Jalgrattateemad meedias

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Kasutaja avatar
Mpower
Rattur
Postitusi: 128
Liitunud: 03. 02. 2004. 11:02

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Mpower » 07. 09. 2018. 08:28

Ühe suvalise keskealise tüseda tädi arvamust ei peaks tõsiselt võtma aga kuna ta on peatoimetaja, siis on see murettekitav. Probleem algab sealt, et inimene, kellel perse auto istme külge kasvanud ei saa rattasõidu nüanssidest aru.
Seadust saab mitmeti tõlgendada ja kui kaks ratturit sõidavad tee servas kõrvuti, siis on mõlemad põhimõtteliselt teeservast lubatud kaugusel. Kuidagi oleks vaja arusaadavaks teha, miks ratturid sõidavad grupiga üksteise kõrval, mitte hanereas. Kahe-kolme-neljakesi sõites saab vahepeal haneritta võtta ja tekkinud autoderivi mööda lasta, mitte ülbitseda, eriti kui kergliiklustee lookleb sõidutee kõrval.
Omaette teema on see, miks mõnel lõigul et soovi ratturid kergliiklusteed kasutada. Liiga palju ristuvaid teid kus tuleb teed anda ning segavad lastega jalutajad ja muud tegelased. Isegi uutel planeeritud teelõikudel paigaldatakse mõttetult äärekivid kergliiklustee ristumisel sõiduteega. Milleks? Hea näide Tartu kandis Viljandi poole väljasõit ja Ihaste-Lohkva vaheline lõik.
Kokkuvõtteks teha on palju aga igaüks võiks alustada iseendast ja teistega arvestada.

Kasutaja avatar
T6nu
Rattur
Postitusi: 340
Liitunud: 15. 05. 2009. 08:08

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas T6nu » 07. 09. 2018. 09:52

Kõrvuti sõitvaid rattureid saab võtta kui üksteisest mööduvate ratturitena- kui ego ei anna kuidagi rahu sõidutee hõivamise osas. Fakt on see, et isegi kui kõik sõidavad hanereas (ja arvestame sellega et on ideaaltingimused ja küljetuul puudub, mis paneb hanerea üle tee looklema), siis vahetust tehes tuleb ühel ratturil teisest ikkagi mööda saada ja möödumise hetkel ongi 2 ratturit kõrvuti.

Sõiduteede kõrval olevad rattateed on hõivatud koertega jalutavate inimeste poolt ja üldiselt puuduvad kokkulepitud reeglid, kuidas seal peaks käituma ning treeningu tegemiseks seega raskesti kasutatavad.

Autojuhtide üks argumente seisneb ka selles, et ratturid vingerdavad jalus oma aeglase kiirusega, kuid veel mõni päev üksi trenni tehes sõitsin paarsada meetrit ees sõitvast traktorist kiiremini ja hoolimata sellest, et olin üksinda ja tee ääres, otsustas enamus autojuhte ikkagi külje alt hoogu langetamata mööduda, samas kui traktorist mindi viisaka vahega mööda.

Eks hoolimatus ongi see, mis praegu vohab ja autolehtede suhtumine selle juures on muidugi suurepärane- eriti veel siis, kui saate alguses räägitakse hoolimisest ja saate lõpus sõimatakse kaasliiklejaid.

edit: nõustun Mpoweriga - üksteisega arvestamise jutust on räägitud viimased paarkümmend aastat kindlasti ja ega maailma saab paremaks muuta ikkagi endast alustades. Las igaüks käitub enda arengutasemele vastavalt.

PKT
Rattur
Postitusi: 119
Liitunud: 04. 11. 2015. 16:02

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas PKT » 07. 09. 2018. 15:52

Rääkides Maanteeameti Liiklusohutuse eest vastutava Villu Vanega mõned aastad tagasi jalgratturite liikumistest maanteedel sain vastuse mida sobiks siin ka tutvustada. See peaks parema pildi andma ka neile, kes kurdavad ülalpool nimetatud teemadel. Soovitan allpool olevat seisukohta ka teistele tutvustada.Vastus kärbitud kujul:
"Nimelt võib jalgrattur sõita sõiduteel ka siis, kui kõrval on jalgratta- ja jalgtee. Ühest küljest oleks parem, kui sellises olukorras liiguksid jalgratturid omaette teel. Teisalt, meil on väga palju tervisesportlasi ja sportlasi, kes sõidavad jalgratastega suhteliselt suure kiirusega. Jalgratta- ja jalgteel seavad nad sel juhul ohtu seal liikuvad jalakäijad, lapsed ja vanainimesed ning nende ohutuse seisukohast oleks parem, kui jalgratturid liiguksid sõiduteel.
Teel liikudes peab jalgrattur seaduse kohaselt liikuma võimalikul sõidutee parema ääre lähedal. Sõidutee äärt näitab sõidutee äärejoon või siis on selleks teepeenra äär. Seaduse mõtte kohaselt ei pea jalgrattur liikuma äärejoone taga, vaid selle lähedal ja tõepoolest, lähedust ei ole sentimeetri täpsusega paika pandud ja olen soovitanud lähtuda 1 meetrist, nii, nagu oli kirjas vanasti. Kui on tegemist laiema kindlustatud peenraga ja jalgrattur saab sõita joone taga, siis on see ohutuse mõttes hea. Paraku ei ole see igal pool võimalik. Kõrvuti sõitmise ei ole seaduse mõtte kohaselt lubatud, kuigi seda ei ole seadusesse selgesõnaliselt kirjutatud. Mis puudutab külgvahet, siis tõepoolest on seaduses kirjas, et tuleb hoida ohutut külgvahet ja ei ole antud selle täpset suurust. Ja kas peakski? Reaalses liikluses seda ju ei mõõda. Tegelikult on probleem selles, et väga paljud juhid ei teadvusta endale, et jalgratturist möödumisel tuleb teha sisuliselt möödasõit. Kui jalgrattur liigub sõiduraja serval siis selleks, et temast piisava ohutu külgvahega ( ca 1,5 meetrit) mööda saada, tuleb sõita osaliselt vastassuunavööndisse. Paraku paljud juhid sellega ei arvesta. Kui juhtub olema laiem tee, kus sõidurajad on 3,75 laiad ja jalgrattur liigub tõepoolest joone servas, siis on võib see sõiduautoga ka õnnestuda, kuid üldjuhul mitte. Ning paraku on elus küllalt tihti olukordi, kus pressitakse ennast vastutuleva sõiduki ja pärisuunas liikuva jalgratturi vahelt läbi ning sellises olukorras on õnnetuse oht suur.
Kokkuvõttes, tööd on veel palju ja seda nii jalgratturite, kui ka eeskätt juhtide harimisel"

soul
Rattur
Postitusi: 135
Liitunud: 07. 06. 2007. 23:08

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas soul » 07. 09. 2018. 21:33

Tõhus, kuid utoopiline.
Enne autojuhilubasid ei saa, kui teatud arv tunde on jalgrattaga maanteel (mitte kergliiklusteel) sõidetud.

Kui ikka oma naha ja karvadega tunned 0.5m kauguselt 100 km/h mööda tuhisevat sõidu- või veoautot, muudab valdav osa juhte oma suhtumist ratturitesse.

Või siis välja mõelda tuuletunnel, kus võimalik seda kõike ohutult ja elutruult kogeda, arvestades ka küljetuult ja teha selle läbimine kohustuslikuks.

Road 2
Rattur
Postitusi: 430
Liitunud: 24. 02. 2009. 10:54

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Road 2 » 07. 09. 2018. 22:07

soul kirjutas:Tõhus, kuid utoopiline.
Enne autojuhilubasid ei saa, kui teatud arv tunde on jalgrattaga maanteel (mitte kergliiklusteel) sõidetud.

Kui ikka oma naha ja karvadega tunned 0.5m kauguselt 100 km/h mööda tuhisevat sõidu- või veoautot, muudab valdav osa juhte oma suhtumist ratturitesse.

Või siis välja mõelda tuuletunnel, kus võimalik seda kõike ohutult ja elutruult kogeda, arvestades ka küljetuult ja teha selle läbimine kohustuslikuks.

Utoopiline

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3661
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas mart » 07. 09. 2018. 23:14

Mpower kirjutas:Ühe suvalise keskealise tüseda tädi arvamust ei peaks tõsiselt võtma aga kuna ta on peatoimetaja, siis on see murettekitav. Probleem algab sealt, et inimene, kellel perse auto istme külge kasvanud ei saa rattasõidu nüanssidest aru.

Tädi Ylle pole mitte eriti tüse - selline keskmine sardell, kui kilesse mässida - siis täitsa meie sarnane - kileviiner. Teeme end tuttavaks:
https://i0.wp.com/www.accelerista.com/w ... C516&ssl=1
"Suud puhtaks" karjumiskoosolekul oli mu meelest palju ohtlikum kellegi "liiklusspetsi" ütelus - ratturid EI TOHI teel kõrvuti sõita.
Teeme end ka temaga tuttavaks - Indrek Sirk:
http://liiklus.ee/wp-content/uploads/2016/04/sirk.jpg
Mõhk (alias metslane) ja Tölpa (alias Tairkibal) suudavad rattafoorumi sõnatuks muuta.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

AhtiH
Rattur
Postitusi: 122
Liitunud: 02. 05. 2017. 19:34

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas AhtiH » 08. 09. 2018. 07:21

Indrek Sirk puhul peab arvestama, et ta on liiklusjurist ja lähtub kehtivast seadusest ja sellest kuidas seda tõlgendada. Kohtus ju muu ei loe.

Paraku me ei tea, mis on tema isiklik arvamus sel teemal. Paraku seadus ei luba kõrvuti sõita. Või noh lubab juhul kui üks rattur teeb teisest möödasõitu ja seda ka Sirk mainis.

rai66
Rattur
Postitusi: 754
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas rai66 » 08. 09. 2018. 08:33

Siin on vist 2 jalgratturit ja grupp ühte patta pandud.
2 jalgratturit ei peaks siiski kõrvuti sõitma, kui nad kahekesi on. Kui see liiklust ärritab. Vahet pole, mis seadus ütleb.
Aga kolonnis sõitmine on ratturitel lubatud. Siis on küll 2 ratturit kõrvuti, aga nad pole kahekesi.
Kolonn on hulk rattureid, kes moodustavad rivi nii, et üksteise seljataga on rohkem mehi kui üksteise kõrval.
Inimesed tegelikult ei tunne LS.
Lihtne näide. Kui autoga sõites on kaassõitjal turvavöö lahti, kes siis trahvi saab?
a)autojuht
b)kaasreisija
c)mõlemad
Õiged vastused on kõik. Trahvi võib teha nii juhile, reisijale kui ka mõlemale korraga. See oli ainuke punkt milles ma kahtlesin ja küsisin Sirgilt üle.
Kui ma sõidan Liivalaias või Narva mnt Hobujaama ristmikul ja süttib punane tuli autodele ja roheline tuli jalakäijatele. Siis ma võin selle ristmiku ületada jalakäija liikumiskiirusega kehastudes jalakäijaks ja jalakäijaid mitte segades. Ühe korra pimedas sõitis üks üks sinise-punase vilkuriga järgi. Tegin talle asja selgeks. Küll läks närvi, et sõida siis kõnniteel jne. Tal oli noor tüdruk-politseinik ka kõrval. Mida rohkem vestlesime, seda rohkem see itsitas ja vanem politseinik närvi läks. Eks ma panin ta piinlikku olukorda. Mul olid omal ka taga sinised-punased tuled. Aga viisakalt me lahku läksime.

Kasutaja avatar
T6nu
Rattur
Postitusi: 340
Liitunud: 15. 05. 2009. 08:08

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas T6nu » 08. 09. 2018. 13:34

rai66 kirjutas:Siin on vist 2 jalgratturit ja grupp ühte patta pandud.
2 jalgratturit ei peaks siiski kõrvuti sõitma, kui nad kahekesi on. Kui see liiklust ärritab. Vahet pole, mis seadus ütleb.
Aga kolonnis sõitmine on ratturitel lubatud. Siis on küll 2 ratturit kõrvuti, aga nad pole kahekesi.
Kolonn on hulk rattureid, kes moodustavad rivi nii, et üksteise seljataga on rohkem mehi kui üksteise kõrval.
Inimesed tegelikult ei tunne LS.
Lihtne näide. Kui autoga sõites on kaassõitjal turvavöö lahti, kes siis trahvi saab?
a)autojuht
b)kaasreisija
c)mõlemad
Õiged vastused on kõik. Trahvi võib teha nii juhile, reisijale kui ka mõlemale korraga. See oli ainuke punkt milles ma kahtlesin ja küsisin Sirgilt üle.
Kui ma sõidan Liivalaias või Narva mnt Hobujaama ristmikul ja süttib punane tuli autodele ja roheline tuli jalakäijatele. Siis ma võin selle ristmiku ületada jalakäija liikumiskiirusega kehastudes jalakäijaks ja jalakäijaid mitte segades. Ühe korra pimedas sõitis üks üks sinise-punase vilkuriga järgi. Tegin talle asja selgeks. Küll läks närvi, et sõida siis kõnniteel jne. Tal oli noor tüdruk-politseinik ka kõrval. Mida rohkem vestlesime, seda rohkem see itsitas ja vanem politseinik närvi läks. Eks ma panin ta piinlikku olukorda. Mul olid omal ka taga sinised-punased tuled. Aga viisakalt me lahku läksime.


Et kui Taaramäe ja Kangert teevad kõrvuti trenni kuskil Otepääl näiteks, tuleks politsei kutsuda?

rai66
Rattur
Postitusi: 754
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas rai66 » 08. 09. 2018. 14:13

T6nu kirjutas:Et kui Taaramäe ja Kangert teevad kõrvuti trenni kuskil Otepääl näiteks, tuleks politsei kutsuda?

Ei. Aga kui on tihe liiklus ja tekitavad ummikuid, siis oleks VIISAKAS sõita üksteise järel.
Liikluses eelkõige üksteisemõistmine ja viisakus

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3661
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas mart » 11. 09. 2018. 09:23

-rein-taaramae-
Viimase paari aasta jooksul olen hakanud üha enam kartma seda, et keegi sõidab mulle trenni tehes otsa, sest ta tegeleb oma mobiiltelefoniga. Muidugi on hirm tekkinud ka vanusega.
https://auto.geenius.ee/uudis/eesti-esi ... -asjadega/
Mõhk (alias metslane) ja Tölpa (alias Tairkibal) suudavad rattafoorumi sõnatuks muuta.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 721
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Prommar » 11. 09. 2018. 11:27

See kõlab muidugi utoopiliselt, aga minu arust peaks autos olema seade mis jälgib kuhu on suunatud juhi silmad või siis tuvastab juhi tööpiirkonnas telefoni ekraani ja laseb mingit rõvedat signaali või isegi pidurdab autot.

H.S
Rattur
Postitusi: 49
Liitunud: 30. 08. 2013. 14:45

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas H.S » 11. 09. 2018. 12:29

T6nu kirjutas:
rai66 kirjutas:Kui ma sõidan Liivalaias või Narva mnt Hobujaama ristmikul ja süttib punane tuli autodele ja roheline tuli jalakäijatele. Siis ma võin selle ristmiku ületada jalakäija liikumiskiirusega kehastudes jalakäijaks ja jalakäijaid mitte segades. Ühe korra pimedas sõitis üks üks sinise-punase vilkuriga järgi. Tegin talle asja selgeks. Küll läks närvi, et sõida siis kõnniteel jne. Tal oli noor tüdruk-politseinik ka kõrval. Mida rohkem vestlesime, seda rohkem see itsitas ja vanem politseinik närvi läks. Eks ma panin ta piinlikku olukorda. Mul olid omal ka taga sinised-punased tuled. Aga viisakalt me lahku läksime.



Kas mitte stopp joon ei ole see mis ei luba edasi liikuda ja ka ülekäigurajale liikuda ?

AhtiH
Rattur
Postitusi: 122
Liitunud: 02. 05. 2017. 19:34

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas AhtiH » 11. 09. 2018. 13:32

Prommar kirjutas:See kõlab muidugi utoopiliselt, aga minu arust peaks autos olema seade mis jälgib kuhu on suunatud juhi silmad või siis tuvastab juhi tööpiirkonnas telefoni ekraani ja laseb mingit rõvedat signaali või isegi pidurdab autot.


Uutel vingematel masinatel on selline asi täitsa olemas. Ei pidurda ja signaali ei anna aga juhi peale hakkab karjuma küll kui silmad kinni või valesse kohta suunatud. Eks neid asju saab muidugi välja ka lülitada muidugi.


Aga inimene on leidlik ja kaine mõistus võiks ikka olemas olla, et kõike ei peaks kontrollima/reguleerima.

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 721
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Prommar » 11. 09. 2018. 13:54

Nojah, "kaine mõistusega" juhte liikleb meil iga päev tuhandeid. Neid saab vähemalt puhuma panna. Telefoni näppijaid on palju raskem vahele võtta.

AhtiH
Rattur
Postitusi: 122
Liitunud: 02. 05. 2017. 19:34

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas AhtiH » 11. 09. 2018. 14:20

Tegelikult ei ole raske aga nõuab visuaalset vaatlust.

Nii nagu ei ole võimalik kõiki purjus juhte liiklusest kõrvaldada ei õnnestu seda teha ka näppijatega. KAHJUKS

Aga seda osa saab muidugi vähendada ja tuleb tegeleda.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6031
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas KaupoR » 11. 09. 2018. 15:49

Meediateemast libiseme päris kaugele. Kui tahad rääkida autojuhtide suhtumisest (nt jalgratturitesse), siis kirjuta sellest siia.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11113
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Mati » 11. 09. 2018. 16:01

Hispaanias, mida meil tihti eeskujuks tuuakse pole asjad siiski nii roosilised. Nimelt korraldab sealne rattakogukond, eesotsas legendidega Vuelta raames protestimiitinguid nõudmaks karmimat seadust seoses autojuhtide põhjustatud ränkade õnnetustega.
http://www.cyclingnews.com/news/freire- ... fety-laws/
velo clubbers
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

rai66
Rattur
Postitusi: 754
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas rai66 » 11. 09. 2018. 19:02

H.S kirjutas:Kas mitte stopp joon ei ole see mis ei luba edasi liikuda ja ka ülekäigurajale liikuda ?

Rattur võib iga hetk ületada pideva joone ja minna kasvõi kõnniteele, kui ta peab sõiduteel sõitmist ohtlikuks. Rattur ju sõidab ka vastavalt teeoludele kas vasakul pidevast joonest või paremalpool pidevat joont, kus auto ei tohi sõita. Kiirteel ei tohi ainult sõita. Aga Eestis hetkel puuduvad kiirtee tähisega teed. See on küll vale teema selle aruteluks.

PKT
Rattur
Postitusi: 119
Liitunud: 04. 11. 2015. 16:02

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas PKT » 12. 09. 2018. 21:25


Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6031
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas KaupoR » 13. 09. 2018. 05:48

Selles on tal muidugi õigus, et jalgpalli ei mängita sõiduteel ....
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
T6nu
Rattur
Postitusi: 340
Liitunud: 15. 05. 2009. 08:08

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas T6nu » 13. 09. 2018. 09:23

Ajakirjanduse eesmärk ei ole juba ammu mingeid lahendusi leida, või maailma paremaks luua. Klikk-klikk-klikk.

Aga mis seal ikka teha. Kas me peaks nüüd autojuhte vihkama hakkama? Kaotajaks jääb igal juhul nõrgem pool.

Sama moodi nagu ma saan aru vanade VW Passati omanikest, kes ette keeravad ja liikluses sigatsevad (sest need autod lagunevad lihtsalt nii hullult, et närvid on koguaeg läbi), siis tegelikult tuleb ka napikaid tegevatest autojuhtidest aru saada- nad on lihtsalt nii rängalt elule alla jäänud (naine karjub, lapsed ei austa, ülemus paneb pidevalt ületunde tegema ja viimane sõber on ka juba 5 aastat suure summa võlgu jäänud), et ainukene variant natukenegi kellegist üle olla ongi see tee ääres sõitev jalgrattur sest muu liiklusraevu puhul saaks ilmselt lihtlabaselt kerepeale.

AhtiH
Rattur
Postitusi: 122
Liitunud: 02. 05. 2017. 19:34

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas AhtiH » 13. 09. 2018. 10:12

Järgimine kord kui maanteele sõitma lähete siis pange poekott lenksu külge. Suurem võimalus ellu jääda ja teenite vähemalt ühe autojuhi austuse.

Hea aktsiooni saaks sellest.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3343
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Kuldar » 13. 09. 2018. 11:08

mnjah
https://tallinn.postimees.ee/732564/joo ... imise-alla
et kesse siin ikkagi see loll oinas on?
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6031
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas KaupoR » 13. 09. 2018. 11:10

Kuldar kirjutas:mnjah
https://tallinn.postimees.ee/732564/joo ... imise-alla
et kesse siin ikkagi see loll oinas on?

Meie oleme lollid, et sõidame maanteedel, kus sellised oinad autot juhivad.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
mulkago
Rattur
Postitusi: 61
Liitunud: 15. 01. 2007. 16:04

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas mulkago » 13. 09. 2018. 12:23

Kõlab nagu mingi rekkamehe sündroom. Teeb kurjaks kindlasti kui pidurid ja teel oldud aeg kuluvad liialt jne.

AhtiH
Rattur
Postitusi: 122
Liitunud: 02. 05. 2017. 19:34

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas AhtiH » 23. 09. 2018. 09:02

Pole küll Eestiga seotud kuid Inglismaal ratturid füüsilise rünnaku all.

https://road.cc/content/news/248807-mor ... ve-attacks

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11113
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Mati » 23. 09. 2018. 16:04

AhtiH kirjutas:Pole küll Eestiga seotud kuid Inglismaal ratturid füüsilise rünnaku all.

https://road.cc/content/news/248807-mor ... ve-attacks
Rattur on antud kontekstis suvaline noortegängi ohver. Lihtsalt nüüd on valitud üks koht tegevuseks - rattatee. Ehk tegu pole miski ühiskondliku rattavastsusega.
velo clubbers
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6031
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas KaupoR » 26. 09. 2018. 10:04

If everything's under control, you're going too slow!

AhtiH
Rattur
Postitusi: 122
Liitunud: 02. 05. 2017. 19:34

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas AhtiH » 26. 09. 2018. 10:23

Mati kirjutas:
AhtiH kirjutas:Pole küll Eestiga seotud kuid Inglismaal ratturid füüsilise rünnaku all.

https://road.cc/content/news/248807-mor ... ve-attacks
Rattur on antud kontekstis suvaline noortegängi ohver. Lihtsalt nüüd on valitud üks koht tegevuseks - rattatee. Ehk tegu pole miski ühiskondliku rattavastsusega.


Kui ühiskondlik rattavastasus leiaks väljundi konkreetsete rünnakute näol siis oleks seis ikka väga sant. Mõni aeg tagasi päevakorral olnud noortekambade teemaga haakub see aga meilgi hästi.

Mul ikka paar korda aastas tuleb ette juhtumeid kus noorikud tahtlikult pulli üritavad teha. Mingite asjade ette loopimisega, tee blokeerimisega (inimestega) ja ka "sõbra" ette lükkamisega. Siiamaani kõik lahenenud tagajärgedeta.

Rattur on selles suhtes hea sihtmärk, et kerge rünnata ja lihtne ära joosta. Nagu talvel lume ja muude pallidega autode loopimine sillalt / metsast.

Kasutaja avatar
Moiva
Rattur
Postitusi: 78
Liitunud: 16. 03. 2004. 12:51

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Moiva » 26. 09. 2018. 19:53


Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11113
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Mati » 30. 09. 2018. 14:04

Pullerits "testis" ministrit - https://tv.postimees.ee/6417470/priit-p ... 1490950650

Tore ja eeskujulik minister ma ütleks. Sama paraku ei saa öelda egortippari Pullipritsi kohta, kes ikka pidi loo viimase lõiguga asja sobivalt kokku võtma :roll: ...

Postimehe ajakirjanik Priit Pullerits, selle lühiülevaate ja lisatud video autor, sõitis Põlvast üksinda tagasi Tartusse. Küljelt puhuvas vastutuules õnnestus tagasiteel saavutada keskmine kiirus 30 km/h.

... st kiiremini kui Tartu külje alt Haagest Põlvasse tagant küljekaga sõitnud minister ... kloun!
velo clubbers
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

rai66
Rattur
Postitusi: 754
Liitunud: 04. 04. 2007. 09:41

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas rai66 » 30. 09. 2018. 15:55

Moiva kirjutas:Issanda loomaaed on ikka kirju...
https://auto.geenius.ee/rubriik/paeva-v ... seadusele/

Pool on artiklis juurde pandud.
Keeras küll ohtlikult ja ebameeldivalt autojuhile vasakpöördel vastassuuna vööndisse. Aga ristmiku ületas jalakäijate rohelise tulega ja hoogu maha võttes ja liikus jalgteele

Dront2
Rattur
Postitusi: 38
Liitunud: 03. 08. 2017. 14:16

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Dront2 » 30. 09. 2018. 20:21

Mati kirjutas:Pullerits "testis" ministrit - https://tv.postimees.ee/6417470/priit-p ... 1490950650



Küljelt puhuvas vastutuules õnnestus tagasiteel saavutada keskmine kiirus 30 km/h.

... st kiiremini kui Tartu külje alt Haagest Põlvasse tagant küljekaga sõitnud minister ... kloun!


Pigem jah,pikemal laskumisel punnitas hetkeks spidokale 30km/h.

mart2
Rattur
Postitusi: 732
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas mart2 » 01. 10. 2018. 08:16

Dront2 kirjutas:
Mati kirjutas:Pullerits "testis" ministrit - https://tv.postimees.ee/6417470/priit-p ... 1490950650
Küljelt puhuvas vastutuules õnnestus tagasiteel saavutada keskmine kiirus 30 km/h.
... st kiiremini kui Tartu külje alt Haagest Põlvasse tagant küljekaga sõitnud minister ... kloun!

Pigem jah,pikemal laskumisel punnitas hetkeks spidokale 30km/h.

Palun jätke Pullerits rahule - haige mõttemaailmaga inimese üle naermine ei ole ilus! 8)
treenin-sõidan, treenin-sõidan, veel trenni-sõidansõidansõidan...

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 800
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas SK » 01. 10. 2018. 08:38

mart2 kirjutas:
Dront2 kirjutas:
Mati kirjutas:Pullerits "testis" ministrit - https://tv.postimees.ee/6417470/priit-p ... 1490950650
Küljelt puhuvas vastutuules õnnestus tagasiteel saavutada keskmine kiirus 30 km/h.
... st kiiremini kui Tartu külje alt Haagest Põlvasse tagant küljekaga sõitnud minister ... kloun!

Pigem jah,pikemal laskumisel punnitas hetkeks spidokale 30km/h.

Palun jätke Pullerits rahule - haige mõttemaailmaga inimese üle naermine ei ole ilus! 8)

oodake-oodake, 10 aasta pärast, kui härra PP füüsiline suutlikus on veelgi vähenenud, teeb ta reportaaži, kuidas ta Karumõmmi lasteaia tillusõidu võitis ja 4-aastaseid ikka võimsalt tuuseldas. Pärast on veel lastele kohustuslik muljeteõhtu (pikusega 5h) sellest päevast, kuidas PP kunagi oma 800m isikliku rekordi jooksis. :x

marguss7
Rattur
Postitusi: 482
Liitunud: 12. 06. 2009. 10:53

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas marguss7 » 25. 10. 2018. 20:34


Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6031
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas KaupoR » 14. 11. 2018. 14:28

If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11113
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Mati » 14. 11. 2018. 16:03

KaupoR kirjutas:Kui see vaid oleks nali
See kodanik Rüütelmaa on juba ammu jätnud suts süüdimatu mulje. Musternäidis juurdunud ja klapistunud linnaametnikust!
velo clubbers
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 850
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas veloson » 14. 11. 2018. 16:30

Alati vaadake helgemat külge! Alles kuu aega tagasi teatas isand Rüütelmaa pärast kahetunnist patrulli samas linnas, et mitte ühtegi ratturit ei leitud, nüüd siis ikkagi on kaks tükki leitud! Selliste visuaalsete vaatluste "andmete" pealt on võimalik taristuotsused vastu võtta kerge südamega, süümekaid ja muud jama ei tule!

Pilt

Kunagi kõlas ettepanek, et Elionil saja sisse sõitnu on väärt eraldi teemat, minu arust on tänasest kuni selle ametniku töösuhte lõpetamiseni paslik eraldi teema avada, näiteks "Rüütelmaa 100 parimat ütlust ja tegu rattasõidu depopulariseerimiseks". KaupoR postitus sobib hästi alustuseks, enda oma luban heaga ära tsenseerida.

-----
Päeva tsitaat
geenius.ee ajakirjanik kirjutas:Ma arvan, et kui te tahate, et autosid vähem oleks, siis üks viis selleks oleks tekitada viisakas meetod jalgrattaga liiklemiseks. Seda näeb ette ka linna jalgrattastrateegia.
Tallinna linna liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa kirjutas:Teate, ma käisin täna mööda linna. Mitut jalgratturit ma nägin? Kahte! Ei ole mõtet siin tulla jalgrattastrateegiaga vehkima, kui keegi jalgratast ei kasuta.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11113
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas Mati » 14. 11. 2018. 20:51

Pole küll otseselt meedia teema, kuid siiski oluline. Nimelt Tallinna Linnavolikogu istungil hiljuti üheks päevakorra punktiks järelpärimine seoses kergliiklusteedega. Hr. Rüütelmaa "kongikaaslase" hr. Klandorfi vastused on loetavad siin - https://aktal.tallinnlv.ee/static/Arupa ... ok2202.pdf
velo clubbers
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6031
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas KaupoR » 15. 11. 2018. 14:09

veloson kirjutas:
Tallinna linna liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa kirjutas:Teate, ma käisin täna mööda linna. Mitut jalgratturit ma nägin? Kahte! Ei ole mõtet siin tulla jalgrattastrateegiaga vehkima, kui keegi jalgratast ei kasuta.
Avamisel oli kohal mõni rattur enam kui 2. Aga kui osata lugeda vaid kaheni, siis oli neid ikka 2.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 850
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas veloson » 15. 11. 2018. 17:39

Loodetavasti saab sellest nüüd trend, jälle soovin esile tuua inimesi, kes on tervet eraldi teemat väärt. Nimelt võtsid Geenius.ee Marii Karell ja Hans Lõugas veelkord kätte ja vaatasid tänase Gonsiori valmimise puhul asja jalakäija ja ratturi kasutusolukorrad läbi (tegelikult pole kommunaalamet objekti veel vastu võtnud, aga enne Ülemiste Vanakese välja kutsumist on oodata ilmselt ainult nipet-näpet liikluskorraldusmärkide sättimise osas, niiet see artikkel pädeb tõenäoliselt 19/20 ka pärast tänava vastu võtmist). Kui uued projektid alati niisuguse huviga juba projekteerimise faasis läbi töötataks ja ekspertide arvamustele mitte vastavad joonised prügikasti visataks, poleks enam selliseid transiit-masuutliikluskorraldust patroniseerivaid ametnikke 70ndatesse kuuluvaid stagnatsioone ehituslepingutesse ja kivisse raiumas. Nüüd saab ainult tagant järgi auditeerida ja hädaldada (jätan mainimata, et mõni asi on ka hästi ja uuenduslikult lahendatud).

Asjast - artikli autorid kirjutavad "Gonsiori tänav sai ekspertidelt 20 muudatusettepanekut, 14 neist jättis linnavalitsus arvestamata" ja asja selgitamiseks on ise ratta, mõõdulindi ja ketsidega pilti võtnud
Geenius.ee kirjutas:Kaks aastat tagasi tellis majandus- ja kommunikatsiooniministeerium Gonsiori tänava esialgsele projektile ekspertiisi, kus Taani firma COWI palus sisuliselt kõik jalgratta liiklust puudutava ümber teha. Geenius käis täna Gonsiori tänava rattaga läbi ning veendus, et 20 punktist on arvestatud vaid 6.

Pilt
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 850
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Jalgrattateemad meedias

PostitusPostitas veloson » 11. 12. 2018. 13:50

Krooniline kriminoloogia juhtum Tartu Postimehes: Enda sõnul aastast 1978 üle tuhande ratta varastanud mees Indrek Jeeret
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."


Mine “Üldfoorum”

Kes hetkel foorumit kasutavad

Foorumit vaatavad: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist