veel rohkem oleks saanud temaga arvestada. Ehk tõesti oleks võinud aeglasemalt sõita aga kuna ma tööle sõitsin, siis võtsin niigi üsna rahulikult, et mitte asjatult higiseks ennast ajada. Selle kohapeal tekkis küll mõte, et mis siis kui sellise manöövri peale oleks tagant lapsed tulnud.
Seega need faktid on natukene ikka mõlemas pooles kinni. Püüdgem rohkem üksteisega arvestada ;)

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 15. 05. 2018. 16:21
Postitas AhtiH
See vist nii ikka ole, et autojuhtidel ja jalakäiatel on õigused kuid puuduvad kohustused. Ratturitel on kohustused kuid puuduvad õigused.

Peamine mure on ikkagi sallimatus ja teistega mittearvestamine. Ja no ega meil ju tegelikult ei ole ju ratturitele olemaski teed kus nad saaksid rahulikult sõita. Igal juhu tuleb kellegiga jagada olles samas enamasti represseeritud.


§ 22. Jalakäija asukoht teel
(2) Kui liiklustihedus võimaldab, tohib jalakäija liikuda ka jalgrattateel, takistamata jalgratta-, tasakaaluliikuri, mopeedi- ja pisimopeediliiklust, ning jalgratta- ja jalgtee jalgratturile ettenähtud osal, takistamata jalgrattaliiklust.

Ja tegelikult kõnniteel sõitmine ei ole keelatud. See on lubatud teatud tingimustel:

§ 32. Piirangud jalgratturi, tasakaaluliikuri juhi, pisimopeedi- ja mopeedijuhi liiklemisele
(1) Jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht ei tohi:
1) sõita kõnniteel, välja arvatud tasakaaluliikuri juht, alla 13-aastane jalgrattur ja tema kuni kaks saatjat ning väikelast rattatoolis sõidutav jalgrattur ja jalgrattur kui sõiduteel sõitmine tee seisukorra tõttu on oluliselt raskendatud;

Reaalselt on kõnnitee ning jalg- ja jalgrattatee vahe tihtipeale arusaamatu. Vahepeal ikka leidub 100m kõnnitee lõigud (liiklusmärkide järgi) kahe jalg- ja jalgrattatee lõigu vahel.

Ja no ma ei mõista miks mõned jalakäiad ei võiks lähtuda sellest, et meil liigutakse paremal pool teed nagu autodki. Isegi kui joon on suundadele vahele tõmmatud siis tolgendatakse keskel või vastassuunas.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 16. 05. 2018. 08:32
Postitas T6nu
Edit: mõtlesin midagi muud. Ühesõnaga näidakem ise liikluses eeskuju.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 16. 05. 2018. 09:33
Postitas KaupoR

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 16. 05. 2018. 13:05
Postitas Prommar
See on nagu mingi kinnisidee, et keegi peab olema kõige hullem / kõiges süüdi.
Et kui saame jalgrattad/lapsekärud/tuigerdajad/ülbed autojuhid tänavatelt/kergliiklusteedelt/kõnniteedelt minema, siis õnn tuleb lausa meie õuele.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 16. 05. 2018. 13:28
Postitas KaupoR
Kes on hullem ... nagu Eurovisioon :)

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 25. 05. 2018. 13:59
Postitas raulk
No ei ole ok selline asi tegelikult http://tv.delfi.ee/uudised/rh/lugeja-vi ... d=82212997

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 25. 05. 2018. 14:27
Postitas LOOK
Raul, need on välkud kes läksid Tour of Estonia starti Ülemiste hotelli juurde.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 25. 05. 2018. 20:52
Postitas KaupoR
Välkud või mitte - liiklusreegleid tuleks kõigil jälgida :idea:

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 26. 05. 2018. 07:36
Postitas fronius
Nahaalne ikka küll nii käituda

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 26. 05. 2018. 09:10
Postitas PKT
Vormi järgi tundub olevat TREVIGIANI PHONIXi sõitjatega, kes arvatavasti kiirustasid ja otsisid stardikohta. Natuke liialdatud tähelepanu, analoogne sellega kui Tänak kiirustas järgmise kiiruskatse starti ja ületas kiirust. Selle järgi tõmbame kõik autosõitjad liistule? Olen kindel, et samal ristmikul rikkusid järgneva tunni jooksul mitu autojuhti eeskirju, kes sõitsid kollase või punasega ristmikule, kuid see on ju loomulik...Muidugi ei õigusta sellist käitumist, kuid otseselt ei takistanud ega tekitanud ohtu liiklusele ning kuna pole tegemist kohalikega, siis selle järgi arutada kohaliku liikluskultuuri üle, tundub suht mõttetuna.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 26. 05. 2018. 23:36
Postitas riho
Kohalik või mitte, Keegi liiklust ju ei häirinud ja üle ristmiku keelava fooritulega ei sõitnud.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 28. 05. 2018. 16:40
Postitas Äärenurk
Bussid terroriseerisid Jürgen Ligit
http://www.delfi.ee/eesti/article.php?id=82248687

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 30. 05. 2018. 15:44
Postitas Jats36
Hea et see Ligi oli...ehk hakatakse nende ülbikutest bussijuhtidega lõpuks tegelema. Mind tahtis viimati Pärnu mnt. (endisel?) jalgrattarajal üks linnaliini buss rammida...aga kellelegi kaebama ei läinud, kes mind lihtsat inimest ikka kuulab...

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 30. 05. 2018. 18:27
Postitas rai66
Jats36 kirjutas:Hea et see Ligi oli...ehk hakatakse nende ülbikutest bussijuhtidega lõpuks tegelema. Mind tahtis viimati Pärnu mnt. (endisel?) jalgrattarajal üks linnaliini buss rammida...aga kellelegi kaebama ei läinud, kes mind lihtsat inimest ikka kuulab...
Kirjutad politseisse avalduse, Sinuga võetaks ühendust. Juht kutsutakse välja ja vesteldakse. Karistada ei saa.
Ka see võib juhile mõjuda. Mõni saab aru, teine ei viitsi sinna rohkem minna.
Omast kogemusest 2 korda.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 12. 06. 2018. 11:52
Postitas KaupoR
BNS kirjutas:Kultuuriministeerium premeerib jalgrattur Rein Kirsipuud
TALLINN, 12. juuni, BNS - Kultuuriminister Indrek Saar autasustab tänukirjaga ja 810 euroga jalgrattur Rein Kirsipuud.

Kultuuriministeerium premeerib endist Eesti jalgrattatreenerit ja jalgrattur Rein Kirsipuud panuse eest spordivaldkonnas jalgrattaspordi arendamisel ning tema 85. sünnipäeva puhul. Ta lõpetas aastal 1952 Tartu 6. keskkooli ja ta on õppinud Tartu Riikliku Ülikooli kehakultuuriteaduskonnas. Aastatel 1972–1988 oli ta Eesti maanteekoondise vanemtreener. Tema õpilasteks on olnud Aavo Pikkuus, Riho Suun, Toomas Kirsipuu ja Jaan Kirsipuu.

Preemiad makstakse välja kultuuriministeeriumi rahvuskultuurile oluliste tähtpäevade tähistamise vahenditest.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 24. 06. 2018. 12:36
Postitas SK
Kiidame heaks!
https://www.err.ee/841176/tallinn-renov ... velodroomi
/.../ 1969. aastal valminud Pirita Velodroom on amortiseerunud ning trekirada ei saa kasutada ei treeninguteks ega võistlusteks. Juba 2016. aastal tuvastas Tallinna linna noorsoo- ja spordiameti poolt tellitud ehitusekspertiis, et velotrekk on treeningute ja võistluste läbiviimiseks ohtlik.

Eelarvestrateegia kohaselt on kavas senise velodroomi asemele ehitada kaasaegne spordikeskus, kus lisaks sisetrekile on areeni keskel võimalus erinevaid spordikatteid kasutades läbi viia mitmete teiste spordialade treeninguid, võistlusi ja muid kultuuriüritusi.

Kaasaegsel trekil on puidust ovaal siseringi pikkusega 250 meetrit. Sisetrekk vajab maa-ala, mis on vähemalt 110-115 meetrit pikk ja 55-60 meetrit lai. Rahvusvaheliste võistluste korraldamiseks peaks keskus mahutama vähemalt 2000 pealtvaatajat.

Objekti hind oleneb suuresti arhitektuursetest lahendustest. Linna eelarvestrateegias on arvestatud, et projekteerimistööd algavad 2022. aastal.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 24. 06. 2018. 14:07
Postitas Mati
SK kirjutas:Kiidame heaks!
https://www.err.ee/841176/tallinn-renov ... velodroomi ... Linna eelarvestrateegias on arvestatud, et projekteerimistööd algavad 2022. aastal.
Velodroomi puudutav osa on üks suur BS ... Velodroomi kohe-kohe renoveerimisest/rekonstrueerimisest on räägitud aastaid, arhitektuurseid lahendusigi pakutud. Aasta 2022 on väljaspool olemasoleva linnavalitsuse ametiaega, ehk sinna võib lubada mida iganes. Kui alles 2022 projekteerima hakatakse, siis ... no ma ei tea, prioriteedistaatusest on asi valgusaastate kaugusel.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 24. 06. 2018. 14:54
Postitas SK
Mati kirjutas:
SK kirjutas:Kiidame heaks!
https://www.err.ee/841176/tallinn-renov ... velodroomi ... Linna eelarvestrateegias on arvestatud, et projekteerimistööd algavad 2022. aastal.
Velodroomi puudutav osa on üks suur BS ... Velodroomi kohe-kohe renoveerimisest/rekonstrueerimisest on räägitud aastaid, arhitektuurseid lahendusigi pakutud. Aasta 2022 on väljaspool olemasoleva linnavalitsuse ametiaega, ehk sinna võib lubada mida iganes. Kui alles 2022 projekteerima hakatakse, siis ... no ma ei tea, prioriteedistaatusest on asi valgusaastate kaugusel.
Nõus. Samas on see samm edasi. Kui järgmine linnavalitsus tahab seda strateegiast välja katkuda, siis on võimalik lärmi teha ja seda poliitikud üldjuhul ei taha. Ehitamisest oleme veel muidugi väga kaugel ja noored saavad "kodutrekil" Panevežyses veel aastaid nühkida.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 24. 06. 2018. 17:47
Postitas Mati
SK kirjutas:
Mati kirjutas:
SK kirjutas:Kiidame heaks! https://www.err.ee/841176/tallinn-renov ... velodroomi ... Linna eelarvestrateegias on arvestatud, et projekteerimistööd algavad 2022. aastal.
Velodroomi puudutav osa on üks suur BS ... Velodroomi kohe-kohe renoveerimisest/rekonstrueerimisest on räägitud aastaid, arhitektuurseid lahendusigi pakutud. Aasta 2022 on väljaspool olemasoleva linnavalitsuse ametiaega, ehk sinna võib lubada mida iganes. Kui alles 2022 projekteerima hakatakse, siis ... no ma ei tea, prioriteedistaatusest on asi valgusaastate kaugusel.
Nõus. Samas on see samm edasi. Kui järgmine linnavalitsus tahab seda strateegiast välja katkuda, siis on võimalik lärmi teha ja seda poliitikud üldjuhul ei taha. Ehitamisest oleme veel muidugi väga kaugel ja noored saavad "kodutrekil" Panevežyses veel aastaid nühkida.
Olgem ausad, see ei ole samm edasi. Arengukava on lihtsalt "eepos", mida periooditi toodetakse. Oleks projekteerimine täna käima lükatud, siis oleks samm edasi! C'mon, projekteerimine on murdosa selle projekti kogumaksumusest!

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 01. 08. 2018. 09:10
Postitas T6nu
GCN jõudis viimases saates järeldusele, et rattaspordis ei olegi enam dopingu probleemi tegelikult: https://www.youtube.com/watch?v=mHwfrxt0QoI

Jah, seesama GCN, kes on siiamaani kõik dopinguga vahelej äänud ratturid maatasa teinud (ratturid, kes ei ole inglased). Huvitav, kas Wigginsi jiffy bag, Froome salbutamoli jama ega kasvõi mitte kaua aega tagasi une pealt surnud 15-aastase rattatalendi surm ei tähenda neile midagi.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 14. 08. 2018. 11:10
Postitas SK
Kultuurilehest Sirp poleks osanud nii põhjalikku Tour de France'i analoogiate kasutamist leida, peatoimetaja peab tõesti tõsine tuurifänn olema :D
http://www.sirp.ee/arvamus/uks-festival-tour-de-paide/

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 21. 08. 2018. 22:00
Postitas ciclismo
Vabatahtlikud orjad

Viimases "Vikerkaares" kirjutab Raivo Alla jooksmisest ( (7-8/2018, "Istuda, kõndida, joosta", lk 99-105). Mõtlemapanevalt ja alarmeerivalt. Alla on mees, keda tasub kuulata. Ta on osalenud EMV-tel staadionijooksudes, pikematel distantsidel, jooksnud väljapaistvaid maratoniaegu ja kandnud ka Eesti koondise võistlusvormi. Tegu on ka noorema põlve teadusmehega, TÜ doktorandiga, kelle töö - "Sportlane kui tähenduste otsija ja looja: autoetnograafiline sissevaade pikamaajooksja vaimsusesse" - kaante vahele saades loodetavasti meie sporditeadust suure sammu võrra edasi viib.
Mida siis Alla kirjutab?
"... pelutavaks teguriks on jooksmine kui tänaseks üdini kommertsialiseerunud sporditegevuse kontekst, kus tõepoolest keha sunnitakse pingutuseks viisidel, mis korreleeruvad hästi kapitalismi räigemate ilmingutega. Kuulus näide pärineb Baudrillardi "Ameerikast", kus mööda randa edasi-tagasi jooksjaid nähakse kui lihaste kurnatusseisundist enesehävituslikku rõõmu otsivaid vahutavate suudega vabatahlikke orje."
Et kuidas see rattasõitu puutub? Puutub küll. Sest neid "enesehävituslikku rõõmu otsivaid" vabatahtlikke orje võib näha mitte ainult jooksu- vaid ka ratta-, suusa- ja triatloniüritustel. Ja nendeks üritusteks valmistumisel - "treenimisel". Äsja suure meediakära toetusel peetud Ironman on üks - aga mitte ainus näide. Isegi Tallinna linnaliiklus pandi triatloni ajaks kinni - mis rahulikult pühapäeva veeta soovivates kohalikes elanikes pahameelt tekitas.
Kokkukukkumise äärel vaesed kurnatud finiši poole vaarumas. Klaasistunud pilkudega, tuimade, hallide nägudega maratonikilomeetreid mõõtvaid - aga enne on ujutud 4 km ja sõidetud 180 km! - inimvared. Seda on valus ja õõvastav vaadata. Tervisega sellistel üritustel mingit pistmist ei ole.
Peame tõdeda, et selline "tervisesport" on mitte terviseprobleemide lahendus, vaid hoopis diagnoos. Seejuures mitte kehaline, vaid vaimne - aga samuti ühiskondliku mõõtmega - diagnoos. Vastavalt on ka ravimeetodi leidmine raske.
Ah jaa - orjadele pakuti antiik- ja keskajal raske töö vahele aeg-ajalt ka kosutust. Et nad päris "susse püsti" ei viskaks. Populaarne ergutusvahend oli õlu.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 21. 08. 2018. 22:23
Postitas SK
ciclismo kirjutas:Isegi Tallinna linnaliiklus pandi triatloni ajaks kinni - mis rahulikult pühapäeva veeta soovivates kohalikes elanikes pahameelt tekitas.
Rahulik pühapäeva veetmine= klaasistunud pilguga autoga mööda linna paarutamine? :shock: :shock: :shock: Mis see parem on kui klaasistunud silmadega aironmän? Omamoodi diagnoosid on mõlemad, keda (algajad) sotsiaalteadlased arvukate küsitlustega ohtralt mõõta tahavad. Ja kui sportlased ennast kätte ei anna, siis mõõdavad küsitlustega inimeste seksuaalelu viie palli skaalal.
ciclismo kirjutas: Populaarne ergutusvahend oli õlu.
Word! (y) (y)

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 21. 08. 2018. 22:53
Postitas Mati
ciclismo kirjutas:... Kokkukukkumise äärel vaesed kurnatud finiši poole vaarumas. Klaasistunud pilkudega, tuimade, hallide nägudega maratonikilomeetreid mõõtvaid - aga enne on ujutud 3,8 km ja sõidetud 180 km! - inimvared. Seda on valus ja õõvastav vaadata. Tervisega sellistel üritustel mingit pistmist ei ole. Peame tõdeda, et selline "tervisesport" on mitte terviseprobleemide lahendus, vaid hoopis diagnoos...
Sellistest asjadest ei peagi aru saama, see on valitute lõbu. Samuti nagu ei pruugi aru saada katkematust tihast suva teemadel traktaate kribada ...
Kui asjast, siis ilmselt on probleem ka selles, et mitmed arvajad ei sa ise ka aru, mis asi on tervisesport, mis harrastussport, rääkimata saavutusspordist (mitte tippsport!). Üks ei välista ilmtingimata teist. Kusjuures saavutussport on ka harrastustasemel tehtav, eriti vanuseklassides. Kui kell käib, siis on kindlalt "sport", üldjuhul ka "harrastus(hobi)" ja piisava ettevalmistuse korral ka "tervis".
ciclismo kirjutas:... Populaarne ergutusvahend oli õlu.
Teadjamad räägivad, et õlu peetakse lausa taastusjoogi vääriliseks!

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 22. 08. 2018. 00:49
Postitas soul
Ulmelisi numbreid saab lugeda Ekspressi intervjuust Rait Ratasepaga.

http://ekspress.delfi.ee/intervjuu/tart ... d=83403027

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 28. 08. 2018. 16:19
Postitas Mati
Vabandan juba ette, et alljärgnev viide on soomekeelne.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/oulu ... n/EXGi5uRG

Lühike, kuid sisukas lugu räägib sellest, et Soome jalgrattapealinn on ca 200'000 elanikuga Oulu, kus üle 20% elanikest (mujal Soomes on keskm. 10%) kasutab ratast igapäevaseks liiklemiseks, sh aastaringselt. Tasub märkida, et Oulu paikneb vaid ca 200 km kaugusel põhjapolaarjoonest.

Kõik see on võimalik ilmselt tänu sellele, et Oulus alustati rattaliikluse teemal mõttetööga juba 1960ndatel ja 1972 jõuti esimese vastava üldplaneeringuni - st juba 46 aastat tagasi!!! Tänaseks on Oulus jalgrattateid üle 600 km!

Selle kõige võtmes on Tallinna tegevus ikka totaalselt mannetu!

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 28. 08. 2018. 19:15
Postitas LauriA
Mati kirjutas:Vabandan juba ette, et alljärgnev viide on soomekeelne.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/oulu ... n/EXGi5uRG

Lühike, kuid sisukas lugu räägib sellest, et Soome jalgrattapealinn on ca 200'000 elanikuga Oulu, kus üle 20% elanikest (mujal Soomes on keskm. 10%) kasutab ratast igapäevaseks liiklemiseks, sh aastaringselt. Tasub märkida, et Oulu paikneb vaid ca 200 km kaugusel põhjapolaarjoonest.

Kõik see on võimalik ilmselt tänu sellele, et Oulus alustati rattaliikluse teemal mõttetööga juba 1960ndatel ja 1972 jõuti esimese vastava üldplaneeringuni - st juba 46 aastat tagasi!!! Tänaseks on Oulus jalgrattateid üle 600 km!

Selle kõige võtmes on Tallinna tegevus ikka totaalselt mannetu!
Kas Oulu on siis tänu rattateedele nii Soome kui ka maailma mastaabis edukas linn? Mulle on jäänud mulje, et vähemalt soomlastele see ei ole mingi unistuste linn elamiseks. New Yorkis, Londonis, Tokyos, Hong Kongis jms maailmalinnades on spetsiaalseid jalgrattateid tõenäoliselt tunduvalt vähem; kas need on ka head linnad elamiseks - eks see ole rohkem maitseasi.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 28. 08. 2018. 22:29
Postitas Mati
LauriA kirjutas:Kas Oulu on siis tänu rattateedele nii Soome kui ka maailma mastaabis edukas linn? Mulle on jäänud mulje, et vähemalt soomlastele see ei ole mingi unistuste linn elamiseks...
MIsasja? Jutu mõte on on näidata asjade edukat planeerimist ja teostust. Tõmmata miski suva saag käima ... milleks? Ilmselt see rattateede olukord nüüd elukeskonda kehvemaks ka ei tee :roll:

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 04. 09. 2018. 19:57
Postitas AhtiH
Tänases "Suud puhtaks" saates Accelerista peatoimetaja Ylle Tampere suust midagi sellist: "Värvilised sardellid maanteel kõrvuti".

"Tore" ikka sellist suhtumist kuulata.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 04. 09. 2018. 21:24
Postitas le8mec
LauriA kirjutas: Kas Oulu on siis tänu rattateedele nii Soome kui ka maailma mastaabis edukas linn? Mulle on jäänud mulje, et vähemalt soomlastele see ei ole mingi unistuste linn elamiseks. New Yorkis, Londonis, Tokyos, Hong Kongis jms maailmalinnades on spetsiaalseid jalgrattateid tõenäoliselt tunduvalt vähem; kas need on ka head linnad elamiseks - eks see ole rohkem maitseasi.
Tunnen päris suurt hulka soomlasi, kes ei taha Oulust ära kolida. Minu meelest teeb see selle linna edukaks. Ja maailma kõige edukama protsessori disainerid töötavad lisaks Oulule ülalloetletud linnadest vaid Tokyos https://www.arm.com/company/offices . Paistab täiesti edukuseks kvalifitseeritav näitaja olevat.

Kellegile jäänud mulje on lihtsalt üks põhjenduseta esitatud kellegi arvamus.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 04. 09. 2018. 21:49
Postitas SK
le8mec kirjutas:
LauriA kirjutas: Kas Oulu on siis tänu rattateedele nii Soome kui ka maailma mastaabis edukas linn? Mulle on jäänud mulje, et vähemalt soomlastele see ei ole mingi unistuste linn elamiseks. New Yorkis, Londonis, Tokyos, Hong Kongis jms maailmalinnades on spetsiaalseid jalgrattateid tõenäoliselt tunduvalt vähem; kas need on ka head linnad elamiseks - eks see ole rohkem maitseasi.
Tunnen päris suurt hulka soomlasi, kes ei taha Oulust ära kolida. Minu meelest teeb see selle linna edukaks. Ja maailma kõige edukama protsessori disainerid töötavad lisaks Oulule ülalloetletud linnadest vaid Tokyos https://www.arm.com/company/offices . Paistab täiesti edukuseks kvalifitseeritav näitaja olevat.

Kellegile jäänud mulje on lihtsalt üks põhjenduseta esitatud kellegi arvamus.
Arvamused ei loe midagi, faktid loevad. Oulu rahvaarv on viimase 38 aastaga kasvanud lineaarselt 121 000 elaniku pealt tänase pea 200 000 elaniku peale(Soome Statistikaameti andmed), mis on sel laiuskraadil üks kõvemaid kasvunäitajaid. Hea linnaliikuvuse planeerimine omab seal kindlasti tähtsat osa. Andekas IT-insener, keda seal on palju, ei viitsigi esimesest päevast peale autodega kurameerida ja ummikus rooli rebida.

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 04. 09. 2018. 22:13
Postitas clx
AhtiH kirjutas:Tänases "Suud puhtaks" saates Accelerista peatoimetaja Ylle Tampere suust midagi sellist: "Värvilised sardellid maanteel kõrvuti".
Humoorikas ja kurb ühteaegu - tädi ise meenutas au naturel veidi rohkem sardelli, kui nii mõnigi rattur. See autoajakirjanike viha jalgratturite vastu on neil tõenäoliselt ametijuhendisse sisse kirjutatud, pole mõtet isiklikult võtta. Võrreldes mõne kolleegiga oli ju üsna tagasihoidlik seisukohavõtt. Tekkis, tõsi küll, suhteiselt tühja koha peale - kileviinerid kuigi suurt protsenti liiklussurmadest sel aastal vist põhjustanud ei ole?

Re: Jalgrattateemad meedias

Postitatud: 05. 09. 2018. 06:32
Postitas AhtiH
Ei võtagi isiklikult. Lihtsalt tobe on vaadata sellist suhtumist. Eriti arvestades, et see tuli täitsa tühja koha pealt üles.

Tädi suurim mure oli muidugi, et lugu jäi tegemata kuna politsei ja MNT ei andnud selget vastust kas värvilised sardellid võivad kõrvuti sõita. Ilmselge soov oli ikka sardellid leheveergudel matšeetega ära viilutada.

Jättes hetkel kõrvale selle kas seadus on mõistlik kõrvuti sõitmise kohalt turvalisust arvestades siis saate üks läbivaid teemasid oli eeskuju. Hea eeskuju tuli küll ühelt suurelt autoportaali peatoimetajalt sallivuse ja viisakuse suhtes. Nii saab kõik probleemid lahendatud.