Jõu jagamine

Tead head ja huvitavat rada või sõidukohta. Jaga ka teistega.
Vasta
Pehmo
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 14. 08. 2006. 14:35

Jõu jagamine

Postitus Postitas Pehmo » 14. 08. 2006. 14:48

Tere, olen suhteliselt algaja rattur. Paaril maratonil on ca 5km enne lõppu hakanud silme eest mustaks minema. Seejärel olen tempos järgi andnud. Spordiarsti juures on kõik korras. Joogipuudust ka ei ole neil kordadel olnud. Treenin pulsomeetriga. Sel aastal läbisõit 1900 km.
Kas on kellelgi analoogseid juhtumisi ja kuidas ma peaksin sellesse suhtuma? Rattasõidust loobuda ei taha. :lol:

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 14. 08. 2006. 14:51

See on väga hea omadus, mida ei ole enamustele inimestele antud. Kõvad mehed on tulnud võitjateks niimoodi, et viimaseid kilomeetreid üldse ei mäleta.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 11282
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 14. 08. 2006. 14:53

Kui pikad on su treeningud ajaliselt? Et harjutada keha teatud pikkusega võistlusega, peab ka treeningutes seda arvestama. Trennid seega vähemalt sama pikad või parem pikemadki. Spetstrennid (ronimised, lõigud) lühemalt. Minul on see süsteem töötanud (sh katse-eksituse meetodi kogemuse baasil).
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Pehmo
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 14. 08. 2006. 14:35

Postitus Postitas Pehmo » 14. 08. 2006. 14:59

Trennid ajaliselt mahuvad 1,5-2,5 tunni vahele.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 3230
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 14. 08. 2006. 15:23

Ma pakun et lihtsalt vähe trenni.
Mitmes hooaeg see sul on?
Kindlasti on su treeningud natuke väikese intensiivsusega ka, selleks et võistlustel end hästi tunda. Samas kui oled algaja, siis sa ei "tohigi" teha suure intensiivsusega veel, enne tuleb korralik põhi alla laduda ja organism koormustega harjutada. Friel ütleb et see võtab aega 3 aastat, kui pole eelnevalt trenni teinud.

Pehmo
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 14. 08. 2006. 14:35

Postitus Postitas Pehmo » 14. 08. 2006. 15:29

Jah, see on mul alles teine hooaeg. Ennem olen tegelenud ujumisega mõned aastad. Igatahes tänan heade kommentaaride eest, ega muud kui treenin edasi.

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 14. 08. 2006. 15:31

Kes oleme meie (valdav enamus foorumlastest) õpetama, kuid selge on see, et trennid on Sul liiga lühikesed. Kunagi üks lugupeetud arvamusliider ütles mulle, et ca 1h on inimorganism võimeline rohkem täiega pingutama kui keskmises trennis, siis tundub, et enamus Su trenne jääb sinna 1,5h kanti, mida rattaspordis saab puhkepäevaks nimetada. Tean omast käest kui raske (et mitte öelda võimatu) on tööinimesel korralikult pikalt treenida, kuid kui natukenegi soovid võistelda, siis nädalavahetusel tee ikka 3-4-5h-seid ka.
PS - ma ei usu eales, et madalas intensiivduses probleem on. Algajatel piisab intensiivseks trenniks võistlustest piisavalt.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 6325
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 14. 08. 2006. 15:43

Kirsa kirjutas:Ma pakun et lihtsalt vähe trenni.
Mitmes hooaeg see sul on?
Ma nii kindel päris ei oleks. Räägin omast kogemusest. Eelmine aasta oli mul teine rattasõiduaasta, tegin kogu hooaja peale kokku 3300 km (praeguseks ajaks oli umbes 2000km kandis ehk sisuliselt sama kilometraa? nagu teemaalgatajal). Jõudsin paaril sõidul Elionil 300 sisse aga mingit silme eest mustaks minemist ei olnud (sorry Elioni näite pärast aga paremat meil siin kodukamaral väga võtta pole).

Pakun, et äkki sa pingutad võisltuse esimeses pooles veidi üle? Jube suur kiusatus on panna nii nagu torust tuleb - jõudu ju (veel) on. Kindlasti ei alatähtsustaks ma ka söömist/joomist. Kas sa jood paljast vett või mingit spordijooki? Tarbid sa võistluse ajal ka midagi tahkemat (banaani, leiba, ...)? Minu soovitus on, et võta järgmisel võistlusel algues natuke rahulikulat, stardikoridoris vaata ringi, et kes su ümber stardivad ja püüa nendega alguses koos sõita. Ja kui lõpus tunned, et nüüd jõudu on, siis vajuta. Ise kõrbesin Otepääl, sest Kekkosel oli nii hea tunne, et pingutasin üle ja lõpus surin. Rakkes võtsin teise taktika, just selle, et hoidsin omasugustega ühte punti ega pressinud täiesti jõust hambad ristis eest ära. Tulemuseks oli 25 võrra parem koht kui Otepääl ;) (jutt käib kohtadest teise saja alguses)
If everything's under control, you're going too slow!

Pehmo
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 14. 08. 2006. 14:35

Postitus Postitas Pehmo » 14. 08. 2006. 15:55

Sqber, su jutus on tõetera sees, nii see kipub olema. Joogiks tarbin muidu spordijooki, aga ei söö sõiduajal midagi. Proovin ennast taltsutada ja rohkem mõtelda. Ja 4tunniseid trenne nädalavahetustel proovin ka.Tänan.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 3230
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 14. 08. 2006. 16:11

1.5 tundi on vähe. 1.5h maanteed on rohkem selline taastussõit. Keskmise eesti maratoni jaoks sobivad 2 kuni 3.5h pikkused trennid.

Kabe
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 10. 04. 2006. 19:42

Postitus Postitas Kabe » 15. 08. 2006. 18:26

Esimene 10 kilomeetrit läheb tavaliselt rahulikult soojendustempos, et saaks sõitu sisse, siis edasi juba vastavalt jõule ja enesetundele. Hinge lõi viimati kinni siis kui asusin Tiskrest teele ja võtsin kohe Tabasalu tõusu liiga madala käiguga ja maruliselt, kaadens läks maru kõrgeks ja punane oligi käega katsuda. Järgmine kord olin targem, mitmeid kõrgem käik ja tõus palju sujuvam ning kiirem. Läbisõit tänavu 2300 kanti.

Vasta

Mine “Rajad ja ringid”