Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Vasta
arnea
Rattur
Postitusi: 970
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas arnea » 29. 07. 2015. 10:43

Pardakaamera oleks abiks sellistel puhkudel.

Cresent
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 06. 08. 2014. 08:16

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Cresent » 29. 07. 2015. 12:01

Kas ratastele ka selliseid asju pannakse? Ma olen näinud, et MTB vendadel on kaamerad kiivrite küljes, aga see siiski pigem erand vist. Häda ju selles, et harilikult on autojuht see, kes ratturit kiusab.
Kuigi jah teatud juhtudel ajavad ka ratturid pilli lõhki, samas ilmselt nii ongi, et kuna pardakaameraid rattale ei saa paigaldada (vist) siis rohkem ongi videosid ülbitsevatest ratturitest. Millalgi kevade poole on rattur mullegi nii autole ette keeranud ja siis veel rusikat näidanud. Esmalt tegelane sõitis autoteega paralleelselt kulgeval kõnniteel ja siis otsustas, et kuna ees on ülekäigurada, siis saab kohe teisele poole teed minna. Kuna aga tegelane ilma pidurdamata lihtsalt kaarega keeras autoteele (pakun, et ratta kiirus võis olla ca 15-20 km/h), siis pidin ikka pedaali kohe põhja vajutama, et seisma saada. Kui siis signaali vajutasin, siis näitaski rusikat.

arnea
Rattur
Postitusi: 970
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas arnea » 29. 07. 2015. 12:17

Neid actionkaameraid (GoPro, Virb, ...) peaks selleks saama kasutada ju.

Vaatasin huvi pärast Garmin Virbi manuali ja sellel on loop mode just täpselt sellise kasutuse jaoks. Töötab pidevalt ja salvestab etteantud arvu minuteid.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11302
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Mati » 29. 07. 2015. 13:42

Cresent kirjutas:Kas ratastele ka selliseid asju pannakse? ...
Pannakse :!: Ise kasutan nt Cycliq Fly6 tagakaamerat, mis on kombineeritud tagatulega. Ettevõttel on arenduses ka esikaamera, koos integreeritud tulega.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11341
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas erikr » 29. 07. 2015. 15:21

Enamusel actioncamidel on olemas Handlebar mount. Vähemalt siis kui bike editon osta. Ise olen GoProd ja Virbi lenksul kasutanud. GoPro on levinuimana põhjustanud ka selle, et on igasuguseid kolmanda osapoole kinnitusi ja asju saada ning mõnedki teised kaameratootjad panevad kaasa adapteri GoPro kinnituste kasutamiseks.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

josefk
Rattur
Postitusi: 58
Liitunud: 19. 08. 2009. 20:26

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas josefk » 29. 07. 2015. 16:28

veloson kirjutas:Ratturid ja teised liiklejad! Kui kaasliikleja käitumine oli ohtlik ja tee peal ei tekkinud võimalust juhtunut arutada, siis kaasliikleja numbrimärk mällu ja kõne üleriigilisele liiklusliinile 612 3000, kellel on võimalik sõiduki omaniku kontakti alusel vajalikku vestlust alustada.
Viimasel paaril aastal on selliseid juhtumeid olnud viis või rohkem, kus olen tõesti tundnud vajadust eelolevale numbrile helistamiseks. Paraku on neil alati olnud tööpäev lõppenud. Sellised juhused tulevad mul ette enamasti tööpäeva õhtutel, kella 7-8 paiku. Seni polegi kordagi liinile pääsenud. Öö otsa praadida ja hommikul helistada pole sügavat mõtet.

rivos
Rattur
Postitusi: 56
Liitunud: 02. 04. 2010. 00:42

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas rivos » 30. 07. 2015. 12:28

On mõtet, kui see info ahistajani jõuab. Selline tähelepanujuhtimine ise distsiplineerib mõnda, et ei saa süüdimatult ja ebaturvaliselt käituda.
Viimati muutis rivos, 01. 08. 2015. 09:51, muudetud 1 kord.

rai66
Rattur
Postitusi: 784
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas rai66 » 30. 07. 2015. 12:52

Olen ka paar korda meili teel politseisse avalduse kirjutanud. On mõtet. Teine pool kutsutakse välja. Ajab muidugi teist juttu ja mulle on öeldud, et raske süüdi mõista. Sõna sõna vastu. Vastasin , et polegi tarvis süüdi mõista, vaid teisele osapoolele selgeks teha, et tegi midagi valest. Tihti on sellisest vestlusest rohkemgi kasu, kui karistamisest.

Kasutaja avatar
allan222
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 03. 07. 2013. 16:26

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas allan222 » 24. 10. 2015. 11:35

Nüüd ka midagi ratturite kapsaaeda. Nimelt Rattalaadalt tulles, mööda Vabaduse Pst. sõitis keegi kodanik kõikidest ritmikutest mida nägin, Punase tulega ükskõikselt läbi. Ime ka, et autojuhid ei salli rattureid. Kes tunneb võiks noomida! Pilt

Kasutaja avatar
j6ukur
Rattur
Postitusi: 583
Liitunud: 28. 04. 2009. 16:29

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas j6ukur » 12. 04. 2016. 07:19

http://uudised.err.ee/v/eesti/3c0eb409- ... pi-kukkuma
Nende taga sõitis mees hõbedase maasturiga Volvo XC90 ja ootas möödasõiduvõimalust ning kui see avanes tegi jalgratturite grupist möödasõidu, kuid grupi ette jõudes pidurdas järsult ja keeras maasturi risti sõiduteele ratturitele ette.
Ise asja nägemata ei tõtta hinnanguid andma. Kes intsidendis osales, kommenteerib, mis seal tegelikult juhtus ja kas keegi end või ratast tõsiselt vigastas.

tarmott
Rattur
Postitusi: 28
Liitunud: 08. 07. 2014. 23:34

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas tarmott » 09. 05. 2016. 22:04

Täna sõitis üks kaasmaalane mulle küljelt sisse.
Laagris Hortese ees suunaga linnapoole, esimene sõidurida....liikusin linnapoole...kiirus seal miski 25 kanti...vahetult enne Hortesesse sissesõitu sahises mu kõrvale üks Opel ja sooritas ka kohe parempöörde, niiet panime küljed kolinal kokku (minu suund oli otse mööda Pärnu mnt-t linnapoole).
Nibin nabin õnnestus kukkumist vältida. Autost kargas välja juht ja hakkas tvoju mattide saatel karjuma, et mul pole õigust sõiduteel sõita, kuna seal on ka kergliiklustee olemas. Silme eest viskas mustaks...aga õnneks jäi kaine mõistus peale ja vaimusilmas nähtud rattakinga tekitatud mölgid ta autoukses jäid tegemata. Üritasin talle selgeks teha, et tal ei olnud miskitpidi õigust...aga noh loll olles on ainult teistel valus, ise ei tunne midagi...ja nii oligi..ei ta saanud millestki aru.
Eks üritan siis sellest midagi nüüd õppida, et kogemus raisku ei läheks :)

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 903
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas veloson » 10. 05. 2016. 07:02

tarmott, las spetsialist seletab - Liiklusliin 612 3000

Cresent
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 06. 08. 2014. 08:16

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Cresent » 10. 05. 2016. 10:41

tarmott kirjutas:Täna sõitis üks kaasmaalane mulle küljelt sisse.
Laagris Hortese ees suunaga linnapoole, esimene sõidurida....liikusin linnapoole...kiirus seal miski 25 kanti...vahetult enne Hortesesse sissesõitu sahises mu kõrvale üks Opel ja sooritas ka kohe parempöörde, niiet panime küljed kolinal kokku (minu suund oli otse mööda Pärnu mnt-t linnapoole).
Nibin nabin õnnestus kukkumist vältida. Autost kargas välja juht ja hakkas tvoju mattide saatel karjuma, et mul pole õigust sõiduteel sõita, kuna seal on ka kergliiklustee olemas. Silme eest viskas mustaks...aga õnneks jäi kaine mõistus peale ja vaimusilmas nähtud rattakinga tekitatud mölgid ta autoukses jäid tegemata. Üritasin talle selgeks teha, et tal ei olnud miskitpidi õigust...aga noh loll olles on ainult teistel valus, ise ei tunne midagi...ja nii oligi..ei ta saanud millestki aru.
Eks üritan siis sellest midagi nüüd õppida, et kogemus raisku ei läheks :)
No sellisel juhul kui sooda nii ülbeks läheb, siis peaks vast kutsuma politsei või vähemalt pakkuma variandi välja, et kutsume politsei. Samas krt kui sisse sõidu tulemusena ise ka terveks jääks (viga saamisel on politsei kutsumine kohustuslik), aga mingi rattavidin puruks läheb, siis ma küll seda niisama ei tahaks jätta. Kui küll parandamist vajava jubina hind on alla 100 euri, siis ei ole pikk kohtutee mõtekas (kui isik ise vabast tahtest välja ei maksa, siis peab kohtukaudu kahju hüvitamist nõudma), aga siis kindlasti kutsuks politsei kohale, kes teeks trahvi sellisele tegelasele.
Kuigi kui ta niisama ära läks (küljed kokku, siis tähendab see ikkagi ju kriime autol ja vast ka väiksemaid mölke) ilma, et oleks raha nõudnud, siis vast sai aru, et ise oli süüdi.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2761
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Rivo » 10. 05. 2016. 11:32

Cresent kirjutas:...aga siis kindlasti kutsuks politsei kohale, kes teeks trahvi sellisele tegelasele...
Trahvi asemel tuleks inimesele ikka selgitada, mida ta valesti tegi. Ma ikka loodan, et politsei (liiklus) eesmärk ei ole trahvirahade kogumine, vaid sujuva ja ohutu liikluse tagamine.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Cresent
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 06. 08. 2014. 08:16

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Cresent » 10. 05. 2016. 11:54

Rivo kirjutas:
Cresent kirjutas:...aga siis kindlasti kutsuks politsei kohale, kes teeks trahvi sellisele tegelasele...
Trahvi asemel tuleks inimesele ikka selgitada, mida ta valesti tegi. Ma ikka loodan, et politsei (liiklus) eesmärk ei ole trahvirahade kogumine, vaid sujuva ja ohutu liikluse tagamine.
Loomulikult ei ole politsei eesmärk trahvimine. Mu mõte selles, et kui mulle sõidetakse sisse ja siis sõimatakse nägu täis ja saadetakse mind igasugukohtadesse, siis ma leian küll, et selline tegevusviis on "väärt" ka karistust.
Kui minu autole sõidaks sisse jalgrattur ja tema on süüdi, isegi siis ma ei hakka sõimama ja lällama vaid vaatan, et rattur oleks terve ja vajadusel pakun abi. Antud situatsioonist sain aru, et põhimõtteliselt autojuht ju teadlikult sõitis esmalt küljele ja siis keeras küljelt sisse. Mitte isegi ei keeranud ette nagu eespool toodud artiklis juhtus vaid ikkagi keeras küljepealt sisse ja siis hakkas lällama. See sarnaneb sellise ilmselge juhtumiga, et autjuht lausa meelega üritas midagi provotseerida.
Kui aga kogemata midagi juhtub ja autojuht vabandab jne, siis pole muidugi mingit mõtet trahvi teha ega isegi politsei aega selle peale raisata.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2761
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Rivo » 05. 07. 2016. 20:47

Ma olen paar päeva Lätis resideerunud...
Teate, Eesti on jalgratturite paradiis! (ca. 145 läbitud mnt. km. põhjal)
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

rivos
Rattur
Postitusi: 56
Liitunud: 02. 04. 2010. 00:42

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas rivos » 31. 03. 2017. 08:32

Ei tea, palju Eestist jälgiti parasjagu Austraaliat läbivat Indian Pacific Wheel Race´i ehk 5500 km pikka retke, osadele ka võistlust.

Kahjuks sai sõit traagilise lõpu, kui teisel kohal liikunud ja mõnisada kilomeetrit enne finišit Sydney´s rattur Mike Hall varahommikul autoga kokkupõrkes hukkus.

Detaile ja asjaolusid õnnetusest ei tea, kuid tegemist ühe andeka pikamaasaõitjaga, kes näiteks USA läbinud Trans Ami võitnud ning korraldas Euroopas Transcontinental Race`i.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 2907
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas tarmo » 31. 03. 2017. 10:49

Mike Hall oli ultrasõitjate seas üks respekteeritumaid mehi ja vist võib öelda, et ta oli omal alal tuntuim. Kahjuks kuni eilseni. R.I.P.

https://cyclingtips.com/2017/03/grave-c ... ies-crash/

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11302
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Mati » 17. 05. 2017. 23:07

Halb aasta. Kuulus ringrajasõitja Nicky Hayden sattus Itaalias Riminis jalgrattaga treenides õnnetusse - kokkupõrge autoga. Viidi tõsiste vigastustega haiglasse.
http://www.motorcyclenews.com/sport/wor ... ing-crash/
Piltidega - https://www.thesun.co.uk/sport/3586224/ ... cle-italy/
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11302
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Mati » 22. 05. 2017. 19:25

Mati kirjutas:Halb aasta. Kuulus ringrajasõitja Nicky Hayden sattus Itaalias Riminis jalgrattaga treenides õnnetusse - kokkupõrge autoga. Viidi tõsiste vigastustega haiglasse.
http://www.motorcyclenews.com/sport/wor ... ing-crash/
Piltidega - https://www.thesun.co.uk/sport/3586224/ ... cle-italy/
Kahjuks lõppes see lugu kõige kurvemalt. R.I.P. Nicky Hayden :!:

http://www.independent.co.uk/sport/moto ... 49876.html
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11302
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Mati » 25. 05. 2017. 20:09

Autokultusest tingitud ingorantsus on probleemiks ka mujal - http://www.bikeradar.com/commuting/news ... ign=buffer
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Indreq
Rattur
Postitusi: 419
Liitunud: 08. 09. 2012. 13:59

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Indreq » 07. 06. 2017. 10:27

sihuke ilus märk jäi silma viimasel reisil. Peaks meile ka mõnedele teedele neid üles laduma.

Pilt

-common-
Rattur
Postitusi: 87
Liitunud: 08. 10. 2009. 22:39

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas -common- » 07. 06. 2017. 14:12

Paraku ükski märk ei muuda liiklejate suhtumist üksteisesse! Ülevalpool olev uudis ning mõni kuu varem Itaaliast tulnud uudis räägib sellest minuarvates üsna kõnekalt. Kui meil Eestis alles kujundatakse või üritatakse kujundada jalgratturite ja teiste liiklejate vahelist liiklus kultuuri siis Itaalias on rattureid kordi rohkem teedel kui meil - sellest hoolimata erilist turvatunnet seal küll ei ole. Üsna küünarnuki ripsekaga tulevad mõned tegelased ikka mööda ning mootoriga kaharattalistest ei räägigi. Mägiteedel kus autod siiski hoogu maha peavad võtma siis need kaotsi läinud ringrajatuusad lasevad kõik seierid korralikult punasesse ja mööduvad sinust nii kuidas juhtub. See motomeeste hullamine on pea kogu euroopas sarnane ka kõige legendaarsemad jalgratturite paigad on motoriseeritud kaherattaliste kiiruskatsete pärusmaa. A la ... mt. Ventoux prantsusmaal ja iga teine taoline legendaarne mägironimine asendab ühtlasi lõuna-eurooplastele ringrada.
Seega - siin või sealpool piiri... ülemäära hoolivalt ratturitesse suhtumist ei ole kuskil. Tõsi, mõnes kohas küll rohkem kui mõnes teises aga kui päris "ei kusagilt ei kuhugi" teel ei liigu siis on kaasliiklejad seinast seina.

Kasutaja avatar
T6nu
Rattur
Postitusi: 359
Liitunud: 15. 05. 2009. 08:08

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas T6nu » 07. 06. 2017. 15:37

Mati kirjutas:Autokultusest tingitud ingorantsus on probleemiks ka mujal - http://www.bikeradar.com/commuting/news ... ign=buffer
Kuidas autokultus asjasse puutub, kui kõige ebaviisakamad juhid liikluses on pigem halli hitleriga naisterahvad (enda tähelepanek)? Üldiselt sellise suhtumisega, et ühed on autopeded ja teised on rattapeded ei tee mitte kuidagi olukorda paremaks.

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 836
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Prommar » 07. 06. 2017. 17:49

Läheb vist veits offtopic jauramiseks, aga autokultus antud kontekstis ei tähenda rullnokki bemmidega, vaid üldisemalt ühiskonna väärtushinnanguid ("kellel pole autot, on jobu" "ratturid sõitku seal, kus autodest ruumi üle jääb" jne). Taasiseseisvuse ajal toimunud autostumine on olnud drastiline ja kultuur pole sellele järgi jõudnud.
Mis seal salata, paljud ei suuda ka rattasporti harrastada ilma autota. Pulleritsu kommentaar, et ta ei näinud Tartust Elva rattarallile sõites ühtki ratturit, on igati asjakohane.

Ja seda 1,5m märki oleks väga vaja. Ma olen veendunud, et paljud liiga lähedalt möödujad lihtsalt ei taipa, et see ohtlik on. Selline vingumine, et nagunii midagi ei muutu, ei aita kedagi.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11341
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas erikr » 07. 06. 2017. 22:10

Kes viitsib kaevandada siis viimase 2 kuu jooksul oli kusagil pikem intekas kas politsei või MNT ameti funktsionäriga. Üks küsimus puudutas väga konkreetselt seda 1,5 m märgi teemat. Põhimõtteliselt oli vastus "küürakat parandab ainult haud, need märgid asja paremaks ei tee. Pole plaanis".

Kahju, et ei taibanud kohe mõnda foorumi teemasse linkida. Ehk keegi osavam ja vaba aega omav leiab üles ja lingib ära siia.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

-common-
Rattur
Postitusi: 87
Liitunud: 08. 10. 2009. 22:39

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas -common- » 08. 06. 2017. 20:22

Prommar kirjutas:Ja seda 1,5m märki oleks väga vaja. Ma olen veendunud, et paljud liiga lähedalt möödujad lihtsalt ei taipa, et see ohtlik on. Selline vingumine, et nagunii midagi ei muutu, ei aita kedagi.
Seda 1,5m märki pole meil vaja, sest teed on niigi igasugu märke täis juba! Paljud liiga lähedalt möödujad lihtsalt ei suvatse seda pööret rooliga teha, et ratturile rohkem ruumi jätta. Autojuhtidele võiks siis juba panna märgi enne ringristmikut, et ringteel NÄITA suunda ... aga suhtumine on selline, et kama ei viitsi - lihtsalt sõidan! Teised vaadaku ise... see ruumi jätmine ja suuna näitamine reavahetusel või ringristmikul ongi eelkõige suhtumise küsimus mida märkidega ei ravi. Küsimus on meil pigem suhtumises mitte teadmatuses! Parema meelega kruvime kaameraid külge ja nuineljaks ajan oma õigust taga kui lasta sellel ühel hullul siis see rumal manööver ära sooritada. "Aga mul on ju õigus!" Ja nii ongi - olen autojuht ja mul on õigus siin real sõita ja ma ei vaevugi vastassuunda minema isegi kui autot vastu ei tule! Sellist mõtlemist ei ravi märgiga. Et olla inimene roolis või rattaseljas ei ole vaja ilmtingimata märki!
Ja need kes ei taipa, et teeserval sõitva jalgratturi või jalakäiaga võiks rohkem vahet jätta - nende koht ei ole ka ilmselt roolis ning autokoolid on kehva tööd teinud! Kuid tegelikult peale autokooli on saadud load ja tunne, et nüüd olen "kunn ja mina roolin". Märkidest on ju pohlad nii parkides kui sõites!

Kui jalakäiana kõnniteel saad porilombist läbisõitva auto sopaveega kastetud siis esimese mõttena tuleb pähe, et siia võiks märgi panna? Jällegi on tegu suhtumisega, et autojuht ei suvatse jälgida teisi liiklejaid enda ümber - aeglustada, põigata ümber mida iganes aga see tuleb inimlikkusest kaasliikleja vastu mitte märgist, et siin põika ümber!

Kindlasti vingumine ei aita aga vingumist ka kuskil ei olnud! Lihtsalt iga lolli jaoks ei saa teha eraldi seadust ja paigaldada eraldi märki.

PKT
Rattur
Postitusi: 125
Liitunud: 04. 11. 2015. 16:02

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas PKT » 08. 06. 2017. 21:36

-common- kirjutas:
Prommar kirjutas:Ja seda 1,5m märki oleks väga vaja. Ma olen veendunud, et paljud liiga lähedalt möödujad lihtsalt ei taipa, et see ohtlik on. Selline vingumine, et nagunii midagi ei muutu, ei aita kedagi.
Seda 1,5m märki pole meil vaja, sest teed on niigi igasugu märke täis juba! ...
Selline lähenemine ei vii küll kuhugi. Tegemist on hoiatusmägiga ning tähelepanu juhtimine ei ole kunagi liiast. Seda märki oleks juba vaja selleks, et teadvustada mõnele, et ei ole olemas autoteed vaid sõiduteed.

rai66
Rattur
Postitusi: 784
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas rai66 » 08. 06. 2017. 22:08

Vägagi vajalik märk. Enamus ei teagi, kui kaugelt tuleb mööduda. LS ütleb, et ohutus kauguses. Mis see on? Maanteamet sätestab, et kiirusel kuni 50km/h vähemalt 1,5 m kauguselt ja kiirusel üle 50km/h vähemalt 2m kauguselt.

-common-
Rattur
Postitusi: 87
Liitunud: 08. 10. 2009. 22:39

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas -common- » 13. 06. 2017. 20:29

Selleks, et kellelegi midagi teadvustada ei ole vaja ilmtingimata metalli maasse taguda. Sellise loogika järgi enamus ka ei tea, et roolis mobiili ei näpi ning kainusekontrolli statistika ütleb, et päris suur osa pole kursis mis olekus rooli oleks mõistlik istuda!? Jälle märki vaja?
Tundub, et tänapäeval käivad asjad hoopis teisi radu kui nad varem on käinud! Kõigepealt asume skandeerima, et ära keela last, vabakasvatus, las loovus areneb ning omistame neile hulganisti õigusi aga unustame täielikult igasugu kohustused mis käivad ühiskonnaga kaasas. Seejärel hakkame ümber kasvatama täiskasvanud inimesi, kes ei suuda oma peaga mõelda ja hakkame punuma kõikvõimalikke reeglistikke ja seadusi ning laome märke tegevuste reguleerimiseks mis peaks tulema elementaarselt ja iseenesest mõistetavalt. Näiteks, et sa ei möödu sotiga inimesest nii, et tal tressikas laperdab!

Aga ju siis tõesti vajalik kui on inimesi kes tunnevad, et selliseid liiklus/ hoiatusmärke on meie teedele vaja. Et märk on ainus vahend kuidas kaasliiklejani ja tema teadvusesse jõuda. Päevapealt ei muutu ühegi vahendiga liikluskultuur aga kui alustaks sellest, et jätaks kurika kaasa pakkimata ja rattur katsuks vändata võimalikult ruumisäästvalt autojuhtide suhtes siis tasapisi ehk saaks ka ilma märkideta hakkama.

rai66
Rattur
Postitusi: 784
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas rai66 » 13. 06. 2017. 20:53

-common- kirjutas:Selleks, et kellelegi midagi teadvustada ei ole vaja ilmtingimata metalli maasse taguda. Sellise loogika järgi enamus ka ei tea, et roolis mobiili ei näpi ning kainusekontrolli statistika ütleb, et päris suur osa pole kursis mis olekus rooli oleks mõistlik istuda!? Jälle märki vaja?
Ei ole selle mõttekäiguga nõus. Inimesele tuleb kõik lihtsalt selgeks teha.
1. Et mobiili ei tohi näppida teatakse, aga praktika näitab, et tuleb rohkem seda kontrollida ja teha ennetustööd. Maanteeameti reklaamid tagajärgedest.
2. Purjus peaga sõitmise keeldu teatakse, aga purjus peaga on meri põlvini. Kontrollitakse piisavalt. Ka ennetavat reklaami tehakse.
3. Inimesest ja ratturist ohutust kaugusest möödumise kaugust ei tea isegi paljud ratturid. Selle teada saamiseks tuleb lugeda nii LS kui Maanteeameti vastavat lugemist. Seda ei kontrollita ega pole ka Maanteeameti vastavat reklaami. Olen kindel, et paljud liikluspolitseinikud ei tea seda täpselt.
Kui pisimopeedijuhi max kiirus on 25 ja mopeedijuhi max kiirus 45 km/h, siis rattur võib sõita max lubatud kiirusega. Linnas kuni 50 ja asulavälisel teel kuni 90km/h, kui pole muid piiranguid.
Ratturid võivad sõita ka kolonnis. Kolonn (ladina sõnast columna 'sammas') on hulk sõdureid, kes moodustavad rivi nii, et üksteise seljataga on rohkem mehi kui üksteise kõrval. Antud juhul sõdurite asemel ratturid.

Võiksin veel lisada, et paar aastat tagasi lihtsast uudishimust töötasin paari aasta kõik LKF-i kindlustusvaidlused läbi ja tunnen keskmisest liikluspolitseinikust LS paremini.

-common-
Rattur
Postitusi: 87
Liitunud: 08. 10. 2009. 22:39

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas -common- » 13. 06. 2017. 21:55

No väga tore, et sa oled omale need asjad selgeks teinud aga keegi ei liikle tollipulk taskus, et möödumisel mõõta kas tuleb see 1,5 või jääb 1,4! Seega suures pildis pole vahet mis number seal LS kirjas on. Need numbrid on kirja pandud sellisteks juhtudeks kui kaine mõistus on koju jäänud ja ei suuda kaasliiklejat ikkagi kuidagi tümitamata jätta. Kui ikka juba kaamerad surisevad ja kurikad välguvad siis on vaja mingit alust mille pinnalt pooled lahutada.
Antud olukorras iga mõtlev inimene teab ja saab aru, et pole mõtet napikat ju teha! Kuid need kes teevad napikaid ei tähenda seda, et nad ei tea ... pigem nad ei hooli. Suva on suunatuledest ja kiiruspiirangutest - ei ole ju, et nad ei teaks. Lihtsalt suhtumine on selline. Nagu sa ka ise kirjutasid tehakse kampaaniaid, et teadvustada liiklejatele tagajärgedest jne. Samuti saab teha ennetustööd ohutu vahe jätmiseks ja teadvustamiseks antud teema puhul aga mitte maasse valatud märgiga.
Kuskil linna serval selline märk vedelemas ei aita ratturit tädi maali aasade vahel. Ma ei öelnud, et teema ei vajaks meie liikluses tähelepanu vaid märkide üles ladumine ei ole alati see ainus lahendus.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6373
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas KaupoR » 14. 06. 2017. 08:30

Kindlasti on ka teised tähele pannud, et ratturist mööda sõites alustavad autojuhid möödasõitu ratturile väga lähedalt (auto parem nurk peaaegu ripsab ratturi tagaratast) aga tagasi reastutakse väga kaugel ratturi ees. Ja seda isegi siis kui autojuht reastub ümber piisavalt kaugele, et ideaalis olla ratturist ohutul kaugusel (külgsuunas). Ilmselt on seletus harjumuse ja füüsika/matemaatika koosmõjus. Tavaliselt hindab autojuht möödasõitu tehes enda ja teise auto liikumiskiirust (st kiiruste erinevust, mis on enamasti suhteliselt väike) ning kui tekib vajadus hinnata enda (auto) ja ratturi kiiruste erinevust, jookseb juhe veidi kokku. Rattur jõuab ootamatult kiiresti nii lähedale, et möödasõit algabki napikaga ning kui ümberreastumine teha tavapärase ajavahega, siis toimub see ratturist kaugel kaugel ees. Ma ei õigusta kuidagi möödasõidunapikate tegemist, alati tuleks arvestada praeguste tegelike oludega, sh ka suure kiiruste erinevusega, kuid paraku on harjumuse jõud suur.
If everything's under control, you're going too slow!

rai66
Rattur
Postitusi: 784
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas rai66 » 14. 06. 2017. 08:45

Kuna ma alati toon negatiivse välja, siis oleks õiglane ka positiivne välja tuua. Esmaspäeva õhtul Lagedi-Aruküla kandis panen autojuhtidele hindeks 5+. Mööda sõideti vähemalt 1,5m kauguselt. Enamus sõitis mööda vastassuunavööndist. Ise ka ei uskunud. :D

huraa
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 26. 08. 2012. 21:21

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas huraa » 11. 07. 2017. 10:09

Neli aastat rattasadulast eemal olles on autojuhtide suhtumine jalgratturitesse muutunud ikka kõvasti paremuse poole. Aga muret tekitav on maanteel rattaga sõites hoopis need autojuhid, kes istuvad ninapidi nutitelefonis. See osakaal on kahjuks suurenenud ja päris palju. Autoga vastu sõidavad siis näha kuidas nina telefonis ja vingerdab maanteel kahtlaselt.

Kasutaja avatar
Overkilla
Rattur
Postitusi: 246
Liitunud: 15. 02. 2004. 14:20

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Overkilla » 12. 07. 2017. 13:13


Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2087
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas MK777 » 12. 07. 2017. 22:02

Overkilla kirjutas:https://www.facebook.com/Gregorybgoodma ... 811003882/
Kahekordne pidevjoon
Mind näiteks rohkem häirib see laiutamine kui "napikas", vaatamata sellele, et olen ikkagi rattur...

clx
Rattur
Postitusi: 343
Liitunud: 09. 06. 2008. 21:13

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas clx » 12. 07. 2017. 23:38

MK777 kirjutas:
Overkilla kirjutas:https://www.facebook.com/Gregorybgoodma ... 811003882/
Kahekordne pidevjoon
Mind näiteks rohkem häirib see laiutamine kui "napikas", vaatamata sellele, et olen ikkagi rattur...
Tegemist peaks vist olema "designated bicycle route"-ga, mis peaks tähendama vist seda, et ratturitel on seaduse silmis õigus paikneda enda sõidusuuna ulatuses kus tahes. Aga sellisele laiutamisele on tõesti raske õigustust leida, isegi kui seadus soosib. Normaalne liiklemine algab üksteisega arvestamisest, selles osas on mõlemal osapoolel arenguruumi.

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1071
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas siim_s » 27. 07. 2017. 09:19


Kasutaja avatar
ciclismo
Rattur
Postitusi: 190
Liitunud: 03. 07. 2016. 16:12

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas ciclismo » 31. 07. 2017. 23:52

Jah, see on väga mõistlik jutt ja lisaks eestlastest religioossemate ameeriklaste usuliselt motiivile (Jumal vaatab ülevalt) on sel vist ka ratsionaalne põhjendus. Jõuad ringristmikule, liiklust pole. Kiirelt pilgud vasakule, paremale, mõtled, et milleks ringi teha, lõikaks otse vasakule. Aga sa ei suuda tajuda, et paremalt siiski tuleb üks auto...
Pime aeg on taas saabumas. Täna vaatasin üht ratturit, kes Järve ristmikul pimedas uljalt teises reas sõitis ja vasakule (Pärnu mnt-le) üle jalakäijate raja keeras. Suhteliselt napilt vastutuleva auto eest. Ratturil olid küll tuled, kuid ma mõtlen, kas tavalised tuled ikka on piisavalt nähtavad? Võib-olla mõtleme, et tuled kaitsevad meid, kuid need ei tarvitse üldse silma paista. Taju adekvaatsus.
Autojuhtide suhtumine üldiselt on tõesti hea. Möödasõidul võetakse sageli lausa tee teise serva. Küsimus tekib aga autojuhtide suhtumisest teistesse autojuhtidesse. Näiteks Tõdva-Kasemetsa-Kiisa kolmnurk on üks koht, kus sageli kihutajaid. Paar päeva tagasi oli üks täitsa surmasõitja. Isegi kui ratturist võetakse kaarega mööda, paneb see ohtu vastutulija.

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 903
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas veloson » 01. 08. 2017. 13:26

ciclismo kirjutas:Isegi kui ratturist võetakse kaarega mööda, paneb see ohtu vastutulija.
Võetagu siis vaheldumisi - üks kord ratturist, teine kord traktorist jne. Jahutab tulipunktid perspektiivi laiendamise abil üsna leigeks.
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11302
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Mati » 31. 08. 2017. 14:27

Ei ole see asi korras ka muidu kõrge rattakultuuriga Soomes.
Soome keelt mõistvatele lugu - http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/36 ... a+kaupalla
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Mpower
Rattur
Postitusi: 149
Liitunud: 03. 02. 2004. 11:02

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Mpower » 07. 09. 2017. 09:56

Eile sain uue kogemuse ratta seljas.
Sõitsin Tartu lähedal Reolas viadukti alt läbi lennujaama suunas kui kuulsin järsku jõhkrat koera haukumist. Ehmatus oli korralik. See oli ikka nii vali, et tundus nagu istuks koer mu ratta pakiraamil. Vaadates vasakule nägin vana Passatit, mille küljeaknast rippus väljas mingi sajakilone arusaamatut tõugu (Baskervilli) koer, kes tahtis mind hoo pealt ära süüa. Autot ei olnud üldse kuulda. Roolis oli päris vana vanamees ja sõitis rahulikult edasi.
Ta vist ei saanud üldse aru, et midagi valesti oli ja pole ise kunagi rattaga sõitnud.
Usun, et pereringis võib ta olla selline tore vanake aga mõtlemisvõime liikluses piidub. Juba selline suur koer lahtiselt kõrvalistmel tundub ajuvaba. Tagaistemel oli tal teine samasugune veel ringi liikumas.

Kasutaja avatar
Henno
Rattur
Postitusi: 666
Liitunud: 07. 08. 2009. 09:01

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Henno » 07. 09. 2017. 12:06

Ma sain eile uue kogemuse osaliseks autoroolis ... mitte kunagi varem ei ole mind ükski maanteerattal kulgev kodanik häirinud kuigi liiklen piirkonnas, kus treenivaid või kulgevaid maanteerattureid on palju - Rannamõisa tee, Tabasalu, Harku, Keila-Joa jms. Kuna isegi läbin aastas samadel teedel maanteerattaga ca 3000-4000km, siis oman ka autoroolis olles ratturite suhtes empaatiat.

Aga selles kohas õhtuse tipptunni ajal oleks ehk mõistlik pöörata jalgratta- ja jalgteele, sest kitsavõitu äärmine sõidurada ei võimalda autojuhil ratturist ohutult mööduda - https://www.google.ee/maps/@59.4279965, ... p7najQ!2e0

Tegu polnud ka tempoka trennisõiduga, vaid vägagi rahuliku kulgemisega, sealjuures mõnisada meetrit varem sõideti tuimalt foori punase tule alt läbi ja hiljem Haabersti ringi eel ehitustööde teepiiretega äärmiselt kitsaks aetud sõidurajal roniti sõiduki ja äärekivi vahele olukorras, kus sinna lihtsalt ei mahtunud ... kuigi sõitsin juhipoolse peegliga praktiliselt mööda teepiiret kui nägin peeglist härrat liginemas, siis tal äärekivi või autot riivamata seal pedaalimise ruumi ei olnud, mille tulemusel pidi jala lahti võtma ja end äärekivilt jalaga edasi tõukama ... järgmised 200 meetrit siis kodaniku taga tiksudes sain jälgida jala pedaali tagasi saamise ebaõnnestunud üritusi.

Muidu tubli mees, kõva tegija jooksu-, ratta- ja triatloniradadel oma vanuseklassis ...
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab? :)


PKT
Rattur
Postitusi: 125
Liitunud: 04. 11. 2015. 16:02

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas PKT » 14. 09. 2017. 20:05

Jalgratturile lõi ette kollane tuli sel hetkel kui ta jõudis stop joone juurde(võib olla paar meetrit varem, aga see on ainult murdosa sekund liikumisel). Vihmase ilmaga pidurite blokki panemine tekitaks selgelt ohtliku olukorra ja on täiesti selge, et ohutum oli manööver lõpetada. Vastutulevad autod aga otseliiklejale teed ei andnud ja kui neil sama fooritsükkel, siis otsasõitnud ja sellele eelnev auto sõitsid ristmikule selgelt punase tulega juba.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11341
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas erikr » 14. 09. 2017. 20:45

Jäin mõttesse, et kas on see Kopli-Ristiku-Erika ristmiku vihmamärg lollus autojuhtide või Harrastusprohvide teema.
Tänapäeval pole sugugi nii, et vastassuunas samal ajal samad foorituled põlevad. Enne lõplikke seisukohavõtte oleks vaja konkreetse ristmiku Kopli tn fooride tsükleid teada.

Lasin kümmekond korda seda filmi 34" ekraanil joosta ja eks ta ole. Piiri peal. Mina ei oleks sellise kontakti peale välja läinud. Tean piisavalt hästi, mismoodi maantekaga erinevates oludes asjad hapuks võivad minna. 90+ kg ja 23 mm kummid. Paraku praegu on massidele taas ammu selge - ratturid on sead. Tahame või ei taha, objektiivne või subjektiivne. Absoluutset tõde pole olemas.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

PKT
Rattur
Postitusi: 125
Liitunud: 04. 11. 2015. 16:02

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas PKT » 14. 09. 2017. 21:08

Vaatame seda olukorda selle nurga alt: oletame, et pööret sooritavatele autojuhtidele oli fooris roheline tuli kogu aeg. Aga kui sa näed sulle vastutulevat ja otsesuunas sõitvat liiklejat, siis annad ju teed? Sa ei hakka isegi arutlema selle üle, kas sõitis ta ristmikule rohelise, kollase või punasega, sest otsesõitjale antakse liikluseeskirjade järgi teed. Mina näen siis selgelt jalgratturi ignoreerimist autojuhi poolt.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11302
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas Mati » 14. 09. 2017. 21:33

Ilmselt on antud vastassuundade tsüklid samad, sest vasakpööret tehti enne kui ratturi poolt kollaseks läks. Kui nii, siis peaks tehnilises võtmes süüdi olema vasakpööret tegev auto, kes muuseas ka vähemalt kollasega, kui mitte punasega pööret tegi. Video olemas ja pollil lihtne otsus teha.

PS! Alalhoiu kontekstis ei oleks mina selles olukorras sellise hooga ristmikule lennanud (ka tumerohelisega mitte), eriti ka olusid arvestades. Isegi kui on eesõigus, siis ristmikul on alati "võimalus". See muuseas on ka üks kehv ristmik - suht suur ja lai, koos trammiga ka veel.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11341
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.

Postitus Postitas erikr » 14. 09. 2017. 21:44

eee... viitsimata uuesti lugeda Liiklusseadust, omamata tuttavat liiklusjuristi, sõites autoga aastas ca 25000 km ja rattaga 4-5000, miks peaksin andma teed otseliikujale kui mul on juba terve elu olnud eesõigus sooritada see vasakpööre? Puudub igasugune kohustus läbi lasta vastassuunaline otseliikuja.
Pilli puhub ainult vähemkaitstud liikleja aspekt. Lendab mulle vana punasega rattur tagauksest sisse - -ikka olen süüdi. Jään enda juurde - you get what you ask for. Ratturina oleksin vilkuvast rohelisest alates pidurdamisega tegelenud ja ilmselt kontaktist pääsenud. Kuigi olles välja sõitnud ristmikule. Ratturist autojuhina - ilmselt suutnud hinnata olukorda, et see Decathlonist ostetud särgiga/kilekaga tont ei saa pidama ja pean hakkama tegelema probleemi ennetamisega. Mitteratturist autojuht ei oska mõeldagi, et arvestades ratturi kiirust ja ilmastikuolusid pole lootustki tema pidamasaamiseks. Mul pole kusagilt võtta seepi millega seda ratturit puhtaks pesta. Sorry.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Vasta

Mine “Üldfoorum”